minor15

[Zetor] Połączenie świateł mijania z górnymi lampami

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
minor15    26

Czesc. Jezdze zetorem 3320 i nie moge czegos zkumac. otoz jak czasem robie w nocy i chce sobie dobrze oswietlic to musze szukac kompromisu otoz. Chce miec wlaczaone swiatla drogowe, reflektory na dachu i jeszcze z tylu jedno swiatlo robocze. A nie wlacze swiatel na dachu jak mam wlaczone swiatla drogowe i wogole tego nei kumam ;/ to tak ma byc czy moze to jest jakas specjalna kolejnosc wlaczania swiatel ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Brejdak jakoś włącza światła drogowe i dachowe ale nie pamiętam jak, jak do niego jutro napiszę to dam Ci znać na priv co odpisał


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor53400    2

ja mam tak samo w swoim zetorze , jak właczam światła dachowe to drogowe mi sie wylączają ,i na odwrót :) taki już ich urok , ale mozna to zmienić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6530    1

Ja też mam tak przy 5341.Jak miałem Zetora 7211 to mogłem włączyć górne i dolne dopóki mi się instalacja nie sfajczyła :)


widły 50zł, śipa 40zł ,wyrzucanie obornika bezcenne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Do kolegi @minor15 te typy tak mają! I nic nie poradzisz! (chyba ze jakies obejście ale nie polecam!). Jesli włączysz światła na dachu pozostaja tylko halogeny nad lampami! Światła drogowe gasną!! U mnie w 8540 też tak jest i raczej nie da sie tego obejść! :)


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Możesz poszperać w instalacji i podłączyć tak aby po włączeniu dachowych drogowe nie gasną ale czy to est aż tak ważne i jeszcze jest jedno jak będzie taki pobór prądu to coś może się stać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

W moim 7211 to samo było.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor6441    2

można oba jednocześnie włączyć, ale trzeba trzymać od świateł drogowych ten przełącznik cały czas, trochę dziwnie to jest rozwiązane, mam tak w 3320

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grooo    0

mam dowas pytanie jak włączyć te szperwcze i normalne światła razem.Mam zetora od niedawna i niemog tego rozgryść chodzi mi o to żeby sie świeciły te w dachu i w masce razem widziałem na fimikach że tak możnaprosze o pomoc :D;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75

było już o tym kilka razy pisane. więc napiszę jeszcze raz .zrozumcie- to nie są żadne szperacze ani halogeny tylko zwykłe światła mijania (krótkie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Dobrym chwytem jest też zmiana połączeń w kostce przy żarówkach-(robisz tak żeby u góry paliły się długie)-i masz wtedy naprawdę fajne "halogeny"  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarucki    3

Jak w temacie :)

z racji tego że zetory nie mają specjalnie super mocno świecących świateł w białej barwie... tknęło mnie aby coś z tym zrobić.

Przepis jest prosty każdy z nas ma górne reflektory które włącza się oddzielnym włącznikiem, przy czym pozbawiamy się świateł "dolnych" ok ale reflektory dolne jak i górne są dokładnie takie same, (na przykładzie zetora którego obecnie mam 7340)zamontowane są w nich żarówki H4 ale jak wspomniałem wcześniej w górnych reflektorach wykorzystane są jedynie światła mijania!

Ja wykorzystałem właśnie reflektory górne i włókna H4 odpowiedzialne za świata drogowe :)

Do zabiegu potrzebne będzie nam,

- ok 6 metrów kabla (ja użyłem o przekroju 5mm)

- przekaźnik uniwersalny

- bezpiecznik

- kilka peszel, taśma izolacyjna, cyna, lutownica i inne pierdółki ok 2h wolnego wieczorku :)

 

 

Fabrycznie nie ma doprowadzonej instalacji, ale to nie problem, wystarczy z pod maski przeprowadzić jeden przewód do reflektorów górnych, w okolicach akumulatora przymocować przekaźnik z bezpiecznikiem, podpiąć go przez bezpiecznik i w zasadzie jest gotowe :D

 

Efekt jaki otrzymamy jest naprawdę zadziwiający, ja osobiście nie mogłem się zachwycić oświetleniem drogi jakie ujrzałem po włączeniu świateł drogowych - po prostu GÓRNE REFLEKTORY ROBIĄ ROBOTĘ!!! dlatego w niedalekiej przyszłości w dolne reflektory też wepnę przekaźniki. Koszta są na poziomie 30/40pln.

 

P.S. na dniach postaram się umieścić zdjęcia z owej przeróbki, schemat podłączenia i efekty końcowy pracy...


Zetor 7340, Ursus 2812, JD 5410N, Lamborghini Runner 450, Lamborghini RS80
Joanna#1, Joanna#2, KPS-3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodecki    0

Jak w temacie :)

z racji tego że zetory nie mają specjalnie super mocno świecących świateł w białej barwie... tknęło mnie aby coś z tym zrobić.

Przepis jest prosty każdy z nas ma górne reflektory które włącza się oddzielnym włącznikiem, przy czym pozbawiamy się świateł "dolnych" ok ale reflektory dolne jak i górne są dokładnie takie same, (na przykładzie zetora którego obecnie mam 7340)zamontowane są w nich żarówki H4 ale jak wspomniałem wcześniej w górnych reflektorach wykorzystane są jedynie światła mijania!

Ja wykorzystałem właśnie reflektory górne i włókna H4 odpowiedzialne za świata drogowe :)

Do zabiegu potrzebne będzie nam,

- ok 6 metrów kabla (ja użyłem o przekroju 5mm)

- przekaźnik uniwersalny

- bezpiecznik

- kilka peszel, taśma izolacyjna, cyna, lutownica i inne pierdółki ok 2h wolnego wieczorku :)

 

 

Fabrycznie nie ma doprowadzonej instalacji, ale to nie problem, wystarczy z pod maski przeprowadzić jeden przewód do reflektorów górnych, w okolicach akumulatora przymocować przekaźnik z bezpiecznikiem, podpiąć go przez bezpiecznik i w zasadzie jest gotowe :D

 

Efekt jaki otrzymamy jest naprawdę zadziwiający, ja osobiście nie mogłem się zachwycić oświetleniem drogi jakie ujrzałem po włączeniu świateł drogowych - po prostu GÓRNE REFLEKTORY ROBIĄ ROBOTĘ!!! dlatego w niedalekiej przyszłości w dolne reflektory też wepnę przekaźniki. Koszta są na poziomie 30/40pln.

 

P.S. na dniach postaram się umieścić zdjęcia z owej przeróbki, schemat podłączenia i efekty końcowy pracy...

 

Dosyć ciekawe. Czekamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

nie wiem co ty kombinujesz ale z twojego opisu widze że podłączyłeś górne tak żeby żarówki świeciły na obwodzie drogowych, moze do pola będzie dobrze ale u mnie jak robie czasami w nocy to powiem że lampy świecą mocno nawet jak jadę drogą to gdy włączone mijania mam to niektórzy mi drogowymi szczęlą abym zmienił na mijania, napisałeś że zakładałeś przekaźniki, myślałem że w 7340 są światła na przekaźnikach u mnie zarówno , mijania, drogowe, i góne są obsługiwane przez przekaźniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

u mnie w 7245 gorne halogeny niestety swieca bardzo kiepsko ale mam zamiar dostawic drugie w dachu co napewno poprawi efekt. co do switeł mijania w seri zetorów 5211-7745 sa okragłe lampy z przodu jak kazdy wie. ja zmieniłem je na lampy od duzego Fiata które sa na zarówke H4 wstawiłem H4 z efektem xenonu(white light) swiatło jest faktycznie białe i efekt bardzo zadowalajacy a koszt nie wielki wiec jak komus sie zbija oryginalne zetorowskie proponuje na zmiane na takie ;)


23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Już dawno mam takie, w Agromie właśnie proponują te dedykowane do sam. fiat125, star200.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ja juz parę lat temu przerzuciłem kable tak aby u góry świeciły się "drogowe" i wyregulowałem te reflektory tak aby swieciły bardziej do dołu-efekt nienajgorszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a po co zmieniać lampy do H4 jak teraz robią je z okrągłym kołnierzem, w ciapku mam ju 1,5 roku i świecą super w 5211 też mam założone i swiec elegancko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarucki    3

nie wiem co ty kombinujesz ale z twojego opisu widze że podłączyłeś górne tak żeby żarówki świeciły na obwodzie drogowych, moze do pola będzie dobrze ale u mnie jak robie czasami w nocy to powiem że lampy świecą mocno nawet jak jadę drogą to gdy włączone mijania mam to niektórzy mi drogowymi szczęlą abym zmienił na mijania, napisałeś że zakładałeś przekaźniki, myślałem że w 7340 są światła na przekaźnikach u mnie zarówno , mijania, drogowe, i góne są obsługiwane przez przekaźniki.

 

W takim razie masz wyjątkowego zetora :))

bo ten który mam jaki i inne które były w moim posiadaniu nigdy nie miały normalnych świateł, tylko żółty zachód słońca :P

Generalnie kable które idą do świateł są cienkie jak żyłki! więc jak ma to świecić.... jeśli chodzi o fabrycznie zamontowane przekaźniki to wydaje mi się że ich tam po prostu nie ma! bo jakoś ani ich nie słyszałem ani nie widziałem!

 

Co do przekroju kabla to coś pomieszałem :P

 

zdjęcia już zrobione, ale brak czasu aby je zamieścić :P jak ogarnę się z opryskami to dolne reflektory też pójdą pod przekaźniki :P i zacznę szukać przyczyny nie działającego nawiewu oraz braku tylnych górnych halogenów :P


Zetor 7340, Ursus 2812, JD 5410N, Lamborghini Runner 450, Lamborghini RS80
Joanna#1, Joanna#2, KPS-3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

.

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj