dragonmt852

spalony bezpiecznik

Polecane posty

dragonmt852    106

Posiadam zetora 7211, chciałem podłączyć nowy reflektor, wszystko podłączyłem i gdy chciałem włączyć spalił sie bezpiecznik ;) wcześniej na tych samych kablach był kogut i działał ;) czy przyczyną może być to że kable były mokre i doszło do zwarcia? bo były one nie schowane do kabiny i były na deszcze, było to może z miesiąc temu, ale dzisiaj je podłączyłem i nadal mogły być wilgotne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie. Przyczyną jest zbyt duży pobór prądu na tym obwodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

najpierw sprawdź czy ten nowy reflektor nie powoduje zwarcia

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brounter    18

Po wymianie bezpiecznika odłącz od obwodu koguta a podłącz sam reflektor i zobacz czy będzie tak samo się działo jak wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    106

ale teraz na tym obwodzie nie ma koguta ;) jest sam reflektor ;)


chyba dobrze podłączyłem bo mase i prąd podłączyłem do jednej konektorki i wpinąłem w ten reflektor ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Żeby nie było zbytniego bałaganu i bezsensownych postów to wstaw zdjęcia lampy i podłączenia. Bo teraz pisanie nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamciow    125

Coś mi się wydaje że chyba jednak podłączenie jednym konektorem nie ma prawa działać. bynajmniej tak zrozumiałem opis :)


Wiem że popełniam błędy ale dopiero się uczę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

będzie działać jak minus pójdzie na obudowę lampy ,bo chyba NIE POŁĄCZYŁ MASY Z ZASILANIEM? . Nie ważne jaki by nie był ten twój reflektor ( zakładam ,że max moc żarówki to 55wat)  to nie jest w stanie  jednym ,krótkotrwałym podłączeniem spalić bezpiecznika 8 amperowego  . Masz gdzieś zwarcie w lampie i od tego zacznij  !!

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Większość wie ale nadal nie wiadomo dokładnie co to za lampa ani jak Ty tą instalacje zrobiłeś. Na zdjęciu zaznaczyłeś jakieś puste miejsce i masz do tego 2 złącza wyżej. Prawdopodobnie to z nich musisz skorzystać. Dać zasilanie na jeden, a drugi pójdzie do masy. Jednak to nadal tylko gdybanie jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    106

Jest to lampa firmy Wesem, te dwa złącza wyżej to jedno od żarówki a drugie od zasilania ;) Poniżej zdjęcia jak to wygląda :

post-69013-0-35215200-1422212765_thumb.jpg

post-69013-0-20107400-1422212803_thumb.jpg

post-69013-0-81785900-1422212894_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Czarny kabel z zasilanie zakończony przyłączem konektorowym żeńskim podłączyć do jednego z pinów przełącznika widocznego na zdjęciu, potem znowu czarny kabel zakończony jak wcześniej podłączamy do w/w przełącznika a drugą jego stronę do kabelka żarówki H3. Następnie należy wykonać kabel koloru niebieskiego lub żółto zielonego zakończyć jego brzegi odpowiednio do potrzeb i jeden jego brzeg podłączyć do ramy kabiny względnie innej ramy pojazdu a drugą stronę do oprawy żarówki H3 w lampie. Miejsce zaznaczone na czerwono powinno być puste. Pamiętajmy aby obwod zasilający lampę był zabezpieczony bezpiecznikiem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    106

do oprawy żarówki H3? mógłbyś jakoś wytłumaczyć w którym to miejscu czy na zdjęciu pokazać?

 

EDIT: 

 

 O to miejsce chodzi? post-69013-0-70558100-1422213718_thumb.jpg

Edytowano przez dragonmt852

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klekot22    0

bialy od zarowki podlacz pod jedna wsowke od wlacznika pod druga wsowke prad .mase podepnij pod obudowe przy zarowce .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klekot22    0

bezpiecznik tak jak kolega gdzieś wyżej pisal 8 amper

jak miałem zetora to wszystkie zalozone mialem te biale bodajże 5 amperowe i dawały rade czasami ktorys sie przepalal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekSki    2

Zakładając, że żarówka pobiera 60W, zgodnie ze wzorem I=P/U, zatem I=60W/12V=5A. Musisz zatem dobrać nieco większy, 8A w zupełności wystarczy, większych nie zakładaj, bezpiecznik jak sama nazwa wskazuje ma zabezpieczać instalację i tym samym w pierwszej kolejności ma przepalić się bezpiecznik niż przewód :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj