Skocz do zawartości

Zdjęcie

przedni naped


115 odpowiedzi na ten temat

#101 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 29 lipiec 2009 - 07:53

przedni naped Andrzej2110 dobrze pisze 4x4 włączaj przy poślizgu czyli wszelkie prace polowe i niekiedy na łakach, na mokrych nie ma co wspominać, im wolniej jedziesz tym bardziej. Po prostu na lużnym podłożu czyli w żadnym wypadku na drogach bo tu nie nastąpi poślizg i róznice prędkości koł przod tył mogą o sobie dać znać szczególnie przy zużytych nierówno oponach

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
przedni naped Dzisiaj, 05:18
  •  

#102 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 lipiec 2009 - 08:42

przedni naped

najlepiej to było rozwiązane w ciagnikach LTZ bo napęd sie załacza automatycznie przy pośligu kól i jakby tak było w kazdym to by nie było problemów :D napęd nie może pracować cały czas ale nawet jakby mógł to przecież z napędem sie wiele gorzej jeździ .....

Spoko, inżynierowie radzieccy przewyższyli swoim rozwiązaniem technicznym zachodnie ciągniki, przecież jeśli ten napęd przedni załącza się tylko przy poślizgu tylnych kół to taki napęd zupełnie nic nie daje i nic dziwnego że szybko się rozlatuje, bo to w końcu przednie koła są mniejsze i mają mniejszy nacisk i mają pierwsze wpadać w poślizg pzrez co poprawiają trakcję tylnych kół które są główną siłą napędową, a w takim LTZ to gdy tylne koła stracą uciąg, a żeby tył stracił uciąg to musi być ogromne obciążenie chwilowe lub grząski teren i teraz w momencie gdy tylne koło przybuksuje cały moment obr silnika trafia na przednią oś na te malutkie kółka i cieniutkie półośki i to podejżewam że jest tam jakieś sprzęgiełko kierunkowe czy cos takiego tak? więc w LTZ podczas normalnej pracy w polu jak orka, czy ciągnięcie przyczepy, to jedziemy jak na zwykłym 4x2 a więc te 2-3% cały czas łapiemy poślizgu a napęd "zabespiecza" tylko przed większym poślizgiem, a w "mormlanym"ciągniku to przód "dzie" 3% szybciej, no i chyba oczysiste który ciągnik marnuje więcej paliwa, ten w którym tylko przednia oś traci poślizg, a prędkość orki jest stała, czy ciągnik w którym tylna oś traci poślizg, nie wspominając o degradacji gleby typowego ciągnika 4x2

#103 Share proxy8441

proxy8441

    Włościanin

  • Members
  • PipPipPip
  • 1253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląsk
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 29 lipiec 2009 - 11:46

przedni naped dlatego przy poślizgu kól tylnych bo jaki byłby sens właczania nepędu jeżeli by tył wystarczyl? i zalecają max. V to 20km/h a le ja im nie wierze i taką predkościom na napędzie nie latam tylko starams ie dostosować do max 10km/h pozdrawiam

My siejemy, a Bóg daje plony.


Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
przedni naped Dzisiaj, 05:18
  •  

#104 Share Karol5211

Karol5211

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 29 lipiec 2009 - 12:43

przedni naped no a w mf-ie jest dobre bo sam sie rozłacza chyba powyzej 15km/h wczoraj kosiłem trofową łąke i woda stała tak z 5cm a ciągnik szedł

#105 Share wojno33

wojno33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Sochaczewa

Napisany 29 lipiec 2009 - 12:45

przedni naped dzięki za radę, a pytałem się dlatego, że pierwszy raz mam ciągnik z napędem 4x4 i nie wiem jak go używać;p
KPK Kumurun Team

#106 Share pablo21

pablo21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 29 lipiec 2009 - 12:59

przedni naped Naped jest po to zeby go włanczac w polu a nie czekac az tył sie bedzie slizgał jak mamy właczony przedni naped to ciagnikiem tez łatwiej sie manewruje bo jedzie jak chcesz a nie tak jak w przypadku ciagników 2x4 ze go sunie czasem...
Naped eliminuje tez poslizg który wpływa na zuzycie paliwa na ha napewno wiecej niz załaczony przedni naped.

Tak wiec na szosie i utwardzonej nawierzchni bez napedu a na polu zawsze z napedem takie jest moje zdanie.

#107 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 lipiec 2009 - 20:47

przedni naped

Napęd 4x4 powinien być załączony tylko gdy 2x4 nie wystarcza. Czyli gdy koła się ślizgają

Mi jeszcze nie zdarzyło się pracować w polu z wyłączonym napędem. Poślizg to jedno, ale napęd ułatwia też skręcanie, szczególnie na piasku.
Dodatkowo bez przedniego napędu ciągnik ledwo co sam jedzie, z przednim napędem wrażenie jest takie, jakby miał dwa razy większy uciąg. Może to wina rozkładu masy( 4 tony tył, przód 2 tony).

#108 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 sierpień 2009 - 12:37

przedni naped A ja mam wyłączony u Siebie w ciagniku naped i jak sie koła tył zaczną slizgać to przód tez ciągnie!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
przedni naped Dzisiaj, 05:18
  •  

#109 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 sierpień 2009 - 13:24

przedni naped

Naped jest po to zeby go włanczac w polu a nie czekac az tył sie bedzie slizgał jak mamy właczony przedni naped to ciagnikiem tez łatwiej sie manewruje bo jedzie jak chcesz a nie tak jak w przypadku ciagników 2x4 ze go sunie czasem...
Naped eliminuje tez poslizg który wpływa na zuzycie paliwa na ha napewno wiecej niz załaczony przedni naped.

Tak wiec na szosie i utwardzonej nawierzchni bez napedu a na polu zawsze z napedem takie jest moje zdanie.

do tego ciągnik z włączonym napędem danym biegu bedzie szybszy niż bez napędu bo nie bedzie tracił prędkosci na poślizgu.

#110 Share Lukasz12a

Lukasz12a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie, pow. Lipski
  • Zainteresowania:Rolnictwo i wszystko z nim związanie

Napisany 13 sierpień 2009 - 14:51

przedni naped Poza tym ciągnik z włączonym napędem 4x4 ma lzej. Na drodze nie ma sensu jezdzić z włączonym napędem ponieważ szybciej zdzierają sie opony.

#111 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 sierpień 2009 - 15:14

przedni naped Wogóle 4x4 jest różnica jak 4x2

konkret post-szacun-% :D

Edytowany przez tommy66692, 13 sierpień 2009 - 15:54.


#112 Share KrzychuM

KrzychuM

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napisany 13 sierpień 2009 - 16:52

przedni naped ja z agregatem upr-siew mam cały czas włączony przedni nap. bo mniej sie ślizga i mniej pali. przy orce to tak samo.na przedni tuz wsadze tonową gruche nie ma mowy o "osadzeniu sie na mieliznie". mam explorer3 100, który ma wyjątkowo wielkie koła z przodu...wielki plus :D

#113 Share Janek147

Janek147

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo to co mnie kręci:)

Napisany 13 sierpień 2009 - 20:28

przedni naped Kiedys czytalem ze chyba przedni naped ma 15% szybsze obroty niz tylne kola, dzięki temu przód podrywa bardziej. A gdybys jeździł po drogach za właczonym to szybko idze sprzęgło spalic.

#114 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 30 grudzień 2012 - 09:07

przedni naped Dodany obrazek

Nowy nabytek koledzy ;)
I moje pytanie jest takie.
Z przodkiem na biegach maks III napędu nie słychać a na IV i V biegu wyje że szok i jakby nieco hamował, Też tak macie?
Z przodu 11.2 R24 tył 16.9 R28

Edytowany przez tomi382, 30 grudzień 2012 - 09:40.


#115 Share kojot629

kojot629

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 233 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja rolnictwo gitara

Napisany 30 grudzień 2012 - 12:48

przedni naped no u mnie w zetorze 6945 tez wyje na 4 i 5 biegu. Na 4 jeszcze w miare cicho, ale na 5 to az jeczy. chyba dlatego zaleca sie aby nie jezdzic z wlaczanym napedem powyzej 15km/h

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
przedni naped Dzisiaj, 05:18
  •  

#116 Share mirastrucker

mirastrucker

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 maj 2013 - 19:45

przedni naped witam,,, potrzebuje pomocy w nastepującej sprawie, robie naped do przyczepy mam most od mb 406 o przełozeniu 37;9 (4,11) wał itd. chce to zsynchronizowaćz
C-330 który ma tylko jedną zależną predkość obrotów wałka 1,98 na metr przejechanej drogi. kwestie sprzegieł dodatkowych przekładni itp. pomińmy. mam jedną niewiadomą jakich kół urzyć... ile cm powininien mieć obwód koła. podrzućcie prosze jakiś wzór do wyliczenia albo rozwiązanie,,,z góry dzieki


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »