Skocz do zawartości

Zdjęcie

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?


52 odpowiedzi na ten temat

#41 Share aak604

aak604

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Sokołów Podl.

Napisany 27 luty 2015 - 17:27

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? Witam kolegów, tak sobie myślę czy HANK który założył temat ma jakąś pomoc z tych naszych odpowiedzi? Co by nie mówić, każdy z nas-uzytkownikow będzie chwalił swojego ogiera i oczywiście mówił ze inny to bee i fee... Jak na targu z golebiami. Używam Maxxum 140, 5 letni,skrzynia 16 p.shift,jakieś 4 tys mth, wymieniony był padnięty potencjometr od rewersu, ze 2 razy kalibracja skrzyni ot tak dla sprawdzenia a nie ze coś nie gra i dalej w drogę. Tak tak, to nie bezstopniowka ale jakieś zdanie mam o marce. Lewar 16 juz czeka, ahaaa jednak coś się popsuło! I teraz najwazniejsze-mam jeszcze zwykły silnik bez obecnych norm tier4 tier5 tier6.... Czy znów kupiłbym Case? Tak! Steyr nie, bo lepiej na co innego przeznaczyć te różnice w cenie za dokładkę do marki premium. Pozdrawiam kolegów wszelkich marek ;)

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
John Deere 7730 ROK 2010


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki John Deere
  • 198000.00 PLN
  • 28 gru 2017
Fendt Vario 818 TMS NIESAMOWITY STAN, Jedyny taki w Polsce !!


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Fendt
  • 171000.00 PLN
  • 25 gru 2017
Ciągnik sadowniczy New Holland BOOMER 30 (mini traktorek, ciągniczek)


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki New Holland
  • 47800.00 PLN
  • 07 lis 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? Dzisiaj, 08:44
  •  

#42 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 27 luty 2015 - 19:08

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Ten twój "fabryczny" tuz jest produkcji zuidberga(info od głównego handlowca jednego z dealereów case). Także ten twój case aż taki cudowny nie jest. Nie twierdzę też,że jest zły.
 

 

nożesz, zintegrowany (fabryczny tuz jest w odlewie razem ze wspornikiem przedniej osi i trzyma sie silnika i jest w odlewie, i jest mozliwe jego zamontowanie jedynie w fabryce przy składaniu ciągnika (link do zdjęcia podałem wczesniej), a tuz zuidberga jest montowany jak cos wówczas jak ciągnik jest juz u dealera ( wiem bo sam mam w swoim tuz zuidberga)

ten handlowiec widać nie wie nawet co sprzedaje

katalog części z fabrycznym tuz Załączony plik  document.pdf   37KB   166 pobrańZałączony plik  document2.pdf   36,55KB   178 pobrańZałączony plik  document3.pdf   36,57KB   151 pobrań

i dla porównania wspornik przedniej osi bez fabrycznego tuz ( na nim można zamontować np tuz zuidberga) Załączony plik  document4.pdf   27,85KB   166 pobrań


Edytowany przez qazi, 27 luty 2015 - 19:24.


#43 Share jacek1296

jacek1296

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:motoryzacja.sport

Napisany 28 luty 2015 - 17:09

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Info od handlowca w skrócie:" case nie produkuje tuzów, zamawia u zuidberga zarówno te fabryczne(bez tabliczki znamionowej) jaki te do montażu u dealera, ponadto dealer może zamontować jakiś polski wynalazek". Takie info otrzymałem, jeśli złe nie moja wina. Czy przez tego "fabrycznego zuidberga " ten case jest gorszy od case z "fabrycznym tuzem case" ? Nie. To nadal bdb ciągnik z bdb skrzynią cvt (o awariach jakoś cicho). Ponadto sądzę,że np.mf też zamawia zintegrowanego tuza u jednego z producentów.Tyle w temacie.



#44 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 28 luty 2015 - 22:28

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

co do tabliczki znamionowej to na tym tuz fabrycznym jak mnie pamięć nie myli nawet nr vin ciągnika jest bity ( ale tu mogę sie mylić)

i masz rację czy fabryczny tuz czy zuidberg to nie robi wielkiej różnicy



#45 Share czaczi87

czaczi87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 01 marzec 2015 - 01:51

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Napiszę tak: Sam nie mam Pumy, tylko Case CVX 140 (jeszcze wtedy Pum nie było). Na razie od 2010 roku (2700mth) nic poważniejszego się nie stało, same pierdoły w stylu siłownik gazowy w drzwiach padł, końcówka kabla zasilającego klimatyzację się przyjarała, klosz tylnej lampy się zbił (500zł urgh!) i takie tam. Na szczęście skrzynia i silnik chodzą nienagannie. Bezawaryjność jest w takich razie chyba dobra, wiadomo jak się robi to się psuje jak się nic nie robi to się nie ma co psuć ;) Ceny części niestety są w porównaniu do starych Ursusów czy Zetorów horrendalne, ale tak jest u KAŻDEGO zachodniego producenta, czy to Case, Claas, MF, JD, Fendt itd.

 

Z zalet skrzyni napiszę tylko tyle, że jak właśnie kupiliśmy drugi ciągnik Maxxum 110 to w wersji CVX, a nie powershift. Multicontroller (cała obsługa ciągnika pod jednym palcem) + skrzynia bezstopniowa = niezrównana wygoda użytkowania. Mam gdzieś spalanie, sprawności, czy to ma 2 biegi czy 3... sam tym jeżdżę i dla mnie liczy się wygoda, prostota użytkowania oraz bezpieczeństwo jakie zapewnia taki niby detal jakim jest Active Stop (praktycznie nigdy nie używamy hamulców).

 

Po prostu nie chcę już używać innego rodzaju skrzyń niż CVX, CVT, KVT, Vario czy zwał jak zwał. Bezstopniówka to wygoda i niskie obroty. W transporcie przy 40km/h w CVX 140 mam stałe 1600 rpm, w nowym Maxxumie CVX jest 1400 rpm, we wszystkich powershiftach ECO w najlepszym wypadku będzie 1900 rpm. Przy większości prac polowych (np. talerzówka) w CVX140 trzymam się obrotów 1300-1400 rpm. Nie robiłem testów spalania, ale organoleptycznie mogę stwierdzić, że na pewno jest ogromna różnica w głośności maszyny, co przekłada się znowu na komfort operatora. 

 

Jak ktoś ma kasę by dopłacić do bezstopniówki to jak najbardziej polecam. No chyba, że dla kogoś 5% mniejsza sprawność czy może nawet kilkuprocentowo większe spalanie to czynniki, które decydują o być albo nie być to niech idzie w powershift. Też dobre, ale na pewno nie lepsze :D



#46 Share Tomek90

Tomek90

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4346 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 01 marzec 2015 - 02:49

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? 1400rpm to piachy albo wolna orka cholernie.

#47 Share Ziel

Ziel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1021 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2015 - 08:20

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Napiasał że w prawie wszystkich pracach polowych. A jeśli chodzi o uprwe to na lekkik glebach jest ona cięższa z powodu zapadania sieciągnika i sprzętu i nie mówie tu o piachu tylkoo lekkich ziemiach. W starym mx 135 mam obrot max 1400 przy talewaniu a około 1600 uprawa.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? Dzisiaj, 08:44
  •  

#48 Share Bi4ly89

Bi4ly89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 23 październik 2016 - 17:55

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

1400rpm to piachy albo wolna orka cholernie.

Witam. Miałem w piątek na testach Steyr 6140 profi orka na średniej klasie, miejscami glina przy 1400 obrotach radził se całkiem dobrze z prędkością 10km/h 



#49 Share Tetsuya

Tetsuya

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2016 - 13:05

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? Skoro już temat został odkopany czy założyciel tematu może powiedzieć co wybrał i jak się sprawuje?

#50 Share Tomek90

Tomek90

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4346 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 24 październik 2016 - 13:19

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Witam. Miałem w piątek na testach Steyr 6140 profi orka na średniej klasie, miejscami glina przy 1400 obrotach radził se całkiem dobrze z prędkością 10km/h 

 

Powiem tak klasa gleby klasie gleby nie jest równa. Na III potrafię też przy 1300-1400rpm, a trafia się czerwona glina IVb gdzie 1700rpm 

5km/h ledwo przechodzi. Zresztą to nie wyścigi orka ponad 7.5-8km/h to nieporozumienie. 

 

 

Co do wyższości vario na powershiftem to jak to jest z bardzo ciężkich glebach. W powershifcie depniesz i idzie, a jak się ma vario (gdzies ktoś fajnie napisał post o tym na tym forum że tu wygrywa powershift)? Dopre napewno w transporcie, gleby słabsze i mozika. 



#51 Share Tetsuya

Tetsuya

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2016 - 16:24

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? Posiadam wspomnianego w temacie claasa ariona 620 cmatic ( skrzynia bezstopniowa) od półtora roku w zeszłym roku i ta wiosnę praktycznie orka ok. 1550-1650 obrotów 7,5km/h spalanie 16-20 litrów na mth. Teraz orka po tych intensywnych deszczach 1250-1350 obrotów prędkość 8km/h spalanie 14-16 l/mth. Ziemię średnie 3/4 klasa przeważnie 3. Ludzie piszą dużo mitów co do bezstopniowej skrzyni a praktycznie 90 procent wypowiadajacych się nie widziała a tym bardziej nie wie jak to pracuje.

#52 Share HANK

HANK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2016 - 18:15

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Skoro już temat został odkopany czy założyciel tematu może powiedzieć co wybrał i jak się sprawuje?

 

Wybrałem Case Puma CVX 145

Spalanie w orce na 25-30 cm w tym roku 19 l/ha przed deszczami, w tamtym 18 l/ha. Robię do 1,5 ha/h prędkość 8-10 km/h.

Agregat talerzowy do 2,5 ha/h prędkość 12-14 km/h, głębokość 12-15 cm spalił 9,5 w tym i 9 l/ha w tamtym roku.

 

Wydaje mi się, że ogólnie spalanie chyba wzrosło.

To co mi się nie podoba:

- trochę za mały skręt, chyba trochę będę musiał zwiększyć

- fotel mógłby mieć wygodniejszy (class ma lepszy), trochę zaczyna skrzypieć,podłokietnik ma luz i nie da się go usunąć.

- niektóre przyciski w podłokietniku są tak rozmieszczone, że trudno w nie trafić jak coś szybko się robi

- przy krótkich przełożeniach przód tył + do tego podnośnik czas manewrów jakoś się wydłuża, za długo trwa zmiana kierunku jazdy

- za słaba amortyzacja kabiny

- wkurzające nawiewy przy kierownicy, klima za mocno mrozi nogi

 

Wrażenia z jazdy na +

Po roku użytkowania zmienił bym kilka rzeczy, np wałek 1000e by się przydał i czasami się zastanawiam czy Arion w cebisie nie był by lepszy. Może za kilka, kilkanaście lat się przekonam :D



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? Dzisiaj, 08:44
  •  

#53 Share przemek28_28

przemek28_28

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2016 - 07:35

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? To tak zachwalana puma wcale nie jest jakoś super ekonomiczna. Zawsze mi sie ten ciągnik podobał ale za duży na moje areały i okazuje sie ze ten mój ,,paliwożerny" jasiek nie jest taki zły


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy class arion case puma cvx steyr cvt