lukbold

podłączenie czujnika ciśnienia oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukbold    1054

Czy połączenie jednego pinu czujnika ciśnienia oleju skrzyni z masą jest połączeniem prawidłowym w MF 3060? Wg schematu ten pin powinien być połączony z czujnikiem prędkości jazdy. Szukam oryginalnego podłączenia ale nic tam nie zauważyłem typu ucięty przewód... Niby to działa dobrze ale czy na pewno? (na zgaszonym po wciśnięciu sprzęgła zapala się kontrolka ciśnienia skrzyni i gaśnie po 4s tak jak pisze w instrukcji)

post-120-0-56615600-1427992169_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Będę wdzięczny bo znalazłem temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/71174-massey-ferguson-30xx-problemy-z-elektryką/?p=1362571 i zastawiam się jak mi to może działać jak tam podobno na jednym kablu ma być 12v a na drugim 5v no a u mnie masa podczepiona... czy to nie jest jakiś chwyt handlarzy na usprawnienie traktora...

Ten zielony podpięty jest pod sterownik.. pin 1 w tej wąskiej kostce czyli prawidłowo choć opornika na przewodzie nie widzę a być powinien... chyba że w tej kostce koło czujnika

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

U mnie jest tak że obydwa kabelki idą wiązką do sterownika. Opornik jest w tym zielonym pogrubionym kabelku przy czujniku, jest to krótki odcinek jednym końcem założony na czujnik a drugi wchodzi w kostkę. Masz chyba inny sterownik bo u mnie zapalają się i gasną dwie kontrolki ;od ciśnienia i napędu. W sterowniku mam 4 wtyczki/gniazda jedno z przodu i trzy w tylnej części, wspomniane kabelki wchodzą w środkową tylną wtyczkę, w której są w sumie 3 czarne kabelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Sterowniki mamy te same (można by numery kat porównać ale są od góry sterownika), wtyczki mam tak samo rozmieszone. Czyli u mnie jest pogrzebane jak się spodziewałem tylko znów pytanie dlaczego hmmm. I faktycznie powinny zapalać się 2 kontrolki choć u mnie napedu nie ma ale przewody są podpiete do kontrolki więc pewno też powinna świecić

 

Ta środkowa kostka jest od czujników prędkości WOM, predkosci jazdy i predkosci tryba pompy olejowej( silnika) no i czujnik ciśnienia oleju.

Musze poszukać gdzie ten czujnik ciśnienia oleju powinien być połączony z czujnikiem prędkości jazdy.

 

Kto wie czy jest pompy hydr nie mam już zużytej ( na gorącym ciężej kierownica chodzi na wolnych obrotach) i dzieki takiemu podpieciu czujnika może udało sie komuś sterownik oszukać... bym się nie ździwił. Może ktoś ptwierdzic przypuszczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Prędkość WOM i tryb pompy to jedno i to samo, obroty silnika to z alternatora na 100%. Z kąt masz takie info, czy masz schemat elektryczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Mylisz się. Są 3 czujniki obrotów w tym traktorze. Obroty pompy (obroty silnika- koło czujnika ciśnienia) są zczytywane tylko na potrzeby komputra a obrotomierz przynajmniej w naszych faktycznie  bierze sygnał z alternatora. Gdzieś ktoś mądrzejszy pisał że komp porównuje obr pompy i WOM i jak wychwyci że się zbyt różnią (ewentualnie stosunek jednych obr do drugich sie zmieni na skutek poślizgu tarczek WOM)  to WOM wyłączy.. przynajmniej ja tak to rozumie.

Czujnik wom jak wiesz masz koło lewego siłownika, no a prędkość jazdy za bakiem widać

post-120-0-64825900-1428056932_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jest dokładnie jak piszesz. O czujniku za siłownikiem to nie wiedziałem, czyli reszta teorii jest wiarygodna. Kabelki w kostce przy sterowniku mam dokładnie jak na schemacie, trzy podwójnie czyli łączenie o które Ci chodzi musi być gdzieś we wiązce.

A tak na marginesie to w Aresie który jest młodszy o dwa pokolenia (odpowiednik MF6255) rozmieszczenie czujników jest takie samo jest tylko dodatkowy nad pokrywą biegów. Obroty silnika też są z alternatora.

W sprawie słabej pompy to myślę że nie to było powodem innego połączenia czujnika. Obwód niskiego ciś. ma 17 bar i nawet mocno padnięta pompa je wytworzy. W swoim wymieniałem pompę bo ledwo już zipała ale problemów z kontrolką/układem niskiego ciśnienia nie było. Z układem kierowniczym był kłopot ale z innego powodu bo kierownica zawsze kręciła się lekko tylko koła nie chciały skręcać, przyczyną był zdarty uszczelniacz w siłowniku i olej się przelewał z jednej strony na drugą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

No u mnie kierownica tak jakby ciężej chodziła gdy się mocno zagrzeje... wydaje mi się że spada wydajność pompy po zagrzaniu się... trzeba trzymać wtedy te 1000obr na silniku i jest w miarę ok.

No to po kiego to tak było podłączone, co to daje i w jakim celu się robi.

Włączanie blokady oraz reduktor były zrobione poza komputerem.... Wom podłączony przez kompa, działa nawet z wypiętym czujnikiem obrotów co też mi jest dziwne.

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Pewnie komuś kiedyś coś nie działało i zaczął drutować jak umiał po swojemu. To komp Ci działa teraz dobrze czy nie i przywróciłeś stan fabryczny? (po za czujnikiem).

 

Po ostatnich doświadczeniach to nie mam za dobrego zdania o zach. użytkownikach i między bajki można włożyć twierdzenia że dbają i serwisują sprzęt, może to robią ale do czasu a potem to jadą po najniższych kosztach i jak długo się da. W moim MF najbardziej mnie zaskoczyło (po czasie) że wymieniając turbinę założyli nieoryginalną, sporo się przy tym męcząc ale żeby było taniej a turbo nie zdawało egzaminu. Druga sprawa to w środku filtra był zapis ostatniej wymiany; maj 2003r a ciągnik kupiłem w 2014. O kompletnie zaklejonej chłodnicy nie wspomnę. Na szczęście i o dziwo elektryka działała (po za licznikiem) i nie jest po drutowana ale biegów A/B nie było tylko był zablokowany na A, po rozebraniu się okazało że sławna nakrętka oczywiście jest zaspawana, w tej chwili mam wszystko naprawione i jestem zadowolony z ciągniczka ale kosztowało mnie to sporo pracy i trochę pieniędzy. Na usprawiedliwienie powiem że kupiłem go naprawdę tanio i do remontu (częściowo niesprawny), a zaczynało się tak;http://www.agrofoto.pl/forum/topic/70836-massey-ferguson-30-jaki-to-model/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

na tym schemacie widać wyraźnie, że te dwa czujniki mają wspólną masę, która jest brana ze sterownika. (z resztą wszystkie czujniki na tym schemacie mają masę ze sterownika.) Pewnie ktoś grzebał w instalacji i tak to połączył. nie ma to wpływu na pracę tego czujnika. Jeżeli czujnik od prędkości jazdy jest podpięty do pinu 4 i 5 to nie ma się czym przejmować. Ktoś głupot napisał, że tam ma być 12v i 5v ...


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Hmm no kolega rafik256 wspominał o tym 12 i 5v w przytoczonym temacie... a wydaje się osoba obeznaną w tej tematyce. W sumie większej filozofii nie ma żeby sprawdzić jakie jest napięcie pod pinem 1 oraz 4 w tej kostce przy sterowniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

@zbozowy dobrze pisze, po dokładnym przyjrzeniu widać że wszystkie przewody z literą N to masa. Zapytam co się kryje pod cyframi 22 do 25, czy to kontrolki i czemu od WOM są trzy włączniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

22 do 25 to kontrolki. Od Wom masz: 19 Hamulec wom, 18 przełącznik oszczędnego WOM - cokolwiek to ma być (raczej opcja dodatkowa wyposażenia), 13  to zwykły włącznik WOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zxy
      .

       
    • Gość
      Przez Gość
      witam, Mam problem z wadliwym czujnikiem od ciśnienia objawia się to w taki sposób że nie pokazuje ciśnienia na wyświetlaczu ciągnika a rzeczywiście ono jest. Czujnik już był wymieniany 3 razy serwis broni się tym że podobno teraz takie czujniki robią ... Odgłos podczas pracy jest nie do wytrzymania teraz zamierzam złożyć reklamację pisemną i niech się główia. Czy ktoś z Was miał podobny problem?
    • Przez Ppatryk01
      jak sprawdzić czujnik obrotów silnika w ciągniku Fendt 309ci
      model : g931970020042

    • Przez silver90
      Witam. Mam pytanie jak sprawdzić czy czujnik SBA jest sprawny , czy da się go zregenerować i kto sie tego podejmie.Czy są zamienniki tego czujnika?
      Z góry dziękuje za odpowiedz.
    • Przez silver90
      Witam posiadam ciągnik same silver 90 i nie wiem jak działa czujnik sba. Jakby ktoś mi to wytłumaczył byłbym bardzo wcięczny.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj