Skocz do zawartości

Zdjęcie

2 lata po remoncie silnika 3P


48 odpowiedzi na ten temat

#41 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2729 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 15 marzec 2015 - 10:30

2 lata po remoncie silnika 3P

U nas w okolicznym zakładzie też tak robią, nawet zamrożone bloki tak reanimują- rozwiercenie bloku i grubsza tuleja wciskana na klej i trzyma



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
2 lata po remoncie silnika 3P Dzisiaj, 23:29
  •  

#42 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 marzec 2015 - 13:08

2 lata po remoncie silnika 3P

http://www.diesel-cz...tuleje-cylindra

 



#43 Share KamilSkubiszewski

KamilSkubiszewski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 16 marzec 2015 - 19:44

2 lata po remoncie silnika 3P

Witam Panowie na wstępie chciałem podziękować za tak liczne odpowiedzi.
Jeżeli chodzi o remont to nie był robiony w stodole ..... . Firma zajmuje się tego typu sprawami x lat . Nie chce robić ani reklamy ani anty reklamy ale zakład mieści się nie daleko Lublina . Ciągnik w domu od 32 lat . Od zakupu po 12 latach był robiony po raz pierwszy właśnie w tej firmie. Przyczyna remontu było rozkręcenie się pompy olejowej i zatarcie wału ... . Remont się udał. Po roku czasu znowu zatarł się silnik przyczyna zerwany klin pompy olejowej (nowej) . Ponowny remont silnika zakup wału nominalnego angielskiego (nie polski nie chiński).Miedzy czasie była robiona głowica nie skłamać ze trzy razy ( wydmuchiwało uszczelkę mieliśmy już robić planowanie bloku ale mechanik wpadł na pomysł wymiany szpilek – śrub które dociskają głowice i dzięki Bogu wytrzymał do kapitalnego remontu ) czyli tak około 20 lat , ponieważ nie trzymał już ciśnienia. Silnik był robiony od podstaw w firmie co zawsze: szlif wału nowe surówki cylindrów, nowe tłoki, planowana głowica, osiowość  wału i planowanie bloku wraz z wałkiem rozrządu., nowa pompa paliwowa wraz z wtryskami. Silnik był docierany warunkach normalnych bez żadnego katowania czy tez prac polowych, ciśnienie oleju jest na poziomie 5,5 bara oczywiście jak zimny, przy konkretnych pracach czyli orka schodziło do 3 barów .Mamy zamontowany manometr ciśnienia oleju  Nie jesteśmy mechanikami ale wyczuliśmy ze coś jest nie tak. Ciągnik dymka puszczał ciężej zapalał ale oleju nie brał (dym czarny) wyczuliśmy ze przegrzewa się blok mechanik stwierdził ze tak ma być . Wyjęliśmy termostat i nic się nie zmieniło do bloku nie dało się dotknąć ale palca do wody dało się włożyć. Po dwóch latach eksploatacji zaczął z odmy wylatywać olej z powietrzem. Przy zapalonym silniku po wyjęciu miarki oleju olej zaczął wychlapywać.  Stwierdziliśmy ze może coś jest nie tak z pierścieniami więc postanowiliśmy pojechać do mechanika i rozebrać go i znaleźć przyczynę. O dziwo przy ściąganiu głowicy zobaczyliśmy odbite zawory ssące na wszystkich 3 tłokach. Mechanik zaniemówił, pomyślał  ze jest złe ustawiony rozrząd okazało się ze jest wszystko ok. więc wyjmował tłoki i znaleźliśmy w środkowym tłoku oberwane ścianki dzielące pierścienie. Rozpadły się po wyjęciu tłoka. Wiec postanowiliśmy zabrać głowice i blok i wał do firmy w której był robiony dwa lata temu. Okazało się ze gładzie cylindrów po dwóch latach nie noszą żadnego śladu zużycia, ani wałek rozrządu ani wał główny ,Próbowaliśmy znaleźne przyczynę zniszczenia tłoka i odbicia zaworów, jedni twierdzili ze są za wysokie tłoki , drudzy ze wina rozrządu nie dało się tego wyjaśnić więc daliśmy sobie z tym spokój. Co dziwne rozbierając głowice stwierdzili ze brakuje prowadnicy zawora wydechowego środkowego jak by jej nie było ( nikt jej nie mógł znaleźć ). Silnik dostał nowy tłok i te dwa zostały splanowane i silnik zostanie złożony na dniach przez tego samego mechanika. Miejmy nadzieje ze wszystko się ułoży i będzie latał :) A co do chłodnicy to była nie raz czyszczona, płukana chłodnica ma około 10 lat., fakt faktem ze przy ciągniku była cały czas oryginalna pompa wodna dopiero teraz po 32 latach została zmieniona ( stara rozkręcona i jest sprawna zero luzu i zero wycieków ale postanowiliśmy ja zmienić) Codo ścisłości to miarę możliwości dbamy o ciągnik zmiana oleju dwa razy do roku Olej Cd     Ciągnik nie jest katowany on pracuje na swoich parametrach. Pozdrawiam i mam nadzieje ze ktoś to przeczyta  :)
 



#44 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 marzec 2015 - 19:51

2 lata po remoncie silnika 3P

A przeczytałem. Zrobiłeś najmądrzejszą rzecz jaką mogłeś. Zamiast gdybać o dyrdymałach, surowych tulejach, rozrządzie i innych głupotach  zabrałeś się za naprawę. Miejmy nadzieję że silnik będzie służył bezproblemowo drugie tyle  lat. Pozdrawiam i powodzenia.


KPK Kumurun Team

#45 Share Kristoffer

Kristoffer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.małopolskie

Napisany 16 marzec 2015 - 21:14

2 lata po remoncie silnika 3P Ja też przeczytałem i nic nie wspomniałeś o zaślepkach które mają istotny wpływ na obieg wody w bloku poza tym pozdrawiam .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
2 lata po remoncie silnika 3P Dzisiaj, 23:29
  •  

#46 Share KamilSkubiszewski

KamilSkubiszewski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 17 marzec 2015 - 07:26

2 lata po remoncie silnika 3P

sorrki ale nie jestem zorjentowany o te zaslepki troche wiecej info co do czego a ja zaraz po tym zadzwonie do mechanika :)

 



#47 Share Kristoffer

Kristoffer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.małopolskie

Napisany 17 marzec 2015 - 12:41

2 lata po remoncie silnika 3P Z góry jak przychodzi uszczelka pod głowice w bloku gdzie woda są zaślepki o różnych otworach one mogły skorodować albo zostały wyciagniete do planowania ,niektóre uszczelki pod głowice zalatwiają sprawę za nie lepiej sprawdzić żeby być spokojnym.

#48 Share KamilSkubiszewski

KamilSkubiszewski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 19 marzec 2015 - 20:52

2 lata po remoncie silnika 3P

Sprawdzone dziurki sa troche kamienia bylo ale to wiadome teraz ogarniete i sie wlasnie 3p dociera :) moje pytanie jak uwazacie ile powinno sie mtg docierac  ?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
2 lata po remoncie silnika 3P Dzisiaj, 23:29
  •  

#49 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 marzec 2015 - 18:36

2 lata po remoncie silnika 3P

Przeczytaj instrukcje obsługi do tego ciągnika, tam jest napisane jak prawidłowo docierać.

Najwyższa pora się zapoznać.



Podobne tematy co sie dzieje ??