Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku


14 odpowiedzi na ten temat

#1 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 946 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 25 styczeń 2015 - 20:26

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Witam

Mam ciągnik Massey Ferguson 275 odpowiednik Ursus 4514 i 4512 z silnikiem MF A4.236 66KM/2200rpm i mam zamiar zamontować turbosprężarkę z IVECO DAILY 99450703 , posiadam jeszcze pompę wtryskową z tego pojazdu, tylko nie bardzo pasuje, wszystko w bardzo dobrym stanie.
Czy to ma szansę dobrze działać i przyniesie jakieś pozytywne efekty? Czy szkoda mojej pracy i czasu.
Na początek tylko turbo.
Czy nie jest za duże?
Czy można zrezygnować z zaworu upustowego, nie bardzo mi się mieści?

W zasadzie to tylko koszt mojej pracy.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbosprężarka z samochodu w ciągniku Dzisiaj, 09:29
  •  

#2 Share mikad

mikad

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 909 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2015 - 20:54

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Turbina raczej za mała. Twój ciągnik ma pojemność skokową 3867 cm sześciennych a Iveco około 2800 do tego dochodzi konstrukcja kolektora która zapewne zwiększa szybkość gazów co ma przełożenie na obroty turbiny a tym samym jej wydajność. Zawór upustowy musi być bo inaczej sprężarka będzie pracowała cały czas na obrotach i szybko się zużyje, pomijam już fakt rozerwania dolotowych rur gumowych. Jeżeli sprężarka da radę to musisz podnieść dawkę paliwa aby była proporcjonalna do ilości wtłaczanego powietrza. Pompa wtryskowa z tego pojazdu raczej nie wydoła ze względu na sporo niższą dawkę. Nie wiadomo też jak wysilenie silnika wpłynie na jego żywotność bo silniki perkinsa to chyba najgorsze gówno jakie kiedykolwiek skonstruowano.



#3 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 946 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 25 styczeń 2015 - 21:12

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Pompę jak uda się mechanicznie zamontować to z obrotami i dawką sobie poradzę. Dodatkowo posiada korektor pneumatyczny i elektryczny, ale to później. 

Silnik Iveco mniejsza pojemność ale większa moc pracuje na innych nazwijmy to "parametrach"

W innym ciągniku mam 0.007.0707.4  przy 6l jest niewiele większa fizycznie jak ta z Iveco.



#4 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 26 styczeń 2015 - 10:46

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Proste obliczenie:

 

Weź pojemnośc sinika IVECO i przelicz x MAX obr /min a potem pojemność w ciągniku x MAX obr/min. Jeśli wynik dla ciągnika bedzie większy, niż dla samochodu, to ja bym tej turbiny nie zakładał, gdyż będzie pracować poza bezpiecznym zakresem obrotów. Dodatkowy regulator w pompie ogranicza tylko dawkę paliwa w czasie "rozbiegania się " turbiny, aby ciągnik nie przydymiał. Pompy rotacyjne w perkinsach nie potrzebują tego wynalazku, gdyż w pompach CAV jest regulator stałocisnieniowy, który ogranicza dawkę paliwa, jeśli obroty silnika spadają, aby silnik nadmiernie nie dymił.

 

Generalnie, jeśli chcesz zmniejszyć spalanie, to wystarczy dołożyć turbinę do orginalnej pompy.Jeśli marzy ci się podniesienie mocy, to nie tędy droga. Wymaga to ingerencji w silnik, i to sporej.



#5 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 946 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 26 styczeń 2015 - 11:13

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Weź pojemnośc sinika IVECO i przelicz x MAX obr /min a potem pojemność w ciągniku x MAX obr/min..............

Nie do końca tak będzie bo Iveco pracuje z innym nadmiarem powietrza i ciśnieniem doładowania 122kM z turbo 3700rpm jeszcze opory ze wzrostem rpm
Wychodzi 20% za duża 1036>850 ,a to nie do końca tak. Stopień sprężania w MF jest za duży by tak mocno pompować ja Iveco
Głównie zależy mi na zmniejszeniu spalania poniżej 2000rpm
Jeśli turbina okaże się za mała to mogę ograniczyć obroty do tych, które mnie interesują, na których pracuję poniżej 2000rpm
Ostatecznie otworzy się zawór który trzeba ustawić inaczej.
Cel modyfikacji jest odzyskanie trochę energii spalin.
Jak pisałem wcześniej koszt znikomy , a zaspokoję ciekawość.


Edytowany przez ansu, 26 styczeń 2015 - 11:39.


#6 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 26 styczeń 2015 - 13:09

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Ilość spalin zalezy tylko od pojemności skokowej, obrotów i nadciśnienia w układzie. Można przyjąć dla uproszczenia, że doładowanie dodaje 15% objętości powietrza. Zawór upustowy ogranicza tylko cisnienie doładowania prze puszczenie częsci spalin kanałem obejściowym. Jeśli turbina bedzie za mała, to nalezy sobie uzmysłowić, ze kanał obejściowy może przyjąć tylko część spalin. Niebezpieczeństwo jest takie, że wałek turbiny może się urwać a części polecą bezpośrednio do silnika i będzie kaszanka. Gdybys miał intercooler, to jest większa szansa, że tam zostaną , a do silnika nic się nie przedostanie. Urwanie wałka turbiny powoduje też przedostawanie się dużych ilości oleju silnikowego do komór spalania i "rozbieganie się" silnika.

 

Do C-360 zakładają turbiny od silników PSA 1,9d albo od benzynki (też PSA). Nie wiem, jak z trwałością. Silniki PSA kręcą się do 5k RPM (diesel), ursus ma o połowę mniejsze obroty.

Poeksperymentować można, trzeba sobie tylko zdawać sprawę z zagrożeń. Najtańsze turbo na rynku do ciągnika to TPR6 do MTZ-a. Ten ma pojemnośc około 4750cm3.

Założenie turbiny do MTZ-ta nie daje jakichś wymiernych korzyści na paliwie, za to moment obrotowy rosnie i przesuwa się w kierunku nizszych obrotów.

 

W c-360 ludzie piszą o mniejszym zużyciu paliwa na MTH.



#7 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 946 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 26 styczeń 2015 - 21:43

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Tak czy śmak iloczyn pojemności i nominalnych obrotów dla Iweco jest większy o 20% 1036>850 więc turbina nie jest za mala, a można by powiedzieć, że za duża. Może się okazać, że będzie wytwarzać jakieś ciśnienie dopiero przy max obrotach, a zawór nie otworzy się nigdy.

Jakie są ciśnienia doładowania w silnikach montowanych seryjnie w ciągnikach bez IC i obniżania stopnia sprężania??



#8 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 27 styczeń 2015 - 07:26

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Ja nie jestem przeciwnikiem eksperymentowania, tylko trzeba mieć świadomość istniejących zagrożeń.

Do C-360 ludzie montują sprężarki o ciśnieniu doładowania 0,7 bara bez modyfikacji silnika (z benzyniaków, tam jest mniejsze ciśnienie doładowania ztcmw), więc można przyjąć , że jest to w miarę bezpieczne ciśnienie dla nieodprężonego silnika.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbosprężarka z samochodu w ciągniku Dzisiaj, 09:29
  •  

#9 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 styczeń 2015 - 07:50

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Nie wszystkie silniki są odprężone.  W rodzince silników sw-400 znów doładowane mają większy stopień sprężania 16,5 niż wolnossący 16, ruskie są odprężone o jeden a stare zetory mają taki sam stopień sprężania. tak samo duże ursusy.

Wpływ na ciśnienie doładowania ma też paliwo.  Więcej paliwa to więcej spalin które kręcą turbiną. 


KPK Kumurun Team

#10 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 styczeń 2015 - 21:11

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Ten sam silnik masz w serii 30xx. Sprawdź który model ma turbo i typ turbosprężaki. Wklep w internet i wyskoczy charakterystyka. Porównaj z charakterystyka twojej. 

Tam raczej zaworu upustowego nie będzie.



#11 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 27 styczeń 2015 - 22:53

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

 Pompy rotacyjne w perkinsach nie potrzebują tego wynalazku, gdyż w pompach CAV jest regulator stałocisnieniowy, który ogranicza dawkę paliwa, jeśli obroty silnika spadają, aby silnik nadmiernie nie dymił.

 

 

I tak i nie w starszych do 88r nie było później się pojawiły.

@mirro zawór niestety jest.

Typ sil. w 30xx to AT4.236 i różni się dostosowaniem do turbo od A4.236.

 

@ansu ciekawy pomysł z tym turbo od iveco, w swoim byłem zmuszony wymienić bo była padnięta i w dodatku jakś patałach w Holandii założył nie orginalną(nie było sensu dawać do naprawy). Oryginalna to ta;http://allegro.pl/tu...4958420555.html, niestety cena mnie odstraszyła i postanowiłem zakombinować, założyłem bo pasowała najtańszą od Ursusa 4-ki (680zł). Niestety jest trochę za duża i do 1400 rmp nie daje ciś. dopiero powyżej zaczyna się zegar podnosić, max. dochodzi do 0,8 bar. Wg. mnie trochę mało i trochę późno ale lepiej niż wcale. Gdy by podpasowała od IVECO to chętnie zrobiłbym podmianę, jestem ciekaw co Ci wyjdzie.


Edytowany przez ptaszyna, 27 styczeń 2015 - 23:19.


#12 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 946 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 28 styczeń 2015 - 09:02

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Kupiłem nowy kolektor więc chyba założę. Laptop mi padł, a tam mam katalogi do MF od kosiarki do kombajnów zobaczę jakie części tłoki itp były w A4.236 turbo  Pompę mam bosch 0 460 424 125 R 660


Edytowany przez ansu, 28 styczeń 2015 - 09:07.


#13 Share SZYMANOX

SZYMANOX

    Zaawansowany

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 675 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska
  • Zainteresowania:Mechanizacja rolnictwa i Agrofoto.

Napisany 29 styczeń 2015 - 18:44

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Kiedyś czytałem artykuł  o  doładowaniu 60'tki  .Pisało tam że:

-turbina powinna być od silnika mającego pojemność 75% pojemności ciągnika .

-należy zmniejszyć stopień sprężania przez poszerzenie komory spalania [w przypadku 60'tki z 17 na 16 ].

-należy też opóźnić kąt zapłonu o 3-4%  .

-bezpieczne ciśnienie doładowania dla 60'tki -0,4 bara.

-pisało też co ciekawe o zmniejszeniu dawki paliwa.


Powered by BELARUS 952///FIAT 880 DT /// ZETOR 7211/// URSUC C-330/// WŁADYMIREC T-25///
Wiceprezes KPK Kumurun Team

Księga życzeń i zażaleń na PW/GG.

#14 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 946 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 08 luty 2015 - 10:46

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

Ciągnik będzie pracował z maszynami napędzanymi przez WOM 540, więc raczej nie będę przekraczał 1700rpm, a przy opryskiwaczu pewnie niżej.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbosprężarka z samochodu w ciągniku Dzisiaj, 09:29
  •  

#15 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 15 luty 2015 - 10:08

Turbosprężarka z samochodu w ciągniku

tylko że w fabrycznym AT4.236 masz inne tłoki, inne korbowody, grubsze sworznie korbowodowe. Co mnie zaskoczyło tłok wolnossącego ma 5 pierścieni a turbo 3 pierścienie... te dane mam poprzez porównanie katalogów w którymś sklepie internetowym. Niedawno wujek wpadl na pomysł turbo do 4512 i szukał odpwiedniej pompy wtryskowej żeby podeszla bez kombinacji... nie pamietam modelu ale 2100-2600zł koszt kiedy do wolnossącego za 1200 kupi a z wyglądu to samo. Nie znam się, ale da sie regulowac te dawke paliwa czy sie nie da?

A robić turbo po to żeby było, albo było na chwile i to padnie z jakiś powodów.... jakiś sens te inne tłoki muszą tam mieć (inny rodzaj komory spalania tam gdzieś pisało)

 

Ja do 5314 myslałem kiedyś o montazu LPG... Podobno 10 koni więcej a koszt 1500zł więc dużo taniej i bez nadmiernych przeróbek ale narazie i tak kupiłem mocniejszy traktor


Edytowany przez lukbold, 15 luty 2015 - 10:13.


Podobne tematy a4.236 iveco turbo