Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pompa paliwowa zwiększenie dawki


60 odpowiedzi na ten temat

#41 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 luty 2015 - 20:16

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Sorki pomyliłem się. Początek i koniec działania korektora ciśnieniowego to 0,005 a koniec 0,012-0,015.

 


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pompa paliwowa zwiększenie dawki Dzisiaj, 13:31
  •  

#42 Share kamil496

kamil496

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie, Dalechowy
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo

Napisany 25 luty 2015 - 20:40

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Czyli teoretycznie, gdybym w mojej 6 ( D-260.2 S2 ) odłączył przewód od tego korektora ciśnieniowego, to mniej by palił przy średnim obciążeniu silnika ??  Wiadomo w orce, czy agregacie ścierniskowym było by bez sensu, gdyż chwilowo potrzebna jest pełna moc, ale w rozrzutniku bądź innych lżejszych pracach można by z ciekawości to sprawdzić ;)

Normalnie spali te 12-13 litrów na godzinę



#43 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 luty 2015 - 21:03

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

 Korektor popuszcza coraz większą dawkę wraz ze wzrostem ciśnienia aż do dawki max jaka jest ustawiona na regulatorze. Jeśli korektor nie dostanie ciśnienia nie pozwoli listwie przesunąć się do maksymalnej dawki a tak by było gdybyś go odłączył. Ciągnik będzie rozpędzał się wolniej a to przekłada się tak samo na spalanie. W lekkich robotach znów jeśli silnik nie jest obciążony nie dostaje większej dawki paliwa, turbo nie pompuje większego ciśnienia a silnik nie rozwija większej mocy. Czyli sam korektor praktycznie nie bierze udziału w pracy silnika poza momentem dodania gazu. To nic nie da. 

Wszystko jest tak obliczone żeby miało jaja. Ciężko coś zmienić. samymi śrubkami tak żeby było lepiej z mocą i spalaniem.

Ja u siebie zmieniam sobie tylko dawkę w zależności od roboty. Rotacyjna idzie lekko więc po co przy dodaniu gazu max dawka tylko po to żeby za chwilę jak obroty się uspokoją znów spadło na nominalną. Zmniejszam i po sprawie. W pługu czy transporcie mam ustawione tak by mi turbina biła 0,5 bara. W rotacyjnej jak zmniejszę pod obciążeniem bije o,3, potem, spada do 0,1.

 

Tak że możesz poczuć różnicę jedynie zmniejszając maksymalną dawkę paliwa.


Edytowany przez seweryn20, 25 luty 2015 - 21:04.

KPK Kumurun Team

#44 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 25 luty 2015 - 21:03

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Tu popieram Seweryna - na krótką metę przy zastrzeżeniu, że nie będziesz piłował na maksymalnych obrotach silnika, wytrzyma. Ale dłuższy czas nie da się tak jeździć, bo różnica w ilości podawanego powietrza jednak jest. Tu jest temat o MTZ, nie napisałeś, w jakim ciągniku, na fotce masz jakiś Renault Ares ??

Wiem że o MTZ  ale temat się rozwiną o turbinach od sasa do lasa zahaczając o silniki benzynowe, więc zdecydowałem sie zapytać tu a nie zakładać osobny temat.

@jahooo stwierdziłeś że "rasujesz" silniki dłuższy czas, to spodziewałem się prostej krótkiej i jednoznacznej odpowiedzi w stylu; tak szkodzi bo... lub nie szkodzi tylko turbo szybciej padnie a tu same domysły.

@ansu gdy by jedyną konsekwencją był krótszy żywot turbo to mi pasuje bo na dzisiaj to wygląda tak że zawór nie do dostania tylko turbinę oddać do regeneracji to zrobią wszystko.

Wystraszył mnie gość który podkręca disle w samochodach, powiedział że może wypalić mi dziury w tłokach i aby temu zapobiec to kazał zwiększyć (a nie zmniejszyć) dawkę paliwa. Trochę mnie to zamurowało i nie wiem co myśleć.



#45 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 luty 2015 - 21:08

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Zwiększyć? Bzdura jakaś. W silniku diesla im jest więcej powietrza w stosunku do paliwa to mniejsza temp. spalania. Krótko mówiąc powietrze chłodzi. Nie wspominając o tym że większa ilość paliwa to więcej spalin czyli większa prędkość turbiny i ciśnienie. W silniku benzynowym przy zbyt dużej ilości powietrza do paliwa rośnie temp. spalin  a tym samym elementów z którymi ma kontakt. 

Diesel odwrotnie. Więcej powietrza przy tej samej ilości paliwa to mniejsza temp. spalania.


KPK Kumurun Team

#46 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 25 luty 2015 - 22:07

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Co mogę napisać konkretnego - przeczytałem twój post 2x  icoś mnie tknęło, że nie chodzi o MTZ, bo w TS nie ma zaworu upustowego. Silnik w MTZ to zniesie, bo wersje 105KM mają take ciśnienie. Nie wiem, jak w Renault, bo to zupełnie inny silnik  nie wem, z jakej podstawowej mocy był wzmacniany przez turbo. Co innego w silniku, który ma 60 koni a z turbo 70 i opcje na zwększenie mocy. Twój silnik może już być tak wysilony, że nie da rady.

Czy jest z taką samą pojemnością silnika wersja o większej mocy twojego ciągnika ? Jeśli tak, to znaczy, że ma wększe csnienie doładowania i wytrzymuje.

Dlatego nie napiszę , że da się tak jeźdzć stale, raczej krótki czas.

Wększe cśnienie doładowania, to wększa moc silnka. Resztę sam sobie dośpiewaj, czym to może grozić. Na czas szukania części możesz śmigać, tylko z głową, ne katuj go na maxa :D



#47 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 luty 2015 - 22:22

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

No właściwie to ruskie  z turbiną tkr-6 biją trochę ponad 0,7 bara. Ts obroty 1800 zdaje się i moc 90 koni a 1025 już 2400 i 105 koni.One nie mają zaworu upustowego. Najciekawsze jest to że największy moment ma ciągnik z turbiną bez zaworu.

Dopiero w silnikach d-245.4 lub 5 zaczęto zakładać z zaworem. I to też nie wiem czy wszystkich. Ruski niemożliwie kombinują, w zależności od rynku ciągniki różnią się osprzętem a nawet danymi regulacyjnymi. 


KPK Kumurun Team

#48 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 953 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 25 luty 2015 - 22:30

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

........Więcej powietrza przy tej samej ilości paliwa to mniejsza temp. spalania.....

----- tym razem się nie zgodzę........ 



#49 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 25 luty 2015 - 22:41

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Sil. Perkins w MF w  najmocniejszej wersji tego typu. Problem pojawił się ostatnio, skorodowała obudowa zaworu i pękła mebrana przez co zawór się nie otwiera. Zegar mam podłączony na stałe tak że nie problem nie przekraczać 1 bara, tylko czy jest się czego bać? o to mi chodzi.

Jak widać teorie są  różne każdy twierdzi co innego, raz że temp. spadnie @ansu że nie.

Pan który mnie wystraszył twierdził że w doładowanych silnikach temp. jest wyższa ( z czym się chyba wszyscy zgadzamy) i dodatkowy duży nadmiar tlenu będzie powodował utlenianie tłoków tzw; szybką korozję (cokolwiek to znaczy) i stąd te dziury w tłokach, dlatego doradzał zwiększenie dawki. Jaka jest prawda?



#50 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 953 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 25 luty 2015 - 23:02

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Myślę. że szybciej się roztopią ........ więcej paliwa, powietrza więcej spalin turbo szybciej pracuje i mocniej pompuje - zawór się nie otwiera wiec jeszcze więcej powietrza temperatura rośnie i tłoki w misce. Ale to tylko teoria.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pompa paliwowa zwiększenie dawki Dzisiaj, 13:31
  •  

#51 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 26 luty 2015 - 07:40

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Nie wiem, czy masz sterowanie mechaniczne wtrysku, czy elektroniczne, bo do wyzszego ciśnienia doładowania elektronika będzie podawać większą dawkę paliwa, czyli zwiekszy się moc silnika, może nawet ponad miarę. Przy projektowaniu przyjmuje się norme bezpieczeństwa między 7 a 10, czyli element jest wytrzymalszy, niz to wynika z samych obliczeń wytrzymałości. Jeśli masz mozliwość kontrolowac ciśnienie doładowania na zegarze, to raczej nie ma problemu, po prostu będziesz mniej cisnął. 

Nie da rady przełożyc gruszki z innej turbiny ? Myślałem, że masz uwalony grzybek zaworu. 



#52 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 luty 2015 - 15:05

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Ansu no niestety tak jest w dieslu. Jeśli silnik dostanie więcej powietrza bez zmiany ilości paliwa będzie spalał w niższej temp.  Są na necie informacje na temat tego co może zniszczyć turbinę. Jedną z przyczyn jest właśnie zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza bez względu na przyczynę czy tom lejące wtryskiwacze czy rozkręcona pompa.

Tak że ten silnik pompując więcej o 0,3 bara więcej mocy nie będzie miał na pewno. Moc nie jest z ilości powietrza tylko z paliwa spalanego w cylindrach. Jeśli nie dostanie go więcej adekwatnie do większego ciśnienia doładowania nic się specjalnie nie zmieni.   Silnik będzie się tylko męczył z większym ciśnieniem sprężania i tyle. Za to będzie miał czystsze i na bank zimniejsze spaliny.

Pytanie jak stwierdził Jahooo czy pompa dostosuje się do większego ciśnienia doładowania i poda więcej paliwa. Myślę że nie bo zawsze jest mechaniczny ogranicznik maksymalnej dawki paliwa. 

 

Z tym "będziesz mniej cisnął" to też nie tak do końca. Rozpędzając się z ładunkiem czy samym ciągnikiem praktycznie zawsze w momencie samego rozpędu ciśnienie doładowania dochodzi do granicznego. Na chwilę bo na chwilę i spada gdy silnik osiągnie obroty ustalone pedałem gazu. To krótki okres ale jednak.  Musiał by sugerować się nie obrotami silnika ale manometrem ciśnienia doładowania. Ciężka sprawa nie wiem czy w ogóle dało by się jechać.


Edytowany przez seweryn20, 26 luty 2015 - 15:08.

KPK Kumurun Team

#53 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 26 luty 2015 - 19:01

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Że moc się nie zwiększy od samego powietrza to wiem, nie zależy mi na większej mocy i nie mam zamiaru mu zwiększać dawki. Nie jest to ciągnik do najcięższych prac w gospodarstwie a i tak jest zaskakująco mocny i żwawy jak na perkinsa, bardziej w nim mi zależy na mniejszym spalaniu (jest bardzo małe) niż na większej mocy.Pompa nie jest sterowana ciśnieniem doładowania.

Dzisiaj była próba pod obciążeniem (transport) i ciś. dochodzi do 1,5 bar. Tą turbinę mam od nie zbyt dawna(oryginalna) wcześniej była założona od Ursusa 4-ki, która nie do końca dawała radę (za duża). Obecna turbinka była kupiona jako używka z demontażu i chodzi ładnie, ciś zaczyna pompować od 1000rmp, przy 1500rmp daje 0,8 bar, tylko ten zawór musiał się rozwalic :wacko:.

Pozostaje pytanie tak jeździć i się nie przejmować czy jednak oddać turbo do naprawy.



#54 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 luty 2015 - 19:53

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Powiem ci szczerze że nie wiem. Jeśli to oryginał i chodziło fajnie jak było sprawne to naprawił bym ją dla świętego spokoju. Trudno powiedzieć czy coś się stanie czy nie. Na moje oko jak napisałem wcześniej silnik nagle na pewno się nie rozleci i może chodzić latami. Pytanie czy nie przyśpieszy to jego zużycia. Osobiście bym wrócił do oryginału czyli naprawa.

 

Wiem ze nie chcesz zwiększać mocy.  Coś tam chłopaki piszą o przyroście mocy a to nie jest zasługa tylko samego ciśnienia w kolektorze.


Edytowany przez seweryn20, 26 luty 2015 - 19:59.

KPK Kumurun Team

#55 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 26 luty 2015 - 20:30

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Jak masz jeszcze tą turbine od Ursusa "4" to załóż z powrotem, a orginalną oddaj do naprawy. Szkoda ciągnika. Rozumiem, że jest ci na codzień potrzebny (ja swojego miesiąc nie odpalałem). Większe ciśnienie to także wyzsze obroty turbiny. A co za tym idzie możliwe gorsze smarowanie i awaria turbiny. Skoro wydałeś sporo kasy na orginalną turbinę, to chyba szkoda takiego wydatku. Ja np. w zimie jeżdżę tylko sporadycznie ciągnikiem do lasu i do połowy marca jest odpalany tylko kilka razy, więc nawet nie wypracowałbym 2-3 godzin pracy łącznie i z uszkodzoną jak u ciebie turbiną bym jeździł. Ale codziennie - to za wysokie ryzyko, jak dla mnie.



#56 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 953 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 26 luty 2015 - 21:34

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Ansu no niestety tak jest w dieslu. Jeśli silnik dostanie więcej powietrza bez zmiany ilości paliwa będzie spalał w niższej temp.  ........

Piszesz o EGT, a nie o temperaturze w silniku w komorze spalania. Nawet bez paliwa więcej powietrza sprężasz> wyższe ciszenie> wyższa temperatura.



#57 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 luty 2015 - 21:45

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

A od czego jest uzależniona temp. spalin? Od temp. spalania a to znów przenosi się na resztę elementów silnika. 

Tu nie chodzi o większe ciśnienie sprężania tylko o warunki w jakich spala się paliwo. ON spala się dokładniej i szybciej w większej ilości powietrza a to znów przekłada się na temp. spalania i samych spalin. Jedno z drugim jest ściśle powiązane.

 

 


KPK Kumurun Team

#58 Share Diesel-System

Diesel-System

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 13 sierpień 2015 - 11:03

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Taka pompa i turbina to niema sensu. Bo jak przeprowadzisz synchronizacje? jak turbo bedzie się synchronizować z pompą. Tylko w bizonie jest takie rozwiązanie. Ale bizon turbo ma inne sekcje tłoczące 9-3U a zwykłu bizon ma sekcje takie jak C-360 8-3A. 



#59 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 sierpień 2015 - 11:42

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Ale tu nie ma różnicy w sekcjach (w zależności od modelu) a niektóre egzemplarze nie miały nawet korektora ciśnieniowego. A mocniejszy był. Więc?

Nie wspominając o tym ze ja nie mam korektora, dawka max ustawiona na pałę (jeszcze za mała względem tego samego silnika z korektorem) i różnica jest spora.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pompa paliwowa zwiększenie dawki Dzisiaj, 13:31
  •  

#60 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 sierpień 2015 - 12:08

Pompa paliwowa zwiększenie dawki

Paliwo ma jakąś wartość energetyczną. Od efektywnośći jego spalania zależy , ile tej energii odda w silniku. Im więcej powietrza w cylindrze, tym większa część paiwa odparuje i spali się całkowicie, czyli odda więcej energii. Teraz są dwa zagadnienia - albo można zmniejszyć spalanie, pozostawiając te samą moc, albo przy zachowaniu dawki paliwa niezmienionej - wzrośnie moc i moment obrotowy silnika. Zazwyczaj moment w silniku z turbo przesuwa się w dół obrotów, czyli można pracować efektywnie przy niższych obrotach silnika. Mniej obrotów na jednostkę pracy  > mniej cykli pracy > mniejsze spalanie na jednostkę czasu.

Jeśli nie zmieni się dawki paliwa, to spalanie jednostkowe na godzinę pracy przy takich samych obrotach silnika nie zmieni się, ale wzrośnie ilość wykonanej pracy (np. orka o pół biegu wyżej, czyli zaorany większy areał pola) przy zużyciu tej samej ilości paliwa.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy mtz pompa paliwowa zwiększenie dawki paliwa