ferguson235

Zetor 8011 - ogólne informacje

Polecane posty

niebieski    31

Zetor 8011 i ursus c385 to ten sam ciągnik, także części do c385 nie muszą być zamiennikami, te same części pasują do jednego jak i do drugiego ciągnika, a tandetne podruby można spotkać po polskiej jak i po czeskiej stronie. Nie wiem skąd jesteś, ale niedaleko mnie jest kilka sklepów, praktycznie można by było poskładać nowy ciągnik, są części mechaniczne, blacharka, szyby, itd. itp. można zamówić przez internet, jest kilka sklepów wysyłkowych. Ja mam na polu glinę i trochę górek, mam trze skibowy Vogel&noot  i nieraz ma ciężko uciągnąć. Ogólnie, prosta w obsłudze i solidna maszyna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Dzięki za odpowiedź, wiem że to są te same ciągniki i dla tego pytam o zetora a nie o 80 tke;-) wolałbym kupić czeskie części ale z tego co piszesz wychodzi że i u nas i u Czechów kupi się to samo chińskie badziewie:-( napisz coś jak możesz,jakie masz sprzęty podstawowe do niego (pług agregat i talerzowke np.) I jak ze spalaniem wychodzi.szukam info w necie ale różnie ludzie piszą jedni że mało pali drudzy że pije jak smok, jak to z tym jest, wiem 80 km musi z czegoś żyć.ale jakieś przykłady dodam że umie są piachy a jestem z mazowieckiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

witam

Zakupiłem 8011 i mam pytanie lub bardziej chciałem sobie uściślić co do WOM - dźwignia obok siedzenia załącza WOM -  i robimy to na zagaszonym silniku, a dźwignią obok kierownicy wybieramy zależne obroty lub niezależne lub wyłączmy WOM - i robimy to wówczas ze sprzęgłem czy porostu ustawiamy dźwignie w odpowiednie położenie podczas jazdy.

A po drugie jak mogę dokładnie zidentyfikować jaki mam silnik bo tabliczka zamalowana, gdzieś czytałem ze można znaleźć na silniku odlane numery tylko nie wiem gdzie tego szukać?

Wydawało mi się ze te silniki mają chłodnicę oleju taką bańkę z boku silnika a ja czegoś takiego nie mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Obok siedzenia załączasz WOM, tak jak piszesz na zgaszonym silniku, dżwignia do przodu, na środku jest wyłączony, a do tyłu obroty zależne o ile w ogóle są zamontowane, bo to nie był standard. Dźwignią koło kierownicy, pociągniesz do tyłu to się uruchamia,oczywiście bez sprzęgła. Co do chłodnicy oleju, zależy jaki stary jest to Zetor, i jaki typ, być może ma chłodzenie oleju w misce olejowej jeszcze.

 

To jest nowy typ z chłodnicą oleju.

 

571391410_2_644x461_silnik-ursus-902-912

 

A to stary typ z chłodzeniem oleju w misce olejowej.

 

silnik-zetor-ursus-8011-912-8045-itp-472

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

a przy kierownicy to będą wyczuwalne skoki dźwigni przy włączaniu WOM, bo wydaje mi się ze jest tylko przód - tył.

Mam jeszcze pytanie mam stary silnik z chłodzeniem w misce olejowej, jak można spuścić płyn bo chciałem wymienić, bo mam kranik w bloku silnika jest też w nagrzewnicy i czy jeszcze gdzieś jest żeby zeszło z chłodnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Żadne skoki dźwigni przy kierownicy tylko przód albo tył, w nowym typie jest kranik przy chłodnicy, a w starym nawet nie wiem, musisz dokładnie obejrzeć, może trzeba zdjąć wąż by zeszedł płyn, chociaż wydaje mi się że gdzieś widziałem że był kran przy misie.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

u siebie nie widzę żadnego kraniku w misce, jeśli ktoś ma taki może podpowie w którym miejscu lub jakieś zdjęcie z umiejscowieniem, i jeszcze takie zagadnienie czy ten silnik będzie pracował bez termostatu czyli silnik będzie chodził od razu w dużym obiegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

Już wiem doświadczalnie odkręciłem śrubę która jest kolo śruby od oleju i wylała się woda. Teraz muszę ogarnąć cale chłodzenie bo silnik się grzeje, pokazuje jakąś tam temperaturę 30 st ale przy poszukiwaniach kranika znalazłem nie podłączony czujnik temperatury. Wiec będę musiał teraz sprawdzić czujnik temperatury co jest nie tak, termostat i pompę wody czy działa. Bo silnik był ciepły a chłodnica zimna a sprzedający twierdził ze nie ma termostatu. Dlatego tez pytałem wyżej czy jak się wyjmie termostat to silnik nie chodzi w małym obiegu - tak jest w 330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Już wiem doświadczalnie odkręciłem śrubę która jest kolo śruby od oleju i wylała się woda. Teraz muszę ogarnąć cale chłodzenie bo silnik się grzeje, pokazuje jakąś tam temperaturę 30 st ale przy poszukiwaniach kranika znalazłem nie podłączony czujnik temperatury. Wiec będę musiał teraz sprawdzić czujnik temperatury co jest nie tak, termostat i pompę wody czy działa. Bo silnik był ciepły a chłodnica zimna a sprzedający twierdził ze nie ma termostatu. Dlatego tez pytałem wyżej czy jak się wyjmie termostat to silnik nie chodzi w małym obiegu - tak jest w 330.

A skąd wiesz że się grzeje jak czujnik nie podłączony? termostat musi być, w 330 brak termostatu skutkuje dziurami w tulei na drugim tłoku i to w dosyć krótkim czasie, jeżeli już to termostat uszkodzony ale z podniesionym grzybkiem, tak by był duży obieg, a to jest znów stale niedogrzany silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

chodzi mi o to ze sprzedający twierdził ze nie ma termostatu wiec jeśli zagrzał mi się blok silnika ( dotykając) to chłodnica tez powinna być lekko ciepła, a jeśli chłodnica była zima, to albo jest termostat albo może pompa padła, dopiero pod koniec tygodnia sobie rozkręcę to zobaczę co jest grane no i podłącze ten czujnik, to wówczas się odezwę.

 

W celu upewnienia:  czujnik temperatury jest jeden - przy pompie wody,  i nie ma różnicy ze to jest traktor z nagrzewnicą?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

Jeszcze mam takie male pytanko? Czy ktoś mógłby sprawdzić jaka jest długość bagnetu poziomu oleju w skrzyni bo mam urwany i nie wiem jaki jest poziom oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4224

A tak jak wspomniales o miarce oleju w skrzyni-mam 8145 i koniec miarki jakby ulamany-nieregularny kształt. Na końcu tego co zostało jest jakby lekko sklepany i coś w stylu trójkąta wybite jakby punkt zaznaczony, ale ciężko stwierdzić czy to fabryczne. Byłem w agromie i wziąłem bagnet od 914-wkrecam u siebie a tam co? A tam ten bagnet nie wchodzi, jest za długi i opiera się na czymś. Wlałem do siebie ok 47L oleju, to na tej mojej miarce było mniej więcej do tego "trójkąta". Gdy porównałem to do oryginalnej miarki od 914 to byłoby sporo ponad stan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Tymi nowymi bagnetami to można ryby łowić albo w gó***wnie mieszać,wgl nie mają takiej samej długości jak stary orginalny bagnet te nowe są zrobione na odpierdziel aby tylko drut był,miałem tak samo w ursusie.Najlepiej to gdzieś poszukać stary orginalny  z jakiejś skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A tak jak wspomniales o miarce oleju w skrzyni-mam 8145 i koniec miarki jakby ulamany-nieregularny kształt. Na końcu tego co zostało jest jakby lekko sklepany i coś w stylu trójkąta wybite jakby punkt zaznaczony, ale ciężko stwierdzić czy to fabryczne. Byłem w agromie i wziąłem bagnet od 914-wkrecam u siebie a tam co? A tam ten bagnet nie wchodzi, jest za długi i opiera się na czymś. Wlałem do siebie ok 47L oleju, to na tej mojej miarce było mniej więcej do tego "trójkąta". Gdy porównałem to do oryginalnej miarki od 914 to byłoby sporo ponad stan.

Taki fabrycznie na dole ma nieregularny kształt, ja mam oryginał w Ursusie 912 i tak właśnie jest.  W Ursusie jest wkręcony  w tulejkę odpowietrzającą, być może ktoś Ci to wywalił i dlatego od 914 był za długi.

 

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

Witam ogarnąłem sprawy temperatury i jeszcze parę związanych z elektryką.

I teraz dotarłem do tematu z nagrzewnica i zaworem takim oryginalnym. Nagrzewnica jakoś mi się nie nagrzewa  - w jakiej pozycji jest zawór zamknięty a w jakiej otwarty linkę trzeba pocignac czy zluzowac?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    266

bolczyk w zaworku ma być w górze, wtedy jest otwarta. Najlepiej wyjmij go, otwórz i sprawdz przepływ np. powietrzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesiu19911    25

Witam. Stalem sie szczesliwym posiadaczem Zetora 8011 i mam pytanie. Mam do kupienia agregat uprawowy i chcialbym sie poradzic czy Zetor da rade z nim pracowac. Gleby mam lekkie, bez gorek itp. Wlasciciel mowil ze ma niby 4.5m szerokosci choc nie wydaje mi sie. Kiedys kiedys ciagal go 1224 ale na 1-2 klasie. Co wy na to? Wstawie foto tego agregatu.

20180206_141030.jpg

20180206_141102.jpg

20180206_141125.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie ma szans . Chyba że na 2cm .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pewnie że nie da rady, góra 3,20 i to jeszcze dobry silnik żeby to nazwać w ogóle jakąś robotą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zabalex    19

Posiadam agregat 3,60 na hak bronie z 2 wałkami w orkę na 1 raz to 4 polową ma co ciągnąć póżniej to 2 szosowa idzie (2-3 klasa ziemi )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

witam

Dziś wymieniałem olej w zetor 8011, i tu moje zdziwienie - w pompie wtryskowej się nie wymienia.

Pompa symbol PP4M85K1c 2468.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Piter333
      Witam, mam Zetora 16245 niedawno kupionego i ostatnio zauważyłem że z przodu ma opony 14.9-28 a z tyłu 20.8-38. wszystko jest w porządku czy trzeba zmienić rozmiary, jak to wygląda?
    • Przez Arabs
      Witam mam problem z zetorem forterra 11441 a mianowicie ostatnio wymienialiśmy komplet sprzęgła czyli koło zamachowe docisk tarcze + łożysko oporowe było wymieniane 4 miesiące wstecz, i jest problem tego typu że sprzęgło się ślizg ale to tak że traktor na 4 biegu nie może się uciągnąć. Próbowaliśmy już zmieniać docisk na inny bo myśleliśmy że jest trefne kombinowaliśmy z rodzajem tarczy nawet przetoczylismy 0.6mm koło zamachowe z myślą że po przetoczeniu słoneczko bardziej wyjdzie i docisk będzie mocniejszy ale nic z tego po tym zabiegu jest w sumie jeszcze gorzej. Sprzęgło nie jest podparte bo mamy około 1cm luzu na wysprzegliku a właśnie tak się zachowuje jakby było podparte. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu bo traktor już był rozjeżdżany 3 razy i dalej nie ma efektów 
      Edit. Zapomniałem dodać że na sloneczku powstaje taki jakby nierówny ślad po pracy łożyska oporowego ten odcisk nie jest równomierny tylko w dwóch punktach ewidetnie jest mocniej zaciskane 
    • Przez wrysiek
      Witam tak jak w tytule chciałbym dowiedzieć się jakie są zasadnicze różnice pomiędzy zetorem 8011 a 8111?
      Tylko nazwą czy coś bardziej mechanicznie?
    • Przez Latashi
      Witam, mam problem z moim zetorem. Otóż, po ponad godzinnej pracy gdy olej jest już gorący traktor jeździ tak jak na żółwiu mimo że jest włączony zająć. Dopiero po dodaniu więcej gazu podczas prac polowych lub dłuzszyk rozpędzeniu jedzie normalnie na zającu. Zalany olej hydrauliczny przekładniowy. Gdzie szukać przyczyny? Dolać więcej oleju , czy problem jest z tarczkami?
    • Przez Piter333
      Witam, panowie od czego jest ta czerwona kontrolka? Zetor 16245. Pozdrawiam 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj