Skocz do zawartości

Zdjęcie

2 lata po remoncie silnika 3P


48 odpowiedzi na ten temat

#21 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 marzec 2015 - 16:57

2 lata po remoncie silnika 3P

Albo za ciasno spasowany silnik tłok tuleja. Albo nie sprawny układ chłodzenia. Przy czym chłodnica może być czysta. Ale z biegiem lat może być zakamieniona w środku. Ale jak ktoś pisał. Nie ma co filozofować tylko trzeba motor od nowa robić.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
2 lata po remoncie silnika 3P Dzisiaj, 06:03
  •  

#22 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2715 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 13 marzec 2015 - 17:30

2 lata po remoncie silnika 3P

Lipne części i tyle, jak by coś było źle złożone to nie przepracował by 2 lat na ponad 20ha tylko rozleciał się po kilku godz ciężkiej pracy .... W zakładzie gdzie wożę silniki słyszałem o przypadku zatarcia 3P świeżo po naprawie bo koles postanowił bez wody  z garażu do kranu dojechać tak jak robił to 25lat....



#23 Share heniek36

heniek36

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 marzec 2015 - 18:36

2 lata po remoncie silnika 3P

tulei się nie wbija jaka by nie była nawet i ze złota wieziesz blok do porządnej firmy wkładają surową tuleję i robią wymiar tak mi robili w białymstoku i jestem bardzo ok dają do tego swoje tłoki i pierścienie a i ważna rzecz olej u mnie fuchs 15/40



#24 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 13 marzec 2015 - 18:41

2 lata po remoncie silnika 3P

W tym silniku tuleje powinny być wprasowane surowe,  a potem roztaczane, tylko to zapewnia dobrą pracę, żadne tuleję  gotowe, bo to dziadostwo.

Wtedy tłoki nawet mogą zostać nawet stare, jeśli są dobre, to ocenia zakład, bo często są to tłoki oryginale Ursusa,

Z 15-20 lat temu tylko tak się robiło i bardzo dobrze to chodziło, a niektóre do dziś chodzą.



#25 Share Kristoffer

Kristoffer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.małopolskie

Napisany 13 marzec 2015 - 19:07

2 lata po remoncie silnika 3P Oczywiście że remont trzeba od nowa zrobić ale jak gość mówił że mu się bardziej grzał to dlaczego mu nie wierzyć przecież ciągnik miał nie od dwóch lat nie wiem czasami przyczyną mogą być zaślepki u góry w bloku z otworami o różnych wielkosciach czasami jest uszczelka pod głowicę z takimi otworami a jak nie to trzeba wbić do bloku.

#26 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 marzec 2015 - 19:23

2 lata po remoncie silnika 3P

Zamiast docierac dał mu w p,,, 

wybrało panewki dlatego odbił zawory



#27 Share mateusz817mm

mateusz817mm

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisany 13 marzec 2015 - 19:47

2 lata po remoncie silnika 3P

Dodatkowo w 3p mozna tlok obrocic o 180stopni i bedzie chodzil normalnie. A dlaczego mial taki wysoki stopien sprzezania? Na kazdym tloku sa odbite zawory?


Te twoje tłoki sa badziewne jak bedziesz kupowal nastepne to zwroc uwage zeby w komorze spalania NIE bylo tego stozka. Ja takie mam od 13lat i silnik ma wieksza moc i nie wydmuchuje tak uszczelki pod glowica.



#28 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 marzec 2015 - 20:00

2 lata po remoncie silnika 3P

tulei się nie wbija jaka by nie była nawet i ze złota wieziesz blok do porządnej firmy wkładają surową tuleję i robią wymiar tak mi robili w białymstoku i jestem bardzo ok dają do tego swoje tłoki i pierścienie a i ważna rzecz olej u mnie fuchs 15/40

 
 

W tym silniku tuleje powinny być wprasowane surowe,  a potem roztaczane, tylko to zapewnia dobrą pracę, żadne tuleję  gotowe, bo to dziadostwo.
Wtedy tłoki nawet mogą zostać nawet stare, jeśli są dobre, to ocenia zakład, bo często są to tłoki oryginale Ursusa,
Z 15-20 lat temu tylko tak się robiło i bardzo dobrze to chodziło, a niektóre do dziś chodzą.

Kto wam takich bzdur naopowiadał? Tak robią tylko partacze, którzy nie potrafią tulei wymienić. U mnie jest zakład, który robi silniki i kupuje normalne zestawy z obrobionymi tulejami i wciska. I nigdy reklamacji nie miał. A jak ktoś nie umie pomierzyć bloku, (lub jak ktoś napisał wcześniej mierzy suwmiarką) to musi kombinować z nieobrobionymi tulejami.



#29 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 marzec 2015 - 21:25

2 lata po remoncie silnika 3P

Po pierwsze założyciel tematu napisał, że grzał się od samego początku po tym remoncie. Więc jeśli przyjmiemy, ze faktycznie przy pomocy dotyku dało się ocenić, że temperatura była wyższa niż wcześniej to świadczy o nie właściwym przeprowadzeniu remontu. Może tłoki były lipne może za ciasno spasowane. Tarło, tarło i zatarło.

Zostawianie starych tłoków nawet, gdy dorabiamy do nich surówkę to takie sobie rozwiązanie. Wypracowany tłok zawsze będzie jajowaty.

O tym, ze wybrało panewki i dobijało zawory to nawet szkoda gadać, nie wiem o co chodzi z tym obracaniem tłoków. Komora spalania w tłoku i jej kształt jest ściśle dobrany do położenia wtryskiwacza w głowicy, danego modelu silnika itd. To samo tyczy się stożka, który pomaga w zawirowaniu mieszanki itd. To, ze ktoś po remoncie/zmianie tłoków ma większą moc czy nie wydmuchuje uszczelki nie oznacza, że to wszystko dzięki brakowi tego stożka w komorze spalania.



#30 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 13 marzec 2015 - 21:37

2 lata po remoncie silnika 3P

Elektrotechnik to głupoty tu wypisujesz nie mają pojęcie o naprawach silnika w  MF.

Już tu nie jeden na forum ma Ciebie dość i twoich głupich przemądrzałych  wypowiedzi. 

Kreujesz się na fachowca co w du_ie był i go_no widział a wszystko wie,  gościu  koreańcem jeżdżącym.

 

Jak wbijasz tuleje gotową a blok jest  jajowaty, to nigdy nie zrobisz porządnie remontu silnika, wytrzyma jakieś 2 tyś. Ale to najprostrza forma remontu i najtańsza, niestety nie którzy klienci nie mają o niej pojęcia.

Kto ci przyjdzie na reklamację po roku, nikt, mechanik zawsze się wyprze że ciągnik olej bierze, powie że silnik został przegrzany i będzie miał klienta gdzieś.

Tłoki stare można zostawić po sprawdzeniu czy się nadają,  jak klient chce.

A suwmiarką najprościej można zmierzyć czy tłok nie wystają zbyt  wysoko ponad blok. To po  montażu. To w garażowym warsztacie.

Osobiście uważam ze ten silnik  powinien składać zakład i wszystko sam dopasować, klient powinien tylko złożony blok  odebrać.

 Legnicy i Jaworze rzadko który zakład chce zakładać tuleję gotowe.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
2 lata po remoncie silnika 3P Dzisiaj, 06:03
  •  

#31 Share Kristoffer

Kristoffer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.małopolskie

Napisany 13 marzec 2015 - 21:49

2 lata po remoncie silnika 3P Nie chcę być natretny ale jeśli chodzi o ogrzanie to mogą być zaś lepki z otworami na górze bloku gdzie uszczelka pod głowice przychodzi bo zamiast ciecz wchodzić w głąb silnika krąży najkrótszą drogą to też wypada sprawdzić ,myśleć a nie kłócić się.

#32 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 marzec 2015 - 22:08

2 lata po remoncie silnika 3P

A rozrząd to ktoś sprawdził.Odbite tłoki grzejący się silnik to innej przyczyny nie ma.



#33 Share valadin1

valadin1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 marzec 2015 - 23:55

2 lata po remoncie silnika 3P

a ja mam pytanie do panów od surówek, jak oni wam je utwardzają?? czy zostawiają marchewkę którą można dalej skrobać? :P

robiliśmy w garażu remont dwóch takich silników na gotowych tulejach wbijanych bez zamrażania i innego cudowania  i po 3 i chyba 5 latach z żadnym nie ma problemów... Jeden z tych silników ma już ponad 18 tys mtg więc pewnie blok jest jajowaty itd itd moje zdanie jest takie że to chyba was robią w to jajo żeby więcej zarobić ;)



#34 Share toffik

toffik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 marzec 2015 - 00:08

2 lata po remoncie silnika 3P

A jaki stan wtryskiwaczy pompy wtryskowej.Lejacy wtryskiwacz daje podobne objawy,i prowadzi tez do zatarcia tloka.Wymywa film olejowy z tulei i tlok z pierscieniami zaciera sie,albo zle ustawienie kata ewentualnie zly montaz rozpylacza w oprawie i paliwo nie trafia w komore spalania rowniez sie w zwiazku z tym moze przegrzewac.Mysle ze silnik po 2 latach uzytkowania nie powinien sie zatrzec (przy prawidlowym uzytkowaniu).



#35 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 14 marzec 2015 - 00:08

2 lata po remoncie silnika 3P

słuchaj!!! masz kolego tłoki za długie dziś własnie kuzyn mi gadał że remontowali 3p i okazało się że kupili za wysokie tłoki zeszlifowali i gitara, powtórzyło się to już niejednokrotnie więdz obczaj ten temat czy nie za wysoko wychodzą ;) 



#36 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 14 marzec 2015 - 07:37

2 lata po remoncie silnika 3P

Tłoki wychodzą za wysoko jeśli ktoś kiedyś szlifował siedliska wału,robi się to przeważnie przy osiowaniu wału.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#37 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 14 marzec 2015 - 07:57

2 lata po remoncie silnika 3P

Do tomek73: naucz się czytać, a jak umiesz czytać to przeczytaj jeszcze raz to co napisałem to może zrozumiesz. Przecież wyraźnie napisałem w kilku moich postach w tym temacie, że remont silnika zaczyna się od pomierzenia bloku. Tak robi fachowiec. A partacz, który nie umie pomierzyć, lub nie ma czym (przeważnie jedno i drugie) wciska nieobrobione tuleje. Bo to czy otwór jest owalny wyjdzie w pomiarach zanim się wciśnie tuleję. Więc mnie nie ucz jak się robi takie silniki, bo sam nie masz pojęcia. Widzę, że kolega @valadin1 też coś na ten temat wie.



#38 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 marzec 2015 - 18:59

2 lata po remoncie silnika 3P

A jak pomierzysz i wyjdzie ci jajoto co wtedy ?

 



#39 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 marzec 2015 - 20:47

2 lata po remoncie silnika 3P

a ja mam pytanie do panów od surówek, jak oni wam je utwardzają?? czy zostawiają marchewkę którą można dalej skrobać? :P

robiliśmy w garażu remont dwóch takich silników na gotowych tulejach wbijanych bez zamrażania i innego cudowania  i po 3 i chyba 5 latach z żadnym nie ma problemów... Jeden z tych silników ma już ponad 18 tys mtg więc pewnie blok jest jajowaty itd itd moje zdanie jest takie że to chyba was robią w to jajo żeby więcej zarobić

A ciekawe jak ci utwardzą gotowe tuleje tak samo jak i surowe.Surowe stosuję się jak blok po pomierzeniu wykazuje owal a co do wbijania tulei młotkiem  bez zamrażania to miałeś więcej szczęścia niż włosów na głowie.Nie jeden mierzy i wbija młotkiem a potem lipa od samego początku olej bierze a tu okazuje się że tuleja się delikatnie zagniotła i pierścienie pękają tłoki się zacierają a tłoki na wysokość to się stacza a nie szlifuje.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
2 lata po remoncie silnika 3P Dzisiaj, 06:03
  •  

#40 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 15 marzec 2015 - 09:12

2 lata po remoncie silnika 3P

A jak pomierzysz i wyjdzie ci jajoto co wtedy ?

Wtedy rozwierca się otwór w bloku i dorabia tuleje nadwymiarową. Przynajmniej tak robi zakład w mojej okolicy. Kiedyś wydał sporo kasy na badanie próbek żeliwa z tulei fabrycznych żeby określić skład materiału. I teraz po prostu kupuje rurę z tego samego materiału i dorobi każdą tuleję, która trwałością nie odbiega od fabrycznych. A jak by ktoś pytał, to badanie materiałów wykonują zakłady H. Cegielskiego w Poznaniu.



Podobne tematy co sie dzieje ??