mateusz_s

egzamin zetorem, proszę o pomoc.

Polecane posty

mateusz_s    2

 

Cześć, wyskoczę teraz do Was z dziwną prośbą :D Otóż we wtorek 27 stycznia jadę na egzamin praktyczny na prawo jazdy T do Łomży :P Jest tam ciągnik Zetor 5320 + przyczepa Pronar T663/2. ( http://www.word.4lomza.pl/index.php?k=62 ) Mam głupie pytania ;) Może mi ktoś z Was wytłumaczyć gdzie znajdują się następujące rzeczy w tym ciągniku żebym mógł wskazać je na egzaminie ? Te elementy to: poziom oleju w silniku, poziom płynu chłodzącego, poziom płynu hamulcowego, poziom płynu w spryskiwaczach oraz gdzie są te pokrętła czy jak to tam od świateł ? Bardzo prosiłbym o odpowiedź tu lub na PW. W okolicy nie ma nikt żadnego Zetora więc muszę prosić Was o pomoc bo na swojego nauczyciela u którego zapisywałem się w szkole na egzamin to nie ma co liczyć... :/ Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomazi3p    44

Na privie masz charakterystykę 4320-chyba nie rózni się masakrycznie od 5320. A co do świateł to jest tam charakterystyczne pokrętło z namalowanym reflektorem


chociaż co do świateł to poleć się najlepiej użytkownika takiego zetorka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz_s    2

Dzięki za to ;)

Może mi ktoś napisać jak wygląda układ biegów w tym ciągniku ? Oraz teraz takie debilne pytanie: jak zgasić ten ciągnik ( bo znajomi różne rzeczy mi mówili ale to próbowali zapewne wkręcić.. :D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

gasisz dźwignią ręcznego gazu ( po prawej stronie konsoli kierownicy , maxymalnie w dół ) , jak 30-tę albo 60-tkę.

Tak na marginesie to przed egzaminem praktycznym , masz prawo  do zapoznania się z instrukcją obsługi pojazdu ,do którego wsiadasz  i nie musisz tego wiedzieć wcześniej ,gdzie co w nim się znajduje . Schemat biegów masz z lewej strony konsoli , naklejka na blaszanej pokrywie nad kolanami pod kierownicą. Różnie z egzaminatorami bywa ( nastrój zależy od pogody ) ale jak  czego nie wiesz  to pytaj czasami podpowiedzą , na ciągnikach ( w Łomży )za takie rzeczy  nie oblewają ! Biegi powinny tak wyglądać :

                            W--2--4

                             1--3--5

                                          reduktor:
 
                                          polowe
                                          neutralne położenie
                                          drogowe
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz_s    2

Mam kolejne pytania ;)

Otóż powiedzcie mi czy dobrze myślę jak ten cały egzamin się zalicza :D

 

Tak więc, egzaminator podstawia mi ciągnik obok przyczepy. Losuję jedną z tych rzeczy do sprawdzenia ( 1. Poziom oleju w silniku, 2. Poziom płynu chłodzącego, 3. Poziom płynu hamulcowego, 4. Poziom płynu w spryskiwaczach, 5. Działanie sygnału dźwiękowego ) oraz jedną z tych ( Działanie świateł pozycyjnych/postojowych mijania drogowych hamowania"STOP" cofania? kierunkowskazów awaryjnych). Załóżmy że wylosowałem poziom płynu chłodzącego i światła mijania. Aby pokazać gdzie znajduje się chłodnica itp będę musiał sam zdjąć tą pokrywę z maski czy egzaminator wcześniej zdejmie obie ? Oraz czy pokazując światła będę musiał zapalać ciągnik ?

Jeśli pokazałem już te rzeczy teraz trzeba podczepić przyczepę :P Więc już cofam do podczepiania, ile mam prób aby trafić idealnie w punkt ? Następnie jeśli już trafię to włączam neutralny bieg, hamulec ręczny wysiadam podczepiam przyczepę wsiadam i gaszę ciągnik  i dalej wykonuję kolejne czynności czy jeśli trafiłem w ten punk gaszę ciągnik ( na biegu ? czy na neutralnym i ręczny ? ) i podczepiam. 

Teraz jeśli już podczepiłem ją to muszę wykonać wszystkie inne czynności ? Czyli najpierw podłączam te światła razem z hydrauliką potem podnoszę te kółko wyciągam kliny, wkładam na miejsce, ma to jakieś znaczenie kolejność ? :D

Jeśli już wykonałem tamte czynności to trzeba sprawdzić wszystkie światła, więc trzeba zapalić ciągnik czy możny z wyłączonym silnikiem sprawdzać te światła ? 
O co chodzi z tym pompowaniem hamulców w przyczepie ? Jak się to robi, bo słyszałem że przez to ktoś nie zdał :o

Następnie jeśli już to wszystko zrobiłem ustawiam lusterka ? Potem ruszam na łuk, ile mam prób/ czasu na wykonanie tego łuku ?  Następnie jest to wzniesienie, trzeba się na nim zatrzymać zmienić bieg na neutralny i zaciągnąć ręczny ? czy można ominąć to nacisnąć sprzęgło hamulec ręczny ?  

Jeśli dobrze zrozumiałem to będę musiał zrobić albo parkowanie skośne wjazd przodem i wyjazd tyłem oraz parkowanie prostopadłe wjazd przodem i wyjazd tyłem oraz wjazd tyłem i wyjazd przodem ?   STOSOWAĆ się do tych ŻÓŁTYCH pasów czy do białych ?

AA, cały czas na placu mam jeździć ze światłami drogowymi oraz z kierunkowskazem włączać na łuku go też ? ( słyszałem że niektórzy jak włączyli kierunek prawy na łuku to tak jeździli cały czas po placu i wyłączyli go dopiero po wykonaniu ostatniego zadania, prawda to że tak można ? :) )

No i jeśli jakimś cudem uda mi się zdać ten plac to jadę na Łomżę... :/ jak pierwszy raz tam byłem to aż się przeraziłem jaki tam ruch jest straszny, jestem przyzwyczajony że u mnie w Giżycku tak nie ma :P
 Jaki długo jeżdżę po tym mieście ? ( to prawda że egzaminator robi tak że kieruje tylko na rondo potem jakieś większe skrzyżowanie i każe wracać do WORD-u i wpisuje że jeździło się o wile dłużej ?)

Jeśli udało mi się przejechać już to miasto bez problemów ( odpukać ) to wjeżdżam do WORD-u, muszę sam odczepić przyczepę czy robi to już za mnie egzaminator ? Jak wykonywać wtedy czynności ? ( założyć kliny opuścić to kółko odłączyć światła wraz z hydrauliką a następnie odczepić przyczepę odjechać ciągnikiem? ) Kiedy egzaminator da mi tą kartkę jak zdam ? Przed odczepieniem przyczepy czy po ? Co potem będę musiał robić jeśli już ją dostanę ? Muszę gdzieś iść czy mogę wracać do domu zadowolony ? :P

Bardzo proszę o przeczytanie tego meeeega długiego postu, proszę o poprawienie moich błędów bo bardzo zależy mi na waszych opiniach itp. Zapewne było pisane już to ale ciężko przeszukać kilkudziesięciu stron... :)

Z góry dziękuję już tym co mi pomogli ! Czekam na odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez matik5
      Witam mam problem z zetorem majorem cl 80. Na zaświeca się mu na czerwono stóp i błąd DTC   111/01 
      Ktoś się oriętuje co może być przyczyną ? Dodam że żadnych objawów nie ma 
    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj