HANK

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Polecane posty

Lewar16    0

Niestety porównania bezstopniówek nie mogę znaleźć, wcześniej interesowałem się skrzyniami Powershift. Testy były z angielskiej gazety, ale to miałem wyszukane w 2010roku, jak kupowałem Axiona 810. A pro po, dodam że po przealalizowaniu tego wykresu, bardzo łato jest zrozumieć koncepcje boost w Case - skoro skrzynia dużo traci powyżej 15km/h, to trzeba to nadrabiać silnikiem. Dlatego boost w Case załącza się tylko na ostatnich biegach lub przy WOM. Trzeba pamiętać że moc silnika kalkuluje się pod wytrzymałość tylnej osi, czyli przy obniżeniu sprawnosci skrzyni przy wyższej prędkości można dokładać mocy, mimo że na koła trafi to samo - tylko spalanie wzrasta.Co do rezygnacji z używania filtra, to nikt nie ma wyboru, bo na Tier 4f, na które sa przyszykowane nowe Axiony, nie wystarczy już tylko filtr. John Deere ma już w stanach ciagniki na AdBlue. Pewnie myslicie że jestem jakimś radykałem co do Adblue, ale dodam że mam zamówionego Axiona 850 Cmatic i też będzie na AdBlue, choć wolałbym żeby był na filtrze - po prostu nie jest to jedyne kryterium wyboru ciągnika. Dla mnie najważniejsza jest bezawaryjnośc i dlatego nie kupiłbym Case'a.

 

 

 

Kolego sz2p, nie powielaj głupoty że filtr wypala się na postoju. Nigdy nie jeździłeś widocznie ciagnikiem z filtrem, to nie udzielaj wypowiedzi.

 

Dodatkowo nie porównuj starego Axiona do aktualnych wersji Case. Claas idzie do przodu i spójrz na te testy:

http://www.dlg-test.de/tests/Claas_AXION-850-Hexashift-en.pdf

I tu Case Puma 230 263 g/kWh a Claas Axion 248 g/kWh - co ważniejsze oda na silniku FPT, czyli jednak Claas coś poprawia w tych silnikach ( elektronika made by Claas)

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/CLAAS_ARION_650CIS_en.pdf

I tu Case Puma 160 278 g/kWh + 20 g/kWh AdBlue a Claas Arion 273g/kWg - i to na filtrze. Co potwierdza moją wczesniejszą wypowiedź

 

post-27144-0-94117000-1424977103.png

Edytowano przez Lewar16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

fajny wykres tylko mało mówi, popierwsze poprosze link do pełnego testu a nie samego wykresu, a po 2 nie widac jakie skrzynie sa opisane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lewar16    0

Nauka czytania - oznaczenie po prawej PS - oznacza Powershift. Wynika to też z przebiegu krzywych. Niestety jak pisłem, jest to stary artykół z którego zapisałem sobie tylko wykres i wątpie żebym znalazł teraz cały artykuł. Pozostaje Ci wierzyć że sam tego w paincie nie tworzyłem, bo po co?

Edytowano przez Lewar16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

ale rozmawiamy o skrzyniach bezstopniowych a nie o powershift, wykaż mi że skrzynia bezstopniowa w claasie jest sprawniejsza od cvx czy tam cvt i że claas ma mniejsze straty mocy na samej skrzyni

 

a co do samego wykresu to jakie w tych ciągnikach były skrzynie?

w case sps czy fps i czy wersja eco

i jaka skrzynia w claas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sz2p    2

Kolego Lewar:

1) Po pierwsze porównywałem testy ciągników z 2011 roku. Jedynie test pumy 160 był z 2012. Gdybym miał jakieś nowsze testy to oczywiście bym je podesłał w linku.

2)Dlaczego porównujesz w teście do Pumy cvx ciągniki Clasy na hexashift? Rozmowa tyczy o ile się nie mylę skrzyń bezstopniowych, a oba przykłady które podałeś tyczą się skrzyń mechanicznych versus ciągniki CNH na bezstopnówce.

3)"Elektronika by claas". Ja bym raczej powiedział by Bosch.

4)Ładny wykres w paint tylko szkoda że dotyczy przykładni mechanicznych (powershift), a nie skrzyń bezstopniowych.

 

Masz rację co do tego, że nie jeździłem ciągnikiem z filtrem i mam nadzieję że nie będę musiał...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lewar16    0

Claas w Arionach 600 miał jedną skrzynię - 24 biegi, natomiast Case fps 19 biegów. Jeszcze raz napiszę, że testu porównywalnego dla bezstopniówek nie mam. Ale znalazłem test, który udowadnia niską sprawność skrzyni CVX (akurat na przykładzie New Holland t7). Dodatkowo widać, że sa tylko dwa przełożenia i to na sprzegle kłowym, gdzie przez zmianę przełożenia, bardzo dużo się traci.

Jakoś nie widze za to żadnego argumentu że skrzynie CVX sa dobre, poza gadaniną.

 

To co przedstawiłeś sa to aktualne wersje Pumy więc trzeba je porównywać do aktualnych Claas. Na tą chwile nie ma testów z skrzyniami Cmatic, ale wiadomo, że będa pokazywały tylko jeszcze lepsze wyniki.

Elektronika made by Claas. Nie poprawiaj mnie jak nie masz pojęcia. Chodzi o oprogramowanie, który każdy producent tworzy sam, a nie o ECU.

Nie jeździłeś ciągnikiem na filtrze, więc swoje mądrości wygłaszaj przy płocie, a nie na forum.

post-27144-0-42520600-1424979251.png

Edytowano przez Lewar16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sz2p    2

Widzę wykres skrzyni CNH ale do czego go porównać??. Mówisz, że nie widzisz argumentu dlaczego ciągniki CNH z cvx są dobre. Ja przedstawiłem porównanie ciągników z skrzyniami bezstopniowymi (z tych samych lat) gdzie nawet ciągnik słabszy na cvt CNH miał lepsze spalanie niż silniejsza maszyna Clasa na cvt.

 

Każesz porównywać aktualne Claasy ale jak jak nie ma aktualnych testów Case. Od tego czasu było także dużo zmian w oprogramowaniu i samej skrzyni, także nie zasłaniaj się tym, że porównuję nowe do starego.

 

W celu wyjaśnienia elektronika (hardwere) by Bosch, a ewentualnie softwere by Claas w gwoli rozjaśnienia.

Edytowano przez sz2p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

no ok ateraz podobny wykres dla claasa bo poza gadaniną jaki to cvx jest słaby względem cmatic nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lewar16    0

Kolego sz2p nie wiem skąd te stwierdzenie, skoro nie masz testu Claas na cvt, dlatego nie zamierzam dalej polemizować z twoimi wymysłami.

 

Udowodniłem wam że Claas ma więcej funkcji. Potem że ma lepsze spalanie. Teraz że skrzynie Case Powershift mają gorszą sprawność od Claas, to teraz dalej się czepiacie, że nie dopełniłem porównania cvt. Może po prostu dalej jeździjcie Case i myślcie że jest dobry, skoro nie chcecie nic zrozumieć.

Edytowano przez Lewar16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sz2p    2

A czy nie podałem linku wcześniej do Axiona Cmatic 820. Myślę że tak, ale chyba zmuszony jestem jeszcze raz go podać dla nieuważnych:

http://www.dlg-test.de/tests/0611_Claas_Axion_820.pdf

 

Co do skrzyń powershift to już przeszłość. Przyszłość jest w bezstopniowych co widać u producentów ciągników. Nie masz czym już zripostować i jak masz się bronić skrzyniami powershift (temat dotyczył cały czas bezstopniowych skrzyń) to już lepiej wywiesić białą flagę i się nie odzywać.

Edytowano przez sz2p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2255

Na ciężkiej glebie powiershift góruje nad bezstopnówką, więc jaka przeszłość chłopie? To samo co automat na 1/4 mili. 

 

@lewar16 były 16x16 skrzynie w 600C. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lewar16    0

Widzę że jesteś na wojnie skoro mówisz o wywieszaniu białej flagi ;) Tylko co chcesz porówać - spalanie ciągnika Claas bez filtra i AdBlue, do nowszego Casa z AdBlue? Bezsens. A o sprawności skrzyni w ty teście nic nie ma. I nie poprawiajcie mnie że temat dotyczy tylko skrzyń bezstopniowych, tylko przeczytajcie pierwszy post.

 

Były 16x16, ale nie w Arionie 640, który jest na grafice.

 

Jakie masz podstawy żeby twierdzić że na ciężkiej ziemi góruje Powershift? Testowałem ciągniki Claas na obydwu skrzyniach u mnie na jednym polu z ciężką glebą, z tą samą maszyną i muszę się niezgodzić.

Edytowano przez Lewar16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sz2p    2

Gdzie od razu na wojnie ^^ ... Co to samego sporu CNH vs Claas to zaczęło się od porównań skrzyń bezstopniowych. Widzę że narazie puki nie ma nowych testów cała ta kłótnia traci sens. Poczekamy zobaczymy...

Podsumowując każdy chwali to co ma ;)

 

A jeżeli chodzi o automat na 1/4 to tylko takie rozwiązanie. Czas przełączania biegu w Audi R8 liczony jest w us (mikro sekundach), więc nie pisz że automat jest bez sensu. Jeśli chodzi o same ciągniki to chodzi o coraz większy komfort operatora i optymalne wykorzystanie mocy silnika, dlatego skrzynie bezstopniowe będą miały coraz większy udział na rynku ciągników. Nawet Kubota opracowała swoją skrzynię cvt wię coś o tym świadczy...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2255

Tak zgadza się seria C do 630 była. 

 

Cieżka gleba to ciężka gdzie orać się nie opłaca bo tyle paliwa idzie. Gaz w podłogę i idzie bez redukcji, gdzie automat przebija i traci z każdym przebiciem, jak w autach (chodz troche inaczej). Wygoda jest, ale na tym koniec. Tak to widzę, być może się mylę. 

Tak jeszcze powiem Wam chłopaki, rozmawiacie o spalaniu które nie jest wcale najważniejsze. Mamy kombajn JD, ciągnik claas, palą dużo nie powiem, ale sąsiad orzący obok pługiem rozstawionym na 160cm lezie wolniej niż z tą samą szerkościa i 20km mniej. Co z tego że podobno jego ciągnik mało pali bo to NH??  

 

btw. gdzies czytałem że bezstopniówki mają straty mocy.

Napewno będą miały coraz większy udział w rynku bo w polsce wszystko to praktycznie piachy, ale nie gadaj z ps to przeszłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1682

przecież wstawiłem zdjęcie i pisałem że fabryczny przedni tuz w case jest produkowany przez case razem z ciągnikiem i stanowi nie rozłączalny element ciągnika tak jak tylny tuz, mam jeszcze wstawić zdjęcia z katalogu części jak to wygląda?

 

Ten twój "fabryczny" tuz jest produkcji zuidberga(info od głównego handlowca jednego z dealereów case). Także ten twój case aż taki cudowny nie jest. Nie twierdzę też,że jest zły.

 

Edytowano przez jacek1296

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aak604    70

Witam kolegów, tak sobie myślę czy HANK który założył temat ma jakąś pomoc z tych naszych odpowiedzi? Co by nie mówić, każdy z nas-uzytkownikow będzie chwalił swojego ogiera i oczywiście mówił ze inny to bee i fee... Jak na targu z golebiami. Używam Maxxum 140, 5 letni,skrzynia 16 p.shift,jakieś 4 tys mth, wymieniony był padnięty potencjometr od rewersu, ze 2 razy kalibracja skrzyni ot tak dla sprawdzenia a nie ze coś nie gra i dalej w drogę. Tak tak, to nie bezstopniowka ale jakieś zdanie mam o marce. Lewar 16 juz czeka, ahaaa jednak coś się popsuło! I teraz najwazniejsze-mam jeszcze zwykły silnik bez obecnych norm tier4 tier5 tier6.... Czy znów kupiłbym Case? Tak! Steyr nie, bo lepiej na co innego przeznaczyć te różnice w cenie za dokładkę do marki premium. Pozdrawiam kolegów wszelkich marek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

Ten twój "fabryczny" tuz jest produkcji zuidberga(info od głównego handlowca jednego z dealereów case). Także ten twój case aż taki cudowny nie jest. Nie twierdzę też,że jest zły.

 

 

nożesz, zintegrowany (fabryczny tuz jest w odlewie razem ze wspornikiem przedniej osi i trzyma sie silnika i jest w odlewie, i jest mozliwe jego zamontowanie jedynie w fabryce przy składaniu ciągnika (link do zdjęcia podałem wczesniej), a tuz zuidberga jest montowany jak cos wówczas jak ciągnik jest juz u dealera ( wiem bo sam mam w swoim tuz zuidberga)

ten handlowiec widać nie wie nawet co sprzedaje

katalog części z fabrycznym tuz document.pdfdocument2.pdfdocument3.pdf

i dla porównania wspornik przedniej osi bez fabrycznego tuz ( na nim można zamontować np tuz zuidberga) document4.pdf

Edytowano przez qazi
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1682

Info od handlowca w skrócie:" case nie produkuje tuzów, zamawia u zuidberga zarówno te fabryczne(bez tabliczki znamionowej) jaki te do montażu u dealera, ponadto dealer może zamontować jakiś polski wynalazek". Takie info otrzymałem, jeśli złe nie moja wina. Czy przez tego "fabrycznego zuidberga " ten case jest gorszy od case z "fabrycznym tuzem case" ? Nie. To nadal bdb ciągnik z bdb skrzynią cvt (o awariach jakoś cicho). Ponadto sądzę,że np.mf też zamawia zintegrowanego tuza u jednego z producentów.Tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

co do tabliczki znamionowej to na tym tuz fabrycznym jak mnie pamięć nie myli nawet nr vin ciągnika jest bity ( ale tu mogę sie mylić)

i masz rację czy fabryczny tuz czy zuidberg to nie robi wielkiej różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaczi87    0

Napiszę tak: Sam nie mam Pumy, tylko Case CVX 140 (jeszcze wtedy Pum nie było). Na razie od 2010 roku (2700mth) nic poważniejszego się nie stało, same pierdoły w stylu siłownik gazowy w drzwiach padł, końcówka kabla zasilającego klimatyzację się przyjarała, klosz tylnej lampy się zbił (500zł urgh!) i takie tam. Na szczęście skrzynia i silnik chodzą nienagannie. Bezawaryjność jest w takich razie chyba dobra, wiadomo jak się robi to się psuje jak się nic nie robi to się nie ma co psuć ;) Ceny części niestety są w porównaniu do starych Ursusów czy Zetorów horrendalne, ale tak jest u KAŻDEGO zachodniego producenta, czy to Case, Claas, MF, JD, Fendt itd.

 

Z zalet skrzyni napiszę tylko tyle, że jak właśnie kupiliśmy drugi ciągnik Maxxum 110 to w wersji CVX, a nie powershift. Multicontroller (cała obsługa ciągnika pod jednym palcem) + skrzynia bezstopniowa = niezrównana wygoda użytkowania. Mam gdzieś spalanie, sprawności, czy to ma 2 biegi czy 3... sam tym jeżdżę i dla mnie liczy się wygoda, prostota użytkowania oraz bezpieczeństwo jakie zapewnia taki niby detal jakim jest Active Stop (praktycznie nigdy nie używamy hamulców).

 

Po prostu nie chcę już używać innego rodzaju skrzyń niż CVX, CVT, KVT, Vario czy zwał jak zwał. Bezstopniówka to wygoda i niskie obroty. W transporcie przy 40km/h w CVX 140 mam stałe 1600 rpm, w nowym Maxxumie CVX jest 1400 rpm, we wszystkich powershiftach ECO w najlepszym wypadku będzie 1900 rpm. Przy większości prac polowych (np. talerzówka) w CVX140 trzymam się obrotów 1300-1400 rpm. Nie robiłem testów spalania, ale organoleptycznie mogę stwierdzić, że na pewno jest ogromna różnica w głośności maszyny, co przekłada się znowu na komfort operatora. 

 

Jak ktoś ma kasę by dopłacić do bezstopniówki to jak najbardziej polecam. No chyba, że dla kogoś 5% mniejsza sprawność czy może nawet kilkuprocentowo większe spalanie to czynniki, które decydują o być albo nie być to niech idzie w powershift. Też dobre, ale na pewno nie lepsze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Napiasał że w prawie wszystkich pracach polowych. A jeśli chodzi o uprwe to na lekkik glebach jest ona cięższa z powodu zapadania sieciągnika i sprzętu i nie mówie tu o piachu tylkoo lekkich ziemiach. W starym mx 135 mam obrot max 1400 przy talewaniu a około 1600 uprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bi4ly89    0

1400rpm to piachy albo wolna orka cholernie.

Witam. Miałem w piątek na testach Steyr 6140 profi orka na średniej klasie, miejscami glina przy 1400 obrotach radził se całkiem dobrze z prędkością 10km/h 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Skoro już temat został odkopany czy założyciel tematu może powiedzieć co wybrał i jak się sprawuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2255

Witam. Miałem w piątek na testach Steyr 6140 profi orka na średniej klasie, miejscami glina przy 1400 obrotach radził se całkiem dobrze z prędkością 10km/h 

 

Powiem tak klasa gleby klasie gleby nie jest równa. Na III potrafię też przy 1300-1400rpm, a trafia się czerwona glina IVb gdzie 1700rpm 

5km/h ledwo przechodzi. Zresztą to nie wyścigi orka ponad 7.5-8km/h to nieporozumienie. 

 

 

Co do wyższości vario na powershiftem to jak to jest z bardzo ciężkich glebach. W powershifcie depniesz i idzie, a jak się ma vario (gdzies ktoś fajnie napisał post o tym na tym forum że tu wygrywa powershift)? Dopre napewno w transporcie, gleby słabsze i mozika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj