Skocz do zawartości

Zdjęcie

MF 307, 440


65 odpowiedzi na ten temat

#21 Share kamyk86

kamyk86

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie- pow. łomża

Napisany 26 luty 2012 - 07:36

MF 307, 440 Przymierzałem sie do kupna takiego kombajnu ze Szwecji ,ale ostatecznie zrezygnowałem ,ma bardzo masywny heder i w dodatku napędzany hydraulicznie .Mysle ,że w mokrym terenie mógłby sie topić

Przymierzałem sie do kupna takiego kombajnu ze Szwecji ,ale ostatecznie zrezygnowałem ,ma bardzo masywny heder i w dodatku napędzany hydraulicznie .Mysle ,że w mokrym terenie mógłby sie topić

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 307, 440 Dzisiaj, 17:12
  •  

#22 Share 1210

1210

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów

Napisany 26 luty 2012 - 09:30

MF 307, 440 ponawiam swoją prośbę odnośnie wymiany płynów i mam pytanie
W których miejscach i ile jest kalamitek do samrowania w 307/206?

#23 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 luty 2012 - 14:06

MF 307, 440 Kalamitki masz:
2 na zwrotnicach,
1 na osi wahacza tylnej osi
1 łożysko przystawki
1 wariator
8 tylko w moim na panewkach wytrząsaczy (sam dorobiłem - może niepotrzebnie)
Olej do silnika co najmniej CE i co najmniej 40 lepkość - nie leje drogich ale wymieniam co sezon
olej hydrauliczny HL46 - gęściejszy mocniej się grzeje
olej przekładniowy co najmniej 90, ja leje hipol.
Do przekładni młocarni jest specjalny dodatek (nie chodzi o uszczelnienie tylko zwiększający przyleganie oleju)
Nie zapomnij o przekładni napędu nagarniaczy - większość użytkowników nie wie że tam jest przekładnia!
P.s.
Jest jeszcze smarowniczka na napędzie hedera przy sprzęgle.

Edytowany przez Profil usunięty, 26 luty 2012 - 20:22.


#24 Share farmer3

farmer3

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 27 luty 2012 - 21:43

MF 307, 440

Czy w 440 motowidła są wysuwane hydraulicznie nie wiem, w moim nie, ale to zupełnie nie przeszkadza. MF ma bardzo awaryjny w naszych warunkach system odpowietrzania. Problem polega na na tym, że ta śruba ma maleńki otworek, który się zatyka i ciężko go udrożnić. Ja próbowałem i się nie udało. Więc go przerobiłem stosując odpowietrznik od MF255. W miejsce śruby na filtrze paliwa do której dochodzi rurka powrotna z wtryskiwaczy i odchodzi przelew do zbiornika (tej co ma tę nieszczęsną dziurkę do odpowietrzania) wkręciłem odpowietrznik od MF255 (do nabycia w każdym sklepie). Odpowietrznik ma jedno wyjście, więc połączyłem je wężykiem olejoodpornym z przelewem wtryskiwaczy. Z drugiego końca przelewu wtryskiwaczy odkręciłem zaślepkę i przykręciłem odpowiednio podgięty przewód przelewowy od MF255 (czyli przelewowy od odpowietrznika filtra paliwa do zbiornika od MF255). Ten przewód połączyłem wężem olejoodpornym z przelewem do zbiornika paliwa. Każdy silnik ma układ odpowietrzania. Układ ten działa w ten sposób, że z najwyższej części filtra część paliwa wraz z powietrzem jest kierowana do zbiornika przewodem nazywanym niesłusznie przelewem. Jeżeli tym przewodem nie płynie paliwo to oznacza, że układ odpowietrzający jest niesprawny (chyba, że pompka zasilająca jest padnięta).
Problem z sitami polega na tym, że sito dolne jest mocno pochylone do przodu w kierunku wentylatora. Kłosy z ziarnem i cięższe kawałki słomy zsuwają się w kierunku wentylatora, a nie tyłu kombajnu. Tam wentylator spadające kłosy i słomy wdmuchuje pod sito skąd podajnik zabiera je do zbiornika ziarna. Problem nie jest jeszcze rozwiązany, choć mam dwa pomysły na rozwiązanie. Jest jeszcze jedna wada prosta do usunięcia. Problem polega na zapychaniu się lewej strony obu sit. Winne jest wspomaganie kierownicy (!), a właściwie węże siłownika skrętu tylnej osi. Należy je tak ułożyć aby nie zatrzymywały się na nich plewy. Mechanik z którym remontuję kombajn i inne maszyny przed zakupem powiedział do mnie, że jak kupię Bizona to sobie sam go będę naprawiał, bo .... (cenzura!). Powiedział też, że "wybierając kombajn MF wybieraj model ze środka serii, gdyż one mają te same części i te w najwyższych modelach są wysilone, z najniższe mają przesadny nadmiar wytrzymałości". Zwracaj uwagę na opony. Te co ja mam, czyli 20x20 bardzo trudno dostać.


Dzieki Grzegorz za odpowiedz na temat oleju co sie grzeje w hydraulice jeszcze nic nie robilem z tym a jeszcze u mnie jest tosamo co i u ciebie a mianowicie klosy z ziarnem i sloma przechodza do zbiornika jednym slowem syf co z tym robic prosze o rade co ty o tym myslisz i drugie przy zwaleniskach kiedy sie kosi potrzebuje jak najwolniej jechac a tu sie nie da dodam ze rozdzielacz jest nowy po regeneracji tlok szybciej- wolniej tez dziala ale opony mam moze za duze bo mam 14,9-26 nie wiem co robic pozdrawiam

#25 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 27 luty 2012 - 23:26

MF 307, 440 Z tym syfem w zbiorniku mam namierzony problem. Opisywałem przyczynę, ale jak położysz poziomicę na dolnym sicie to przekonasz się, że jest mocno pochylone do przodu. Po robotach wiosennych będę robił to. Mam dwa pomysły. Albo przerobić prowadnice dolnego sita, albo przedłużyć wieszaki tylne wialni, ale tutaj mogą wystąpić inne problemy. Po rozebraniu sprawdzę jak najlepiej to poprawić i podzielę się spostrzeżeniami. Co do prędkości jazdy, a właściwie jej zakresu to reguluje się śrubą regulacyjną znajdującą się u podstawy mocowania siłownika wariatora. Im wyżej znajduje się mocowanie siłownika tym mniejsza prędkość. Przyczyną mogą być także zbyt krótkie paski jezdne, a zwłaszcza górny. Ja mam koła 20x20, a więc promień = (20"*0,5+20"*,8)*25,4mm/" = 660,4 mm. Promień twojego koła wynosi = (26"*0,5+14,9"*,8)*25,4 mm/" = 633 mm. Twoje koło jest zatem teoretycznie niższe od mojego. Koła 20x20 mają niższe ciśnienie i w rzeczywistości są praktycznie jednakowe.

#26 Share 1210

1210

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów

Napisany 28 luty 2012 - 18:56

MF 307, 440 Dięki odpowiedzi.
Własnie nabyłem 206 wiec bedę was zawalał pytaniami, raz mądrzejszymi raz mniej mądrymi ale proszę o wyrozumiałość, ponieważto mój pierwszy kombajn i nie chciłabym zrobić jakieś głupoty która by mnie drogo kosztowała.
Moje nastpne pytanie
o jakich parametrach akumulator do kombajnu wybrać bo stary jest do niczego a nie ma nan nim danych.
W chwili obecnej jestem na etapie tłumaczenia instrukcji z języka niemieckiego ale 307 bo 206 nie udało mi się zdobyć. Mam do 307 takżę katalog części po niemiecku

Edytowany przez 1210, 28 luty 2012 - 18:58.


#27 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 luty 2012 - 19:38

MF 307, 440 Akumulator weź taki jak do MF-255 110 Ah (kiedyś były do MF-255 kładziono 90Ah). Większego nie ma sensu, a mniejszy może być przeładowywany. Kombajn nie ma obowiązku odpalić od "strzału" na mrozie. Ja taki mam i jest ok. Rozrusznik wymieniłem na szybkoobrotowy litewski. Już ponad pół wieku chodzę po tym świecie i jeszcze nie usłyszałem głupiego pytania, a głupich odpowiedzi ..., szkoda gadać. Sprawdzanie zacznij od młocarni - czy nie jest zużyta i dobrze wyważona. Trochę cierpliwości czy w każdym miejscu się zatrzyma. Obejrzyj wytrząsacze, sprawdź czy nie obcierają. Sprawdź też odrzutnik słomy czy wąsy nie pogięte. Jak jakieś szczegóły to pisz na forum lub PW.

