Borekk17

Remont silnika czy jest to opłacalne?

Polecane posty

Borekk17    890

cześć jak sadzicie czy opłaca sie remont silnika ??? czy lepiej kupic drugi silnik po remoncie.. 10lat temu wyszlła korba bokiem blok został zaklejony . przy wciskaniu sprzegła przesuwa sie wał korbowy bierze olej i od 4 lat ma niskie

cisnienie oleju na ciepłym 0,5 bara

.

Mam cześci drugi wał po 2 szlifie nowe koła rozrządu i dwie głowice które zregenerowałem

 

 

ile mnie wyniesie taka zabawa remont chce robić sam ile moga wynieść mnie części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    400

z całym szacunkiem ale nie zawracaj sobie tyłka kup silnik z agregatu od zetora poczujesz moc spalanie zostanie na poziomie 4011:) remont będzie cię kosztował ze 3tys minimalnie plus dotarcie 1tys a za 4kupisz silnik zetora też się zastanawiałem nad remontem swojego ale potrzebowalem kilku koni extra i do c355 trafil silnik 72xx :) na zdanie w zakładzie silnik kosztuje średnio 4-4,5tys od c360..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

tylko na 5 ha to nie potrzeba mi więcej koni a silnik zetora moge mieć od ręki za 4100 z ,agregatu i gwarancja na miesiąc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Nie ma sensu tego remontować bo tu praktycznie wszystko jest nowe potrzebne. Lepiej kupić drugi z pewnego źródła i mieć problem z głowy.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

czy ja wiem czy wszystko nowe ?? najgorsze jest to ze ten wał sie przesuwa

 

mam drugi wał po drugim szlifie

nowe koła rozrzadu

dwie głowice po regeneracji a z czterech jeszcze 2 wybiore dobre zostanie mi kupic 4 zestawy naprawcze panewki wałek rozrzadu tulejki do korbowodów i wałka uszczelki pompa oleju mogłaby zostać stara

tylko zeby zregenerować zabezpieczenia wału żeby sie nie przesuwał i po remoncie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    400

hm no to faktycznie na 5ha ciapkiem to obrobi:) jak uważasz :) blok napewno do przetoczenia i osiowania.. ale dziwne że się wal rusza.. to że pękniety blok jak nie przecoeka to pół biedy sam mialem i był z 10lat zalepiony poxiliną:) 

jeżeli pompa olejowa da poprawne ciśnienie może zostać chociaż pompa to nie duży koszt:) za korbowód u mnie koło 100za regeneracje zestawy naprawcze ursus 700-800zł ciekawe w jakim stanie pompa paliwowa:) ciekawe ile zgarnie za naprawę bloku zakład no ale koło 2tys możesz szykować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Ciekawa propozycja. Nawet bardzo, aż sam się zastanowię nad nią...


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

witam ostatnio zauważyłem ze w moim ursusie przesuwa sie wał korbowy a co za tym idzie trzeba zrobić remont z moich wyliczeń wyszlo ze na drugi blok i reszte czesci potrzebuje około 3800 i zastanawiam sie czy nie kupić całego ciagnika na części i znalazłem tylko nie wiem czy to sie opłaci

byłem dziś ogladnać c4011 cena 4500 blok w 2 miejscach spawany brak chamulców cieżko pali i strasznie kopci na biało w skrzyni ponoć 2 i3 bieg hałasuje opony z tyłu do wymiany bo ktoś je, na śruby łatał instalacja do poprawy miekki przód bez luzu przednie opony ok podnosnik działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr1975    0

luz ośowy wału ma być jak jest za duży można go wyregulować podkładki oporowymi są madwymiarowe i po problemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

ale jak wciskam sprzegło to wal korbowy sie przesuwa ze 3,5 cm i słychać tarcie w silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr1975    0

podkładki oporowe mają ok 5 mm grubości może są pobycie ranę trzeba to sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

tyle przy tym robiłem i nie spotkałem sie z tym kiedys to było kołkowane i wytrzymało 8 lat teraz tego juz tanim kosztem nie zrobie bo jak wał sie przesuwa ponad 3 centymetry to tam,jest wszystko wytarte i podkładki nie pomogom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sikor210    0

Witam

Otrzymałem  od  Ojca  3p. I jak to często  bywa chciałbym z  nim  zrobić trochę  porzadku ( a muszę dużo ). W zeszłym  roku zrobiłem pompę i  opony. Teraz  zabieram się za remont generalny. Głównym powodem  jest   pobór  oleju ( w ciągu 50 mth   pobrał  około 5 litrów!) , olej  był na tyle pobierany ,że nie  udało się silnikowi go całkowicie  spalić i wydmuchiwało  go zaraz za kolektorem. Mam też wrażenie że ubywa wody w chłodnicy, a chciałbym to  zalać  płynem  bo wkurza mnie ciągłe wlewanie i wylewanie wody zimą. Jak naleję wody w chłodnicy pod korek to  po pracy tej wody jest  odrobnia wyżej  niż  kanaliki w chłodnicy. Pytanie do Was czy też macie podobnie z tą wodą. Czego nie pominąć w czasie remontu i na co zwrócić uwagę. Oczywiście nie robię remontu sam  bo nie jestem mechanikiem, a jedynie asystuję w czasie pracy.  CHciałbym mieć tak zrobione, żebym nie musiał już tam zaglądać. W tym momencie pracuje ciągnikiem śladowe ilości ( 100 mth / rok ). Wrzucam jeszcze fotkę  którą zrobiłem po zdemnotowaniu   głowicy. Liczę na Wasze porady by mając  rozpołowiony silnik nic nie pominąć

post-133744-0-17327200-1431415515_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

kolega mój woził silnik od 3p do paciorkowej woli koło zwolenia, płacił 3tysie i jak rano zawiózł to koło 18 odebrał zrobiony silnik, chodzi super już drugi sezon ale robili wszystko od wału po regeneracje pompy wszelkie regulacje itp. moim zdaniem warto bo sam tak nie zrobi żaden mechanik a policzyc koszty szlif wału, osiowośc, zrobić głowice itp itd to wyjdzie drożej a i tak nie wyregulujesz tego tak jak oni na profesionalnym sprzęcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj