Jurek12

Instalacja elektryczna łączona + alternator

Polecane posty

Sadek    1123

Kolego ja kiedyś poleciałem na NOWY tani rozrusznik do ciągnika i po 3 miesiącach padł, po małej modyfikacji działa do dziś. Alternator w dobrym stanie kupisz na każdym szrocie co złomują auta (u nas kupowałem za 50 zł + 30 zł łożyska) i mamy "nowy" alternator solidnej konstrukcji.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/430958-alternator-c-360/ ja miałem coś takiego, po znajomości 40zł i działał pięknie. Do MTZa też mam ze szrotu, trochę nowszy, żebrowany ale za niego już 50zł musiałem dać. Daj sobie spokój z tymi "nówkami", na pewno masz w pobliżu szrot żeby coś sobie wybrać a jak nie to zagadaj z @elektrotechnikiem on coś ciekawego będzie miał.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Kup alternator z Poloneza, albo starszego Boscha np z VW Golfa II itp, sprawdź łożyska, szczotki, wymień co trzeba, wyczyść go i masz spokój na lata.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na temat zmiany prądnicy na alternator napisano już chyba wszystko. Poszukaj w dziale elektryka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daresw    1

Witam.

Najlepszy alternator to polski od żuka pasuje bez rzadnych przeróbek, a jak wymienisz łożyska to 20 lat pochodzi. Przy zakładaniu nowej instalacji i planowanej wymianie prądnicy na alternator można się zaopatrzyć w instalacje od 3p sa takie sprzedawane na allegro czy w składnicach. Instalacja od 3p różni sie chyba 1 lub 2 przewodami i jest przystosowana do podłaczenia alternatora, natomiast jak ja wymieniałem w swojej 60 instalacje to kupiłem zwykła i przerobiłem tylko podłaczenie do alternatora. Ogólnie Ci radze kup sobie zwyka łączoną załóż sam a podłaczenie do alternatora zleć elektrykowi weźmie za to na piwo a będziesz miał dobrze. Z alternatorami jest jeszcze taka sprawa że niektóre nie mają w sobie wlutowanych diod zapobiegających rozładowywaniu akumulatora i tak jeżeli nie masz tych diod to trzeba pamiętać by wyjmowac kluczyk ze stacyjki bo po nocy stania może nie odpalić. A jeżeli są diody to działa dużo lepiej od prądnicy i nie jest tak kłopotliwe. Druga sprawą jest to że zapewne wlwktryk bedzie miał konektory do zarobnienia przewodu oraz praski warto o to zadbać bo jak to przy pracy w polu czy w lesie może się przewód wyciągnąć a tak to nie ma możliwości. Mam nadzieje że pomogłem :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@daresw nic nie pomogłeś, a nawet wypisujesz kompletne bzdury. Tak jak kolega wyżej wspomniał, nie ma alternatora bez diod. Nie ma też czegoś takiego jak diody zapobiegające rozładowaniu alternatora. Alternator najwyżej może nie mieć mostka wzbudzania, ale można go tak podłączyć, że nic nie rozładuje akumulatora. W zasadzie powinieneś dostać ostrzeżenie, bo to podchodzi pod punkt 1.8 taryfikatora. Na przyszłość jak nie masz o czymś pojęcia nie pisz nic na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Na pewno będzie trzeba dołożyć sterowanie świecą płomienną


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

Tego chyba nie ma "w opcji" 3P.
Czy czasem nie potrzeba jedynie obejśc jakoś regulatora napięcia jak robiłem to w obecnej instalacji gdy przerabiałem z prądnicy na alternator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaksyl    0

Przerabiałem taki sam problem kilka lat temu. Kupiłem instalacje orginalną od c 360 i założyłem od razu alternator jakiś czeski który kupiłem na składnicy.Regulator od prądnicy wywaliłem instalacje przerobiłem pod alternator jak pamietam nie było to zbyt trudne. Instalacja ta chodzi mi juz około 10 lat bez awaryjnie wraz z alternatorem a ładowanie do tej pory mam super. A akumulatory przy tej instalacji wytrzymały mi 8 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Tak na chłopski rozum to jest bardzo proste, wystarczy kable które powinny iśc z prądnicy do regulatora wywalic, i zrobic przewód wzbudzający z alternatora i już jest ładowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No przecież na drugim schemacie jest wszystko podane jak to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

A jeszcze tylko zapytam, co to za przerywane linie na tym drugim schemacie wychodzące z regulatora czy rozrusznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaksyl    0

Przerywane linie na schemacie oznaczają że są to przewody w których zaczyna płynąć napięcie dopiero gdy prądnica zaczyna ładować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28757

A jeszcze tylko zapytam, co to za przerywane linie na tym drugim schemacie wychodzące z regulatora czy rozrusznika?

 

 

Przerywane linie na schemacie oznaczają że są to przewody w których zaczyna płynąć napięcie dopiero gdy prądnica zaczyna ładować.

na moje oko właśnie odwrotnie jak mówisz, przerywane linie oznaczają przewody będące cały czas pod napięciem, nawet gdy wyjęty jest kluczyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mory1971    1

Nie prosciej jest poszukac altka z wbudowanym regulatorem ?trzeba wtedy tylko wykorzystac istniejacy przewod i podlaczyc do kontrolki ladowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

taki własnie alternator mam i zastanawiałem sie co zrobić z kablami wychodzącymi ze starego regulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28757

tak serio to przewody zaznaczone linią przerywaną należy usunąć po zamontowaniu alternatora.

 

chcesz usunąć z instalacji główny przewód zasilający, ten od rozrusznika do stacyjki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj