Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pszenica Ozima i jara


27977 odpowiedzi na ten temat

#9081 Share slawek2209

slawek2209

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 04 maj 2014 - 19:26

Pszenica Ozima i jara podaj moddus 0.2 lub medax 0.5 l

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pszenica Ozima i jara Dzisiaj, 13:13
  •  

#9082 Share farmervip

farmervip

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1056 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 04 maj 2014 - 19:28

Pszenica Ozima i jara Dzięki a jest jakiś dobry termin czy poprostu im szybciej tym lepiej?

:) :)


#9083 Share slawek2209

slawek2209

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 04 maj 2014 - 19:30

Pszenica Ozima i jara termin chyba jest teraz odpowiedni.jest lisc podfagowy i wykreca sie flagowy wiec duzo czasu nie ma

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Pszenica Ozima i jara Dzisiaj, 13:13
  •  

#9084 Share masa24

masa24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1088 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2014 - 19:36

Pszenica Ozima i jara no jakies choroby delikatnie sie przewijaja ale jeszcze nie jest tak zle, zobaczymy co to bedzie
pewnie i tak cene w zniwa znowu zjada do 650 zl to chyba plon 10 t z ha by dal zysk:)
mam takie pytanie luzno zwiazane z tematem. uprawiam ziemie drugi rok i tak zastanawiam sie czy sa jakies przeciwskazania zeby uprawiac pszenice i rzepak na zmiane??? ewentualnie jakos wzbogacic ten plodozmian? nie interesuja mnie buraki, kukurydza, straczkowe, ziemniaki. na moich terenach malo kto to uprawia
s

#9085 Share farmervip

farmervip

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1056 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 04 maj 2014 - 19:37

Pszenica Ozima i jara Dzięki panowie, a jeszcze jedno pytanko, pryskać wszystko (10ha) czy tylko tą najbujniejszą?

:) :)


#9086 Share slawek2209

slawek2209

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 04 maj 2014 - 19:39

Pszenica Ozima i jara sam musisz ocenic która jest podatna na wyleganie.bujniejsza napewno nalezałoby w pierwszej kolejnosci

Edytowany przez slawek2209, 04 maj 2014 - 19:42.


#9087 Share Strazak76

Strazak76

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.lubelskie

Napisany 04 maj 2014 - 19:41

Pszenica Ozima i jara Żeby nie być gołosłownym co do tej pogody o której wcześniej pisałem to tak wygląda po dwóch dawkach azotu łącznie 400kg/ha saletry , w innych latach to kolorek granatowy był a w tym roku jakaś bladość przynajmniej jak na moje oko http://www.fotosik.p...4d4b98684.html#

#9088 Share Merkoo

Merkoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 04 maj 2014 - 20:26

Pszenica Ozima i jara

no jakies choroby delikatnie sie przewijaja ale jeszcze nie jest tak zle, zobaczymy co to bedzie
pewnie i tak cene w zniwa znowu zjada do 650 zl to chyba plon 10 t z ha by dal zysk:)
mam takie pytanie luzno zwiazane z tematem. uprawiam ziemie drugi rok i tak zastanawiam sie czy sa jakies przeciwskazania zeby uprawiac pszenice i rzepak na zmiane??? ewentualnie jakos wzbogacic ten plodozmian? nie interesuja mnie buraki, kukurydza, straczkowe, ziemniaki. na moich terenach malo kto to uprawia
s

Opierać ci się nie bedzie przed sianiem tylko pszenicy i rzepaku ale mozesz miec problem z kiłą w rzepaku po kilku takich latach. U mnie zmianuje się kukurydzą potem pszenżyto i znowu rzepak. Masz jeszcze jęczmień zimowy/jary. Dodatkowo mniejszy problem z samosiewami rzepaku bo po roku wyorujesz świeże nasionka i pięknie rosną w rzepaku zwiększając obsadę. Warto pszesiać jęczmieniem który z pola wcześniej zbierasz i masz czas na zasiew rzepaku

#9089 Share jogi123

jogi123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 04 maj 2014 - 20:41

Pszenica Ozima i jara

Witam panowie co to za faza rozwojowa bbch pszenica ozima pokazał sie głóchy owies i niewiem czy pumą nie jest za puzno czy nie zaszkodze pszenicy owies jest narówni z pszenica ok.45 cm wysokosci za informacje z góry dziekuje


I co z tą puma uniwersal pryskac czy nie.

#9090 Share warchest

warchest

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1972 postów

Napisany 04 maj 2014 - 20:44

Pszenica Ozima i jara a moddusem to mozna pryskac do liscia falgowego czyli do fazy bbch 37 a jak jest faza bbch 39 to juz nie mozna ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pszenica Ozima i jara Dzisiaj, 13:13
  •  

#9091 Share tomek0808

tomek0808

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2014 - 21:00

Pszenica Ozima i jara Panowie,kiedy najlepiej wykonać zabieg T2 skoro T1 byl 3 tyg temu?Trudno mi zgadnąc jaka teraz jest faza,chyba flagowy zaczyna sie wyłaniać.po rozcięciu źdźbła kłosek jest mniej więcej po środku.Zaczekać jeszcze jak klos będzie wyżej czy jak liść flagowy sie rozwinie całkiem czy jak?Mozna bedzie dodac mocznik i siarczan mg?

#9092 Share farmervip

farmervip

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1056 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 04 maj 2014 - 21:05

Pszenica Ozima i jara

Opierać ci się nie bedzie przed sianiem tylko pszenicy i rzepaku ale mozesz miec problem z kiłą w rzepaku po kilku takich latach. U mnie zmianuje się kukurydzą potem pszenżyto i znowu rzepak. Masz jeszcze jęczmień zimowy/jary. Dodatkowo mniejszy problem z samosiewami rzepaku bo po roku wyorujesz świeże nasionka i pięknie rosną w rzepaku zwiększając obsadę. Warto pszesiać jęczmieniem który z pola wcześniej zbierasz i masz czas na zasiew rzepaku

Pierwsze słysze by płodozmian zboże-rzepak był dobry do rozmnażania kiły :blink: znam kilku sporych rolników co właśnie sieją rzepak-pszenica i tak na okrągło i problemów nie mają,a na samosiewy są opryski więc to chyba najmniejszy problem

:) :)


#9093 Share Merkoo

Merkoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 04 maj 2014 - 21:11

Pszenica Ozima i jara Właśnie taki płodozmian prowadzi do rozmnażania kiły i z tego co wiem to w niektórych rejonach staje sie już niemały problem. Zaleca sie conajmniej 3-4 lata przerwy w obsiewie rzepakiem lub innymi kapustnymi ale to twoje pole i skoro uważasz, że wsytarcza rok to ok. W moich okolicach tego problemu nie ma wcale może u Ciebie też nie. A te samosiewy to nie w pszenicy tylko w rzepaku. Opryskasz je? Do tego z opinii kolegi co sieje go sporo stwierdził iż słabiej sypie rzepak jeżeli jest zbyt czesto na tym samym polu właśnie przez samosiewy.

Edytowany przez Merkoo, 04 maj 2014 - 21:19.


#9094 Share ciastek12

ciastek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2014 - 21:19

Pszenica Ozima i jara Przerwa w upraiw rzepaku powinna wynosić 3-4 lata to zapobiega rozprzestrzenianiu sie kiły. Ten kto sieje zboże-rzepak rok po roku wcześniej czy pozniej kile bedzie mial.

Edytowany przez ciastek12, 04 maj 2014 - 21:21.


#9095 Share warchest

warchest

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1972 postów

Napisany 04 maj 2014 - 21:25

Pszenica Ozima i jara dokladnie najlepszy plodozmian bylby jakby jeszcze uwzglednic okopowe na lepsze gleby wtedy buraki moglby by byc a na gorsze ziemniaki tylko zeby zniesli limity na buraki to by bylo dobrze ponoc mja zniesc

#9096 Share masa24

masa24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1088 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2014 - 21:26

Pszenica Ozima i jara to moze klasycznie rzepak-pszenica- jeczmien jary. tylko potem po jarym jeczmieniu moze byc problem z terminowym sianiem rzepaku?
a moze rzepak-pszenica , potem jakis poplon lubin itp i znowu siew pszenicy

#9097 Share Merkoo

Merkoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 04 maj 2014 - 21:35

Pszenica Ozima i jara

dokladnie najlepszy plodozmian bylby jakby jeszcze uwzglednic okopowe na lepsze gleby wtedy buraki moglby by byc a na gorsze ziemniaki tylko zeby zniesli limity na buraki to by bylo dobrze ponoc mja zniesc

A jak zamknęli cukrownie? nic tu nie da zniesienie limitów. Zostaje samo zboże ale dla przełamania płodozmianu przydaje się coś strączkowego.

#9098 Share sebastian-markiewicz5@wp.pl

sebastian-markiewicz5@wp.pl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Janowice 20

Napisany 04 maj 2014 - 21:49

Pszenica Ozima i jara ej to co najlepiej kupić na chwasty w jarce i coś od grzyba na ozimą żeby to dobrze działało a nie kosztowało fortuny :)
Bo jutro jade po opryski i nie wiem do końca co brać

#9099 Share Patryk3802

Patryk3802

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie, powiat wołowski

Napisany 04 maj 2014 - 21:56

Pszenica Ozima i jara Merkoo Nie ma żadnej cukrowni na podlasiu? Jak masz dużo to i 150km-200km bedą wozić od Ciebie buraki do cukrowni.
Jeśli nie zgadzasz się z postem bądź komentarzem powyżej, wciśnij F13

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pszenica Ozima i jara Dzisiaj, 13:13
  •  

#9100 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 9198 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 04 maj 2014 - 22:08

Pszenica Ozima i jara

Czy AXIAL można stosować w pszenżycie? Odp

Można, na zachodzie ma rejestracje nawet w mieszanka zbóż z motylkowatymi.
Problemem jest tylko ewentualna kontrola i kłopotliwe tłumaczenie korzystania ze środka które w Polsce rejestracji w pszenżycie nie ma.

a jak moddus na pszenice poszedl na lisc flagowy dawka moddusa 0,4 to nie popwinien jej zaszkodzic czy co sie moze stac ?

0,4l na flagowy to aż nadto. Jeżeli nie było za późno to nic nie powinno się strać.

Panowie potrzebuje porady pszenica bamberka jak ja rozkroje to ma kłosek na 1 cm a problem bo widac głóchy owies co podobno nie wystepuje w oziminach i czy moge go jeszcze zniszczyc np. axialem mozna go stosowac według etykiety do 37 bbch .

Jeżeli kłos się nie ukazał to jeszcze możesz jechać, jak już widać to bym nie ryzykował.

Raczej nie.Bez sensu ta sama substancja.Ja sie wacham czy moge dać tebu na kłos jeżeli w zaprawie wystąpiła ta substancja.Co wogle sadzicie o powtarzaniu tych samych substancji. ? U mnie tez septorioza zaczyna ja wpieprzać.Zrobie wczesne T2 i upatrzyłem sobie chlorotanolin z epoksynazolem.

Niby spacjalisci nie widza nic przeciwko, ale dla mnie to co najmniej dziwne robic 3 zabiegi ochrony i we wszystkich dawać tą samą substancje...

Panowie co byście radzili jeszcze teraz dać na pszenice by ją usztywnić? na t1 poszło cerone + capallo ale miejscami wygląda jak by już sie miała położyć tak sie zastanawiam czy może dać jeszcze modusa?? dodam że stanowisko po rzepaku i dastała 150kg N

Teraz przede wszystkim masz nauczkę bo moddus najlepiej stosować we wcześniejszych fazach, cerone jest bardzo dobre na zabieg korekcyjny. Teraz jak dasz moddus to działanie będzie tylko usztywniające, a we wcześniejszej fazie również lekko skraca.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Podobne tematy pszenica nawóz zboże wiosna pszenicy ozimej pomocy przenica

Tylko na agroFakt.pl: Czas na zabieg T1 w zbożach jarych! zobacz »