#28 Share 1210

1210

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów

Napisany 29 luty 2012 - 07:34

MF 307, 440

Akumulator weź taki jak do MF-255 110 Ah (kiedyś były do MF-255 kładziono 90Ah). Większego nie ma sensu, a mniejszy może być przeładowywany. Kombajn nie ma obowiązku odpalić od "strzału" na mrozie. Ja taki mam i jest ok. Rozrusznik wymieniłem na szybkoobrotowy litewski. Już ponad pół wieku chodzę po tym świecie i jeszcze nie usłyszałem głupiego pytania, a głupich odpowiedzi ..., szkoda gadać. Sprawdzanie zacznij od młocarni - czy nie jest zużyta i dobrze wyważona. Trochę cierpliwości czy w każdym miejscu się zatrzyma. Obejrzyj wytrząsacze, sprawdź czy nie obcierają. Sprawdź też odrzutnik słomy czy wąsy nie pogięte. Jak jakieś szczegóły to pisz na forum lub PW.

Dziękuje za wyrozumiałość i odpowiedź. Bęen mlocarniw bardzo dobrym stanie. Wytrząsacze też. Jak sprawdzić odrzutnik słomy?, wyważenie młocarni?

#29 Share strd

strd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2012 - 13:29

MF 307, 440 wyważenie młocarni bardzo prosto. Zdejmij łańcuch i pokręć bębnem kilka razy, to szybko , to wolno i zaznaczaj w którym miejscu się zatrzyma. Musi się zatrzymać za każdym razem inaczej, bo jak się zatrzyma za każdym razem w tym samym miejscu, to znaczy, ze ta strona, która wtedy jest na dole jest cięższa. Oczywiście trzeba go do tej operacji wyczyścić ;)
a odrzutnik słomy po prostu pooglądaj i sprawdź, czy nie ma pogiętych lub połamanych palców grzebieni.

DuzyGrzegorz możesz coś więcej powiedzieć (ew pokazać) nt przeróbki wariatora na bizonowego?

Edytowany przez strd, 29 luty 2012 - 13:30.


#30 Share robert11054

robert11054

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2012 - 16:06

MF 307, 440 Witam
Mam mf 307
Dokupiłem do niego szarpacz słomy.
Mam taki problem że szarpacz niechce mi rozwalać pociętej słomy na boki tylko wyrzuca mi na pasek a później jest ciężko agregatem uprawiać bo się zapycha. Co zrobić żeby rozrzucało na boki? Kupiłem nowe paski, zmniejszyłem średnice koła pasowego na sieczkarni żeby zwiększyć jej obroty i nic to nie dało. Może ktoś ma jakiś pomysł??? Z góry dziękuję.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 307, 440 Dzisiaj, 17:12
  •  

#31 Share Bogdan675

Bogdan675

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisany 29 luty 2012 - 17:12

MF 307, 440 na sieczkarni musi być odrzutnik taka blacha

#32 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 luty 2012 - 20:42

MF 307, 440 Przeróbka wariatora od bizona do MF jest prosta.Wariator Bizona ma większą średnicę, więc trzeba przenieść napinacz. Ja dospawałem nakrętki M20 rozwiercone wiertłem fi-20 na ramionach w takim miejscu aby nie przeszkadzał wariatorowi tzn. ponad mocowaniem ramion. Drugą sprawą jest oś wariatora. W MF 20 mm a w bizonie 16 mm średnicy. Dotoczyłem specjalne tulejki. Tulejki są na długości ok 3 mm grubsze bo wariator Bizona jest "cieńszy", a na długości równej grubości ramion cieńsze - 20 mm na zewnątrz. W środku tak jak oś 16 mm. Mogą być także zwykłe rurki, ale z jednej i drugiej strony między wariator i ramiona na rurkę należy założyć podkładkę M20. Ta tulejka lub rurka nie może nawet na setną część milimetra wystawać poza ramiona bo nie umocujesz wariatora do ramion. Jest trochę problem ze zdejmowaniem paska jezdnego, ale wariator Bizona jest kilka razy tańszy.
Co do sieczkarni musisz założyć tzw kierownicę czyli do górnej części wylotu sieczkarni blachę z przymocowanymi na dolnej stronie blachami które odpowiednio skierują sieczkę. Dokładnie to co opisał Bogdan675. To forum jest żeby nie wyważać drzwi które już ktoś otworzył, więc 1210 pytaj o wszystko z czym masz problem i oczekuj rzeczowych odpowiedzi. Przynajmniej ja tak traktuje nasze forum, a moderatora proszę o wyrozumiałość za te ostatnie dwa zdania nie na temat.

#33 Share 1210

1210

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów

Napisany 04 marzec 2012 - 13:07

MF 307, 440 Czy trudno odpiąćheder od kombajnu 206?
Co należy zdemontować?

#34 Share robert11054

robert11054

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 13:50

MF 307, 440 Założyłem te górne blachy tzw. kierownice ale to nic nie dało. Nadal mi nie rozrzuca sieczki tylko wyrzuca na jeden pasek. Myślę nad przeróbką szarpacza słomy. Ten szarpacz ma stałe noże a myślę nad wymianą całego wału sieczkarni i przerobić go na noże ruchome takie jak w orginalnej sieczkarni.Co o tym myślicie? Pomoże?

Ile powinno być tych kierownic? W jakim odstępie powinny być i pod jakim kątem? Może ktoś mi wyśle fotke całej sieczkarni i kierownic. Jak coś to na robert11054wp.pl wyślijcie zdjęcia.

#35 Share strd

strd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 16:00

MF 307, 440 Nie przerabiaj wału, bo to nic nie zmieni. Nie wiem jaką masz sieczkarnię, ale w zależności od szerokości tych kierownic będzie 5 albo 7 i są ustawione tak, żeby rozrzucać słomę jak najszerzej. Środkowa prosto, dwie kolejne od środka skośnie na zewnątrz, dwie kolejne jeszcze bardziej skośnie i jak są jeszcze dwie to jeszcze bardziej. Jak Ci nie rozrzuca z tymi blachami to po prostu ustaw je inaczej, (najprawdopodobniej musisz bardziej rozchylić końce) aż znajdziesz dobre ustawienie.

1210 raczej trudno,chyba najszybciej razem z gardzielą, a po co chcesz go zdejmować?

DuzyGrzegorz i ta przeróbka Ci chodzi razem z fabrycznymi pasami?

#36 Share 1210

1210

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów

Napisany 04 marzec 2012 - 16:20

MF 307, 440 Tak stoi na zewnątrz przykryty folią a tak brakuje mi z 10-20 cm a byłby pod dachem i nie trzeba by budować zadaszenia

Edytowany przez 1210, 04 marzec 2012 - 16:22.


#37 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 marzec 2012 - 21:09

MF 307, 440 U mnie chodzi z fabrycznymi pasami, ale moje mają swoje lata. Są trochę zużyte i wyciągnięte też trochę, a i tak wariator jest tylko ok. 4 cm od tej rury co łączy ramiona uchwytu. Podobno od VOLVO są nieco dłuższe. Myślę, że nowe paski oryginalne też da się założyć i będzie Ok.. Zakres regulacji jest trochę mniejszy, ale wystarczający.

#38 Share robert11054

robert11054

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 marzec 2012 - 10:11

MF 307, 440 sieczkarnia ma szerokość 110cm. Dorobiłem 5 tych kierownic ale to nic nie dało. Problem jest w tym że sieczka nie idzie na kierownice tylko spada na dół i nie ma jak rozrzucać? Nie wiem czemu nie idzie sieczka na kierownice. Czyżby za małe obroty miała sieczkarnia? A możesz podać wymiary tych kierownic?

#39 Share robert11054

robert11054

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 marzec 2012 - 10:58

MF 307, 440 sieczkarnie mam na stałych nożach a myślałem żeby dorobić wał na ruchome noże.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 307, 440 Dzisiaj, 17:12
  •  

#40 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 marzec 2012 - 20:12

MF 307, 440 Też mam sieczkarnię REKORD. Wszystko jest ok. Ta blacha do której montujesz kierownice jest zaczepiana na górnej części i jest pochylona ok 30 stopni do dołu. Jej długość ok 40 cm. Jeżeli zamontowałeś kierownice na górnej części sieczkarni to nie będzie działać. Do jej zamocowania służy ta zagięta blacha z czymś na kształt litery "u" na końcu. Takie samo wygięcie musisz zrobić na tej blasze. Sieczkarnia wyrzuca dolną częścią i rzuca lekko w górę. Na drodze sieczki muszą być kierownice. Jak tak zrobisz na pewno będzie działać.

Podobne tematy