Skocz do zawartości

Zdjęcie

Amperomierz


12 odpowiedzi na ten temat

#1 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 18 luty 2015 - 21:09

Amperomierz

Witam. Pogrzebałem trochę w internecie trochę na forach aczkolwiek nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Posiadam ursusa C - 355. Chciałbym zamontować do niego amperomierz ponieważ wala się zbędnie po garażu. Pytanie me brzmi gdzie go zamontować i na jakim kablu najlepiej. Chciałbym monitorować całą instalację a przynajmniej poziom ładowania. Czy dobrze dumam aby zamontować go na kablu idącym z alternatora tudzież prądnicy do akumulatora/rozrusznika. Piszę tak bo nie wiem na chwilę obecnie gdzie jest podłączone. Czy amperomierz na tym kablu zdałby egzamin? Co by pokazywał? Czy zmieniłby swoje wskazania po włączeniu świateł  kierunków itp.? Czy też aby pokazał takie rzeczy musiałbym zamontować go na kablu zasilającym skrzynkę bezpieczników? Wiadomo mi również, że nie wolno montować owego urządzenia na układzie rozrusznika. Tu moje kolejne upierdliwe pytanie. Czy jeśli kabel ładowania wpięty byłby pod rozrusznik a nie akumulator to stałby się on również automatycznie układem rozrusznika i wyeliminowałoby go to od montażu amperomierza?

 

Kończąc zapytam, czy woltomierz cyfrowy albo i od mtz nie jest lepszym rozwiązaniem do monitorowania naszego poziomu ładowania.

 

Z góry dziękuję, starałem się wyszukać odpowiedzi na moje pytania na forum aczkolwiek nie udało mi się. Jeśli ktoś znalazł taki wątek chętnie jeszcze się wezmę za lekturę.

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Amperomierz Dzisiaj, 20:02
  •  

#2 Share Tomekronik11

Tomekronik11

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Olsztyna.
  • Zainteresowania:Mechanika maszyn rolniczych

Napisany 18 luty 2015 - 21:22

Amperomierz

http://www.elektroda...pic1930568.html

http://www.agrofoto....dowania-w-c360/

Powinieneś już sobie poradzić :D


Edytowany przez Tomekronik11, 18 luty 2015 - 21:22.


#3 Share rolniklodzkie

rolniklodzkie

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2015 - 21:28

Amperomierz ladowanie akumulotora pokazuje zarowka wzbudzeniowa a montowanie amperomierza czy woltomierza jest troszeczke bezsensowne jesli chcesz sprawdzic to multimetrem jakie masz ladowanie i w jakim stanie jest alternator lub pradnica czy dobrze laduje a z dnia na dzien ci sie nie zmieni ale jesli juz chcesz miec taki bajer to woltomierz pod dwie klemy i bedzie git a ladowanie powinno byc conajmnie 13,5 wolta

#4 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 18 luty 2015 - 21:39

Amperomierz Znalazłem wszystko, dzięki.

Owszem jest kontrolka, ale to już bardziej takie zboczenie, Lubię jak jeżdżę wieczorem i świeci się tych zegarów. Przy okazji to zawsze jakaś przydatna informacja. Oczywiście jeśli mamy prawidłowe wskazania.

Dzięki panowie.


Jeszcze jedno pytanko. Podłączyłem amperomierz. Są dwa piny. L+ oraz B=. Czy jeśli podłącze odwrotnie kable to coś zmieni. Sytuacja jest taka że po wlączeniu wszystkich odbiorników na średnim gazie wychodzę na 0, a przy wyłączonych na średnim gazie wychyla się lekko w prawo. Czy wszystko w tym wypadku gra? nie powinien wskazywać z 10 czy tam 15 na zielonym ? CZy jest to może uzależnione od naładowania aku?


Z podłączeniem przewodów już sam rozkminiłem. Małe wychylenie chyba też. Amperomierz jest + - 50 i odpiero przy około 2200 obrotów daje z 10 na +. Zobaczę jak jest w wersji z alternatorem bo tutaj akurat mam prądnice.

Edytowany przez Elektrotechnik, 18 czerwiec 2015 - 12:21.


#5 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 08 marzec 2015 - 16:44

Amperomierz

Daj sobie z tym spokój, bo przez ten "wskaźnik" możesz sobie kłopotów narobić. Przecież to ma błąd "pomiaru" powyżej 30%.



#6 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 08 marzec 2015 - 18:01

Amperomierz

Nie wiadomo o jakim wskaźniku mowa, kiedyś amperomierze były montowane standardowo w ciężkich Ursusach i nie było to złe, nie chodzi tu o dokładność pomiaru tylko o sam fakt czy ładowanie jest na "+" czy "-" kontrolka nam tego nie powie.

Miałem takie zdarzenie że jeżdżąc w transporcie z przyczepami na włączonych światłach ładowanie zaczynało być lekko na "-" , przyczyną okazał się za mało napięty pasek a więc czasem się przydaje i jak jest to stary ursusowski wskaźnik to myślę że jest sens go założyć.



#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7611 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2015 - 18:36

Amperomierz

Amperomierz nie powie ci czy ładowanie jest na + czy - tylko pokazuje w którą stronę prąd płynie do aku czy od niego i jaką ma wartość. Jeśli pojeździsz w polu ze dwie godziny, aku zostaną naładowane, prąd przestanie płynąć w ich stronę i amperomierz guzik ci powie.  Możesz wydedukować czy altek ładuje po wskazaniach amperomierza np. włączając odbiorniki ale musisz wiedzieć jak ma się wtedy zachowywać. 

Na moje oko to jest mało przydatny. Prędzej woltomierz. Pokarze ci napięcie ładowania, napięcie na akumulatorach na zgaszonym ciągniku a nawet czy prąd w ogóle dociera do aku. Amperomierz da informację tylko o tym czy prąd płynie na odcinku instalacji alternator-akumulator.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Amperomierz Dzisiaj, 20:02
  •  

#8 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 08 marzec 2015 - 18:57

Amperomierz

Dużo teorii z którą się zgadzam i widać brak praktyki a praktyczna wiadomość jest taka że wiesz czy altek nadąża z produkcją prądu czy nie (a o to chodzi) i mi nie tłumacz bo mam w ciągniku od 20 lat i wiem jak się mają wskazania i przy prawidłowym działaniu zawsze (przy pełnych aku.)będzie o włos na "+"

 

Zamontuj sobie amperomierz to się przekonasz że daje dobry obraz sytuacji. W skrócie ;na zgaszonym zawsze 0 jak włączysz jakiś odbiornik (na zgaszonym) na "-" po uruchomieniu na "+" i w zależności im bardziej niedoładowane są aku tym więcej na "+"



#9 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7611 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2015 - 20:43

Amperomierz

Mam amperomierz i mam woltomierz. Amperomierz można sobie wsadzić w ........... Mordowałem się swojego czasu w swoim ciągniku z przełącznikiem 12/24 i przeładowującym alternatorem.  Tego amperomierz ci nie pokaże a woltomierz tak. Zanim ty zorientujesz się co się dzieje po amperomierzu wygotujesz i wykończysz akumulatory. 

Amperomierz pokazuje tylko to co się dzieje na kawałku instalacji od altka do aku która jest praktycznie niezawodna a jej konserwacja zamyka się w dwóch minutach poświęcenia raz na pół roku. Nie powie ci czy aku są przeładowywane czy niedoładowane kiedy napięcie ładowania jest poniżej wymaganego a akumulatory są padnięte. Woltomierz ci to pokarze, nie trzeba geniusza żeby zinterpretować jego wskazania.

Amperomierz to gadżet i nic więcej.


KPK Kumurun Team

#10 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 08 marzec 2015 - 21:21

Amperomierz

Wcale nie twierdzę że jest nie zbędny, jest to jest, w innych nie ma i nie odczuwam braku ani amperomierza ani voltomierza, może mam prostszy sprzęt i mniej konfliktowy niż Ty.



#11 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7611 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2015 - 21:28

Amperomierz

Nie wiem jaki masz sprzęt ale jeśli już coś z tego się przyda to raczej w starym gracie jak mój. Instalacja wiekowa nie pierwszej jakości, konektorki, śrubki rozdyndane ne wiadomo co i i jak długo będzie jeszcze działało.


KPK Kumurun Team

#12 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 marzec 2015 - 11:46

Amperomierz

Panowie po co te kłótnie. W zasadzie obaj macie rację, ale (bo zawsze jest ale) sprawa rozchodzi się właśnie o tą dokładność. Bo jeżeli amperomierz będzie super dokładny powiedzmy z błędem 0,5% to pokaże aktualny stan układu ładowania tak jak pisze kolega @ptaszyna. Bo jak akumulator będzie ładowany to będzie wskazywał na +. Jeżeli będzie przeładowywany, czyli za wysokie napięcie to amperomierz też to pokaże w postaci większego prądu płynącego do akumulatora niż przy normalnym napięciu. Tylko, że proste amperomierze mają zbyt małą rozdzielczość żeby pokazać prądy 1-2A.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Amperomierz Dzisiaj, 20:02
  •  

#13 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7611 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 marzec 2015 - 12:08

Amperomierz

Tak ale trzeba wiedzieć jak w danym pojeździe wskazuje amperomierz gdy wszystko sprawne a jak gdy nawala.  Jeśli ktoś nie ma z tym kontaktu w życiu nie kapnie się że np. przełącznik 12/24 nie łączy drugiego akumulatora, nie zorientuje się że ładuje tylko jeden aku. Woltomierz zresztą też tyle że może się prędzej rzucić w oczy duży spadek napięcia przy włączonych odbiornikach na wolnych obrotach silnika.

Amperomierz nie powie tez dosłownie gdy jest niskie napięcie na aku i za niskie ładowania. Osobiście uważam ze woltomierz dla przeciętnej osoby jest bardziej do ogarnięcia. Nie ma napięcia to szukam i tyle.l


KPK Kumurun Team

Podobne tematy