zf11441

Claas Arion-Opinie na temat osi resorowanej ProActiv

Polecane posty

zf11441    2

Panowie chciałem się zapytać o tą oś.Jaka jest wygoda z tą osią, różnice miedzy modelem z nią a bez niej ,komfort pracy i oczywiście awaryjność czy jest duża czy w ogóle  jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Oś się psuje, duży nacisk na oś, siłowniki, amortyzatory, i ciągnik można przewrócić bo nie ma stabilizacji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    41

No i jak ustawiasz np. bele otworzysz chwytak i idzie tur do góry i wtedy możesz o coś zawadzić czy też uszkodzić folie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

A to puszczasz bele w powietrzu? Ja puszczam belę jak się ona oprze na gruncie (lub drugiej beli) i zjawisko które opisujesz nie występuje.

 

To jeżeli przy pracy z TUR'em przenia oś powinna być wyłączona to przy wieszaniu ciężarku na TUZ'ie również, teraz przyznać się bez bicia, kto wyłącza miękką ośkę przy używaniu przedniego TUZ?  :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    41
Napisano (edytowany)

u znajomego w JD tak jest jak postawi bele to chwytak idzie do góry. JA niestety nie mam amortyzowanej ośki a szkoda :/

Edytowano przez kamil1616

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

To po prostu nie opiera beli do końca i ośka cały czas jest ugięta, gdyby odciążył ośke to ten problem nie występuje. Równie dobrze może iść do góry przez amortyzację ładowacza (jeżeli bele są ciężkie, bo przy słomie nie widać różnicy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    41

Może tak być jak mówisz bo tura też ma amortyzowanego. Swoją drogą najlepiej zablokować oś podczas pracy z turem i po problemie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od dwoch miesięcy uzytkuje ariona 420 zakupionego w agrolandzie. Zrezygnowałem z osi proactiv głownie ze względow ekonomicznych i musze stwierdzic, ze to najgorsza decyzja jaką moglem podjąc. wczesniej pracowałem modelami z amortyzacją, ktore firma udostępniala mi na pokazy i teraz męcze sie niesamowicie. w polu jakos idzie ale juz wyjazdy na uwrocia to porazka jak i dojazd do pola to dramat. Zwłaszcza, ze drogi w naszym kraju pozostawiają duzo do zyczenia. Wszystkim gorąco polecam dolozyc te kilka tysiecy i coeszyc sie komfortową pracą bo naprawde warto. Z tego co sie dowiedzialem wczesniej na temat osi to nie mozna jej uzywac tylko podczas orki ze wzgledu na przechył ciagnika. co do reszty nie ma przeciwskazań

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Bzdury piszesz. Właśnie podczas orki jest najbardziej potrzebna. Powoduje że przednie koła nie tracą przyczepności, co zwiększa uciąg i zmniejsza poślizg i zużycie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Kurde nie piszcie o jakimś braku stabilizacji jak nie macie doświadczenie, bo to jest śmieszne, że można przewrócić ciągnik. Ogólnie Cararo to jest za***ista sprawa, bo jeśli masz ciężką maszynę z tyłu na TUZ, włączasz amortyzację tylnego TUZ'a, przedniej osi i opuszczasz minimalnie przedniego TUZ'a, żeby uruchomić amortyzację. Jak dla mnie baja i nie wyobrażam sobie maszyny bez amortyzacji przedniej osi i przedniego TUZ'a. Choć aczkolwiek jeśli ktoś jest syfiażem i nie dba o maszyny, nie będzie smarował tej osi (a są tam 22 smarowniczki, ale można mieć to podzielone na dwie kostki po jednym smarowniku) to niech sobie odpuści, bo naprawa jest kosztowna, jednak regularne smarowania pozwolą pracować kilka, kilkanaście tyś godzin bez dotykania, choć przy lekkim wyrobieniu krzyżaki będą pukały, ale to nie będzie miało żadnego ujemnego wpływu na pracę i żywotność (ponieważ wytarciu ulegną lekko tylko podkładki dystansujące owe krzyżaki). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez artur04c
      Witam, Mam Claasa Airiona 640 i zauważyłem ze sam z siebie kręci się wałek odbioru mocy z tyłu choć jest wyłączony, jak go zahamuje to niby stoi ale po czasie lub po ponownym uruchomieniu silnika znów się kręci. Sytuacja jest wredna bo jak jadę z opryskiwaczem to mi zaczyna wałek kręcić i podczas transportu wiadomo co sie dzieje. Jakieś porady ? 
    • Przez POLAKPl
      Witam, potrzebuję instrukcji napraw claas ares 816 po polsku. Czy może ktoś tako posiada? 
    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj