ferguson235

Zetor 8011 - ogólne informacje

Polecane posty

mariank1    2

Nic nie widzę żeby jakoś ole był doprowadzany, a jak odkręcam dwie dolne śruby pod pompą to leje się ropa.

Po zdjęciach na internecie widziałem ze jest to taka rurka od boku pompy a ja mam tylko śrubę tam wkręcona.

a jeśli nie mam to jak nalać oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

do centralnego smarowania - jak się domyślam musi być rurka wejściowa i wyjściowa oleju żeby olej przepływał

  a jeśli nie ma centralnego smarowania to powinna być rurka przelewowa jak by za dużo było oleju albo ropa się dostała do pompy i nie wiem czy ta śruba wkręcona to nie powinna być tam rurka przelewowa,  silnik mam stary ten z chłodnicą w misce olejowej wiec chyba powinno się wymieniać olej w pompie, jak by ktoś mógł zamieścić zdjęcie pompy, bo coś mi się wydaje ze mam namieszane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

611943403_1_644x461_silnik-ursus-912-914-zetor-bytow.jpg.c08fd391d10fa393c5d8da15abb5714a.jpg

W tych zaznaczonych miejscach jest przykręcona rurka do centralnego smarowania pompy.

Odpływowej nie ma, odpływem jest brak uszczelniacza z przodu w korpusie pompy i olej tam odpływa, Ty jeśli nie masz tej rurki to masz uszczelniacz założony i olej trzeba wymieniać. Do spustu jest pod spodem jedna śruba, więc nie wiem co tam odkręciłeś że wali się ropa, choć i takiej ewentualności nie wykluczam że może być ropa w oleju w pompie.  Z góry się nalewa, a z dołu spuszcza, tak jak w 60-tce.

 

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

ok dzięki za zdjęcia, ogarnąłem temat i byłem już na robocie, pompa jest bez centralnego smarowania, czyli taka jak w 60-tce, ale wali ropę do korpusu i ktoś zakleił klejem przelew, żeby nie kapało, jak dałem tam śrubę i rurkę to po 2 godz roboty ropa wypchnęła cały olej  który zalałem.

Szkoda mi dawać ją na wymianę i brać regenerowaną i pali bardzo ładnie, nie kopci silnik.

A mam złe doświadczenia z regenerowanymi w 60 tce, Chyba dopiero 3 dobrze chodziła.

A jak zrobię rzeźbę taką  jaka była to boje się ze z czasem w silniku będę miał ropę a nie olej.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, mariank1 napisał:

ok dzięki za zdjęcia, ogarnąłem temat i byłem już na robocie, pompa jest bez centralnego smarowania, czyli taka jak w 60-tce, ale wali ropę do korpusu i ktoś zakleił klejem przelew, żeby nie kapało, jak dałem tam śrubę i rurkę to po 2 godz roboty ropa wypchnęła cały olej  który zalałem.

Szkoda mi dawać ją na wymianę i brać regenerowaną i pali bardzo ładnie, nie kopci silnik.

A mam złe doświadczenia z regenerowanymi w 60 tce, Chyba dopiero 3 dobrze chodziła.

A jak zrobię rzeźbę taką  jaka była to boje się ze z czasem w silniku będę miał ropę a nie olej.

 

Zacznij najpierw od wymiany pompki zasilającej, bo to ona może przepuszczać paliwo, sekcjami w tak krótkim czasie tak zaraz nie napompuje, chyba że gdzieś na uszczelnieniach przepuszcza, ale najpierw zaczyna się od tego co jest najprościej, a przyczyna jak najbardziej realna.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damira    0

Jak chodzi o tą tematykę to każdego odsyłam do firmy Gacol. Mało kto się zna tak na temacie. Ja z mężem nie mieliśmy za bardzo pojęcia o maszynach kiedy rozkręcaliśmy warsztat. Gacol bardzo poważnie podchodzi do klienta, każdego traktuje indywidualnie i stara się dobrać najkorzystniejszą ofertę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1430

Kto rozkręca warsztat nie mając "za bardzo pojęcia o maszynach"? Ile wam ta firma zapłaciła za reklamę na forum?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

Mam szybkie pytanie. Zaczął kapać mi olej z uszczelki miedzy skrzynią a tylnym mostem. Jestem w trakcie orki i nie wiem czy to tylko możne być wina tej uszczelki czy jakiegoś innego uszczelniacza w smrodku, Bo nie wiem czy to będzie jakaś większa  naprawa czy tylko wymiana tej uszczelki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zabalex    19

Skrzynia i most tylni są zalane olejem wiec niema tam uszczelniaczy tylko uszczelka na łączeniu obudów uszczelnienie jest tylko na skrzyni pośredniej i tylnym moscie na wyjsciu do zwolnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

Czy uda mi się wymienić bez ścigania kabiny, tak zęby odcinać skrzynie i włożyć nową uszczelkę. Bo jak nie to muszę komuś to zlecić i od razu wyminięć sprzęgło i sprawdzić własnie uszczelniacze bo tez trochę i rzuca olejem z kola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Kabiny nie trzeba ściągać, wystarczy rozebrać podłogę, odkręcić tylne części błotników i mocowania tylne kabiny. Odjerzdzasz na wózku całym przodem z kabiną a tył zostaje. Wymieniasz uszczelkę, a śróby skręcasz później na klej do gwintów i wsio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Nowa uszczelka, ewentualnie tą uszczelkę dodatkowo posmarować można pastą dirko, bądź renzosil. 

Uszczelki w tych ursusach muszą być na łączeniach, jak się nie da to łożyska są źle zdystansowane i je rozwala.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Piter333
      Witam, mam Zetora 16245 niedawno kupionego i ostatnio zauważyłem że z przodu ma opony 14.9-28 a z tyłu 20.8-38. wszystko jest w porządku czy trzeba zmienić rozmiary, jak to wygląda?
    • Przez Arabs
      Witam mam problem z zetorem forterra 11441 a mianowicie ostatnio wymienialiśmy komplet sprzęgła czyli koło zamachowe docisk tarcze + łożysko oporowe było wymieniane 4 miesiące wstecz, i jest problem tego typu że sprzęgło się ślizg ale to tak że traktor na 4 biegu nie może się uciągnąć. Próbowaliśmy już zmieniać docisk na inny bo myśleliśmy że jest trefne kombinowaliśmy z rodzajem tarczy nawet przetoczylismy 0.6mm koło zamachowe z myślą że po przetoczeniu słoneczko bardziej wyjdzie i docisk będzie mocniejszy ale nic z tego po tym zabiegu jest w sumie jeszcze gorzej. Sprzęgło nie jest podparte bo mamy około 1cm luzu na wysprzegliku a właśnie tak się zachowuje jakby było podparte. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu bo traktor już był rozjeżdżany 3 razy i dalej nie ma efektów 
      Edit. Zapomniałem dodać że na sloneczku powstaje taki jakby nierówny ślad po pracy łożyska oporowego ten odcisk nie jest równomierny tylko w dwóch punktach ewidetnie jest mocniej zaciskane 
    • Przez wrysiek
      Witam tak jak w tytule chciałbym dowiedzieć się jakie są zasadnicze różnice pomiędzy zetorem 8011 a 8111?
      Tylko nazwą czy coś bardziej mechanicznie?
    • Przez Latashi
      Witam, mam problem z moim zetorem. Otóż, po ponad godzinnej pracy gdy olej jest już gorący traktor jeździ tak jak na żółwiu mimo że jest włączony zająć. Dopiero po dodaniu więcej gazu podczas prac polowych lub dłuzszyk rozpędzeniu jedzie normalnie na zającu. Zalany olej hydrauliczny przekładniowy. Gdzie szukać przyczyny? Dolać więcej oleju , czy problem jest z tarczkami?
    • Przez Piter333
      Witam, panowie od czego jest ta czerwona kontrolka? Zetor 16245. Pozdrawiam 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj