Skocz do zawartości

Zdjęcie

problem mf 3070


30 odpowiedzi na ten temat

#21 Share traktormen

traktormen

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 27 styczeń 2015 - 13:51

problem mf 3070

Dobrodzieje: czy ktoś wie jakie jest prawidłowe napięcie z czujnika ciśnienia skrzyni biegów na zielonym kablu idącym do autotronica, oraz z czujnika PTO (wałek wom) do autotronica? Świecą mi się obydwie kontrolki, olej wymieniłem, staan prawie max, odpowietrzyłem skrzynie (pochodził na 1500 obrotów ze 2 minuty) i ni cholere nie gasną. Poki co na czujniku ciśnienia mam 5.5v a gdy podepnę opornik 55 ohm to wychodzi 0.03 v i nadal żadnej reakcji. Rzecz jasna autotronic nie daje możliwości zmian speedshifta, redukcji, wom-u, blokady i napędu. Chce tylko wiedzieć, czy zamówić elektronika (padnięty sterownik) czy mechanika/hydraulika do przekładni, lub pompy. Ponadto pop zmianie oleju brak EHR; podnoszę tylko awaryjnie, a jeszcze przed działał. Całkowita mogiła z tym Ferdkiem. Proszę o radę.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem mf 3070 Dzisiaj, 18:59
  •  

#22 Share damianXXL

damianXXL

    kto sieje gęsto ten zbiera często...

  • Members
  • PipPipPip
  • 1077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tu i tam w LUBELSKIM (L-T-M)
  • Zainteresowania:Komputery, moto, elektronika,rolnictwo

Napisany 27 styczeń 2015 - 16:01

problem mf 3070

Działaj dzialaj bo wiosna sie zbliża :D Wyrabiac pod zasiew trzeba bedzie ;)

 



#23 Share traktormen

traktormen

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 27 styczeń 2015 - 18:19

problem mf 3070

Poprawka: wom już działa (bezpiecznik z przodu ciągnika). Po odpięciu i ponownym odpięciu sterownika przerzucił się na żółwia i tak został. dalej to samo. Zmasowanie czujnika nic nie daje (spięcie czarnego kabla z masą). Czyżby autotronic? 



#24 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 27 styczeń 2015 - 18:34

problem mf 3070

dobrze wyczyść te bezpieczniki, styki z przodu ciągnika. podobne szopki miałem



#25 Share traktormen

traktormen

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 27 styczeń 2015 - 18:49

problem mf 3070

Dzięki za rade. Do tej pory sprawdziłem 2 bezpieczniki zamontowane nad lampami drogowymi. Jeden był od EHR, a drugi nie wiem, ale był sprawny (15A), ale na pewno nie od autotronic'a. Z tego co wiem to powinien być do sterownika 10A właśnie gdzieś z przodu. Nad filtrem powietrza sa jakieś styki...  



#26 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 27 styczeń 2015 - 23:18

problem mf 3070

EHR jeszcze może  nie łaczyć na klemie bo bierze z aku , z klemy bezpośrednio. Z przodu powinno być 3 bezpieczniki w tym jeden od autotronic'a  o ile pamietam :) Ja obstawiam że coś z elektroniką, zawsze jak coś sie dzieje najpierw elektronika potem sprawy mechaniczne jeżeli nie mam pewności ze to na pewno awaria mechaniczna ;) A może czujniki ? :)

 


Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem mf 3070 Dzisiaj, 18:59
  •  

#27 Share traktormen

traktormen

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 28 styczeń 2015 - 01:30

problem mf 3070

Dzięki za wskazówki. Po dzisiejszym dniu walki z traktorem, prognozy 50/50 że autotronic lub skrzynia do roboty. Pierwsza rzecz, to odkryty rozłączony styk prowadzący do czujnika szybkości obrotów wałka wom (pto speed sensor). Kable do czujnika są tak napięte, że ledwo można było połączyć z powrotem kostkę. Zgodnie z instrukcją, rozłączenie tego czujnika zatrzymuje pracę wałka i zapala żółtą kontrolkę. Brak efektu. Do tego jeśli załącze długie światła, to wszystkie kontrolki gasną na panelu kontrolnym - właściwie słabiutko i szybko migają. Do zrobienia dziś za dnia. Gdybym puścił odpowiedni prąd z tych dwóch czujników, to bym oszukał sterownik i bym wiedział co jest nie tak. Potrzebuję prawidłową wartość napięcia na czujniku ciśnienia przy załączonym silniku(lekko odstawić piny, nie odłączając czujnika i przyłożyć miernik na oba styki) i jakieś normy do tego z tyłu za lewym siłownikiem podnośnika. Jęśli zgaszę te dwie kontrolki to już będzie z górki.



#28 Share traktormen

traktormen

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 01 luty 2015 - 13:12

problem mf 3070

Temat elektroniki zamknięty. Wałek załączany poprzez autotronic, reszta "na krótko", blokada tylko przy przytrzymaniu żółtego guzika, po puszczeniu - rozłączana. Włączniki spięŧe z kontrolkami.  Zrobiłem z Masseya Ursusa. Podrzucę jakieś foto jak go całkiem złożę. Pozdrawiam. Wirtualny browar dla Lukbold i Lukash3060 



#29 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2015 - 20:52

problem mf 3070

Nie chcę Cię wku...ić ale ten przewód idący od akum. do autotronica przed kabiną  ma kostkę i czasem to ona powoduje objawy opisane.

A jeśli nie to pin przy module lubi sie obluzować. 

Jeśli już chcesz przerobić na krótko pamiętaj że autotronic zabezpiecza przed zmianą żółwia na zająca podczas jazdy. Te koła są na prostych zębach i w razie czego nie ma zmiłuj.

A może lepiej przerobić go na wersją electronic? Gdyby co daj znac podeślę schematy.



#30 Share traktormen

traktormen

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 02 luty 2015 - 22:51

problem mf 3070

Spoko, ale gdyby nie przewodził, nie zasiliłby żadnej diody na konsoli, sterowanej przez autotronic. Drugie zasilenie idzie przez alternator pomarańczowym kablem od włącznika bezpieczeństwa, czyli po wciśnięciu sprzęgła. Tak zdaje sobie sprawę,  że to jakiś błąd konstrukcyjny: jeśli zabraknie prądu na elektrozaworze od redukcji to załączy biegi "polowe" nawet przy 30 Km/h (zawór otwarty - zając, zawór zamknięty - żółw). Dlatego też do zaworu od redukcji dałem fazę z alternatora sprzed stacyjki. Póki co, przełącznik od redukcji będzie nieczynny i na stałe zając, bo nie moge wcisnąć żadnego biegu po zamknięciu zaworu, mimo iż na otwartym wchodzą normalnie - chyba synchronizator w skrzyni do wymiany. Z resztą w standardzie żółw/zając wciskasz tylko i wyłącznie manualnie bez wrzuconego biegu - wajcha w bok. Jak naprawie skrzynie, to muszę wstawić jakiś układ scalony pod oryginalny przełącznik od redukcji (pod wajchą wchodzacą w skrzynię) gdyż te biegi załącza się "impulsowo". Wyeliminuję w ten sposób możliwość przypadkowej zmiany żółw/zając podczas jazdy (na załączonym biegu) W schemacie jest jakiś "telebreaker". Gdyby ktoś podesłał jakieś info jak przerobić ten włącznik aby dawał stały prąd na zawór po jednokrotnym wciśnięciu wajchy w bok i rozłączał po powtórnym wciśnięciu, byłbym wdzięczny. Dzięki za słuszne sugestie mirro. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem mf 3070 Dzisiaj, 18:59
  •  

#31 Share traktormen

traktormen

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 03 luty 2015 - 01:18

problem mf 3070

Elektronika czasem zawodzi. Lubie proste rozwiązania. Zamiast kombinować z przekaźnikiem do oryginalnego switch'a żółw/zając, wstawie miniaturowy elektromagnes z zatrzaskiem na mój obecny włącznik 1/0 do sterownia na krótko. Fazę do otwierania "elektrozatrzasku" wyprowadzę z włącznika bezpieczeństwa. Czyli włącznik będzie unieruchomiony dopóki nie wcisnę "głębokiego sprzęgła". Zwykle redukuję na postoju, więc raczej przypadkowo nie załącze tego przycisku przy sprzęgle podczsas ruchu kół. A tak w ogóle to trzeba używać sprzęgła do zmiany żółw/zając? W oryginale udawało się bez, mimo iż z przyzwyczajenia wciskałem. Z resztą dlatego też mam zryte synchro, gdyż zmieniałem w toku. W ogóle jak wcisnę wajchę w bok ze 2, 3 razy to mi się cała blokuje i biegu nie idzie wcisnąć. ciągnik, lekko drga i przygasa jak otwieram zawór na zająca. Być może to pociągneło za sobą autotronic, bo świeciły się obydwa ledy na raz (i żółw i zając) i w ogóle kontrolki nie były adekwatne do rzeczywistości. W każdym bądź razie sterownik póki co wykorzystuję tylko do wałka wom - czujnik bezpieczeństwa odpiąłem, a kostkę idącą do niej zwarłem, przez co sterownik "uznaje" iż sprzęgło non stop włączone. Dzięki temu startuje wałek. Jeśli odepnę spinkę (tak jakby puszczenie sprzęgła) wałek "gaśnie". Załączone sprzęgło także otwiera elektrozawór 4wd. Jutro podepnę się z powrotem do fazy ze sterownika od napędu i się przejadę powyżej 15 Km/h. Czujnik prędkości pozostwiłem bez zmian, toteż jeśli ta funkcja działa, to odłączy mi napęd podczas jazdy, a ponieważ mam kontrolke pod fazę idącą na zawór to zgaśnie. Jak nie to kit z tym i sam będę musiał pamiętać o rozłączaniu.    



Podobne tematy