minor15

[Zetor] Połączenie świateł mijania z górnymi lampami

Polecane posty

Kamil1998    92

raczej żeby tak troche dalej świeciły niż te okrąglaki w masce,bo widzę ledwo 4 metry przed sobą


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Załóż przekaźniki i prąd do zasilania reflektorów weź bezpośrednio z akumulatora(mozna od alternatora) i odzyskasz światła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Jaki przekaźnik i skąd go wziąć? Jeśli puścić prosto z akumulatora to pomijając stacyjkę i dać oddzielny włącznik?


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Hmm. No dobra, a po co jeszcze plus z akumulatora?

I może pytanie trochę inne: Czy wsadzenie przekaźnika do 3. sekcji TUR'a poprawiło by zaskok elektrozaworu,bo sie lubi zacinać i nie zawsze łączy. Jaki to musiałby być przekaźnik?

Edytowano przez Kamil1998

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Bo jakby to tak po "chłopsku" wyjaśnić... Plus z aku to masz tak jakby ten główny prąd zasilający światła, a ze stacyjki (po drodze włącznik), steruje tylko przekaźnikiem aby podał ten prąd na lampy. Mało technicznie ale myślę, że załapałeś o co chodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

By zapobiec spadkom napięcia, przez które te reflektory tak słabo świecą. Zastosuj przewód o przekroju 4mm2 zabezpiecz bezpiecznikiem. W swoim 5211, zamiast ciągnąć prąd od akumulatora, wziałem go z zacisku alternatora(tam gdzie jest podłączony gruby przewód), przekaźniki umieścilem obok filtra powietrza na wsporniku poszycia maski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lepo    0

czy taki by mógł być schemat do podłączenia lamp w starych zetorach:

 

Przewód 4mm² od akumulatora przekaźnik, potem bezpiecznik, włącznik i do lamp.

Jeszcze się zastanawiam nad lampami, znalazłem jakieś dalekosiężne firmy wesem czy kupić oryginalne zetorowskie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Bezpiecznik powinien być na poczatku przewodu zasilającego. Włącznik "przełącznik" steruje przekaźnikiem(przekaźnikami - oddzielne dla mijania i drogowych), a prąd do zasilania lamp idzie ze zwory przekaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Dzięki, będziemy coś kombinować ;) Ponawiam pytanie co do 3 sekcji w turze. Czy wstawienie przekaźnika przyspieszy reakcje elektromagnesu? I czy z przekaźnika może iść tylko jeden kabel,czy muszą być dwa

Edytowano przez Kamil1998

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marerek    4

nie działa a zresztą i tak nie potrzebna to jak jest możliwość zrobienia tego i jeszcze z ciekawości to co by mogło się popsuć w wycieracie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    106
Napisano (edytowany)

Siemka, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co musiałbym zrobić żeby światła górne świeciły razem z dolnymi? ;)

wiem że ten temat był dużo razy poruszany, ale nigdy nie było to dokładnie wyjaśnione ( tak mi się wydaje) 

Edytowano przez dragonmt852

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Pewnie w ciągniku, w tej serii w której jest temat założony... Każdy mający z tym styczność będzie wiedział o co chodzi :D

Przerobić możesz ale za wielkich efektów wcale nie będzie. Na dłuższą pracę za bardzo i tak się nie nada bo to są zwykłe lampy do świateł mijania. Lepiej dołóż Sobie jakieś lampy robocze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    106

ciągnik to: Zetor 7211

Pracuję w nocy tylko sporadycznie ;)

Mógłbyś wyjaśnić w jaki sposób to zrobić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mf255fan    9

Ja zrobiłem tak że mam włączone dolne albo dolne i górne nie dam rady włączyć tylko górnych a zrobiłem to tak że rozgałęziłem wyjście ze stacyjki na dolne lampy i podpiołęm do zasilania na włącznik od tych górnych ale to nie jest zbyt idealne rozwiązanie ale ja używam tego sporadycznie więc mi wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luki1988    5

Panowie mam problem ze światłami krótkimi w moim zetorku 6245,otóż nie mogę włączyć halogenów i krótkich jednocześnie bo gdy włączam halogeny dachowe to krótkie gasną. Wiem że taka sytuacja jest światłach długich i to jest normalne ale przy krótkich powinno się dać włączyć jedne i drugie.

Może ten przełącznik długich - kierunków - trąbki jest popsuty? Bo jest też taki rozdygotany... a może stacyjka? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Masz krótkie w masce albo w dachu, razem nie będą świecić. Długie masz tylko w masce. Tak jest w oryginale. Zobacz w poprzednich postach, wszystko jest wyjaśnione.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luki1988    5

Zamiast tych w dachu zamontowałem lepsze lampy robocze też okrągłe z myślą że będę robił w nocy na krótkich w masce i tych nowych w dachu. A tu guzik. Wiem że można przerobić bo wystarczy dać nowy włącznik i niezależne zasilanie ale jeśli ma instalacja nie wytrzymać to lepiej nie cudować.  Myślałem że problem lamp dachowych i tych w masce jest przy sparowaniu z długimi drogowymi a ze na krótkich nie. Jakoś mi się wydaje że kiedyś dało się zapalić krótkie w masce i te dachowe, ze tak  robiłem  po nocy i dlatego pomyślałem że coś się popier.w instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Daj oddzielny przewód od rozrusznika przez bezpiecznik i włącznik do lamp dachowych i po problemie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luki1988    5

Mares w związku z zaginięciem zasilania stacyjki ( inny temat) będę ciągnął nowy przewód od rozrusznika i zechce też tak jak napisałeś wyżej dać nowy włącznik do dołożonych lamp dachowych żeby zapalać je razem z lampami w masce...ale teraz czy muszę ciągnąć jeszcze jeden przewód od rozrusznika na włącznik lamp czy mogę wpiąć się razem pod stacyjkę - gniazdo skręcane 30 albo pod to wolne skręcane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj