vitoma

Wiertnica ziemna z napędem hydraulicznym - podłączenie rozdzielaczy ?

Polecane posty

vitoma    52

Czesc

 

zrobiłem sobie kopie takiego świdra ziemnego:

 

1359027210.jpg

 

Jak widać sa tu 3 regulacje za pomoca siłowników dwustronnego działania + silnik hydrauliczny. Przepływ oleju z ciągnik max 65l/min.

 

By świder wiercił konieczna jest jednoczesna praca silnika + wysuw kolumny z wiertlem w dół.

 

Orginalne sterowanie wygląda tak:

 

IMG2682JP_wesrrpr.jpg

 

IMG2683JP_wesrrhp.jpg

 

IMG2686JP_wesrrhr.jpg

 

 

Nie rozumiem do końca podłączenia tej sekcji do regulacji góra-dół ...

 

Ale ja chce zrobić to na rozdzielaczach elektrycznych - tak rozdzielaczach, bo z tego co wiem musze dać 2 rozdzielacze a przed nimi dzielnik regulowany - 1 sekcyjny do włączania silnika na który ustawie przeplyw na dzielniku ok 90% "całości" oleju, i drugi rozdzielacz 3 sekcyjny do regulacji polozenia wiertła na który pójdzie reszta czyli ok 10%. Z tego co wiem jak dam 1 rozdzielacz 4 sekcyjny to nie beda mi "na raz" działać 2 sekcje , a jest to konieczne by świder działał. Czy dobrze myśle ?

 

Jakby mi ktoś kto ma  doświadczenie to rozrysował jak to podłączyć i jakich komponentów użyć to byłbym bardzo wdzięczny.

 

I nie wiem też które rozdzielacze będa lepsze - te :

 

http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-3-sek-elektr-12v-cetop-i5245731320.html

http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-1-sek-elektr-12v-cetop-i5245729539.html

 

czy te:

http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-elektryczny-3-sek-40l-12v-i5178681388.html

http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-elektryczny-1-sek-80l-12v-i5178681479.html (dlatego do silnika dałbym wersje na 80l/min bo może iśc więcej niż 40l/min jesli hydraulika ciągnika będzie mieć ok 60l/min).

 

 

dzielnik który planowałem dać to :

http://allegro.pl/zawor-hydrauliczny-regulator-przeplywu-vpr3-1-2-i5245774013.html

 

Wiem  że oba rodzaje rozdzielaczy to niska półka jakościowo, ale świder będzie używany góra raz na rok więc może podołają.

 

Kolega zrobił podobną maszyne (tzn inna ale o podobnie rozbudowanej hydraulice tj 4 siłownik + 2 silniki hydro) na 2 tych rozdzielaczach cetop i tym dzielniku i mówił mi że w praktyce nie działa to tak pięknie tzn że silniki i tak bardzo zwalniają podczas gdy wykonuje się regulacje ustawienia maszyny za pomocą siłowników. a przecież nie powinno tak być skoro na rozdzielacz regulacyjny jest ustawiony stały przepływ.  Albo on coś źle podłączył albo nie wiem ;).

 

prosze o rady, nie jest to już tak mała kwota pieniędzy więc nie chciałbym kupić czegoś co nie będzie działać ;).

 

pozdrawiam

Piotrek

Edytowano przez vitoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

widzę że rzuciłeś się "z motyką na słońce"  :) ... ale nie chcę negować tylko pomóc.. 

 

więc na ostatnim zdjęciu nazwany dławik przepływu jest zaworem jednostronnego działania 

a dzielnik strumienia służy do ustawienia prędkości opuszczania świderka.. opuszczając świder potencjometrem ustawiasz prędkość posuwu siłownika, nadmiar oleju jest pompowany dalej na następny rozdzielacz.

jeżeli podnosisz świder, olej przepływa przez zawór jednostronnego przepływu i działa bez ograniczenia prędkości.

 

rozdzielacze jakie podałeś to te drugie ale trzeba dokupić opcjonalną tuleję do przekazywania oleju na dalszy rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

Coś tam już z hydrauliki podłączałem, ale faktycznie tego nie rozumiałem ;).

 

To powiedz mi kolego jak to jest w tym orginalnym rozwiazaniu że sa 2 rozdzielacze szeregowo i oba "działają na raz" ? Mam podobne rozwiazanie w ciągniku c-360 ze mam 2 rozdzielacze w szeregu i jak coś reguluje jednym (tzn wysuwam siłownik, a jest to sekcja wyposazona w dławik przeplywu) to silnik hydro zasilany z kolejnego rozdzielacza zatrzymuje się praktycznie do zera .

 

Ok, a wytłumacz mi prosze z czym te drugie rozdzielacze tzn badestnosty sa lepsze ?

 

Tzn nie dawać tego regulowanego dzielnika vpr3 a tylko 2 rozdzielacze połaczone tulejka ciśnieniową ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

Nie wiem jak masz podłączone w c360.. 

Np. do pierwszego rozdzielacza trzy sekcyjnego podłączasz olej o wydajności 60l/min i ciśnieniu 200bar co powoduje swobodny przepływ oleju przez rozdzielacz więc na końcu pierwszego rozdzielacza mamy nadal 60l/min i 200bar. Używając 1-szej sekcji nie będzie działać 2 i 3, używając 2-ej sekcji nie będzie działać 3-cia ale jak uruchomisz 1-szą sekcję w czasie używania 2-ej to przestanie ona działać.  

Używając jakiejkolwiek sekcji z pierwszego rozdzielacza masz do dyspozycji 60l/min i taki strumień możesz skierować na siłownik jednostronnego działania np. wywrotkę co spowoduje całkowity zanik oleju na wyjściu pierwszego rozdzielacza trzy sekcyjnego

ale w przypadku skierowania oleju na siłownik dwustronnego działania to na wyjściu rozdzielacza pojawi się olej z komory siłownika która się zmniejsza więc może zasilać drugi rozdielacz. Pierwszy rozdzielacz ma w sobie zawór ciśnieniowy którym można ustawić ciśnienie robocze na każdą sekcję. Rozdzielacz będzie pracować na zadanym ciśnieniu np. 150bar reszta ciśnienia pojawi się na wyjściu rozdzielacza także następny rozdzielacz też będzie zasilany 200bar.

 

tego typu rozdzielacz jest trudniejszym do sterowania gdyż potrzebuje 2 sygnały prądowe do używania jakiejkolwiek sekcji. W trakcie pracy siłownika potrzebny będzie sygnał na cewce otwierającej przepływ na siłownik i na cewce która zamknie przepływ wewnętrzny rozdzielacza.

 

 

regulację przepływu musisz zastosować bo siłownik pionowy może za szybko wbijać świder w ziemię..

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

 

tego typu rozdzielacz jest trudniejszym do sterowania gdyż potrzebuje 2 sygnały prądowe do używania jakiejkolwiek sekcji. W trakcie pracy siłownika potrzebny będzie sygnał na cewce otwierającej przepływ na siłownik i na cewce która zamknie przepływ wewnętrzny rozdzielacza.

 

 

regulację przepływu musisz zastosować bo siłownik pionowy może za szybko wbijać świder w ziemię..

 

Pisałeś to o rozdzielaczu typu "cetop" ?

 

o regulacji przeplywu wiem, takie dławiki :  http://allegro.pl/zawor-hydrauliczny-dlawiacy-2-strony-vrfb-1-4-reg-i5245750519.html wystarcza na każdej z sekcji rozdzielacza "regulacyjnego" czyli  3szt ?

 

podsumowując czy mógłbyś mi konkretnie napisać co Ty byś kupił i jak to podłączył żeby było dobrze ?

 

A co do c-360 to mam to normalnie podłączone 2 takie rozdzielacze badestnost (reczne a nie elektryczne ) szeregowo, normalnie wężami a nie tulejka ciśnieniową. I nie działa to tak jak piszesz, jest to rozdzielacz 3 sekcyjny p40 i za nim kolejny p40 1 sekcyjny z zapadka do zasilania silnika hydro. I jak na tym rozdzielaczu 3 sekcyjny steruje sobie siłownikiem 2 stronnym do wychylenia ramienia wygarniacza do gałęzi (w wygarniaczu przed tym siłownikiem jest wkrecony taki wlasnie dławik http://allegro.pl/zawor-hydrauliczny-dlawiacy-2-strony-vrfb-1-4-reg-i5245750519.html , żeby za szybko się nie rozkładał), to silnik hydrauliczny tego wygarniacza podłączony do wspomnianego kolejnego po nim rozdzielacza 1 sekcyjnego przestaje się krecić nie malże do zera shamowuje.

 

Edytowano przez vitoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

Tak cetop potrzebuje dwa sygnały.

 

Piszesz że zwalnia niemal do zera... podejrzewam że w rozdzielaczu masz zawór przeciążeniowy ustawiony na zbyt wysokie ciśnienie.

Z ciągnika podajesz ciśnienie 160bar (jakoś tak ma c360)  kiedy ruszasz siłownikiem masz ograniczony przepływ aby siłownik za szybko się nie przesuwał ale zawór przeciążeniowy w rozdzielaczu resztę oleju powinien przepuścić jeśli jest nastawiony na ciśnienie np. 120bar i silnik nie powinien aż tak drastycznie zwolnić...  jeżeli zawór masz ustawiony na ciśnienie 160 lub więcej to zadziała zawór przeciążeniowy w ciągniku i silnik hydrauliczny będzie napędzał tylko olejem który wraca z drugiej komory siłownika.

Możesz mieć problem jeśli w rozdzielaczu nie ma zaworu do regulacji ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

No to co piszesz jest bardzo prawdopodobne, albo nawet pewne. Zawory przelewowe w badestnostach P40 sa ustawione  fabrycznie na 175 bar, a c-360 ma zawór na 135 bar orginalnie. Czyli mogę ustawić w tych rozdzielaczach ciśnienie np. 110 bar i wtedy nie będzie takiego efektu ?

 

Prosze Cie napisz mi co mam kupić i jak to podłączyc do tego świdra :). W takim razie moze wystarczy 1 rozdzielacz 4 sekcyjny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

Mogę się mylić ale o ile pamiętam to c360 oryginalnie ma 160bar tylko powiedzmy, że to nie ma znaczenia w rozwiązaniu problemu.. w każdym bądź razie ciśnienie na rozdzielaczu musi być niższe jak ciągnik podaje.

 

Rozdzielacza nie możesz założyć cztero sekcyjny bo jak już wcześniej pisałem możesz używać tylko jednej sekcji.

 

Ja jednak zainwestował bym w rozdzielacz cztero sekcyjny z czego 3 sekcje regulowały by całym urządzeniem (przesuw/kąt/podnoszenie-opuszczanie) na powiedzmy normalnych prędkościach... a czwartą sekcję miałbym z dublowaną z podnoszeniem-opuszczaniem w czasie wiercenia podłączonym przez regulowany dławik z przelewem podłączonym jak jest na maszynie ze zdjęć do zasilania drugiego rozdzielacza wejście  P2.

Aby całość funkcjonowała dobrze to przy zasilaniu olejem z ciśnieniem np. 160 bar rozdzielacz cztero sekcyjny ustawił bym na 130-120 bar zaś rozdzielacz napędzający silnik hydrauliczny ustawił bym ma 100-110bar.

 

http://allegro.pl/ro...5178681388.html  pamiętaj że aby przekazać ciśnienie na następny rozdzielacz potrzebujesz tulei wkręconej w zaślepiony otwór N dzięki której możesz przekazać dalej strumień pod ciśnieniem nawet wężem i nie jestem pewny czy wyjście T i tak musi być podłączone do spływu bezciśnieniowego (tzn maksymalnie 50bar) dowiedz się producenta.  To coś podobnego jak trzeci przewód od silnika hydraulicznego ze zdjęć wyżej... Ale moim zdaniem konstruktor tej maszyny nadgorliwie podłączył ten trzeci wąż gdyż on jest potrzebny gdy od silnika olej byłby wykorzystywany do dalszych napędów ciśnieniowych, np. kolejnego silnika hydraulicznego.

 

Dodatkowo założył bym na wężu powrotnym do ciągnika zawór jednostronnego przepływu aby nie uszkodzić rozdzielaczy przez przypadkowo źle podłączone węże lub przesunięciem dźwigni w ciągniku w nieodpowiednią stronę. Może to spowodować uszkodzenie rozdzielacza. Dlatego piszą że na wyjściu T nie może być więcej jak 50bar.

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

 

Ja jednak zainwestował bym w rozdzielacz cztero sekcyjny z czego 3 sekcje regulowały by całym urządzeniem (przesuw/kąt/podnoszenie-opuszczanie) na powiedzmy normalnych prędkościach... a czwartą sekcję miałbym z dublowaną z podnoszeniem-opuszczaniem powolnym w czasie wiercenia podłączonym przez regulowany dławik z przelewem podłączonym jak jest na maszynie ze zdjęć i przelew podłączony do zasilania drugiego rozdzielacza wejście  P2.

Aby całość funkcjonowała dobrze to przy zasilaniu olejem z ciśnieniem np. 160 bar rozdzielacz cztero sekcyjny ustawił bym na 130-120 bar zaś rozdzielacz napędzający silnik hydrauliczny ustawił bym ma 100-110bar.

 

Prosze Cie narysuj mi tego jakis schemat bo nie moge ogarnać jak to ma być podłączone...za małe doświadczenie jeszcze mam ;) heh.

 

Z czym tak praktycznie to rozwiazanie będzie lepsze od opcji rozdzielacz 3 sekcyjny + 1 sekcyjny?

 

I pozatym ze podczas pracy w cetopie musze podać +12V w dwa "miejsca" (co nie będzie problemem) to co jest jeszcze gorszego w tych rozdzielaczach od tych badestnostów jesli chodzi o zasade działania ? Pytam dla pewności, bo cetopy wyszłyby ok 200zł taniej, ale jeśli to ma być porażka to nie będe się w to pchał.

 

Wielkie dzięki że już mi tyle pomogłeś, jeszcze chwile mi to potłumaczysz i już chyba w końcu zatrybie jak to ma być zrobione :).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

Trochę dużo tłumaczenia ale pokrótce cetop jest rozdzielaczem bardzo prostym i może sterować wszystkimi sekcjami naraz.... ale pojawiają się inne problemy a jednym z nich jest to że olej poleci tam gdzie ma najlżej. W takim rozdzielaczu dobrze jest zasilać go pompą tłoczkową która zwiększa wydajność gdy otwierają się poszczególne sekcje.

 

Schemat.. może z błędami bo zacząłem od drinka.

 

post-4320-0-43772600-1429120736_thumb.jpg

 

zasilanie górny lewy róg 

 

albo rozwiązanie jakie ma maszyna zaprezentowana przez Ciebie

post-4320-0-54517400-1429121887_thumb.jpg

 

lub trochę zmodernizowane dodatkowym dzielnikiem przełączającym strumień (w trakcie pracy hydromotora) na regulator przepływu albo (gdy wyłączasz hydromotor) na siłownik

post-4320-0-39298900-1429122467_thumb.jpg

 

tak teraz jeszcze patrzę że należało by jeszcze wstawić zawór kierunkowy jak jest na drugim zdjęciu.

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

Dzieki, sporo mi się rozjaśniło.

 

Ta wielka strzałka na schematach umieszczona ponad vpr3 to jest połączanie tuleją ciśnieniową ? jesli tak to jak mam się w to połączenie dodatkowo wpiąć  z wężem idącym od portu T dzielnika vpr3 zakładając że tuleja ciśnieniowa tak wygląda : http://allegro.pl/komponent-tuleja-cisnieniowa-rozdzielacza-p40-i5245695593.html ?

 

Zakładając ze przeplyw z ciągnika mam ok 60l/min to przy podłączeniu jak na Twoich schematach musze kupić oba rozdzielacze w wersji 80l/min bo jak jeden ten 3 sekcyjny dam 40l/min tak jak planowałem to wtedy będzie się on nagrzewał od za dużego przeplywu i stłumi go, prawda ? podniesie mi to koszt całej instalacji...

 

A co powiesz na takie podłączenie ? Przepraszam za prostacki schemat ale lepszego nie umiem zrobić :(

 

schemat-s_weasnpe.jpg

 

 

W takim ukladzie wydaje mi się że śmiało mógłbym dac rozdzielacz 3 sekcyjny P40 a ten 1 sekcyjny do hydromotoru P80.

 

 

 

Edytowano przez vitoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

Ta wielka strzałka wyznacza tylko kierunek zasilania a tuleja ciśnieniowa którą należy wkręcić w zaślepiony otwór N i do tej tulei możesz dalej wkręcić króciec i połączyć wężem i trujnikiem. Tuleja jaką podałeś link ma wyjście stożkowe na wąż. Przed wkręceniem tulei posmaruj oring aby nie ścięło go przy wkręcaniu a zresztą  też w tym linku masz podany schemat jak podłączać...

 

 

Obawy przepływu 60l/min bym pominął gdyż z tego co wiem to c360 ma maksymalny wydatek 35l/min na pompie przy pełnych obrotach silnika ale nie wiem ile wydajności ma rozdzielacz. Mało który ciągnik do 150KM ma wydajność przekraczającą 40l/min na wyjściu rozdzielacza...    Jednym z przykładów mogę podać na podstawie moich ciągników gdzie np. axion850 ma pompę 150l/min ale na wyjściu złącza hydraulicznego nie uzyskałem wydajności 50l/min chociaż instrukcja mówi o max60l/min(może olej był zimny..) a potrzebowałem 90l/min więc musiałem podłączyć się bezpośrednio w wyjście pompy oczywiście wyprowadzone z tyłu ciągnika..  Więc myślę że śmiało możesz brać 40l/min

 

 

Bardzo dobry pomysł... maleńką poprawkę naniosłem 

post-4320-0-03218400-1429288487_thumb.jpg

 

jak już wcześniej pisałem z silnika nie trzeba odprowadzać nadmiaru ciśnienia bo odpływ jest swobodny i nie zasila dalszych odbiorników

 

podaj jeszcze jaki hydromotor użyjesz...

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

Dzieki, dzięki :)

 

mam jeszcze kilka pytań i już chyba wszystko będe wiedział.

 

1. Ciągniki które narazie będa pracować ze świdrem to Deutz-fahr agrokid 230 (pompa wg instrukcji 30l/min) i ew. c-360 (mam zalozona pompe 34l/min). Ale w bliskiej przyszłości planujemy zakup ciągnika sadowniczego o mocy ok 80KM a takie ciągniki mają w zasadzie zawsze pompy 50-65l/min (zaleznie od producenta i wersji np. landini rex 80F pompa 52l/min). Ile dają  l/min "na złączkach" to niestety nie wiem. I taki ciągniki docelowo będzie działal ze swidrem. Uważasz że oba rodzielacze w wersji 40l/min będa OK ?

 

2. To co dorysowałeś do mojego schematu to jest rozumiem polączenie tuleją cisnieniową (wyjście N), tak ? A zawór zwrotny tylko po to by nie możliwe bylo błędne podłączenie złączek do ciągnika czy ma on jeszcze jakieś funkcje w takim układzie ?

 

3. Tak sobie myśle że jak podłącze to wszystko wg mojego/skorygowanego przez Ciebie schematu to wszystkie ruchy siłowników będa dosyc wolne poprzez odpowiednie ustawienie vpr3 - i właśnie o to chodzi by nie szarpało przy 0-1 działających elektrycznych rozdzielaczach. Ale ten ruch pionowy wiertła w dół musi być jeszcze wolniejszy bo wiercenie nie będzie szło jakoś bardzo szybko przecież. Czy mogę na tej sekcji zastosować taki dławik : http://allegro.pl/zawor-hydrauliczny-dlawiacy-w-1-kierunku-vrfu-3-8-i5245750938.html w celu spowolnienia ruchu w dół, a zostawienia ruchu w góre szybszego (wyciąganie wiertła) ?

 

4. silnik jaki ja zastosuje to danfoss oms200. I tu mam pytanie, producent w orginale daje kilka opcji wyboru silnika, podstawowy to oms 200 (wlasnie taki jak ja dam), ale jest tez np oms 315 w opcji - ten swider który kopiowalem miał własnie taki. Czy taki oms 315 będzie "mocniejszy" od oms 200 ? Bo to że będzie się wolniej kręcił to oczywiste, ale nie traktuje tego jako zaletę. Wg PDF'a danfosa oms 200 ma 16.5kW a oms 315 15.0kW także już wogóle tego nie rozumiem. Średnica wiertła którego będe używał to 300mm.

 

5. Jak zmierzyć ciśnienie na jaki jest ustawiony zawór przelewowy w rozdzielaczu ? tzn jakiego użyć manometru to wiem, ale gdzie go podłączyć ? Np wlasnie w takiej moje c-360 gdzie mam 2 rozdzielacze połączone węzami szeregowo (bez tulei ciśnieniowej), zasilane z orginalnego wyjscia szybkozłączki za siedzeniem - jak zmierzyć na jaką wartość jest ustawiony przelew w każdym z rozdzielaczy, a na jaką wartość jest ustawiony zawór przelewowy przy pompie w ciągniku ? musze wymontować rozdzielacze i mierzyć każdy z osobna ?

 

Z góry Ci dziękuje :) !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

1. Z tą wydajnością oleju w "małych" ciągnikach jest tak, że dane techniczne podają wydajność pompy ale nikt nie podaje- a często tak jest- ile zabiera układ kierowniczy a czasami nawet sterowanie lub smarowanie skrzyni biegów itp....        wersja 40l/min wystarczy

 

2. Dorysowane połączenie będzie kierować olej z powrotem do rozdzielacza hydromotora aby uzyskać lepszą wydajność i musisz połączyć to tuleją ciśnieniową a wyjście T podłączasz do powrotu oleju aby wyprowadzić "wewnętrzne przecieki". Zawór kierunkowy ma za zadanie zabezpieczyć tylko rozdzielacze przed przypadkowym.....     Teraz pewnie będziesz sam wszystko obsługiwał ale minie lat np. 10 będziesz miał pracownika i się zacznie -"szefie zepsuło się". Jeśli jesteś w stanie to rób wszystko aby to co zrobisz było IDIOTO ODPORNE.- uwierz mi że i tak nie da się przewidzieć wszystkiego.

 

3. dokładnie taki dławik powinieneś zamontować aby można było regulować prędkość posuwu wiercenia . Pamiętaj aby rozdzielacz ustawić na jak najmniejsze ciśnienie robocze, być może starczy tylko 40bar.... reszta popłynie (przynajmniej tak powinno być) na wyjście N.

 

4. Z silnikiem zazwyczaj numer mówi o przepustowości oleju na jeden obrót więc w przypadku silnika OMS200  jeden obrót to 200cm3. Jeden litr oleju wykona 5 obrotów.  Przy wydajności 30l/min silnik wykona 150U/nim.  2,5U/sekundę. 

W przypadku silnika OMS315  przy tej samej wydajności oleju obroty będą mniejsze ale moment obrotowy będzie mocniejszy.

W silniku OMS 200 moment obrotowy Nm=610. Ta wartość to jak byś do silnika na ośkę zamontował dźwignię o długości 1metr i na jej końcu zawiesił około 60kg to silnik da radę ciężar podnieść pod warunkiem maksymalnego ciśnienia tzn 210bar jak podają dane techniczne. przy ciśnieniu 100bar silnik podniósł by około 30kg.

I jeszcze podejrzewam że akurat w tym modelu silnika jednak musisz podłączyć odprowadzanie nadmiaru ciśnienia (trzeci wąż) bo katalog podaje max 8bar.

 

5. ciśnienie musisz mierzyć na wyjściu do siłowników. 

Znowu dało mi do myślenia czy rozdzielacze podłączone szeregowo i w każdym ustawione inne ciśnienie to czy na przykład w pierwszym ustawione 100bar a w drugim 200bar to czy na pierwszy nie będzie oddziaływać ciśnienie z drugiego 200bar.  Trzeba się dowiedzieć producenta gdyż takie dane nie są podawane. Ale uważam że jeśli w rozdzielaczach zastosowano zawór przelewowy podobnego działania jak w myjkach ciśnieniowych BY-PASS było by to możliwe. 

Jeżeli nie to rozdzielacz sterowania siłownikami będzie musiał być zamontowany jako drugi.

 

 

Kolego Ty nie dziękuj tylko odkładaj na karton whisky  :lol: . Ale jak będę przejeżdżał przez Mazowsze to na pewno chciał bym to  ustrojstwo zobaczyć.

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

5. ciśnienie musisz mierzyć na wyjściu do siłowników. 

 

 

Kolego Ty nie dziękuj tylko odkładaj na karton whisky  :lol: . Ale jak będę przejeżdżał przez Mazowsze to na pewno chciał bym to  ustrojstwo zobaczyć.

 

ad5. czyli nie musze wyjmować poszczegolnych rozdzielaczy, a mozna mierzyc w opcji gdy sa połączone szeregowo ?

 

Podaj adres, wyśle dobra flaszke ;) masz z tym racje .

 

No zapraszam zapraszam, choc ten swider u nas bedzie uzywany z raz na rok a tak to bedzie czekał w garażu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

zapomniałem sie jeszcze zapytac kolego skad Ty masz taką wiedze nt hydrauliki siłowej ? Sam do tego wszystkiego doszedłeś na podstawie swoich maszyn, czy może pracowałeś w jakieś firmie zajmującej się hydraulika (lub sama taka prowadzisz/prowadziłeś) ?

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/40532-pompa-hydrauliczna/page-6?do=findComment&comment=1565033 może jeszcze z tym mi troszeczke pomożesz ? potrzebuje tylko opinii czy moge zakladac do c-360 zawór pompy 17,5mpa i nie wplynie to negatywnie na trwałość podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

Wiedzę na temat hydrauliki to od kajta w locie łapałem zaginając nie jednego serwisanta czy nawet w ostatnim czasie konstruktorów maszyn najczęściej rolniczych. największe doświadczenie to kombajny buraczane.

W ostatnim czasie skonstruowałem- z niewielką pomocą inżyniera z Bosch- układ pneumatyczny zmiany ciśnienia w kołach ciągnika rolniczego i mogę powiedzieć że jest to jedyny taki prototyp na całym świecie który potrafi sterować ciśnieniem w kołach w trakcie orki pługiem obrotowym, gdzie po obrocie pługa zamieniają się ciśnienia...

 

Dwa lata temu przyjechali Szwedzi z vaderstad po zakupie ich siewnika bo znalazłem błąd w układzie hydrauliki który nikt z użytkowników do tej pory nie dostrzegł!! Z resztą takich przykładów mogę wymienić jeszcze sporo. 

 

Odnośnie c360 to zamierzasz przez zmianę zaworu zwiększyć siłę podnośnika czy wyjścia hydrauliki zewnętrznej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

No to czuje się zaszczycony że taki expert pomógł mi :) . Gratuluje wiedzy, umiejętności i chęci !!!

 

w c360 chce zwiekszyc tylko ciśnienie w wyjsciach hydrauliki zewnetrznej (zlaczki za fotelem), podnosnik ma działać na takim ciśnieniu jak teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

pozostaje wymiana zaworu w płycie pompy... Ale zwiększy to też ciśnienie na podnośnik co zwiększy jego udźwig a nie wiem jak wpłynie to na konstrukcję ciągnika.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk233    1

Witam, mam pewien problem z układem hydraulicznym otóż mam silnik hydrauliczny 80 połączony z rozdzielaczem 40l kablami 12dn do dwóch gniazd rozdzielacza ale na odcinku między rozdzielaczem a silnikiem na jednym kablu jest dławik 3/8" http://allegro.pl/zawor-hydrauliczny-dlawiacy-w-2-strony-3-8-30l-i5558794019.html (zamontowałem taki bo akurat taki miałem) a pompa która napędza ten układ to pompa z cyklopa 40l nowa, i problem polega na tym że jak uruchamiam ten silnik to ciągnik ma strasznie ciężko (c330), zdaje sobie sprawę że ten dławik jest do 30l przepływu ale instalacja ta pracuje na obrotach wolnych (ciągnik 1000 obr.) i to samo się dzieje, a jak przykręcam mocniej dławik to ciągnik ma jeszcze ciążej. Piszę bo nie jestem żadnym ekspertem od hydrauliki i nie wiem dlaczego tak się dzieje (przypuszczam tylko że to przez ten dławik), ale sądziłem że takie połączenie nie będzie sprawiało problemów, dodam że silnik pracuje na sucho bez żadnego obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

podłącz chwilowo bezpośrednio do silnika omijając dławik.......  zdaj relację.  

Powiedz dlaczego chcesz dławić olej do silnika??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Lepszym rozwiązaniem byłby regulator przepływu. Wtedy nadmiar oleju z układu wróciłby do zbiornika nie przeciążając hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk233    1

Nie mam takiego nypla żeby pominąć ten dławik ale postaram się coś wykombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragon1    0

Witam. Wiem, że temat zapomniany ale ja mam jeszcze pytanie do Pana Ginterpol a konkretnie chodzi o  podłączenie dwóch silników hydraulicznych do jednej pompy hydraulicznej z możliwością płynnej regulacji kierunku i obrotów każdego silnika z osobna. Widzę, że ma Pan szeroką wiedzę z dziedziny hydrauliki i dlatego bardzo proszę o schemat na zwykłych rozdzielaczach suwakowych . Z góry dzięki a jak trzeba to doślę kolejną flaszeczkę. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez luki987654321
      Witam, chce zamontować halogeny led na tyle beczkowozu forschrit. czy można je podłączyć pod złącze trzy pinowe w ciągniku lub ewentualnie pod co innego można podłączyć? dodam że mam zamiar w kabinie zrobić włącznik aby się cały czas nie świeciły tylko na czas pracy.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, 
      Koledzy poszukuje kogoś z użytkowników kombajnów Jarek lub Arek celem wsparcie wymiarowego.
      Buduje kombajn do porzeczek i potrzebuje informacji jaka powinna być odległość miedzy podajnikiem taśmowym szerokim a profilem podtrzymującym wał otrząsacza, będę wdzięczny za zdjęcie z przyłożoną metrówką. 
      Wymiary jakie poszukuje to te zaznaczone na jednym ze zdjęć,, nie chciałbym połamać  krzaków przy pierwszej próbie jeśli do niej dojdzie :) 
      Zdjęcia z budowy w załączniku, dziękuje za pomoc:) 











    • Przez wojciechowski89
      Cześć Panowie potrzebuje dojarkę pod traktor i znalazłem taką pompę u siebie. Ktoś może kojarzy bo ja nie mogę znaleźć nic na jej temat po wpisaniu nazwy wyskakuje land niemiecki. Z tego co się orientuje brakuje tutaj zbiornika od oleju który smaruje łopatki które są metalowe nie z tworzywa. I tutaj też mam pytanie ten czarny wężyk po zamontowaniu w zbiorniku z olejem nie będzie podawal oleju na łopatki tylko wylot powietrza ta jakby ,,satelita" a powinien być jak się nie mylę obieg powietrza, że powietrze jest wpychane do zbiornika z olejem i przy wyjściu z niego zabiera olej na łopatki i tak w kółko. A przy tej rurce którą jest wypychane zassne powietrze jest korek jakby do dolewania oleju z tyłu pompy jest rurka wychodząca i wziernik jak w kompresorze żeby widzieć poziom oleju. Dodam że sam ją postawilem na podstawkę wom więc proszę się nią nie sugerować.




    • Przez KamilKarwowski
      Cześć wszystkim. Czy ktoś wymieniał oryginalne głośniki w MF seri 57m? Próbowałem zdjąć ich maskownice, ale siedzą na tyle mocno, że nie wiem czy robię to dobrze, a nie chciałbym ich połamać. Czy ktoś ma z tym jakies doświadczenia?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj