papryk

TD80D grzeje się

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
papryk    0

Witajcie,

 

Czy ktoś z was miał problem z grzejącym się silnikiem? Od kilku sezonów mam problem z temperaturą, gdyż wskazówka w orce podchodzi pod czerwone pole i muszę stawać ciągnikiem po to, aby się schłodził. Problem jest szczególnie odczuwalny gdy jest gorąco. Kiedyś w takich samych warunkach ciężko go było rozgrzać do połowy zielonego pola. Wymieniłem termostat wyczyściłem chłodnicę, ale nic to nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papryk    0

Wydaje mi się, że tak. Jak próbuje odkręcić korek to idzie ciśnienie. Bez obciążenia trzyma normalną temperature.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morfi81    30

jeszcze można by było sprawdzić pompę płynu chłodzącego, ale jak płyn w chłodnicy jest gorący przy obciążeniu to coś nie tak z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papryk    0

Dodam, że po rozgrzaniu silnika np. orce albo transporcie czy nawet po pracy z agregatem słychać dziwny klekot w silniku, który kiedyś opisywałem tutaj na forum. Klekot się tłumi, gdy działam hydrauliką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1122    15

olej bierze? jaki dym puszcza na zimnym i na cieplym? ubywa ci plyn chloddniczy? sprawdz czy nie masz wody w oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    749

u mnie się grzał jak było mało płynu tzn nie było go w zbiorniczku wyrównawczym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papryk    0

Mój nie miał zbiorniczka wyrównawczego ale teraz mu założyłem i nic to nie dało. Myślę, że problem jest jakiś w silniku, może jest to związane z tym klekotem? Nie wiem. Szukam po prostu osoby, która miała podobny problem do mojego. Zapomniałem dodać, że jeszcze olej zaczęło wypluwać do filtra powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1122    15

sprawdz sobie uszczelke pod kolektorem ssacym bo u mnie razu jednego bylo tak ze do kolektora mi sie lal plyn bo uszczelka puscila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

. Zapomniałem dodać, że jeszcze olej zaczęło wypluwać do filtra powietrza.

no to masz problem i to duży, najprawdopodobniej turbina, 

wyczyść sobie też odmę, albo ściąg ją i jedz w pole , zobaczysz co się będzie działo, tylko zaślep dziurę w którą odma wchodzi a ten wąż wyprowadź w dół aby olej lał się nie po silniku 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papryk    0

Na czerwone nigdy nie weszło bo to kontrolowałem. Nawet jeśli to pierścienie powodują wywalanie oleju do filtra to co powoduje grzanie silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekm66    26

zobacz czy z "odmy " olejem nie rzuca ... jesli tak to pewny znak że z pierścieniami nie halo ... a olej w filtrze może uciekać przez uszkodzony zawór w głowicy .. nie domyka i drobne ilości mogą być przez niego wydmuchiwane ...

Edytowano przez bartekm66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RYZYNH    3

Jakie że świeży temat może się dołącze tyle że mam inny problem. Mam ciągle problem z podnośnikiem opadającym na dół. 2 razy regenerowałem tuleję i raz wymieniałem ale po jakimś czasie problem wracał. Dzisiaj przy pracy z talerzówką jak olej się zagrzał to na wolnych obrotach opada od razu na dół. Wiecie może co zrobić żeby wkońcu się z tym uporać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    15

tak na chłopski rozum jak słychac klekot i olej leci do filtra to zawory zle ustawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papryk    0

Zawory są dobrze wyregulowane, klekot dochodzi z okolic rozrządu i zaczyna go być słychać dopiero na rozgrzanym oleju. Gdy operuje hydrauliką skręcam kołami albo podnoszę maszynę klekot cichnie. Ale może się tak dzieje ponieważ temperatura oleju jest zbyt wysoka. Tego oleju w filtrze jest nie dużo ale jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Wskaźnik wskaznikiem, według mnie albo uszczelka pod głowicą Ci padła albo z garami miesz biede, jak czytałem w Twoich wcześniejszych postach w chłodnicy masz spaliny czyli bedzie to uszczelka, spaliny Ci wałi do ukladu chłodzenia. A jak zdejmiesz głowice zobaczysz co z garami sie dzieje, bo może byc że Ci sie przyciera.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papryk    0

Możesz mieć rację. Zdejmę głowicę i zobaczę jak wygląda sprawa od środka. Dzięki za wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papryk    0

Z tego co pamiętam chyba jest cała, ale musiałbym zerknąć w katalog

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

U mnie cała, zapewne i tam tak samo, pokrywki od klawiatury bedą tylko dzielone, a co uszczelki powiem Ci że to będzie pewnie jego przyczyna, dziś w C 330 zdjełem głowice też myślałem że uszczelka lezy bo w chlodnicy ciśnienie sie robiło, po zdjeciu głowicy i zobaczenia na garki załamałem się 2 lata po remoncie i myślałem że kurwi***y dostane, zetorowskie tuleje i tłoki złom syf i czeski szajs, zaczynał sie przycierac, i tez w lekkiej pracy jakos siakoś, jak troche ciężej gotował sie ale chodził.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

na mój gust to ja bym szukał najpierw w uszczelce problemu skoro czuć spaliny w płynie. Może oddawałeś wtryski do regeneracji i złe ciśnienie masz ustawione?

Ewentualnie za ciężko ma w robocie;)

Pasek od pompy i wentylatora się nie ślizga?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papryk    0

Przy tym traktorze nic nie było robione poza uszczelnieniem pompy wtryskowej oraz zdemontowania pokrywy rozrządu w celu zdiagnozowania tego klekotu i ustawienia luzu zaworowego. Dodam jeszcze, że odpala normalnie moc ma oleju jest ok, wiadomo ucieka tyle co do tego filtra, nie kopci wcale, tylko przy odpaleniu i trochę na zimnym zakopci na niebiesko ale na ciepłym jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CignikiPL    0

ja w pronarze też pokazwyalo ze się grzeje wszystko rozkrecilismy ale nic nie bylo ale okazało się ze czujnik sie zepsuł ale u cb to che nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianix
      Witam!
      Po jeździe 40km/h i zatrzymaniu się wyrzuca olej z odpowietrznika. Zgłaszałem na gwarancji to wymienili odpowietrznik i dalej tak samo. Jak pracuję tylko w polu to nie wyrzuca oleju. Co może być przyczyną ?
      odpowietrznik td5.85.mp4
    • Przez lesbycool
      Witam w moim nh td5.85 wyskakują błędy 3141,3292 wyskakują na przemian podczas pracy co dziesięć minut co to może być


    • Przez Grzesiekc
      Witam jak w temacie czy ma ktoś informacje ile gazu wchodzi do układu klimatyzacji w NH TD95D ?
      Dodatkowo co może być uszkodzone jeżeli kompresor włącza się na krótko a po włączeniu pokrętłem nie działa ?
    • Przez Ziel
      Witam od 3 lat mam problem z hamulcami, ciągnik był kupiony nowy z gwarancją 1rok, wszystko było ok przez rok, po roku hamulce zaczęły się zapowietrzać. Najpierw jakimś cudem ciągnik potrafił wywalić płyn ze zbiorniczka po czym zapowietrzały sie hamulce, płyn dolałem i odpowietrzyłem (leje olej mineralny z serwisu) po odpowietrzeniu po jakims czasie to samo, wywali w losowym momencie plyn i juz d*pa. Sprawdzałem i wymieniałem membranę w układzie pneumatycznym, przejrzałem cala pneumatykę, nie wiem co robić, serwis też nie wie a nie mam zamiaru im odstawiać ciągnika na wymienianie wszystkiego po kolei bo to sam mogę zrobić. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez Mr_WW
      Witam, dzisiaj rano przy odpalaniu nh td5.85 pojawily się dwa błędy: 3003 i 14016. Przez pierwsze 5 sekund po odpaleniu wszystko było ok a potem obroty szybko wzrosły z 900 do około 1400 i tak się utrzymywały i wtedy też pojawiły się te kody błędów. Wyłączałem i włączałem silnik jeszcze z 3 razy i za 3 już było wszystko ok. Zastanawiam się co mogło być przyczyną? czy może to że było małe napięcie na aku, bo ciągnik stał ze 2 tygodnie i do tego był mróz z -6C ? Wcześniej takie błędy się nie pojawiały i generalnie nie było problemów przy odpalaniu.
      Zerknąłem sobie w internety i wyszło że 3003 to:
      Accelerator Pedal Signal - SOURCE LOW czyli Sygnał pedału przyspieszenia – ŹRÓDŁO NISKI
      lub:
      Foot Throttle Sensor -Signal Below Range Min. czyli Nożny czujnik przepustnicy – sygnał poniżej zakresu min.
      14016 to:
      The ADIC 5 volt reference voltage is too high - above 6 volts czyli Napięcie odniesienia ADIC 5 V jest zbyt wysokie – powyżej 6 V
      lub:
      Engine shutdown activated czyli Aktywowano wyłączenie silnika.
      Podsumowując mi to wygląda na zbyt niskie napięcie i świrowanie komputera z tego powodu chociaż z drugiej strony ciągnik nie miał większych problemów z odpaleniem... Może ktoś z was miał taką sytuacje?
       


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj