Skocz do zawartości

Zdjęcie

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82


137 odpowiedzi na ten temat

#121 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 17 styczeń 2017 - 11:33

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Czy koledzy mają świecę podłączoną przez przekaźnik ? Ja mam bezpośrednio ze stacyjki i zastanawiam się nad przekaźnikiem , może szybciej i lepiej by grzała? Bardzo proszę o opinię. 



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Belarus 572 MTZ 82 4x4 Prywatnie Stan Idealny Rejestracja PL/OC Pneumatyka


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 28500.00 PLN
  • 13 lis 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82 Dzisiaj, 08:52
  •  

#122 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1087 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 17 styczeń 2017 - 13:11

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

W kolektorze panuje jakieś podciśnienie i to może wystarczyć żeby zassać paliwo przez świecę ze zbiorniczka a na pewno coś tam zawsze wspomaga przy zasilaniu grawitacyjnym.



#123 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 17 styczeń 2017 - 13:16

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

chodzi mi o pobór prądu przez świecę , czy jest przekaźnik czy macie je odłączone



#124 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1087 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 17 styczeń 2017 - 13:29

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Ja mam prosto ze stacyjki. Przekaźnik pewnie nie zaszkodzi bo jak masz już starą stacyjkę to może "gubić" tam trochę prądu. Zmierz napięcie przy samej świecy podłączonej przez stacyjkę a później podłącz na krótko z pominięciem stacyjki i zobaczysz czy jest wyższe. Jak będzie duża różnica to można wpiąć przekaźnik.



#125 Share Hobbysta33

Hobbysta33

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 14 luty 2017 - 00:50

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82 Cześć wam wszystkim jestem nowy na forum!Jestem na etapie montażu świecy płomieniowej właśnie do mtz 82. Moje podłączenie będzie wyglądać następująco (ze starego nic nie zostanie-zepsuta stacyjka (bardzo ciężko przekręcić kluczyk, może się złamać), świeca oryginalna niesprawna, strasznie zabrudzony zbiorniczek). Świeca od mf, zbiorniczek płynu hamulcowego od c 360, przekaźnik wyciągnięty ze starego samochodu na szrocie 30A, przycisk zapłonu (rozruchu) od c360 oraz przycisk klaksonu (czerwony grzybek) do załączania przekaźnika świecy. Świeca wkręcona w dorobioną kryze, do niej podłączony zbiorniczek za pomocą wężyka przezroczystego żeby było widać naftę. Teraz elektryka: ze stacyjki biorę +12V najbliżej i gruby kabel, prowadzę do przycisku sterowania świecy oraz do przycisku zapłonu-rozruchu (przekrój 1,5 mm2). Wyjście z przycisku ster prowadzę do przekaźnika zacisk 85, wyjście z przycisku rozruchu prowadzę również do przekaźnika zacisk 85 oraz na elektromagnes rozrusznika. Następnie +12V przewodem 2,5 lub 4mm2 z bezpiecznikiem 15A prowadzę do przekaźnika zacisk 30 i takim samym z zacisku 87 do świecy. Jeszcze masa do zacisku 86. Myślę że to jest dobrze jeżeli nie to proszę o poprawki. Obsługujący musi wiedzieć żeby dlugo nie grzać świecy bo nie ma żadnych zabezpieczeń czasowych. Dwa przyciski z podłączoną świeca żeby nie trzymać dwóch naraz przy odpalaniu. Latem można od razu zapalać ciągnik, a zimą 5-10 sekund grzanie świecy następnie rozruch podczas którego również jest załączona świeca(obsługa jedną ręką). I jak się na to zapatrujecie, dobrze czy zagmatfane?

#126 Share Lukasz3991

Lukasz3991

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie
  • Zainteresowania:Wiele rzeczy lecz mawiają - jeśli jesteś dobry z wszystkiego to nie jesteś dobry z niczego.

Napisany 14 luty 2017 - 21:42

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Zapomnij, że zimą jak będzie -20 stopni to podejdziesz i po 10 sekundach odpalisz MTZ'a, chyba że wcześniej będziesz grzał 30 minut grzałką. Z doświadczenia powiem tak: kupiłem świecę płomieniową, gdybym wiedział jak to przekłada się na odpalanie to włożone pieniądze poszłyby za pierwszym razem w grzałkę i masz problem z głowy. Wiem, że mają to ludzie pozakładane i o ile do -10 jakoś kręci to chyba wszyscy przy większych mrozach ratują się grzałką. Wiem, że nie jest to odpowiedź na Twój post, ale być może po przeczytaniu go, zaoszczędzisz czasu i pieniędzy. Ucz się na cudzych błędach, a mój błąd to inwestycja w świecę płomieniową i wszystko co z nią związane.

Płomieniówka daje radę w każdych warunkach jeśli masz D-242. Dlaczego - on bez niej odpala przy -20.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.


#127 Share LTZ55a

LTZ55a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 603 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 luty 2017 - 08:12

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Podpisuję się pod tym. Świecy płomieniowej nie używa nikt ze znajomych posiadających mtz, bo to nie ułatwi startu w mróz. Grzałka płynu tylko i wyłącznie.

Mam D-242 i ostatnio przy -15 'C dosłownie tylko "prztyk" i chodzi.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52

- Pompę paliwa rotacyjną od LTZ 55A.


#128 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 15 luty 2017 - 09:13

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Mam dwa mtz-y w jednym mam rozruch 24v a rozrusznik stary typ na 12v , użytkuje go tak już 4 lata nic się nie spaliło i nie straszne mu mrozy . Przy temp. -15 rozrusznik kręci dosłownie kilka sekund i silnik odpala. Oczywiście rozrusznik tak szybko obraca silnikiem że aż kabina się buja i musi zapalić. W kolejnym mtz 12v mam nowy rozrusznik i kręci dość szybko ale ciężko ma odpalić. Rzuca białym dymem ,zapali po kilku próbach ale jednak ciężko. Podłączyłem świecę płomieniową i tu się nie zgodzę z kolegą wyżej , traktor odpala bardzo dobrze . No może nie na strzał ale wystarczy mu kilka obrotów. Świece płomieniową mam podłączoną pod stacyjkę i nią ją rozgrzewam trwa to dość długo. Jak już jest bardzo czerwona wówczas osobnym małym przyciskiem otwieram zawór elektromagnetyczny w świecy i puszczam tym samym troszkę ropy na rozgrzaną spiralę. W kabinie słychać bardzo wyraźnie jak świeca się zapala trzymam cały czas grzanie i znów troszkę puszczam paliwa po tym załączam rozrusznik i odpala normalnie. Jak jest bardzo duży mróz to trzymam linkę od awaryjnego gaszenia wówczas silnik traci sprężanie i kręci bardzo szybko rozrusznikiem po chwili puszczam i odpala. Na awaryjnym gaszeniu kiedyś uruchamiałem silnik za każdym razem bo rozrusznik tak wolno obracał że ciężko miał odpalić nawet ciepły.

 



#129 Share Lukasz3991

Lukasz3991

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie
  • Zainteresowania:Wiele rzeczy lecz mawiają - jeśli jesteś dobry z wszystkiego to nie jesteś dobry z niczego.

Napisany 15 luty 2017 - 16:44

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Jeśli buja rozrusznik 12v z 24v to musi mieć siłę odpalić jasna sprawa. W drugim przypadku sam sobie odpowiedziałeś jak sprawy mają się z odpalaniem. Z tego co widzę to jeszcze i tak nie jest z nim najgorzej. Ja preferuję grzałkę, oszczędność nerw, czasu i pieniędzy bo z czasem zapewne i tak ją kupi. Napisałem jedynie post po to żeby dobrze przemyślał wydane pieniądze, bo ja dwa razy bym jej nie kupił. Jeśli chce to może sobie zakładać bo to jego pieniążki i niech ludzie znający się na tym odpowiedzą na zadane przez niego pytania.
Miałem takiego D-242 przez 9 lat, w porównaniu do D-240 to złoto. Idziesz i nie myślisz, że nie odpali.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82 Dzisiaj, 08:52
  •  

#130 Share LTZ55a

LTZ55a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 603 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 luty 2017 - 19:28

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

masz d-240, czyli głowica z 4 świecami?


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52

- Pompę paliwa rotacyjną od LTZ 55A.


#131 Share Hobbysta33

Hobbysta33

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 15 luty 2017 - 19:33

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82 Jutro będę zakładał tę świecę płomieniowa od mf. To jest mtz teścia, a on w zimie w duże mrozy nie jeździ, natomiast dużo wczesną wiosną i do późnej jesieni. Silnik jest w dobrej kondycji bo przy ok 0st odpali jeszcze bez świecy.Ale szkoda rozrusznika (z przekładnią) i akumulatora. Grzałka -efekt najlepszy, ale cena ok 150-200 (za taką oryginalną w blok co wymusza obieg cieczy) i dostęp do 230V, a ja za cały zestaw(swieca nowa, przyciski nowe, zbiornik na nafte nowy, przekaźnik ze szrotu fabryczny z samochodu, przewody i wężyk, kryze do świecy dorobił mi kolega za free)wyszło 45zl. Więc różnica jest spora. Czytałem sporo czego użyć jako paliwa do świecy i wyszło że nafty, zobaczymy. Odnośnie odpalania ciągników dużo zależy przede wszystkim od stanu rozrusznika, akumulatora, przewodów (przegrzanie), masy, dobra kondycja silnika i osprzętu to sprawa oczywista. Ojciec w t25 ma rozrusznik z przekładnią, świecę żarowa oryginalna, akumulator 74Ah i łagodną zimą (do -15)problemu nie ma.

#132 Share Lukasz3991

Lukasz3991

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie
  • Zainteresowania:Wiele rzeczy lecz mawiają - jeśli jesteś dobry z wszystkiego to nie jesteś dobry z niczego.

Napisany 15 luty 2017 - 19:41

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Miałem D-50 (4 świece żarowe), ale padł i zamieniłem go na D-242 z pokosówki(w kolektorze miejsce na płomieniową). Kupiłem kolejnego MTZ z D-240(nie ma świec w głowicy tylko świece płomieniową.) Stary z D-242 poszedł do żyda, szkoda silnika bo jedyne 2400 mtg.

Powodzenia w montażu.

 

U mnie było tak: do 0 stopni palił bez, do -5 pomogła mu, a dalej to już kicha.
Teraz jest tak: do 0 stopni bez wspomagaczy, do max minus -10 psikne samostartu jak prądu mi się nie chce ciągnąć, a dalej to grzałka.

Przypomniało mi się jeszcze że ludzie płomieniówkę z Forda Transita zakładają. Nie wiem czy tu czy gdzie indzie wyczytałem, ale coś mi się w głowie zakodowało, że te z mf'a padały po niezbyt długim czasie, ale to też nie we wszystkich przypadkach. Trzeba by dokładniej forum przejrzeć.


Edytowany przez Lukasz3991, 15 luty 2017 - 19:49.

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.


#133 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1087 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 15 luty 2017 - 20:16

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82 W takim przypadku jak opisujesz to świeca sporo pomoże. Skoro teraz odpala z jakimiś problemami to ze świecą poprawi się. Ja też zimą prawie nie jeżdże a jesienią i wczesną wiosną bez świecy nie odpaliłbym bo aku już słabe. Jak zagrzeję świecą to krócej kręci i nie musi aż tak szybko. Grzałkę też mam i odkąd ją założyłem grzałem może dwa razy.
Świeca od mf spaliła się w czasie prób. Lepiej kupić w motoryzacyjnym od forda. Jest taka sama ale droższa i lepsza, już nie jeden się o tym przekonał.

#134 Share himen

himen

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Włoszyca Lubańska
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motoryzacja,majsterkowanie.

Napisany 15 luty 2017 - 20:44

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82 Ja u siebie mam grzałke i tak na poł godziny przed odpaleniem ją włączam i jest o wiele lepiej z rozruchem zimą. Płomieniowka przy - 15 to już za wiele nie daje.

Paweł


#135 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 luty 2017 - 11:13

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

No nawet -10 już zaczyna płomieniówka sobie nie radzić ale do tej temp. pomaga dość sporo. 

Miałem założoną z transita iskrę i spaliła się po jednym zimowym sezonie. Kupiłem jakiegoś syfa za 20 zeta i chodzi już chyba trzeci sezon. Nie ma reguły.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)


#136 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 16 luty 2017 - 20:39

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Seweryn jak miałeś podłączoną płomieniówkę z transita ? Przez to oczko w kabinie? I jak rozgrzewałeś to się też żarzyło to oczko tak jak w oryginale?



#137 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 luty 2017 - 22:04

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Nie oczko ominąłem. Przy świecy z transita nie było wstanie się rozgrzać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82 Dzisiaj, 08:52
  •  

#138 Share Hobbysta33

Hobbysta33

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 23 luty 2017 - 19:20

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82 Świeca na raty ale w końcu założona. Wszystko działa elegancko. Paliwo do świecy to nafta. Przy 0 st. nagrzewa się i zapala w ok. 6-8 sekund. Płomień bardzo duży ok. 10cm. Testowane przy temp. min jak narazie -5 i pali super, aż sam jestem zaskoczony. Problem pojawił się z elektryką. Otóż niestety musiałem rozdzielić: świeca jeden przycisk, rozruch drugi przycisk, ponieważ kiedy świeca była również pod przyciskiem rozruchu to po wciśnięciu przycisku świecy rozrusznik kręcił. Działo się tak, gdyż po wciśnięciu obojętnie którego przycisku zamykane były obydwa obwody-świeca i rozrusznik. Wystarczyło narysować schemat przed montażem i by wyszło, ale cóż człowiek uczy się na błędach. Zwłaszcza gdy robi coś sporadycznie.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy