bbolas

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Polecane posty

marioo117    1

U mnie jak robiłem tą świece to nagrzewał się po około 30 sekundach. W ostateczności wywaliłem oryginał i zastąpiłem ją plomieniówką z MF i kontrolkę pominąłem - działało to bardzo sprawnie i bezproblemowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja odpalałem wczoraj na oryginalnej i odpalił od razu aż się zdziwiłem ale przydała by się ta kontrolka żeby świecy nie spalić jutro zamienię ten drucik na cieńszy i zobaczymy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś do czego idzie kostka pod kabiną z prawej strony z dwoma fioletowymi kablami?  Bo u mnie nigdzie nie jest podłączona

Edytowano przez darekchmiel1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od ciśnienia powietrza jest fioletowy z  różowym a tam jest dwa fioletowe jakbyś mógł to sprawdź u siebie te kable są odpowiedzialne za rozruch silnika 

Edytowano przez darekchmiel1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

zerkne jutro ,choc  nie kojarzę nic innego ,tam masz tylko stycznik STOP ,reczny (ale to pojedynczy przewód ) i cisnienie ,reszta idzie w peszlach na silnik 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Może ktoś coś przerabiał, może masz pływak odłączony.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Panowie ,a tak dokładnie to gdzie mtz ma numery ramy,u mnie są na pół ramie z lewej strony,czy są jeszcze gdzieś indziej

Rocznik 92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029
18 godzin temu, darekchmiel1991 napisał:

Czekam bardzo mnie ciekawi 

lipa panie  ,fakt wieczorem na szybko spojrzałem bo czasu za dnia nie było ,ale to nie szukanie a ściemniał nie bede ,wytrzymaj  do jutra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co TOMASZ78 to jest czujnik od skrzyni biegów kiedyś widziałem pisałeś o tym że to jest takie zabezpieczenie rozrusznika już to ominąłem bo po co to chyba żeby ktoś się nie zapomniał i nie odpalał na biegu bez sprzęgła już elektryke prawie zrobiłem wymieniłem drucik w tym żarniku choć myślę żeby to może zamienić na kontrolke, może być taka jak np od podświetlenia zegara?  Albo od ciśnienia oleju? Czy za mała? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

to akurat fajne ,zabezpiecza przed odpaleniem na biegu,jak dzieci nie ma to  niepotrzebne, ale .....wiesz 

kontrolka nie wyda ,to inna konstrukcja, u mnie to idzie przez przekaźnik i z niego sa przewody na kontrolkę  która najpierw świeci a po nagrzaniu sie  żarnika zaczyna mrugać ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wiem wiem ale mi akurat nie potrzebny ten bajer na razie dzieci nie mam :D

Założyć przekaźnik to żaden problem tylko jak zrobić żeby mrugała hm ... 

W moim tym zarniku zmieniłem ten drucik w środku na cieńszy zobaczę co się stanie jak będę grzać pewnie upali :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

darekchmiel1991 napisał:

W moim tym zarniku zmieniłem ten drucik w środku na cieńszy zobaczę co się stanie jak będę grzać pewnie upali 

To nie jest zwykły drucik tylko oporowy, najlepiej jakby był identyczny jak spirala przy świecy wtedy nagrzewał by się w tym samym czasie. Np w Vistuli jak były świece żarowe to obok wskaźników była taka sama świeca jak te w głowicy. Jak się nagrzała to wiadomo było że wszystkie były gorące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie teraz się przekonałem bo dałem cieńszy a i tak się nie nagrzewa będę musiał nową tą kontrolke kupić albo będę odliczać :D

Edytowano przez darekchmiel1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Ja wkręciłem świece w imadło i sprawdziłem po ilu sekundach się nagrzeje. Po założeniu od MF wychodziło coś koło 10sekund.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2018 o 11:19, Tomasz78 napisał:

kluczyk w pozycji 1 klawisz wciskam aż zacznie mruga kontrolka i odpalam ,,swieca zaczyna działać wraz z rozrusznikiem

Witam wszystkich  powinno byc tak , przekrecasz kluczyk  na kontrolki wciskasz przucisk od grzania świec aż spirala w  oczku się zrobi czerwona  i kręcisz rozrusznikiem  trzymająć wciśniety przycisk,  świeca powinna zaskoczyc. Przekrecając kluczyk w stacyjce na kontrolki (pierwsza pozycja) dajesz prąd na przycisk od podgrzewania świec, spirala sie  nagrzewa oczko też i w momencie krecenia rozrusznikiem otwiera się zawór w świecy który puszcza paliwo najuż rozgrzaną spiralę i powinien powsstac płomien. Tak to powinno działac , u mnie  wszystko mam sprawne  ale  przy duzym mrozie np -14 nie zawsze powsttanie płomień, byc moze mało rozgrzewa sie spirala  bo wiadomo  napięcie na akumulatorze spada podczas mrózów.i traktor nie odpali ale czasami jak zadziała to odpali dośc dobrze .Wkurzyło mnnie to odpalanie ze świecy płomieniowej bo raz działa raz nie  i wspawałem w kolektor ssący w tą część metalową rurę  zjakieś Fi 60 mmm z gwintem i zaślepka na koncu , i teraz przy odpalaniu daje mu ogień ( tzw kopciuch) traktor w najwiekszy mróz odpala po przekreceniu 2-3 razy , wystarczy odkrecic reką dekielek podłozyc płomien i zakrecic rozrusznikiem i cyk odpalone  1 min i traktor chodzi bez męczenia aakumulatorów i rozrusznika .Chyba  najlepsze i najszybsze  odpalanie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

a nie lepiej było kupić nową świece, wyczyścić instalacje elektryczną i lać naftę albo dobre zimowe paliwo w zbiorniczek ? bo może być też tak że przy dużym mrozie w tym zbiorniczku jak lales on to się parafina wytracała i paliwo się robiło na tyle gęste że nie dało rady dotrzeć do świecy i stąd brak ognia.


druga kwestia taka że jak go często palisz w mrozy i masz dostęp do prądu to do MTZ grzałka w blok kosztuje jakieś tam nieduże pieniądze, podgrzewasz chwilę i pali lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Kiedyś zrobiłem próbę z elektryczną opalarką. Wykręciłem świecę i włożyłem tam opalarkę. Pół obrotu i pali. Trzeba by właśnie zrobić dodatkowy otwór bo świeca często mi się przydaje jak jest chlodno ale poniżej zera już szału nie robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj