tomi800302

MTZ82 wyskakuje 6 i 9

Polecane posty

tomi800302    0

Witam

mam pytanie gdy ciagnik ma ciezej wyskakuje mi 6 i 9.

Dodam ze te dwa biegi wchodza lzej pozostałe trzeba mocniej załaczyc aby wszedł.

Co to moze byc czy moze jest cos takiego tam jak w c-360 takie zabezpieczenia?

Ciagnik to mtz 82 z 1984r.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdejmij pokrywę pod niż jest dwoma śrubami przykręcona klapka. Ona trzyma sprężyny zatrzasków. Przy okazji sprawdź czy nie są wytarte widełki, rowki zatrzasków w listwie, sprzęgło kłowe i czy sama skrzynia nie ma luzów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Witam pozwolę się na podpięcie do tematu. Również mam problem z wyskakującą 9. Wchodzi normalnie, może lżej może nie. Po wrzuceniu czuć jak dźwignia lekko się cofa, a przy dodaniu ostro gazu wyrzuca bieg, Dodam, że lewarek mam z boku, Czy zdjęcie tej pokrywy i wymiana sprężynek możliwa jest we własnym zakresie. Ciągnik 89 rok duża kabina. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprężynek jak najbardziej możliwa,ale u ciebie chya nie pomorze,tak czy inaczej musisz tam zajrzeć,prawdopodobnie podrobiony tryb albo któreś łożysko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że to niema sensu,chyba że masz uszkodzoną obudowę,tak czy tak skrzynię trzeba wyjąć,jak jest wyjęta to wymiana łożysk i ewentualnie innych części to pikuś i wyjdzie duuużo taniej niż nowa skrzynia,moim zdaniem remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nigdy niema tak że wszystko do wymiany,łożyska to w każdej składnicy(byle dobrej jakości)ewentualnie jakiś tryb znajdziesz w necie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2355

witam również podepne się do tematu a mianowicie u mnie czasami jak przerzucam głównym lewarkiem z szybszych biegów na wolniejsze wyskakuje wolna ,skrzynia" ale nie zawsze jaka może być przyczyna ciągnik mtz 82 99 rok lewarek z boku dużą kabina


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To samo co biegi. Zatrzaski, zużycie, niedokładnie wbijanie. Przynajmniej u mnie zdarzy się że wyleci wolny jak za słabo wbiję.                        


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem w Jumzie wyskakuje 5tka i 4ka na szosowych moze mial ktos ten lub podobny problem ze skrzynia w bilorusce?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały czas te same odpowiedzi. To się niczym nie różni i nie ma znaczenia jaki to ciągnik. Musisz sprawdzić to samo co koledzy powyżej czyli zatrzaski, wodziki, i ewentualnie koła zębate czy nie mają zbyt wytartych zębów. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie wiem czy dotyczy to 6 ale jak wyskakuje 9 to winna jest nakrętka na "wałku atakującym".


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robo1980    58

A jaka może być przyczyna że 9 wyskakuje pod obciążeniem ale nie zawsze ,np raz przejadę dany odcinek drogi i nie wyskoczy a raz potrafi ze dwa razy wyskoczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Przeczytaj post #15 i przez boczne okienko zobacz czy główny wałek nie ma luzu wzdłużnego.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scott11    0

Jeśli chodzi o wyskakującą 9-kę, to u mnie przyczyną było uszkodzone łożysko igiełkowe. Naprawiłem go w troszkę nietypowy a może i nie sposób - instalując tulejkę wykonaną z teflonu. Biegi wchodziły po tym zabiegu lekko, mniemam twierdzić lżej jak w nowym egzemplarzu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robo1980    58

Najpierw odkręcę ten dekiel i zobaczę.Nigdy nie zaglądałem mu do skrzyni bo mam go dopiero 5 rok i nie wiem jak się za to zabrać ale dam radę bo władkowi robiłem skrzynie 15 lat temu i chodzi do tej pory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

No i w moim Mtz-cie coś sie sypło. Najpierw od czasu do czasu wyskoczyła 9 a ostatnio gdy podczas transportu puszcze gaz to ciagnik tak wyje że nie idzie usiedzieć w nim. Wczesniej cos takiego nie miało miejsca mimo wyskakującej 9. do tego wycia doszło wyrzucanie tej wajchy od żółwia czy jak on się tam zwie. Wyrzuca na wstecznych i biegach polowych. Na szosowych nie ma to miejsca oprócz wstecznego. Od czego zacząć? Ściagać kabine o rozbierać po kolei  ? 


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Wygląda na łożyska. Jak masz czym to można zdjąć kabinę bo zawsze wygodniej się pracuje. A jak nie to da radę tak zrobić tylko więcej trzeba się naskakać. Zdjąć kabinę, odjechać silnikiem, zdemontować trochę hydrauliki, dekiel od skrzyni z lewarkiem bo tam śruby są do mostu, przystawkę do napędu, odjechać można z obudową sprzęgła razem a potem rozjechać jeszcze raz. Zależy jakie narzędzia posiadasz. I wszystkie łożyska sobie wymień żeby mieć na lata spokój i jak wymieniasz koło zębate to zawsze parami co ze sobą współpracują bo inaczej będą Ci wyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Na 90% jest to nakrętka na wale głównym, odkręć sobie dekiel z boku skrzyni i jakimś łomem porusz za wał główny przód/tył zapewne ma luz.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Heh Pany mam taką zagwozdke to rozkminienia spuszczałem olej ze skrzyni i na magnesie było odgroma wiórów  ale to normalka tylko zastanawiaja mnie takie blaszki mosieżne czy jakies tam co wyleciały przez korek :D dodam tylko tyle ze blokada nie działa i podejrzewam ze pewnie cos sie mogło tam wsypac, a skrzynia po 30 latach chodzi ja miód wszysto fabryka oprócz usczelki od dekla górnego i sprexynki z kulka od zabezpieczenia :D od góry ta skrzynie wyglada jak nowa nie szumi nie trzaska nawet wałek dobrze chodzi dopiero 1 rok temu podciagałem tasmy tylko własnie te blaszki takie co se wylały z olejem co to moze być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i w moim Mtz-cie coś sie sypło. Najpierw od czasu do czasu wyskoczyła 9 a ostatnio gdy podczas transportu puszcze gaz to ciagnik tak wyje że nie idzie usiedzieć w nim. Wczesniej cos takiego nie miało miejsca mimo wyskakującej 9. do tego wycia doszło wyrzucanie tej wajchy od żółwia czy jak on się tam zwie. Wyrzuca na wstecznych i biegach polowych. Na szosowych nie ma to miejsca oprócz wstecznego. Od czego zacząć? Ściagać kabine o rozbierać po kolei  ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj