KOSTEK12

półbieg działający z opóźnieniem

Polecane posty

KOSTEK12    18

witam,oglądałem 9540 skrz.4 jeden półbieg, w którym jest tak,że jak przełącza się na zająca ciągnik chwilę się "zastanawia" i dopiero po około 3s zaczyna reagować i potem już ciągnie normalnie,w drugą stronę tzn.z zająca na żółwia reaguje natychmiast nie wiem co o tym myśleć nigdy nie miałem do czynienia z takim ciągnikiem napiszcie proszę co to może być,a może tak ma być i już?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

mógł być za gesty lub zimny olej lub taczki mogą być zjechane ale zawsze jest taki moment zanim olej dopłynie i zacisnie je


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Bzdura że  tak ma  być  , jeśli ciągnik  miałby  reagować po  3  sekundach to  w  polu   zdąży  sie  zatrzymać - zanim  zareaguje 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szu15000    231

spróbuj dociagnac taśmę, jak to nie pomoze to najprawdopodobniej zjechana tasma albo juz tarczki w zolwiu ;) zacznij od dociagniecia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    18

Ciągnik jeszcze nie jest mój, dopiero go obejrzałem i jest to jedyna rzecz która mnie zaniepokoiła tak po za tym dosyć fajny traktor i nie wiem co mam teraz zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBRO    197

Albo pompka już słaba i ciśnienia takiego nie daje i działa po chwili albo mało oleju w skrzyni jest miałem tak w ursusie 1614

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    18

zapomniałem jeszcze o jednym,mianowicie po przejechaniu się tym traktorem pojawił się olej z przewodu nadmiarowego-odpowietrzającego przy zaworze nad przystawką od przedniego napędu,właściciel twierdził że już zmieniał ten zawór ale olej nadal trochę kapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    18

w takim wypadku powinno oleju w silniku ubywać a zbiornik powietrza powinien się tym olejem napełniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

no bo zawór nie odpowiada za przecieki oleju !!Po włączeniu kluczyka puszcza powierze do przystawki   ,a po wyłączeniu wypuszcza tą właśnie rurką powietrze z przystawki . U mnie też ta rurka wypluwa niewielki ilości oleju ,ale jest to olej z przekładni a nie silnikowy . Podejrzewam,że jest to wynik nieszczelności gumowej manszety  tłoka w przystawce napędu , innej możliwości nie ma ?

 

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    18

no i to by się zgadzało,bo olej wypływający z tej rurki był czyściutki czyli raczej nie silnikowy,a jaki może być koszt takiej naprawy i jak się do tego zabrać, czy aby nie trzeba rozebrać "pół" ciągnika dla jednej pierdoły,bo czasami to różnie bywa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

sama manszeta koszt rzędu 20zł . Trzeba odpiąć wał napędu ,tarczę hamulca no i przystawkę ( nie całą tylko część przednią ) .Wyciągasz to  i rozbierasz . Najlepiej odkręcić prawe koło co ułatwi dostęp

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

 

 
 
 

jasne,że lewe :rolleyes:  Nie wiem sam dlaczego tak napisałem? Mam tą naprawę  za sobą -nic skomplkowanego ani kosztownego . Przy okazji wymieniłem uszczelniacz tarczy hamulcowej no i tą manszetę ( może nie była zużyta zato bardziej stwardniała z racji wieku),bo wywalał olej przez elektrozawór . Przestało ciec,także  to jej wina! W razie czego służę  radą ,pomocą :P

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Werwolf    0

zetor forterra i proxima pod obciazeniem ciągnie na drugim polbiegu? pomóżcie! słyszałem cos o dociaganie tasmy ale nie wiem gdzie się to robi i jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

o ile się nie mylę to w Forterrach nie ma regulacji dociągania taśmy . Są tylko śruby do osiowego ustawienia względem bębna ,ale to nie pomoże jak jest zużyta . Taśma jest napinana siłowniczkiem hydraulicznym , może membrana jest nieszczelna ,ale najpierw trzeba ustalić czy to wina taśmy ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj