Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share gagat97

gagat97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 02 kwiecień 2015 - 20:12

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

Witam mam kilka pytań. Zamierzam przeprowadzić remont ciapka tylko że pojawiają się trudności.

Od kiedy zacząłem użytkować ciągnik nie działał w nim wałem wom i nie było stopki od blokady. Pytałem ojca i powiedział że kiedys dawno bylo wyjęte coś bo blokda samoczynnie się włączała, wraz z likwiadacją "blokady" przestał działać wom.

Druga sprawa to ulane lewe koło i zwolnica, myśle że to uszczelniacz na półosi, ale mogę się mylić. Jeżeli znalazł by się ktoś kto dałby rady jak to wszystko naprawić i od czego się zabrać byłbym bardzo wdzięczny.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice Dzisiaj, 11:27
  •  

#2 Share rafal0079

rafal0079

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 kwiecień 2015 - 21:02

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

napewno trzeba rozebrać i zobaczyć co wyjete było a w kole to tak jak muwisz uszelniacz zapewne



#3 Share dawidor111

dawidor111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 02 kwiecień 2015 - 21:10

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice Ja robiłem ostatnio WOM mógł ci wylecieć trzpień co jest w dźwigni od włączania albo u kręcił się wałek albo frezy. zdejmij najpierw górę ta część razem z siedzeniem i zobacz jak trzpień to zrobisz o góry jak wałek to będziesz musiał zdjąć zaczepy i odkręcić cały ten tył 6 śrub 24 i wyciągnąć z całym wałkiem. przy składaniu nie zapomnij o sprężyny i kulce co wchodzi w ta dziurkę w walku. co do blokady to mogła pękać sprężyna i blokada nie odbijala zdejmij dekiel on jest pod prawym akumulatorem i zobacz co i ja. co do wycieku może być uszczelniacz ale będziesz musiał odkręcić kolo następnie błotnik i dopiero cały ten most od skrzyni inaczej nie wyciagniesz uszczelniacza

#4 Share gagat97

gagat97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 02 kwiecień 2015 - 21:10

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

Gore mam zdjętą, trzpień od wajchy wałka wom jest, wyciągłem ten tył wraz z wałkiem jutro podrzuce zdjęcie bo szczerze mówiąc nie wiem co powinno być a czego nie. Pokrywke na prawej pochwie odkręciłem i nić prócz trybu tam nie ma. Co do uszczelniaczy to krucho bo nie mogę ruszyć srób od błotników i nie wiem co zrobić, boje się ze ukręce


Edytowany przez gagat97, 02 kwiecień 2015 - 21:19.


#5 Share dawidor111

dawidor111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 02 kwiecień 2015 - 21:33

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice No z pochwy zdejmij akumulator razem z ta podstawa co na niej stoi odkręc klapkę i będziesz widział jak jest wyjęte aby dźwignią to prosta sprawa chyba że wyjęty jest mechanizm co włącza napęd to będziesz musiał wyjac całą półos ze skrzyni inaczej tego nie wlozysz
na półośce na tym trybie co jest pod klapka taka pszesuwna cześć co po nim chodzi i zazebia blokadę jeśli tego nie ma to zostało aby wyciągać półoś.

#6 Share gagat97

gagat97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 02 kwiecień 2015 - 21:49

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

Tego właśnie nie ma tam, jest tylko tryb. Czyli chodzi o sprzęgło mechanizmu różnicowego? Jutro wstawie zdjęcia to zobaczycie sami jak to wygląda bo ja za bardzo się nie znam na tym. Znacie może jakiś sposób na zapieczone i zardzewiałe śruby nie ruszane przez około 20 lat? :>



#7 Share dawidor111

dawidor111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 02 kwiecień 2015 - 22:08

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice No tak sprzęgło jak nie ma to jak pisałem wcześniej trzeba wszystko rozkręcać. U mnie też były zardzewiale zwykły klucz odraz omknal to wziąłem hydrauliczny i przez rurę o dziwo poszły wszystki

#8 Share gagat97

gagat97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 02 kwiecień 2015 - 22:13

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

Co będzie potrzebne żeby naprawić tą blokadę? Sprzęgło, stopka i co dalej?



#9 Share dawidor111

dawidor111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 02 kwiecień 2015 - 22:38

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice jeszcze ramię w które wchodzi stopka i sprezyna

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice Dzisiaj, 11:27
  •  

#10 Share sadek9

sadek9

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lidzbark Warmiński

Napisany 03 kwiecień 2015 - 00:22

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice jak nie ida sruby to palnik i do czerwonosci grzej i pojda co do blokady to sklada sie z dzwigni glownej, widelek popychajacych sprzeglo, samego sprzegla no i do tego jeszcze spreżyna. lejący sie olej to nowy komplet simmeringów ale idą różne zależnie od wersji w zwolnicach zazwyczaj 50x80x10 półoś 45x60x10

#11 Share gagat97

gagat97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 03 kwiecień 2015 - 12:59

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

wytłumaczy ktoś o co chodzi z tą kulką i sprężyną wałka wom?  wstawie zdjecie i ocencie sami czy z wałkiem wszystko ok.

czy te dzwignie powinny byc zdrutowane tak jak na zdjeciu?

Zrobiłem też zdjecie z okienka na prawej pochwie i wydaje mi się jednak ze jest tam sprzęgło. mam też stopke do blokady, ale nie wiem jak to zmontować w całość z widełkami i sprężyną.

Załączone miniaturki

  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 1.jpg
  • 4.jpg


#12 Share denis667

denis667

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów

Napisany 03 kwiecień 2015 - 19:06

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

Tam gdzie masz ten drut go tam nie powinno być.



#13 Share gagat97

gagat97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 03 kwiecień 2015 - 19:13

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

A jest możliwość że przez ten drut nie działał wom? tzn wajcha mogłaby mieć ograniczony ruch i nie załączała by wałka? A z tą blokdą co zrobić?



#14 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 03 kwiecień 2015 - 20:38

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

Tam gdzie masz ten drut go tam nie powinno być.

Znaczy kolego niby czemu go tam nie powinno być? Masz jakieś konkretne wytłumaczenie?

Bo właśnie ten drut powinien tam być, tylko nie powinny być te dwie dźwignie związane razem jednym drutem tylko każda z osobna. Bo chyba łatwo się domyślić po co tam jest ten drut... I to zapewne nie jest przyczyną czemu WOM się nie załącza bo co to za drut więcej siły i już go nie ma.

Podejrzewałbym że winna temu może być ta tuleja która przesuwa się po wałku (ta z rowkiem na dźwignie) pod tą tuleją jest właśnie sprężynka z kulką czyli taka sama zasada działania jak w skrzyni biegów że po załączeniu blokuje aby samoczynnie się nie przesuwała. Dodatkowo widzę że na wałku została tulejka, a ta tulejka nie powinna się wyciągnąć tak łatwo bo jest wciśnięta w drugą połowę wałka przekaźnika którą masz w skrzyni i po wciśnięciu rozwierca się ją na wymiar. Tulejka ta pełni formę łożyska ślizgowego i jak tam będzie spory luz oba wałki mogą (ale nie muszą) nie zachowywać współosiowości co utrudni przesuwanie się tej tulei i załączanie WOM. Trzeba było spuścić olej i obadać temat czemu się nie załącza, gdzie co blokuje zanim rozebrałeś

Co do blokady to brakuje tam widełek które przesuwają to sprzęgiełko kłowe, pedału blokady i sprężyn. Tylko jeśli dobrze widzę na tym foto to masz wydartą całkowicie półośkę znaczy frezy w miejscu gdzie siedzi to sprzęgło kłowe. Ktoś kto demontował stopkę to zrobił najgorszy błąd jaki można było zrobić czyli zostawił to sprzęgło kłowe na półosi. I w czasie pracy latało sobie ono po półośce na prawo i lewo zazębiało to rozłączało i narobiło tego bigosu, że masz teraz półośkę do wymiany jeśli chcesz zrobić blokadę i dodatkowo to sprzęgiełko. Bo jak widać na dzień dzisiejszy jest ona zerwana. Po ilości opiłków widać że ładnie tam mieliło się :)


Edytowany przez Roki212, 03 kwiecień 2015 - 20:55.


#15 Share gagat97

gagat97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 03 kwiecień 2015 - 21:10

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

Jak rozpaznać która tulejka była przyczyną nie załączania się wom'u? Czyli co do blokady, muszę wymienić półośkę (wraz z łożyskami i uszczelniaczami) sprzęgło, założyć widełki, sprężyne i stopkę, tak?


Edytowany przez gagat97, 03 kwiecień 2015 - 21:13.


#16 Share gagat97

gagat97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 04 kwiecień 2015 - 16:27

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

Grzebałem przy tym WOM'ie i dojrzałem że nigdzie nie ma tej kulki i sprężyny, w dodatku tulejka która została na końcu wałka jest prawdopodobnie wyrobiona bo strasznie lekko wchodzi. Znowu tuleja w którą wchodzi trzpień od dzwigni ani drgnie a w dodatku jest dosunięta do samego łożyska a wajcha znajduje się w pozycji oznaczonej na obudowie mostu literą "N", wydaje mi się że to nie tak powinno być. Poradzicie coś majstry?



#17 Share gagat97

gagat97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 06 kwiecień 2015 - 23:08

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

poradzicie cos?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice Dzisiaj, 11:27
  •  

#18 Share Radoslav

Radoslav

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów

Napisany 23 kwiecień 2015 - 22:54

Remont 30-stki, wałem wom, blokada, zwolnice

 Ja sam miałem wywaloną blokadę również, kupiłem sprzęgło kłowe, dzwignie, konika tego co je przesuwa do mechanizmu i sprężynki, tam jeszcze idzie taki klin i blokada gotowa.

 

Jak chcesz to Ci mogę zapodać schematy, co i jak powinno być złożone.



Podobne tematy