Skocz do zawartości

Zdjęcie

MTZ 82 orginalny alternator


19 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Gqrtek

Gqrtek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 28 marzec 2015 - 00:55

MTZ 82 orginalny alternator

Witam mam kilka pytań odnośnie alternatora 

1 jak u was ładuje alternator ile V macie w mtz orginał

2 czy podczas pracy padają wam akumulatory ?

3 czy wystarczająco doładowuje akumulatory ?

pytam ponieważ zakupiłem org alternator mtz ten mocniejszy ale kicha ładował max 12,7  v  wiec oddałem i wziąłem drugi to samo ledwo na zielonym polu czasem do v 13 max co daje brak osprzętu na wyjściu alternator ma 14,8 na wolnych obrotach a na liczniku o wiele mniej ciężko pali i wydaje mi się że może  gdzieś zwarcie albo coś nie wiem co jest przyczyną ale walczę już mam dosyć co chwile wymieniać akumulatory .. koszt alternator dobry wiec nie będę przerabiać ale chce by ten prąd nie ginął w niewyjaśnionych okolicznościach . dziś wieczorem dodam jeszcze zdj jak ładuje.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 orginalny alternator Dzisiaj, 07:10
  •  

#2 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 28 marzec 2015 - 08:46

MTZ 82 orginalny alternator

A co do tego ma alternator? Napięcie ma dobre, poprzedni prawdopodobnie też był dobry. Instalację masz w tragicznym stanie i tyle. Zamiast pisać posty weź schemat i miernik do ręki i sprawdzaj po kolei połączenia. Na forum nikt Ci nie pomoże, bo to Ty masz ciągnik na miejscu, i Ty możesz go naprawić.



#3 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1370 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 28 marzec 2015 - 09:45

MTZ 82 orginalny alternator Może ja wtrącę swoje 3 grosze. Kolego podaj rocznik ciągnika, bo były różne wersje instalacji. Czy masz rozruch standardowy, czy 24v? W starszej wersji problemem może byc połązenie wiązki deską rozdzielczą i amperomierz. Z tego co czytam masz woltomierz, więc to ostatnie odpada. Musisz poszukać spadków napięcia po drodze przewodu plusowego alternatora.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#4 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 28 marzec 2015 - 11:57

MTZ 82 orginalny alternator

Albo masy, bo nie można zapominać, że prąd musi mieć obwód zamknięty.



#5 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 marzec 2015 - 12:54

MTZ 82 orginalny alternator

Instalację sprawdź a jeśli masz rozruch z przełącznikiem 12/24 to wymień kabel zasilający instalację w prąd na grubszy i połącz go z instalacją bardziej pewnie niż zwykłym blaszanym konektorkiem.


Edytowany przez seweryn20, 28 marzec 2015 - 12:56.

KPK Kumurun Team

#6 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 01 kwiecień 2015 - 13:11

MTZ 82 orginalny alternator

W pronarze problem niskiego prądu rozwiązaliśmy wymianą alternatora na takiego zwykłego 40A dedykowanego do ursusa c-330, godzinę czasu zajeła przeróbka.

Oryginalny alternator na wolnych obrotach "ładował" 12.2V wówczas gdy na zgaszonym było 12.6V w instalacji, a na alternatorze z c-330 ładnie jest 14.5v na wolnych obrotach 


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#7 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 02 kwiecień 2015 - 07:38

MTZ 82 orginalny alternator

Ja mam Boscha 70A z Opla Astry II 1,7 DTL, nawet z montażem nie było problemów. Żeberkowany, jeden z nielicznych modeli bez wieloklina.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


#8 Share gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 03 kwiecień 2015 - 19:49

MTZ 82 orginalny alternator

To chyba przypadłość MTZów zaraz po pocącej się hydraulice. U mnie jak jeżdżę ciągnikiem solo jest w miarę ok, najgorzej z dwiema przyczepami na światłach i wolne obroty. Nie wyrabia.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

#9 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 03 kwiecień 2015 - 21:33

MTZ 82 orginalny alternator

Miałem to samo! Na jesieni kupiłem 1100W i problemy się skończyły. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#10 Share bbolas

bbolas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 04 kwiecień 2015 - 19:33

MTZ 82 orginalny alternator

u mnie orginał  700 wat spalił się i założyłem 1000 wat ruski, grubszy przewód alternator -> do plusa ale to było mało bo na wolnych nie ładował i jest przerobione kołko pasowe od poloneza z alt roztoczone na 13 pasek (chodziło o mniejszą srednice = wyższe obroty altka przy tych samych obrotach silnika)....zrobione jakies 3 lata temu i święty spokój z nie doładowanym aku . fajnie by było założyć altka z 1.9 TDI a tam potrafi mieć nawet 120 A co daje 1600 wat. z taka mocą i odpowiednimi obrotami (zabawa z kółkami ) to można zakładać ogrzewanie nawet na prad a o mikrofali nie wspomne :):)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 orginalny alternator Dzisiaj, 07:10
  •  

#11 Share gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 04 kwiecień 2015 - 19:34

MTZ 82 orginalny alternator

Ja mam Boscha 70A z Opla Astry II 1,7 DTL, nawet z montażem nie było problemów. Żeberkowany, jeden z nielicznych modeli bez wieloklina.

 

Koło pasowe zmieniałeś?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

#12 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 kwiecień 2015 - 19:51

MTZ 82 orginalny alternator

Ja mam boscha 120 A na niego prawie pasuje koło pasowe z ruskiego altka. Średnica otworu taka sama tylko jest za grube trzeba stoczyć  około 3 mm.


KPK Kumurun Team

#13 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 05 kwiecień 2015 - 06:50

MTZ 82 orginalny alternator

Koło pasowe zmieniałeś?

 

Koło pasowe przełożyli mi jeszcze na szrocie z alternatora od Omegi. Te co miał od biedy mogło zostać ale od Omegi było szersze. Już nie pamiętam czy oryginalne koło pasowe od tego altka nie było dzielone, czyli że i tak dałoby radę je dopasować.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


#14 Share gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 05 kwiecień 2015 - 18:38

MTZ 82 orginalny alternator

Zapewne od omegi A?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

#15 Share Gqrtek

Gqrtek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 07 kwiecień 2015 - 01:58

MTZ 82 orginalny alternator

sory za długą nieobecność rocznik 1997 mtz 82 pronar narew duża kabina mocniejszy alternator 2 wejścia czyli nie da sie nic zrobić z tym alternatorem pozostaje przerobić instalacje i inny alt  troche szkoda bo kasa w błoto ale dziwi mnie że na wyjściu ma 14,8 na nie za dużych obrotach a co innego na wskaźniku tata mówił ze na początku już tak było ale dawał rade ten prąd się rozpływa a może jest gdzieś redukowany sam nie wiem . dajcie jakieś sugestie przerabiać czy kombinować z tym orginalnym a jak przerabiać to jaki alt najlepiej by sie sprawował



#16 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 07 kwiecień 2015 - 07:09

MTZ 82 orginalny alternator

Zapewne od omegi A?

 

A tego to już Ci nie powiem, ale może być, bo alternator był starszego typu.

 

A co do kolegi wyżej, skoro na altku masz niby 14,8V a prąd ginie w instalacji to co Ci da wymiana alternatora na inny? Jak mówisz, że na wskaźniku masz inną wartość to najpierw sprawdź czy wskaźnik jest dobry. Pytanie czy masz rozruch na 12 czy na 24V bo na nie jeszcze nie odpowiedziałeś. Ja u siebie po założeniu drugiego alternatora założyłem dodatkowy kabel między alternatorem a rozrusznikiem i teraz spadek napięcia między akumulatorami a alternatorem wynosi 0,2V


Edytowany przez michal1993, 07 kwiecień 2015 - 07:16.

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


#17 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 07 kwiecień 2015 - 07:36

MTZ 82 orginalny alternator

sory za długą nieobecność rocznik 1997 mtz 82 pronar narew duża kabina mocniejszy alternator 2 wejścia czyli nie da sie nic zrobić z tym alternatorem pozostaje przerobić instalacje i inny alt  troche szkoda bo kasa w błoto ale dziwi mnie że na wyjściu ma 14,8 na nie za dużych obrotach a co innego na wskaźniku tata mówił ze na początku już tak było ale dawał rade ten prąd się rozpływa a może jest gdzieś redukowany sam nie wiem . dajcie jakieś sugestie przerabiać czy kombinować z tym orginalnym a jak przerabiać to jaki alt najlepiej by sie sprawował

Alternator masz dobry, więc nie kombinuj. Wskaźnik w kabinie jest tylko orientacyjny, więc nie należy się nim zbytnio kierować. Doprowadź do porządku instalację i wszystko będzie działać. Jak masz miernik to bez problemu możesz sprawdzić gdzie masz spadki napięcia i to naprawić. W każdym razie alternator zostaw ten co masz, a zaoszczędzoną kasę zainwestuj w naprawę instalacji.



#18 Share Kristoffer

Kristoffer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.małopolskie

Napisany 07 kwiecień 2015 - 09:54

MTZ 82 orginalny alternator Na początek sprawdź czy pasek klinowy jest dobrze na ciągnięty i także jak najprościej bezpośrednio od alternatora pociąg masę i plusa choćby tak na sprawdzanie jak będzie wszystko ok to zrobisz to solidnie .

#19 Share Gqrtek

Gqrtek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 07 kwiecień 2015 - 15:44

MTZ 82 orginalny alternator

Ok panowie instalacja v12 wyłącznie ,problem dziś rozwiązałem po pierwsze dokręciłem dobrze alt poprawiłem pasek bo sie troche ruszał  potem lecąc po kablach odkryłem że kabel idący od alt do wskaźnika jest zaśniedziały i naderwany lekko po naprawie i tak prawie nic to nie dało leciałem dalej po tym samym kablu  i ten kabel przy stacyjce   był na wyjściu luzem ,zaśniedziały  i czasem dotykał lekko a czasem wcale dlatego tak słabo  albo wcale nie ładował polutowałem przewody dobrze obkleiłem izolacją no i próba odpalenia  nie mogłem bo aku słabe podładowałem lekko i odpaliłem i tu na początku tylko 13v ale aku były rozładowane niecałe 5 min i 14,5 v na wskaźniku po 20 min  zgasiłem tryb wzbudzenia działa jak należy na 12,1 przed odpaleniem zaczekałem aż ostygnie pali na obrót jeszcze posiedzę w instalacji bo ma trochę skaz ale dzięki waszym sugestiom udało mi się rozwiązać ten problem 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 orginalny alternator Dzisiaj, 07:10
  •  

#20 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 kwiecień 2015 - 06:57

MTZ 82 orginalny alternator

Ok panowie instalacja v12 wyłącznie ,problem dziś rozwiązałem po pierwsze dokręciłem dobrze alt poprawiłem pasek bo sie troche ruszał  potem lecąc po kablach odkryłem że kabel idący od alt do wskaźnika jest zaśniedziały i naderwany lekko po naprawie i tak prawie nic to nie dało leciałem dalej po tym samym kablu  i ten kabel przy stacyjce   był na wyjściu luzem ,zaśniedziały  i czasem dotykał lekko a czasem wcale dlatego tak słabo  albo wcale nie ładował polutowałem przewody dobrze obkleiłem izolacją no i próba odpalenia  nie mogłem bo aku słabe podładowałem lekko i odpaliłem i tu na początku tylko 13v ale aku były rozładowane niecałe 5 min i 14,5 v na wskaźniku po 20 min  zgasiłem tryb wzbudzenia działa jak należy na 12,1 przed odpaleniem zaczekałem aż ostygnie pali na obrót jeszcze posiedzę w instalacji bo ma trochę skaz ale dzięki waszym sugestiom udało mi się rozwiązać ten problem 

Jakbyś od razu wziął do siebie moje i nie tylko moje porady to już dawno byś problem rozwiązał. A Ty chciałeś kombinować z przeróbkami.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy