Polecane posty

MF mają wspólny olej od skrzyni i od hydrauliki. Mają w skrzyniach precyzyjne kanaliki i jak olej się zmiesza i zepsuje to po prostu nie ma smarowania. Nie należy do nich podłączać maszyn w których jest inny olej. Wie ktoś może czy w ciągnikach Renault z serii produkowanych ze skrzynią Hexashift jest wspólna hydraulika? Pytam ponieważ jest to ta sama skrzynia co Dynashift a Renault ma lepsza opinie o przekładniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Mf 3120 i skrzynie mam zalana olejem agrol U i nie powiem jest to drogi olej bo okolo 300 zl za 20l ten olej w pełni sie miesza z innymi olejami pozyczałem juz duzo przyczep i jeszcze problemow nie mailem .Ogolnie MF to ciagniki nie do zrżniecia moj ma ponad 8000 mth i ani grama oleju :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek1988    3

A może ktoś podać spalanie MF 3115 na mth? Przymierzam się do zakupu takiego ciągnika do beczkowozu 10.000l i liczę koszty i nie wiem jak paliwo uwzględnić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

trudno mi powiedziec ile na motogodzinę...

na hektar w orce wyszło mi ok 15-18l ale za pługiem jeszcze dwie brony szły, więc myślę że tragedi nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Mam od niedawna MF 3115 wszyscy mnie straszą cenami części i wogule że sie psują wszyscy sie dziwią ze kupiłem MF zamiast zetora jak to jest naprawde

Zawsze sądziłem że Massey Ferguson to solidna marka, jak to jest naprawdę :/?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt615    0

Panowie nie chce zakladac nowego tematu wiec yu zapytam. Szukam ciagnika na 30 ha zastanawiam sie nad MF lub NH w granicach 120 140 km lub cos prostego ursus 1634 za 50 tys. podpowiedzcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt615    0

Raczej mi chodziło o porownamie tych ciagnikow. Skad jestes i ile bys chcial zebym ci dorzucil. Jaka on ma wydajnosc hydrauliki i dzwig tylnego tuz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian95    0

Ja miałem zamiar kupić jakiegoś MF z seri 30 ale tez naczytałem sie tych postów i odpuściłem sobie.

Edytowano przez Adrian95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

Każdy decyduje za siebie co kupuje każda marka ma swoje wady i zalety Aby wiedzieć coś o ciągniku należy porozmawiać z osobami które je posiadają a nie sieją plotki ze słyszenia. Mam MF od 7 lat i kilka marek o podobnej mocy miałem i w podobnym roczniku ale najbardziej poręczny dla mnie jest właśnie MF prosty zwinny i ekonomiczny jak na konstrukcje z tamtych lat. Wielu znajomych powymieniało MF na nowe case , clasy, JD i zastanawiają się dlaczego te nowe ciągniki więcej palą bo MF palił mniej ale był na pompie rotacyjnej bez nowoczesnych udziwnień zmniejszjących poziom spalin .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt615    0

Jaką masz skrzynie w swoim MF? Spotkalem tez na zwyklej mechanicznej skrzyni i to chyba najlepsze rozwiazanie dla mnie bo sam moge naprawic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

Skrzynia mechaniczna na dynashifcie (liczba biegów 32/32) 4 biegi bez sprzęgła może nie jest prosta bo sam jej nie naprawisz ale jeśli dobrze dbasz o ciągnik to jest jedna z lepszych skrzyń. I to nie jest tylko moje zdanie osoby które mają ciągnik z tą skrzynią (sprawną) chwalą sobie takie rozwiązanie.

Edytowano przez wlkpmder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    3

MF jest przede wszystkim drogi w eksploatacji. Oleje i filtry do Ursusa czy Zetora są sporo tańsze tak samo części. Z tą oszczędnością MF to ja bym nie powiedział. Oszczędna to jest 60 a już w ogóle to te małe MF.

Mam 6170 to potrafi spalić na godzinę prawie 25litrów a to przecież tylko 115KM. Wszystkie filtry i oleje kosztują prawie 3tys. Padł mi komputer skrzyni to nowy kosztuje (zależnie gdzie) od 6tys. do 9tys. Uszczelniacz który do Ursusa kosztuje niecałą złotówkę do MF ponad 50zł. Ale to akurat nic jak ma się kasę, najgorsze to jest jak sie zepsuje i nikt nie wie co mu jest, bo Ursusa czy Zetora każdy mechanik naprawi młotkiem w stodole a do MF to już potrzebny magik (najczęściej z komputerem).

MF ma taką zaletę że jest komfortowy i wydajny (np. hydraulika).

Co do skrzyń Dynashift bardzo wygodna skrzynia i niezbyt skomplikowana. Najczęściej się psuje przełączanie rewersu w mechanicznej wersji z grupą AiB (mowa o skrzyni 32/32 z półbiegiem) i reduktor(nie chce zmieniać z żółwia na zająca)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ubogiwladek    195

no wiadomo, że czesci nie sa tanie, ale na pewno bardziej żywotne. a do 60 kupisz sobie nawet i ten uszczelniacz za ta niecała złotówke ale ile on wytrzyma? za chwile trzeba robic od nowa:D to jest strasznie sporny i rozległy temat jedni sobie chwala te mf inni mniej, ale to jest tylko używana maszyna i wszystkiego mozna sie po niej spodziewac:) i ktos kupujac sprzet uzywany zawsze musi liczyć sie z tym, że w kazdej chwili moze sie popsuc i reklamacji nie bedzie;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balandos    0

załonczył się przedni napęd i nie mogę go rozłączyć nie wiem co robić jeden gośc mówił źeby przeczyścic elektrozawór., czy to coś pomoże ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Mógł się zawiesić i może przeczyszczenie pomóc jak faktycznie to jest przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kules    0

Witam mam problem z moim mf 3120 dynashift. Wyskakiwał mi rewers podczas jazdy do przodu. Rozpołowiłem ciagnik i wymieniłem synchronizator i nakładke zembatki poniewaz były starte te ząbki. Założyłem używane ale w bardzo dobrym stanie. Po zmontowaniu rewers wciaz wyskakuje. Może ktos mi podpowie co jeszcze zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Witam kiedyś pisałem na temat MF 3120 mój znajomy holował taki ciagnik i zatarł skrzynie, wałków w skrzyni nie mógł wyciagnąć no to spawarka i ciecie po złozeniu skrzyni wyskakiwał bieg rozebrał coś tam zrobił zajechał w pole zatarło znów tryby rozpołowił znow robił i dalej wyskakuje odczepił sie twierdzi ze ponad 10tys poszło i ciagnik i nie dało to efektu. Trzeba wiedzieć gdzie zapchać rece i nie mowcie że ursus jest lepszy od MF mowie o starszych ciagnikach jaki komfort jazdy MF a Ursus przestancie trzeba tylko dbać oleje na czas filtry i nie łamać sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

No spawarką MF nie naprawisz :D Też znam przypadek ze 3095 zaspawali a teraz mają tylko 2 i 4 beg bo 1i 3 sie "skończyły" :D Ale jak sie dba tak się ma :)

Co do tego wyskakiwania to chyba są tam widełki jakieś i to może ich wina być że się wytarły i trzeba wymienić :) Jeśli się mylę to proszę poprawic bo czytałem gdzieś o tym już i chyba to było przyczyną wyskakującego rewersu :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kules    0

Wymieniłem widełki i napawałem rowki na wodziku i narazie zrobiłem ok 10 mth i jezdzi :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Czyli dobrze mówiłem :) Będzie jeździł a co ma nie jeździć :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

cos wyje mi na szybkich biegach co to może byc jakies łożysko?? mf 3090

Edytowano przez wsiok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj