Skocz do zawartości

Zdjęcie

WD-40 alternatywy.


62 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 listopad 2015 - 13:51

WD-40 alternatywy.

Nikt nie musi dawać na piśmie gwarancji. Po prostu to wynika z ustawy, a podstawą jest paragon. I tyle. Ja w ten sposób reklamuję wszystko: od uszczelki za 2zł, po np. lampy LED. Usługi tak samo. Tylko wtedy musi to być tylko i wyłącznie paragon, bo dwa lata obowiązują tylko na osobę fizyczną.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
WD-40 alternatywy. Dzisiaj, 21:32
  •  

#42 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2015 - 15:41

WD-40 alternatywy.

Czy jesteś pewien tego co piszesz? Towary owszem ale też nie wszystkie ale usługa? Na usługę gwarancję może dać tylko i wyłącznie z dobrej woli a co gwarantuje w usłudze paragon? 



#43 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 listopad 2015 - 17:46

WD-40 alternatywy.

Ustawa o szczególnej sprzedaży konsumenckiej z 2002 roku nie rozgranicza towaru czy usługi. Sprzedać można towar jak i usługę. To jest ciągle sprzedaż konsumencka. Stosowane są takie same przepisy. Dla konsumentów nie będących przedsiębiorcami czas na reklamację towaru czy usługi wynosi 2 lata. Natomiast jeżeli wada została wykryta przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru istnieje domniemanie, że wada istniała już w momencie wydania i że sprzedający o niej wiedział, wtedy reklamacja musi być uznana tak jakby automatycznie. A podstawą reklamacji jest właśnie paragon.



#44 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2015 - 18:52

WD-40 alternatywy.

Dowiem się u radcy w firmie to Ci dokładnie odpowiem bo z tego co wiem to się mylisz ponieważ gwarancja na usługę to zupełnie coś innego i muszą być określone ramy tej gwarancji a na paragonie możesz mieć np. wymiana żarówki a co tam było więcej robione to nie będzie wyszczególnione i już np. uszkodzone mocowanie nie będzie podlegało gwarancji. Ale dowiem się to odpiszę.



#45 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 listopad 2015 - 19:01

WD-40 alternatywy.

Ja nie piszę tu o żadnej gwarancji. Ta nie jest obowiązkowa i nikt nie musi jej udzielić. Natomiast zamiast rękojmi wprowadzono niezgodność towaru/usługi z umową. I ja właśnie o tym piszę. A ty nadal drążysz tą gwarancję.



#46 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2015 - 20:07

WD-40 alternatywy.

"Nikt nie musi dawać na piśmie gwarancji. Po prostu to wynika z ustawy, a podstawą jest paragon. I tyle. Ja w ten sposób reklamuję wszystko: od uszczelki za 2zł, po np. lampy LED. Usługi tak samo. Tylko wtedy musi to być tylko i wyłącznie paragon, bo dwa lata obowiązują tylko na osobę fizyczną."

A o czym tu piszesz?

Paragon nie wiele Ci gwarantuje w usłudze, do tego jeszcze dochodzi opis tej usługi na paragonie.



#47 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2015 - 20:12

WD-40 alternatywy.

Kolego mylisz gwarancje z rękojmia



#48 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3475 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 17 listopad 2015 - 20:54

WD-40 alternatywy.

Z  ustawy  wynika że  jeśli  towar  za  który  zapłaciłeś, jest  niezgodny z  umową,  masz  prawo  przez  2  lata  do  reklamacji ,  czyli  np kupiłes  WD   w  spreju,  coś  jest  w  środku,  ale nie  pryska , wtedy możesz  reklamować   .

Ale  nie   możesz  reklamować, że się  skończył i nie  pryska 

Tak  samo  z  usługa,  możesz  reklamować  że  źle  wykonana  , ale  nie  możesz żądać  od  serwisanta,  że  będzie  działało  bez  zarzutu  przez 2  lata 


Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#49 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 17 listopad 2015 - 21:01

WD-40 alternatywy.

Temat rzeka, bo usługi są różne i ciężko będzie jednoznacznie udowodnić że przyczyną awarii była zła naprawa czy zła eksploatacja (lub wadliwa część).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#50 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 listopad 2015 - 06:46

WD-40 alternatywy.

Tak  samo  z  usługa,  możesz  reklamować  że  źle  wykonana  , ale  nie  możesz żądać  od  serwisanta,  że  będzie  działało  bez  zarzutu  przez 2  lata 

No właśnie, że możesz żądać.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
WD-40 alternatywy. Dzisiaj, 21:32
  •  

#51 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3475 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 18 listopad 2015 - 07:37

WD-40 alternatywy.

gdyby  tak  było   wszyscy  serwisanci,  już  dawno poszliby  z  torbami... 


Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#52 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 listopad 2015 - 21:45

WD-40 alternatywy.

Nigdy nie pójdą z torbami, bo klienci nie biorą paragonu, a ten jest podstawą do reklamacji... I koło się zamyka.


Paragon nie wiele Ci gwarantuje w usłudze, do tego jeszcze dochodzi opis tej usługi na paragonie.
Na to też jest odpowiednia ustawa, chyba z 2012 roku (nie pamiętam dokładnie) żeby nazwa towaru czy usługi była odpowiednio opisana na paragonie. Nie po na kasie fiskalnej na opis każdego towaru jest 250 znaków żeby z tego nie korzystać. A jak ktoś napisze tylko słowo "usługa" wystarczy jeden telefon do US. I taki człowiek będzie miał więcej problemów niż jakby od razu uznał reklamację. Jako klient wielokrotnie tak robiłem i zawsze skutkowało. Ale czytając wypowiedzi tutaj widzę, że jako konsumenci macie bardzo niską świadomość tego jakie przysługują Wam prawa.


#53 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3475 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 18 listopad 2015 - 21:59

WD-40 alternatywy.

Za  to  Ty  masz jak  widzę , trochę  za  bardzo  wybujałą  tą  świadomość ...

może  i jak  weżmiesz  kogoś  na  strach  że  naślesz kontrolę  ,  a  chodzi  o pierdołę  ,  to  dla świętego spokoju  to uznają.

ale  usługodawca nie ma  obowiązku udzielać  gwarancji [ nie  czepiać  sie nazwy , czytać  uwzględniać reklamacji] na  usługę dłuższej , niż  producent  dał na  część  którą  wymienia 

np  producent  udziela  gwarancji  na  sterownik od  pralki na  rok  czasu  , serwisant  go wymienia  i po 13  miesiącach  psuje  sie  sterownik ,  to mimo że  gwarancja  się skończyła, serwisant ma  znowu  wymienić na  nowy? przecież  to  absurd 


Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#54 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 listopad 2015 - 22:15

WD-40 alternatywy.

Nie, w tym momencie na sterownik jest rok gwarancji, a na jego wymianę dwa lata. Jeżeli np. serwisant przy montażu nowego sterownika nie wymienił np. końcówki kablowej i spowodowało to wypalenie styku, a nawet PCB to wtedy musi dać nowy sterownik w ciągu dwóch lat, bo ewidentnie montaż był przyczyną uszkodzenia. A jeżeli nie było wad w montażu i sterownik się zepsuł to taka reklamacja jest bezzasadna, bo gwarancja na sam sterownik minęła. Dlatego jak ja jadę coś komuś wymieniać to części kupuje klient. Wtedy nie mam problemu z ich reklamowaniem. Daję gwarancję na usługę i po sprawie. 

 

A co do tych kontroli to dla mnie jako klienta liczy się skutek. I nie ważne jakimi metodami do niego dojdę.

 

Ale coś zauważyłem, że przerażają Cię te nowe przepisy o sprzedaży konsumenckiej. Czyżbyś robiąc usługi zaczynał się bać, że po przeczytaniu tego klienci zaczną walić z reklamacjami?



#55 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 18 listopad 2015 - 23:10

WD-40 alternatywy.

 

 

Ale coś zauważyłem, że przerażają Cię te nowe przepisy o sprzedaży konsumenckiej. Czyżbyś robiąc usługi zaczynał się bać, że po przeczytaniu tego klienci zaczną walić z reklamacjami?

Najpierw by musiał zacząć wystawiać paragony :D



#56 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3475 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 19 listopad 2015 - 07:38

WD-40 alternatywy.

Własnie ... :P

Nie  wykonuję  seryjnych usług  , a jeśli już  coś komuś   robię  -  tak jak  trzeba  i nie  ma reklamacji...

Nie  to że mnie  przerażają , ale są  czasami  absurdalne i moim  zdaniem czasem  nie  mają  zastosowania ...

Jeśli  serwisant nie  zechce uwzględnić  reklamacji na  usługe , musiałbyś mu przed  sądem  udowodnić że  wykonał  ją  wadliwie ,  są  przypadki  ewidentne,  ale  to nie zawsze   jest  takie  łatwe i oczywiste ...


Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#57 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 19 listopad 2015 - 08:36

WD-40 alternatywy.

Czyli wg Ciebie z punktu widzenia klienta nie warto bawić się w reklamacje, tylko jak ktoś spieprzy usługę to iść do kogoś innego i zapłacić drugi raz tak? Przy takim myśleniu nie wyeliminujemy partaczy z rynku.



#58 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3475 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 19 listopad 2015 - 09:06

WD-40 alternatywy.

Oczywiście że  jak  spieprzy to trzeba reklamować  ,  ale   nie na  zasadzie  że  musi działac  przez  2  lata , jeśli  usługodawca  coś  spieprzy  efekty  sa  od  razu .

Głównie  to  że  obstajesz  przy  tym  2  letnim  okresie  na  reklamacje  , jest  moim  zdaniem  nierealne 


Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#59 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 19 listopad 2015 - 12:06

WD-40 alternatywy.

Reklamowałem kilka usług, głównie budowlanych (typu odpadające płytki itp.) tydzień przed końcem 2 letniego okresu i fachowiec przyjechał i poprawił. Natomiast z reklamacją towarów nigdy nie miałem problemów. Raz tylko reklamowałem przerywacz do kierunkowskazów i trzykrotnie nie uznano gwarancji, wtedy skorzystałem z niezgodności towaru z umową i oddali mi pieniądze.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
WD-40 alternatywy. Dzisiaj, 21:32
  •  

#60 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2015 - 15:26

WD-40 alternatywy.

Bujasz w obłokach i masz duże ego. Myślisz że każdy ma małą świadomość? Dałeś przykład z pralką - najpierw trzeba udowodnić winę usługodawcy a później można mieć do niego roszczenia. Reklamujesz wszystko i zawsze działa? Jakoś u mnie to tak kolorowo nie wygląda. Serwis samochodowy jakoś ma zawsze rację:) Ciekawe co swoim klientom piszesz na paragonie? Jak tak sumiennie to robisz to od dzisiaj wysyłam Ci do naprawy wszystkie sprzęty elektroniczne:)



Podobne tematy smar olej