rbit

O co chodzi z regulacją pozycyjną, siłową i neutralną w Belarus 820?

Polecane posty

rbit    5

Zauważyłem, że w moim Belarusie ramiona cały czas opadają siłą grawitacji - nie ma docisku. Przestawiałem tą gałką pod siedzeniem w dwa zazębienia ( chyba chodzi o pozycję regulacyjną i siłową ) jak również w pozycji na luzie ( neutralnej jak wynika z instrukcji), ale gdy daję wajchą w kabinie opuszczanie  do samego dołu to ramiona opadaja tylko siłą grawitacji i jest tak w każdym położeniu tego przełącznika koło rozdzielacza . Czy tak ma być? O co chodzi z tymi trzema pozycjami -   tak na chłopski rozum?

Czym się różnią od siebie te pozycje  w pracy ciągnika z maszyną? Aha i do czego jest to kółko nad tym przełącznikiem pod siedzeniem?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Trzeba było dokładnie przeczytać instrukcje obsługi...

 

Dociążanie w tym ciągniku jest marne, gdyż ciśnienie wypychające siłownik ma wartość tylko 30 bar. 

 

Regulacja pozycyjna - jak sama nazwa mówi - wysokość podniesionej maszyny odpowiada pozycji wajchy w kabinie, są tam nawet numerki. Im wajcha bardziej z przodu ciągnika tym ramiona są niżej i na odwrót. Ja to wykorzystuje w pługu.

 

Neutral ma tylko 3 pozycje:

- Podnoszenie ( wajcha w tył )

- Neutral czyli ramiona są unieruchomiene ( wajcha przy 'N' )

- Opuszczanie ( wajcha do przodu od 'N' )

Dobre przy bronach czy agregacie

 

Regulacja siłowa - tutaj wajcha zachowuje się tak samo jak w neutralnym położeniu gałki pod siedzeniem, ale do głosu dochodzi jeszcze nacisk na śróbę centralną. Np.: podpięty głębosz gdy zagłębi się zbyt mocno - ciągnik sam go trochę podniesie bez interwencji szczęśliwego operatora :)

 

A "kółko nad tym przełącznikiem pod siedzeniem" służy do regulacji szybkości reakcji podnośnika. Ja ustawiłem na najszybszą reakcję


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A widzisz ja podniosę tył ciągnika ramionami nad ziemię bez problemu rozdzielaczem koło kierownicy. W któryś regulatorach wprowadzili jakąś zmianę i ograniczyli to.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

W wersji "monoblok" nie ma docisku ramion podnośnika, siłownik jest jednostronnego działania.

 

A z regulacją jest  tak - siłowa, to utrzymanie stałej siły potrzebnej do uciągu narzędzia, a pozycyjna - wymuszenie stałej pozycji/głębokości pracy.

 

W wersjach z regulatorem na 3 przewody (pod siedzeniem) dźwignią przy siedzeniu można tylko opuścić narzędzie, a w wersji na 5 przewodów podnosić i opuszczać.

Ja mam ciągnik bez regulatora i dźwignik przy siedzeniu i powiem tak - po przesiadce z C-360 jest to trochę upierdliwe.

Poza tym aby regulacja działała, trzeba regularnie zaglądać do mechanizmu i kasowac luzy, inaczej minimalny luz na cięgiełkach powoduje, że przestaje ta regulacja działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

 Seweryn czyli jak w swoim docisne przednim rozdzielaczem w pozycji opuszczanie to podniosę ciągnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U mnie tak. Podniosę tył ciągnika do góry.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

820 nie ma już takiego docisku aby koła unieść tylko możemy np, podczas orki docisnąć pług aby nie wyskoczył.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

To to wiem docisk działa ,ale nie próbowałem podnosić go do góry dźwignia z przodu ,podnosząc do góry ciężki sprzęt to ją używam i dziala ale jest to uciążliwe  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj