Polecane posty

bratrolnika    28757

Czasem tak zakladaja, podobno mniej sie na asfalcie zdzieraja, a przy turze lepszy uciag do tylu jest, ale ile w tym prawdy to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Tak to prawda że opony mniej się zdzierają jak są odwrotnie założone ale dotyczy to osi nie napędzanych. Nowe opryskiwacze polowę z oponami w jodełke mają odwrotnie założone. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tu chodzi o to, że jak patrzysz teraz od przodu to są dwie krawędzie natarcia z lewej i prawej. Przy normalnym układzie atakuje tylko środek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    121

To nie jest tak łatwo wytłumaczyć słowami, więc jak tego ktoś nie wie niech da się na spokój z rozkminianiem tego. Czemu np rozrzutniki maja to jodełkę odwrotnie jak w ciągniku (Nie zawsze tak jest zmontowane po przez idiotyzm pracowników firm) . Po prostu jak w F1 koła trzymają się asfaltu tylko w 1 kierunku. I ciągnikiem na wstecznym, prędzej się zakopiesz jak przy jeździe do przodu. Jodełka ma za zadanie wierzchnią warstwę luźniej ziemi odgarnąć na boki i zaprzeć się o to zbitą. Natomiast jak jest odwrotnie to ta ziemia jest ściągana z boków do środka. Natomiast w rozrzutnikach bieżnik zapiera się o ziemie i koło chętniej się kręci.  Ufff postarałem się jakoś to ubrać w słowa.    Kiedyś znalazłem na zachodnich giełdach online sieczkarnie co miała odwrotnie założone koła przednie, powód?: Jak się zakopała to na wstecznym miała lżej wyjechać. W ciągnikach z przodu tak się  zakłada jak chce się uzyskać lepszą  przyczepność przy skręcaniu (czasami tak się robi jak już opony są tak zużyte że gdy mamy je odciążone a ciągnik po skręceniu kołami jedzie  prosto) oraz przy hamowaniu a po przednich lancach wnioskuje że mało kiedy coś tam wisiało.  Ciągnik pracował raczej albo w transporcie albo w skalistej ziemi bo w torfie czy na trawie to by tak mu się  te  opony nie pościerały. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Do transportu odwrócili koła żeby był węższy na lawecie a tu taka dyskusja.:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    121

Nic im to nie dało bo nadal jest równo z tylnymi kołami. Chyba że w przednie są szersze po 10-20cm z każdej strony.

Nawet do prac polowych ślady po przednich kołach schodzą się krawędziami zewnętrznymi z tylnymi. 

W umie może i racja bo po tylnej ośce widać że ruszane :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Nie wiem czy w tym wypadku ciągnik tak przyjechał czy koła ktoś przekładał ale przednie opony zakłada się odwrotnie jeśli ciągnik pracuje głównie na użytkach zielonych bo przy odwróconym bieżniku mniej niszczy darninę w czasie skręcania. Ciągnik ze zdjęcia ma przedni TUZ i WOM więc mógł być do pracy z zestawem kosiarek i to może być powodem odwrotnie założonych opon. W polu lub transporcie nie ma to żadnego sensu ani tym bardziej logicznego wytłumaczenia.

Edytowano przez extrabyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    793

W transporcie dlaczego nie ma uzasadnienia? Wszędzie gadają, że właśnie do transportu się odwraca przednie koła aby się wolniej bieżnik zdzierał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

 Skoro gadają to czemu nie zakładają :D Nie wiem ile Ty widziałeś ciągników pracujących w transporcie z tak założonymi oponami ale ja żadnego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Panowie mam pytanie. Może trochę nie o temacie rolniczym ale w sumie jestem rolnik, który na samochodach się nie zna za bardzo:D:ph34r:

Otóż szukam jakiegoś samochodu do 25 tyś, autko raczej typowo rodzinne i przede wszystkim na dojazdy do

pracy 70km dziennie.

Bardzo podobają mi się cytrynki, coś takiego 

https://m.olx.pl/oferta/c5-super-stan-nowy-rozrzad-faktury-CID5-IDrRlnj.html

https://m.olx.pl/oferta/c5-super-stan-nowy-rozrzad-faktury-CID5-IDrRlnj.html

Ciekawi mnie jak sprawuje się diesel 1.6 Ogólnie spalanie żywotność,lepiej szukać automatu czy manual. ? Aktualnie mam opla vectre 2.0 tdi i jestem bardzo zadowolony, teraz szukam czegoś oszczedniejszego dla żony i właśnie dlatego ciekawi mnie diesel 1.6 i taka cytrynka kombi lub sedan.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc9_9

Edytowano przez Rolnik_z_Podkarpacia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28757

Strzelam z twoja vectra z tym 2.0 demonem predkosci nie jest, a ty chcesz kupic auto wieksze od vectry z mniejszym silnikiem? Ja bym na to nie poszedl, maly motorek w duzej budzie nie wrozy dlugiej zywotnosci. Ten c5 ma hydro zawieszenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233

Daruj sobie C5 jeśli nie masz w okolicy dobrego renomowanego mechanika od tych aut. Już lepiej C4 jest mniej zbajerowane. Wiem że ładne ale ciężkie w serwisowaniu. Jeśli chcesz auto na dojazdy do pracy to bierz Skodę fabie, peugeot 308, Xsarę picasso. O tych autach mogę powiedzieć że są dość trwałe łatwe w naprawach i generalnie w miarę oszczędne. 

Co do silnika 1.6hdi to on demonem mocy nie jest. 2.0hdi jest mulasty a ten jest jeszcze mniejszy i bardziej podkręcony. Za to trzeba przyznać że dość trwały. Z moich doświadczeń z C5 minimum to 2.0 bo to kawał fury i ma sporą masę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No szczerze to z vectra nie ma tragedi zbiera się całkiem nieźle, wiadomo demonem prędkości nie jest ale nie kręci mnie już szybka jazda i popisywanie się przed kumplami. Szukam rodzinnego samochodu, przede wszystkim wygodnego i oszczednego, trwałego i w miarę taniego w eksploatacji. Osiągi to na ostatnim miejscu. Raczej nie chce samochodu z tym hydro zawieszeniem, boję się po prostu tego.

@Jahooo co w c5 jest takiego ciężkiego do serwisu ?? Teraz prawie każde samochody mają full elektroniki w sumie tak samo jak i ciagniki. Miałes taką c5 co możesz mi powiedzieć, drogie w eksploatacji ma co zwrócić uwagę podczas kupna ?? Narazie się zastanawiam i szukam czegoś do 25 tyś

W sumie i ten peugeot 308 jest ciekawy, ktoś coś o nim. Jaki tam będzie najlepszy silnik ??

Edytowano przez Rolnik_z_Podkarpacia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233

C5 wymaga konkretnej wiedzy i ma swoje smaczki. Zawieszenie hydro niestety jest nie do ogarnięcia dla przeciętnych mechaników wymieniaczy. Ogólnie citroen ma trochę inna filozofię produkcji samochodów i przez nieumiejętne serwisowanie można się wepchnąć samemu na minę. Jeśli w okolicy masz sprawdzony serwis który ogarnia citroena to ok. Ja od kilkunastu lat siedzę na forum cytrynki, miałem dwa XM i też podoba mi się C5 ale na auto dość nowe i zadbane na razie mnie nie stać. Śmigam Fabią TDI i chociaż komfort nie ten to mało pali i nie chce się psuć. Spalanie 4-4,5l na 100km. Robię rocznie 45-50 tys km i koszty paliwa są istotne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Od razu Ci powiem że nie biorę pod uwagę cytryny z tym hydraulicznym zawieszeniem, możesz napisać jakieś konkrety o c5, narazie szukam ale szczerze w przedziale cenowym 20-30 tyś to te c5 wypadają najlepiej. Kumpel ma c5 i narazie jest zadowolony, dlatego i ja się interesuje. Tylko ja jestem takim typem że przed kupnem wolę sprawdzić jakie są właśnie bolączki danego modelu, koszty serwisu i eksploatacji co w dzisiejszych czasach jest ważne. A że moja żona jest z tych co nie lubią małych rzeczy to szukam raczej sedan/kombi. W fabi jaki masz silnik ??

Edytowano przez Rolnik_z_Podkarpacia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Volvo s 40 Ci sprzedam . 2.0 disel 136KM .Pali tyle co nic , bo tak ok 6 litrów na 100km .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przenieście się tutaj, bo to nie ten temat. 

 

Od siebie mogę dodać, że warto się zainteresować koreańcami. Części w normalnei cenie i co ważne zamienniki produkowane przez firmy których wyroby szły na pierwszy montaż. Tylko logo koncernu brakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Jeżeli ktoś bzdury piszę to lepiej niech się nie odzywa. C5 to jedno z bardziej udanych aut. Ostatnio gdzieś nawet porównywali do passata B6 i Citroen go zmiótł, komfortem i bezawaryjnością. Dodatkowo ten model rzadko kiedy miał hydrauliczne zawieszenie, była to opcja i nawet jeżeli jest ono w aucie nie jest to nic nadzwyczajnego gdzie lepszy mechanik by sobie z tym nie poradzil. Bardzo polecam C5 lecz z 2.0hdi pod maską

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

C5 to następca xantii, w okolicy wszystkie mają hydro. Mają masę drobnych usterek niby prostych ale jednak.... Skoro C5 takie super to czemu mają taką utratę wartości? Bo to może w niektórych przypadkach przewyższyć koszty utrzymania ., Oglądałem ostatnio coś o VW phaetonie  - koleś kupił go za 500tys i po 12 latach sprzedał za 18tys - wyszło że utrata wartości kosztowała gościa prawie 5zł/godz przez te 12 lat:D Koreańce to już szkoda gadać.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    1080

C5 rozważałem jak szukałem auta 4 lata temu, bardzo fajne auto. Nie trafiła się żadna ciekawa więc kupiłem Cromę. Ale znajomy Miał C6 i był mega zadowolony rocznie robiąc po 50-60tys

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Paweł nie pisz bzdur. C5 2generacji to jeden z bardziej udanych aut. Citroen wycofał się w nich z hydrozawieszenia lecz można było je zamówić na zamówienie (bardzo chwalone przez ludzi). Co do utraty wartości wejdź na strony zachodnie i jakoś nie widać żeby te samochody miały jakaś wielką utratę i szczerze C5 kosztuje więcej od Passata B6. A sam zawias hydro jeżeli był zadbany to przetrzyma klasyczne auto. Z resztą kupiłem kiedyś takiego C5 z 2003 roku strasznie sciuchranego przez właściciela za 2700zl miał wówczas 350 tyś km przebiegu 2.0 z LPG, przez 30 tyś km nie włożyłem nic do tego auta, i o dziwo mimo wygladowo lipy wszystko w nim działało... Ale co ja będę tłumaczył jak na wsi panuje jedno hasło

Każdy chłopak z polskiej wsi wozi się passatem w TDI xD i fakt jest taki mało gdzie bym nie pojechał jakiś VW musi stać, ale jeden bije wszystkie rekordy córka, zięć i rodzice Passat B5 czyli 3na podwórku xD

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    25611

A dlaczego od razu passatem?

 Ja miałem Tourana w tdi i jak do tej pory to tak udanego auta jeszcze nie miałem i szczerze polecam jako samochód rodzinny, bo o takim mowa.  Tylko tym szpanu się nie zrobi, bo to ma jeździć i być funkcjonalne a nie wyglądać:D

Teraz mam Kuge II. Niby super w full wypasie i dużo gadżetów ułatwiających życie, ale w utrzymaniu dużo droższa.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj