wiktor1967

Remont silnika tłoki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wiktor1967    3

Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

oj chyba słabo się wczytałeś ? Nie jest to prawda .Wszystkie silniki Zetora ,zarówno wolnossące i doładowane , są wyposażane w 3 pierścienie  na tłoku , od któregoś tam roku ( katalog części podaje konkretne numery silników z 3 pierścieniami ) . Także Twój silnik nie musiał mieć turbiny ,a taka kompletacja jest zapewne fabryczna , inaczej mówiąc 3 pierścienie jest to standard światowy w konstrukcji silników za którym Zetor ,w przeciwieństwe do innych producentów postkomunistycznych, starał się nadążać .

Nie wiem jak w Twojej serii ciągników ,ale w modelach od 5211- 7245 można zamiennie stosować jedne i drugie zestawy naprawcze (3-ki i 4-ki )

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Najlepiej nic nie kombinować tylko założyć dobre zestawy takie jak były fabrycznie tzn. 3-pierścieniowe i powinno być wszystko dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    3

Dzięki założe na trzy.Chce kupić zestaw naprawczy z Krotoszyna chyba bedzie dobry w grene pytałem 249 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Jak chcesz mieć pewne zestawy na długi czas to zakładaj Krotoszyn a na pewno nie pożałujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Dopytam tylko jakie masz korbowody, jak wzmacniane (z pogrubieniami) to masz już sil. dostosowany do turbo, czyli w razie gdy byś kiedyś chciał założyć to będzie prościej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam68    0

Ja tydzień temu też robiłem silnik w zetorze 8045 rok 82 i też na tłokach były po trzy pierścienie i takie założyłem z tego co wiem to na turbo są pierscienie ze stożkiem od wewnątrz bynajmniej jeden.

Edytowano przez Adam68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

:rolleyes:  Są 2 rodzaje kompletów naprawczych- 3 i 4 pierścieniowe (potocznie nazywane "od turbo" i "od wolnossącego" ).     Nie wiem, skąd się wzięła legenda o 3 pierścieniowych tłokach do turbo  <_<  Podobnie,  nie wiem, skąd się wzięła legenda o korbowodach do turbo :blink:  Oraz wiele innych legend o turbo  :D  Jest  tylko stary i nowy typ ;)   

 

Stary typ- ,  ma charakterystyczne  obłe korbowody,  które są lżejsze (wyważane pod wał starego typu ) i nie idzie kupić nowych (bo nie ma zbytu- każdy chce "kute, wzmacniane, cudowne, pozłacane korby od turbo z  gównolitu ).

No i tłoki 4 pierścieniowe.   Rozwiązanie bardzo modne za komuny- napchać dużo prostych w produkcji pierścieni w nadziei że ilość nadrobi jakość. 

 

Nowy typ-   korby z kanciatymi nadlewami, cięższe, (przez nadlewy - po odchudzeniu nadają się na montaż, na wał starego typu  ) czy mocniejsze - wątpię, bo w newralgicznych punktach "mięsa" mają podobne ilości, a ułożyskowane są identycznie.  Na pewno są prostsze w produkcji (zachowanie masy), przez co tańsze. ^^    I to moim zdaniem powód fabrycznej "modyfikacji".

Tłoki - 3 pierścieniowe- krok do przodu. Jeden pierścionek mniej ( mniejsze opory tarcia), konkretniejszy  górny pierścień.

 

Jeśli ktoś ma wątpliwości-  odsyłam do katalogów części.

 

Co do  kompletów naprawczych- na pewno warte uwagi są zestawy Mahle.  Trzymają  wymiary (co nie jest takie oczywiste :) )  i  nie słyszałem jeszcze o przypadku puchnięcia tłoków z tych zestawów.  

 

Wiktor1967- ja bym na Twoim miejscu kupił komplety Mahle na 3 pierścienie   http://www.sklepy24.pl/sklep/sklep-grene_pl/produkt/zestaw-naprawczy-silnika-3-pierscienie-c-385-mahle-krotoszyn/12644   Całkiem nieźle wyglądają na oko, oraz pod mikrometrem i średnicówką ;)

  

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    3

Na tą chwile remont wstrzymany.Nie wiem czy dobrze zrobiłem  dzisiaj kupiłem silnik perkinsa 6-tke razem z kryzą do skrzyni biegów na przerobienie na 3110.Silnik od zetora był troche za słaby w gruberze.W ciągu tygodnia powinienem go przeszczepić,jak wszystko się uda to silnik od zetora będzie na sprzedanie.Perkins odpalił troche dymił ale nie za dużo ciśnienie 3,5atm.ale wszystko się okaże po zamontowaniu i w pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Czy aż tak dobrze zrobiłeś to nie wiem. Perkinsy ze stojącą pompą to starocie które sprawiają sporo problemów a taki zapewne kupiłeś. Sporo było ich montowanych w kombajnach i tu na forum nie jeden pisał o problemach z tymi perkolami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

a czy moze ktos podpowiedziec na jaka szczeline luz zaworowy ustawic w zetorze 8145 silnik zetoroski próbuje juz dluszy czas i nie moge ustawic tak jak bylo wczesniej przed remontem


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

dzieki serdeczne, wydawalo mi sie w silkikach zetoroski bylo nieco inaczej, jakos nie slychac takiego ryku jak to w zetorze a przed remontem bylo slychac a jak sie nagrzeje  slychac stykanie z zaworow


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

ponoć najbliższe ORYGINAŁOM są zestawy pod logiem " Genuine Parts"  firmy PREMOT dostępne także w sklepach z allegro .

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4224

Na elektrodzie nawet koleżka pisal, że premot robi Ori, a te genuine parts ma tylko oznaczać oryginalność części.

Najlepsze, że jak samo genuine parts się wpisze to , przynajmniej u mnie, o premot zero info, chyba że trzeba daleko szukać. Dopiero po zestawieniu z premot, coś się pojawia

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
viperwlkp    86
czyli w tym linku sa zestawy z kalisza i oni polecaja wlasnie genuine ale w ofercie maja tez premot pytam dlatego ze chce robic remont a nie ma co oszczedzac na takich czesciach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Olej to genuine, to tylko myk żeby nie na pisać wprost "oryginalny“ tak samo jak na allegro pisanie oryg. Origin. itp. Tylko żeby uchronić dupsko przed sprzedażą podróbek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
viperwlkp    86
wiec co proponujesz? mahle? koles sprzedaje jakies czeskie mowi ze ogro mego idzie nawet mechanik co bedzie robil to mowil ze te czeskie zsklada i sa ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj