rafalfalk1

ursus 1014 olej w chłodnicy

Polecane posty

rafalfalk1    27

Rok temu robiony był kapitalny silnika.dosłownie wszystko wraz z planowaniem bloku,głowicy itd.robiony był bo ciągle wywalało uszczelkę pod głowicą a i cylindry nie były za ciekawe.całe lato woził słomę,jesienią obornik i wszystko było ok.teraz ma ok 200mtg od remontu i podczas wiosennych prac zagrzał się na 100 a tu olej w chłodnicy znowu.dodam że w zimę codziennie był odpalany ale na chwilę że nie mógł się rozgrzać(wożenie beli).chłodniczka oleju silnikowego jest ok.(sprawdzana powietrzem na 9atm.)silnik bardzo ładnie odpala chodzi normalnie ale gdzieś wali olejem w układ chłodzenia.pytanie gdzie?

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kanako339    7

wydaje mi się że może tylko przez głowice może (uszczelka) albo blok silnika bo jedynie tam mogą spotkać się te dwa płyny, a nie ma śladów płynu w oleju silnikowym (nie przybywa albo nie pieni sie)bo dziwne że tylko w jedną stronę miesza..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasko1993    11

miesza w tą stronę gdzie ma mniejsze opory czyli olej ma większe ciśnienie i pcha się do płynu chłodniczego który ma znikome ciśnienie. w moim ursusie też pojawiał się olej w chłodnicy i myśleliśmy że może uszczelka pod głowicą i na marne była oryginalna głowica rozkręcana, okazało się ze właśnie ta chłodnica oleju silnikowego ciekła, ale jeśli mówisz że chłodniczka jest w porządku no to jedynie głowica zostaje albo może coś z tulejami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Usunąłem bo nie doczytałem do końca tematu.

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

zdjąłem misę,wyjąłem chłodnicę i połączyłem przewodem górę z dołem. nabiłem w układ chłodzenia 3 atm. i nic nie leci nigdzie.normalnie rozkładam ręce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasko1993    11

aha to masz ten stary typ chłodzenia oleju w misie olejowej? ja miałem problem z wymiennikiem który znajduje się na  zewnątrz silnika, rok ciągnika 1999r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

to jest nowy typ 1991r.zdjąłem głowicę.uszczelka ok.widać że dosłownie przyklejona była wokół kanału olejowego.wstępnie sprawdzałem sprężarką kanały olejowe i nic nie widać aby coś było pęknięte 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Pytanie czy po zakręceniu korka i włożeniu wężyka przelewowego nie pojawiały się bąble, bo może to kompresja dmucha.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

okazało się że głowica pęknięta pod gniazdami zaworów ssących a dodatkowo kanał olejowy.sprawdzane pod ciśnieniem 8-10atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj