Polecane posty

RolnikWM    3

Witam chciał bym poznać opinie ciągników Case z serii MXM czy można je poruwnywać z trwałością z serią mx ? jak tam z awaryjnością,spalaniem itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141

MXM to odpowiednik TMa w NH . Super seria poza 175/190 z racji pompy wtryskowej VP44 Bosch która lubi klęknąć tak jak i w 2,5TDI V6 w koncernie VAG...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szarywilk    90

średnio co 800 1000 mth, naprawa najczęściej nie jest droga bo od 3000 do 5000 zl ale upierdliwa - co więcej - ten ciągnik ma więcej wad tak samo jak pozostałe mxm-tm  - moją opinia - jak chcesz maszynę do ciężkiej, bardzo ciężkiej roboty i chętnie przeznaczysz 8-10 tys rocznie na naprawy to warto bo ceny na rynku używanych są rewelacyjne - za 70-80 tys kupisz w miarę zadbany egzemplarz - o połowę taniej jak jd czy inne tej samej mocy  - i przeznaczysz to na rózne wyskoki to będziesz zadowolony - tylko nie kupuj z myślą o bezawaryjności i suchości bo filtr odmy to głupi pomysł i cieknie po silniku  -no i wymiany  bo i pompę wtryskową i hamulcową i czujniki ciśnień w skrzyni i wom-u na pewno będziesz wymieniał, rurki od wtryskiwaczy sprzedawane tylko w kpl po 3 tysiące i inne niespodzianki.  co więcej - montaż pompy lepiej mieć przez serwis z gwarancją , albo śrubki 10.9 i na klej i kontrę od strony pompy - bo jak się wykręci i wpadnie pod rozrząd to naprawa przekroczy wartość ciągnika. Ale ze świadomością jego wad można go polecić - chociaż to trochę loteria - a na pewno niskie ceny to nie super okazja - ale po prostu rzeczywista wartość. Co do spalania - to jak jest w pełni obciążony to w miarę dobrze - ale już przy lekkich pracach masakra - z kombajnem do ziemniaków palił 2x więcej od jd 7430( ale ten ma 540 eco )więc tylko do ciężkiej roboty.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141

Ja miałem 130 od nowego i wymieniłem tylko zestaw naprawczy pompki hamulcowej. Jak go sprzedawałem teraz miał niecałe 4100 mth i dostałem za niego dokładnie 118 tys zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marques    27

Użytkuję Mxm 175 od długiego czasu i faktycznie wymieniłem jakiś tam czujnik oleju w przekładni, w tamtym roku pompę hamulcową oryginał za 2200zł, z odpowietrzenia skrzyni korbowej faktycznie trochę czasami poci się olejem, wymiana węża łączącego obudowę i filtra odmy załatwia na kilkaset mtg sprawę. Latem rozszczelnił się presostat ( czujnik ciśnienia klimatyzacji ) oczywiście ulotnił się czynnik, ale szperając w necie i znajomym od klimy załatwiłem sprawę za 400zł, pompy paliwa jeszcze nie dotykałem. W case przy zaworach hydraulicznych obsługiwanych ręcznie nie mogę nic złego powiedzieć o tym ciągniku, przepracował już ponad 4000mtg. Wcześniej użytkowałem Ursusa 1634 i pewnie przez małą liczbę biegów, znacznie więcej wtedy zużywałem oleju napędowego, zauważyłem że zużycie paliwa jest najmniejsze w okolicach 1800obr/min. Ogólnie rzecz biorąc bardzo dobry ciągnik.


Silniki o ile się nie mylę to Powerstar 7,5l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję MXM 190 od 5 lat. Ogólnie jestem zadowolony, ale zaznaczam, że jestem użytkownikiem na bardzo wysokim poziomie obsługi. Posiadanie książki serwisowej to przy tym ciągniku podstawa i też nie wystarcza. Przykłady ? Uszkodzenie pompy hamulcowej (wycieki oleju) jest spowodowane niesprawnym akumulatorem hydraulicznym. Więc jeśli wymieniasz uszkodzoną pompę hamulcową, to sprawdź akumulator hydrauliczny w obwodzie zasilania pompy. Po prostu gdy akumulator jest pusty występują skoki ciśnienia które pompę niszczą. Mój ciągnik jest stuningowany. Uważam że jest to bardzo konieczne. Ciągnik jest wtedy silny na niskich obrotach (np. orka czy siewy nie przekraczam 1700 obr) i zużycie paliwa w przeliczeniu na ha uprawy jest bardzo atrakcyjne. Inne awarie: poduszki zawieszenia kabiny, elektrozawory hydrauliki zewnętrznej padły 2 szt (koszt nowego 7 tys zł, używane z Danii 500 EUR), uszkodzony czujnik ciśnienia atmosferycznego w komputerze silnika (ciągłe kody błędów). Ja problemów z pompą wtryskową nie miałem, ale gdy mam spadki napięcia przy rozruchu silnika to pierwszy to odczuwa sterownik pompy VP. Wywala błąd i ciągnik nie odpala. Muszę wymieniać akumulator co 2 - 3 lata. Ogólnie oceniając ciągnik przy tym poziomie wyposażenia (miękka oś, skrzynia 50 km/h, i cała reszta bajerów) jest atrakcyjny pod warunkiem że jest się świadomym użytkownikiem. Nigdy jeszcze do swego ciągnika nie wzywałem serwisu, sądzę że to nie sztuka wyczytać z książki serwisowej że błąd tE4 oznacza błędne dane z czujnika ciśnienia atmosferycznego. Ksiązka i serwis proponują wymianę komputera sterowania silnika na nowy - koszt ok. 9 tys zł. Ale przecież są elektronicy którzy taki komputer naprawią za 600 zł. Podsumowując: wyjątkowo skomplikowana budowa systemów elektronicznych (sieć CAN) i hydraulicznych jest słabą stroną tego ciągnika. Ale z kolei silnik, skrzynia, i ogólnie mechanika - oceniam na 5. Modele MXM 175 i 190 różnią się jedynie innym oprogramowaniem w sterowniku silnika. Ja chętnie bym kupił 175 i sterownik zmodyfikował na 190. Układ napędowy jest mniej zużyty. Przebieg mojego ciągnika to około 6 tys mth, rocznik 2003.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj