KOSTEK12

Zetor 9540 porównanie skrzyń

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KOSTEK12    18

Witam,nosze się z zamiarem kupna takiego Zetora i wiem że są 2 rodzaje skrzyń biegów tzn.3 biegi i na każdym 3x półbieg oraz 4 biegi i na każdym 2x półbieg i oczywiście każda ma jeszcze dwie grupy(polowe i szosowe) napiszcie proszę opinie o tych skrzyniach czy obie są jednakowo dobre w użytkowaniu i jak jest z ceną części? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jeśli chodzi o pólbiegi to dokładnie jest tak ,że albo masz dwa położenia :zając żółw czyli tylko 1 półbieg albo jest 3 położenia dźwigni i każdy bieg dzielony jest na dwa półbiegi.  Trzech półbiegów nie ma !!

Dwa półbiegi są montowane tylko do skrzyni 3 biegowej . Mam taką w 10540 i jest to super sprawa w polu i transporcie i na pewno nie brakuje przełożeń . jeśli chodzi o naprawę to pewnie będzie droższa bo kosz wzmacniacza(półbiegów)  jest dość drogi ale można też wymienić same tarczki ,zależy co siądzie .

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    18

dzięki,z tymi półbiegami rozumiem o co chodzi tylko może źle to opisałem czekam jeszcze na opinie tej drugiej wersji bo taki mam na oku,a może zna ktoś prędkości na poszczególnych biegach,lub gdzie to można znaleźć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Zgadzam się z DarkiemD, skrzynia 3 z dwoma półbiegami jest super, przełożeń nie brakuje. Prędkości do wszystkich skrzyń są w instrukcji obsługi ogólnie dostępnej na allegro.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    18

dzięki za opinie,co do instrukcji na razie nie będę jej zamawiał, bo nie wiadomo czy akurat ten ciągnik kupię,a jakby ktoś  wrzucił skan to myślę że nie tylko mnie by się przydało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Co do róznic w skrzyni to sąsiad ma 3 biegowa a ja mam 4... różnica między nimi oprócz pół biegów jest taka że przy 3 biegowej strasznie szybki jest bieg wsteczny i trzeba bardzo uważać na uwrociach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Zgadzam się z kolegą wyżej . Ja mam 3 biegową to na wstecznym zapierdziela jak głupi, z początku nie mogłem się przezwyczaić :)


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj