Skocz do zawartości

Zdjęcie

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?


52 odpowiedzi na ten temat

#21 Share jacek1296

jacek1296

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 480 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:motoryzacja.sport

Napisany 25 luty 2015 - 16:55

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

O ile mi wiadomo to "fabryczny" przedni tuz w claasie to wyrób MX, nie wiem jak w case ale podejrzewam, że podobnie.



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? Dzisiaj, 05:32
  •  

#22 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 25 luty 2015 - 18:56

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

przecież wstawiłem zdjęcie i pisałem że fabryczny przedni tuz w case jest produkowany przez case razem z ciągnikiem i stanowi nie rozłączalny element ciągnika tak jak tylny tuz, mam jeszcze wstawić zdjęcia z katalogu części jak to wygląda?



#23 Share Lewar16

Lewar16

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 26 luty 2015 - 18:33

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Faktycznie co do Tuz, to zwracam honor. Jednak muszę przyznać, że mimo iż jestem na każdych większych targach w Polsce i znam wielu użytkowników Case, to na żywo nie widziałem, takiego rozwiązania, a w Claas jest to stosowane. No i nawet na zdjęciu które wrzuciłeś widać jakość wykonania – pod farbą widać jak ktoś to szlifował ręczną kątówką (trochę w lewo od przycisków podnoszenia).

Co do AdBlue to moje doświadczenia, doświadczenia innych rolników, dane producenta i wszystkie testy mówią o spalaniu 5-7%, także nie piszcie, że wam cudowanie pali 1%. Rozumiem że jest to po prostu marną odpowiedzią na kalkulację z której wynika że ciągnik z filtrem jest tańszy w utrzymaniu. A przypomnę że powinniśmy jeszcze liczyć czas związany z zakupem AdBlue, tranportem, magazynowaniem, zalewaniem itd, a zawsze czas to pieniądz. I nie liczmy że praca czlowieka kosztuje 10zł/h, a liczmy że praca ciągnika jest warta 150zł/h. To że Adlue obniża spalanie paliwa, to prawda, tylko Case na AdBlue poprawił się względem starszych Casów, ale dalej ma gorsze zużycie paliwa w g/kWh niż Claas na filtrze. Po prostu pozostała technika, wtrysku, dostarczania powietrze itd. jest gorsza.

Co do skrzyni to w Case masz 2 przełożenia na sprzęgłach kłowych, a w Arionie 2 przełożenia na sprzęgłach płytkowych i podwójną przekładnie planetarną. To już mówi o sprawności, a według niezależnych niemieckich testów DLG (zrzeszenie rolników) sprawność skrzyni CVX to ok.85% a Claas Cmatic 90%. Do testów Top Agrar to tak jak kolega pisał, szkoda słów.

Kolego sz2p nie pisz głupot że John Deere musi stać żeby wypalić filtr. No i piszesz że to widziałeś, no się uśmiałem. Podczas wypalania podbijane są tylko obroty jałowe, a poza tym mamy w pełni sprawny ciągnik, którym możesz pracować gasić go, odpalać itd. Natomiast sam mi dokładasz argument przeciwko AdBlue, bo jak go zabraknie to w polu już nie popracujesz jak należy.



#24 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 26 luty 2015 - 18:50

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

możesz podać jakiś link do tych testów skrzyni z case i claas? z chęcią sie zapoznam

 

co do filtra i scr i tego dlaczego claas jest taki super, powiedz mi dlaczego claas wprowadzając nowe modele rezygnuje juz z silników dps na rzecz FPT/iveco



#25 Share sz2p

sz2p

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2015 - 19:42

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

No to może co ten ciągnik robił na polu, na postoju i obroty na full. Może operator tak dla hecy sobie stał i mu gazował? Apropo testów z top agrar to myślę, że wyniki spalania jak i na hamowni są wiarygodne (testy były robione w Niemczech, przez tamtejszą redakcję top agrar). Jednak jedyne to można się doczepić do ocen końcowych pod koniec których zawsze zwyciężą oczywiście Fendt.

 

Co do tych super testów DLG to znalazłem testy spalania Claasa Ariona 820 Cmatic:

http://www.dlg-test....s_Axion_820.pdf

 

Niestety nie znalazłem odpowiednika idealnie mocą do tego Claasa. Mam za to test Pumu 160cvx i 230cvx. Według nich to ciągnik Claasa ma większe spalanie od obydwóch ciągników Case. Żeby nie być gołosłownym wstawiam linki:

http://www.dlg-test....IH_Puma_CVX.pdf

http://www.dlg-test....IH_Puma_CVX.pdf

 

Jeśli chodzi o zabraknięcie Adblue na polu to jest ono tak prawdopodobne jak by miało zabraknąć paliwa w baku, ponieważ są wskaźniki poziomu i przy niskim stanie operator jest informowany komunikatem na wyświetlaczu.

 

Cmatic o ile się nie mylę to nie produkt Clasa tylko ZF, więc można powiedzieć że jest on bardzie składakiem niż ciągnik CNH. W Claas masz silnik FTP i skrzynie ZF, gdzie ciągnik CNH ma swój silnik i skrzynię.

 

 

 



#26 Share Lewar16

Lewar16

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 26 luty 2015 - 19:58

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Niestety porównania bezstopniówek nie mogę znaleźć, wcześniej interesowałem się skrzyniami Powershift. Testy były z angielskiej gazety, ale to miałem wyszukane w 2010roku, jak kupowałem Axiona 810. A pro po, dodam że po przealalizowaniu tego wykresu, bardzo łato jest zrozumieć koncepcje boost w Case - skoro skrzynia dużo traci powyżej 15km/h, to trzeba to nadrabiać silnikiem. Dlatego boost w Case załącza się tylko na ostatnich biegach lub przy WOM. Trzeba pamiętać że moc silnika kalkuluje się pod wytrzymałość tylnej osi, czyli przy obniżeniu sprawnosci skrzyni przy wyższej prędkości można dokładać mocy, mimo że na koła trafi to samo - tylko spalanie wzrasta.Co do rezygnacji z używania filtra, to nikt nie ma wyboru, bo na Tier 4f, na które sa przyszykowane nowe Axiony, nie wystarczy już tylko filtr. John Deere ma już w stanach ciagniki na AdBlue. Pewnie myslicie że jestem jakimś radykałem co do Adblue, ale dodam że mam zamówionego Axiona 850 Cmatic i też będzie na AdBlue, choć wolałbym żeby był na filtrze - po prostu nie jest to jedyne kryterium wyboru ciągnika. Dla mnie najważniejsza jest bezawaryjnośc i dlatego nie kupiłbym Case'a.

 

 

 

Kolego sz2p, nie powielaj głupoty że filtr wypala się na postoju. Nigdy nie jeździłeś widocznie ciagnikiem z filtrem, to nie udzielaj wypowiedzi.

 

Dodatkowo nie porównuj starego Axiona do aktualnych wersji Case. Claas idzie do przodu i spójrz na te testy:

http://www.dlg-test....exashift-en.pdf

I tu Case Puma 230 263 g/kWh a Claas Axion 248 g/kWh - co ważniejsze oda na silniku FPT, czyli jednak Claas coś poprawia w tych silnikach ( elektronika made by Claas)

 

http://www.dlg-test....N_650CIS_en.pdf

I tu Case Puma 160 278 g/kWh + 20 g/kWh AdBlue a Claas Arion 273g/kWg - i to na filtrze. Co potwierdza moją wczesniejszą wypowiedź

 

Załączone miniaturki

  • Skrzynia Case vs Claas.png

Edytowany przez Lewar16, 26 luty 2015 - 20:08.


#27 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 26 luty 2015 - 20:05

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

fajny wykres tylko mało mówi, popierwsze poprosze link do pełnego testu a nie samego wykresu, a po 2 nie widac jakie skrzynie sa opisane



#28 Share Lewar16

Lewar16

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 26 luty 2015 - 20:11

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Nauka czytania - oznaczenie po prawej PS - oznacza Powershift. Wynika to też z przebiegu krzywych. Niestety jak pisłem, jest to stary artykół z którego zapisałem sobie tylko wykres i wątpie żebym znalazł teraz cały artykuł. Pozostaje Ci wierzyć że sam tego w paincie nie tworzyłem, bo po co?


Edytowany przez Lewar16, 26 luty 2015 - 20:12.


#29 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 26 luty 2015 - 20:22

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

ale rozmawiamy o skrzyniach bezstopniowych a nie o powershift, wykaż mi że skrzynia bezstopniowa w claasie jest sprawniejsza od cvx czy tam cvt i że claas ma mniejsze straty mocy na samej skrzyni

 

a co do samego wykresu to jakie w tych ciągnikach były skrzynie?

w case sps czy fps i czy wersja eco

i jaka skrzynia w claas



#30 Share sz2p

sz2p

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2015 - 20:32

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Kolego Lewar:

1) Po pierwsze porównywałem testy ciągników z 2011 roku. Jedynie test pumy 160 był z 2012. Gdybym miał jakieś nowsze testy to oczywiście bym je podesłał w linku.

2)Dlaczego porównujesz w teście do Pumy cvx ciągniki Clasy na hexashift? Rozmowa tyczy o ile się nie mylę skrzyń bezstopniowych, a oba przykłady które podałeś tyczą się skrzyń mechanicznych versus ciągniki CNH na bezstopnówce.

3)"Elektronika by claas". Ja bym raczej powiedział by Bosch.

4)Ładny wykres w paint tylko szkoda że dotyczy przykładni mechanicznych (powershift), a nie skrzyń bezstopniowych.

 

Masz rację co do tego, że nie jeździłem ciągnikiem z filtrem i mam nadzieję że nie będę musiał...

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? Dzisiaj, 05:32
  •  

#31 Share Lewar16

Lewar16

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 26 luty 2015 - 20:33

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Claas w Arionach 600 miał jedną skrzynię - 24 biegi, natomiast Case fps 19 biegów. Jeszcze raz napiszę, że testu porównywalnego dla bezstopniówek nie mam. Ale znalazłem test, który udowadnia niską sprawność skrzyni CVX (akurat na przykładzie New Holland t7). Dodatkowo widać, że sa tylko dwa przełożenia i to na sprzegle kłowym, gdzie przez zmianę przełożenia, bardzo dużo się traci.

Jakoś nie widze za to żadnego argumentu że skrzynie CVX sa dobre, poza gadaniną.

 

To co przedstawiłeś sa to aktualne wersje Pumy więc trzeba je porównywać do aktualnych Claas. Na tą chwile nie ma testów z skrzyniami Cmatic, ale wiadomo, że będa pokazywały tylko jeszcze lepsze wyniki.

Elektronika made by Claas. Nie poprawiaj mnie jak nie masz pojęcia. Chodzi o oprogramowanie, który każdy producent tworzy sam, a nie o ECU.

Nie jeździłeś ciągnikiem na filtrze, więc swoje mądrości wygłaszaj przy płocie, a nie na forum.

Załączone miniaturki

  • Skrzynia CVT NH T7.png

Edytowany przez Lewar16, 26 luty 2015 - 20:42.


#32 Share sz2p

sz2p

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2015 - 20:40

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Widzę wykres skrzyni CNH ale do czego go porównać??. Mówisz, że nie widzisz argumentu dlaczego ciągniki CNH z cvx są dobre. Ja przedstawiłem porównanie ciągników z skrzyniami bezstopniowymi (z tych samych lat) gdzie nawet ciągnik słabszy na cvt CNH miał lepsze spalanie niż silniejsza maszyna Clasa na cvt.

 

Każesz porównywać aktualne Claasy ale jak jak nie ma aktualnych testów Case. Od tego czasu było także dużo zmian w oprogramowaniu i samej skrzyni, także nie zasłaniaj się tym, że porównuję nowe do starego.

 

W celu wyjaśnienia elektronika (hardwere) by Bosch, a ewentualnie softwere by Claas w gwoli rozjaśnienia.


Edytowany przez sz2p, 26 luty 2015 - 20:47.


#33 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 26 luty 2015 - 20:44

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

no ok ateraz podobny wykres dla claasa bo poza gadaniną jaki to cvx jest słaby względem cmatic nie ma



#34 Share Lewar16

Lewar16

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 26 luty 2015 - 20:46

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Kolego sz2p nie wiem skąd te stwierdzenie, skoro nie masz testu Claas na cvt, dlatego nie zamierzam dalej polemizować z twoimi wymysłami.

 

Udowodniłem wam że Claas ma więcej funkcji. Potem że ma lepsze spalanie. Teraz że skrzynie Case Powershift mają gorszą sprawność od Claas, to teraz dalej się czepiacie, że nie dopełniłem porównania cvt. Może po prostu dalej jeździjcie Case i myślcie że jest dobry, skoro nie chcecie nic zrozumieć.


Edytowany przez Lewar16, 26 luty 2015 - 20:49.


#35 Share sz2p

sz2p

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2015 - 20:50

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

A czy nie podałem linku wcześniej do Axiona Cmatic 820. Myślę że tak, ale chyba zmuszony jestem jeszcze raz go podać dla nieuważnych:

http://www.dlg-test....s_Axion_820.pdf

 

Co do skrzyń powershift to już przeszłość. Przyszłość jest w bezstopniowych co widać u producentów ciągników. Nie masz czym już zripostować i jak masz się bronić skrzyniami powershift (temat dotyczył cały czas bezstopniowych skrzyń) to już lepiej wywiesić białą flagę i się nie odzywać.


Edytowany przez sz2p, 26 luty 2015 - 20:57.


#36 Share Tomek90

Tomek90

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 26 luty 2015 - 20:59

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Na ciężkiej glebie powiershift góruje nad bezstopnówką, więc jaka przeszłość chłopie? To samo co automat na 1/4 mili. 

 

@lewar16 były 16x16 skrzynie w 600C. 



#37 Share Lewar16

Lewar16

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 26 luty 2015 - 21:03

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Widzę że jesteś na wojnie skoro mówisz o wywieszaniu białej flagi ;) Tylko co chcesz porówać - spalanie ciągnika Claas bez filtra i AdBlue, do nowszego Casa z AdBlue? Bezsens. A o sprawności skrzyni w ty teście nic nie ma. I nie poprawiajcie mnie że temat dotyczy tylko skrzyń bezstopniowych, tylko przeczytajcie pierwszy post.

 

Były 16x16, ale nie w Arionie 640, który jest na grafice.

 

Jakie masz podstawy żeby twierdzić że na ciężkiej ziemi góruje Powershift? Testowałem ciągniki Claas na obydwu skrzyniach u mnie na jednym polu z ciężką glebą, z tą samą maszyną i muszę się niezgodzić.


Edytowany przez Lewar16, 26 luty 2015 - 21:08.


#38 Share sz2p

sz2p

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2015 - 21:24

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Gdzie od razu na wojnie ^^ ... Co to samego sporu CNH vs Claas to zaczęło się od porównań skrzyń bezstopniowych. Widzę że narazie puki nie ma nowych testów cała ta kłótnia traci sens. Poczekamy zobaczymy...

Podsumowując każdy chwali to co ma ;)

 

A jeżeli chodzi o automat na 1/4 to tylko takie rozwiązanie. Czas przełączania biegu w Audi R8 liczony jest w us (mikro sekundach), więc nie pisz że automat jest bez sensu. Jeśli chodzi o same ciągniki to chodzi o coraz większy komfort operatora i optymalne wykorzystanie mocy silnika, dlatego skrzynie bezstopniowe będą miały coraz większy udział na rynku ciągników. Nawet Kubota opracowała swoją skrzynię cvt wię coś o tym świadczy...

 



#39 Share Tomek90

Tomek90

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 26 luty 2015 - 21:28

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

Tak zgadza się seria C do 630 była. 

 

Cieżka gleba to ciężka gdzie orać się nie opłaca bo tyle paliwa idzie. Gaz w podłogę i idzie bez redukcji, gdzie automat przebija i traci z każdym przebiciem, jak w autach (chodz troche inaczej). Wygoda jest, ale na tym koniec. Tak to widzę, być może się mylę. 

Tak jeszcze powiem Wam chłopaki, rozmawiacie o spalaniu które nie jest wcale najważniejsze. Mamy kombajn JD, ciągnik claas, palą dużo nie powiem, ale sąsiad orzący obok pługiem rozstawionym na 160cm lezie wolniej niż z tą samą szerkościa i 20km mniej. Co z tego że podobno jego ciągnik mało pali bo to NH??  

 

btw. gdzies czytałem że bezstopniówki mają straty mocy.

Napewno będą miały coraz większy udział w rynku bo w polsce wszystko to praktycznie piachy, ale nie gadaj z ps to przeszłość.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT? Dzisiaj, 05:32
  •  

#40 Share jacek1296

jacek1296

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 480 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:motoryzacja.sport

Napisany 27 luty 2015 - 16:13

CLAAS Arion, CASE Puma CVX czy STEYR CVT?

przecież wstawiłem zdjęcie i pisałem że fabryczny przedni tuz w case jest produkowany przez case razem z ciągnikiem i stanowi nie rozłączalny element ciągnika tak jak tylny tuz, mam jeszcze wstawić zdjęcia z katalogu części jak to wygląda?

 

Ten twój "fabryczny" tuz jest produkcji zuidberga(info od głównego handlowca jednego z dealereów case). Także ten twój case aż taki cudowny nie jest. Nie twierdzę też,że jest zły.
 


Edytowany przez jacek1296, 27 luty 2015 - 16:16.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy class arion case puma cvx steyr cvt