Polecane posty

slajders25    22

Dziwne rozumowanie "mateusz1995". Jeździmy ciągnikami które w najlepszym wypadku mają 10 lat a najczęściej 20 i ponad. Nie ma co się dziwić że się psują a części do nic są drogie.

Jeśli ma się kupę kasy to się kupuje ciągnik mało używany (młody) i też nie ma pewności jak ktoś tam nim jeździł i co się w nim może zepsuć. A jak się ma jeszcze wiekszą kupę kasy to się kupuje nowy

Przykład. Sąsiad ostatnio testował MF 7619 za 400 tyś netto i nie spodobały mu się pułbiegi bo obecnie ma Fenda 714 Vario. Teraz na testy przyjedzie Fendt 720 Vario za 550tyś netto. On na ciągniki nie narzeka bo ma wzystkie od nowego. Ale jak mu serwis przyjedzie tylko filtry i olej w silniku zmienić to ponad 2tysia płynie i mówi że jest OK.

I powiem wam jeszcze jedno. Ci co kilka lat temu kupili nowego zetora jakoś teraz rozglądają się za używanym MF czy fendem :))

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szarmancki    1

Witam powie ktos ile kosztu mniej wiecej remont skrzyni w mf 3125 wraz z sprzeglem ? i oczywiscie razem z robocizna mniej wiecej ! bo nie wiem czy naprawiac czy spzedac zepsuty' jest to skrzynia bez pol biegow

Edytowano przez Szarmancki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Hej

U Korbanków w Pasłęku robocizna kosztuje teraz w okresie zimowym 80 zl normalnie 100. Na skrzynie przeznaczone jest 50 godzin także rachunek jest prosty. Ceny częsci możesz sprawdzić na stronie Korbanków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam. mam tak problem sprawa dość prosta po remoncie silnika mf 3115 1006.6 silnik nie odpala biały dym tylko leci podczas rozruchu. moje pytanie czy rozrząd a konkretnie koło pompy wtryskowej ma być na znaku oznaczonym L czy na tym drugim znaku? ktoś z was poradzi? a może jest zapowietrzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    14

witam. mam pytanie czym się różni model 3115 od 3610? bo moc mają mniej więcej taka sama tylko ze3610 jak patrzę na ogłoszeniach jest tańszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo2115    0

Te oba ciągniki różnią się już całkiem konstrukcyjnie. Inne mosty inne skrzynie. 36 jest mocniej skonstruowany. Mają tylko ta sama kabinę i z tego co się spotkalem bo troszkę massey naprawiam po klientach 36 są mało awaryjne. Zależy dużo jak kto uzytkuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam MF 3115. Od pewnego czasu mam problem, a mianowicie na zimno wszystko jest ok a jak się rozgrzeje to bardzo powoli chodzi podnośnik i wspomaganie.  Co to może być? Proszę o pomoc, może miał ktoś taką sytuację? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Preedom    0

Witam,

 

czy MF 3115 + kosiarka bijakowa szer. 2,5m to dobry zestaw do koszenia około 60ha łąk, w dużej części nieużytków?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol06    362

A w rzeczywistości jaka jest szerokość? Ciekawi mnie czy do maszyny o szerokości 250cm nie będzie za szeroki ciągnik tego typu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

tak na równo z ciągnikiem gdzieś będzie, nie miałem styczności z tym modelem ale zapewne podobnie jak inne czyli około 230-240 zależy jakie opony i na felgach jaki rozstaw jest ustawiony bo jest regulowany

Edytowano przez Maniek101
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesssiu007    186

Troche nie na temat ale chcialem sie spytac czy ktos ma nr tel do jakieś firmy naprawiajacej sterownik skrzyni biegów . Kupilem 3070 i raz dziala a raz nie dziala przekaźnik przełączanie polowych i wyłączenie przedniego napędu. I szukalem przy bezpiecznikach elektrozaworach wszedzie jak go tchnie to jest prad na elektrozaworach a jak nie ma pradu to wszedzie. Wchodzi w moduł prad ale nie wychodzi tam gdzie wiazka idzie na elektrozawory i jedyne co zostalo to sterownik i szukam firmy co naprawi mi to . Chwalą firme agroelektronix ale nie moge nigdzie nr tel znalesc ktoś posiada moze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    103

Zależy jak chcesz to zrobić. 

Raz chciałem naprawić autotronik 2 i napisałem do jednego gościa, to mi powiedział że bierze 2000, bo wymienia co tylko jest możliwe i ma wtedy pewnosc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Witam mam problem z modelem 3085 nagle przestały świecić kontrolki od połbiegów po zgaszeniu ciągnika i przekręceniu stacyjki w pozycje 1 są tylko biegi polowe nie ma połbiegów nie świeci kontrolka od napędu ani od skrzyni, po zapaleniu nie chodzi też WOM miał ktoś do czynienia z takim przypadkiem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj