Polecane posty

PronarekP5    67

Zakładając ten temat chciałem sie czegoś więcej o tym ciągniku dowiedzieć np. ile spala na mth. ceny części (drogie czy tanie) , jak tam z elektroniką i z skrzynią biegów czy sie często psuje i jak droga jest naprawa i co jest przyczyną szwankującej elektroniki B)

 

pozdro PronarekP5


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Zaraz posypią sie posty że drogie części, że skrzynie i elektronika pada B)

 

Na początek odnośnie elektroniki, zacytuje post @rafik256 z innego tematu:

EHR i elektryka w tych ciągnikach to akurat jest najmniejszy problem. Nie rozumiem ludzi którzy tak głośno krzycza że elektronika to coś stasznego. domyślam się że ci co tak mówią nie maja pojęcia jak to działa i nie mają nawet pojęcia jakie to proste. Ehr w tych ciągnikach to trche bardziej skomplikowne radio. Przy pomocy lutownicy dobrego miernika i pobliskiego sklepu z elektroniką można naprawić wszystko. Mówie to wszystko na podstawie własnego doświadczenia poniewaz mam MF 3090 i dzięki niemu i sprzętom sąsiadów dowiedziałem się sporo na temat tych ciągników. Z pełną świadomością mogę powiedziec iż najkosztowniejszą naprawą jaką miałem okazję przeprowadzić to była wymiana przekaźnika w panelu sterowania EHR i koszt tego wynosił 21 zł. A jacyś pseudo serwisanci za to zaspiewali mi 2000 zł ponieważ ponoc trzeba było wymienic trzeba cały panel bo tego nie da sie naprawić. Jeżeli nie macie panelu od autotronic zalanego syntetyczna żywicą to wszystko w tych ciągnikach można naprawic we własnym zakresie wystarczy trochę cierpliwości i wyobraźni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

DZIĘKI @Mirasek B) a wie ktoś co z tą skrzynią ale bez kiczu ! :angry:


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papaj    0

w tym ciągniku niema duzo elekktryki wiec niema sie co psóć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monteks    0
Ale skoro duzo osob tak twierdzi to chyba jednak cos w tym jest.

 

Może częściowo..też mam taki sprzęt i nie powiem o nim żadnego złego słowa...poprostu trzeba dbać a wszystko a będzie ok..jak ktoś kupuje taki traktor musimy liczyc się z tym że wymiana oleju w skrzyni nie jest zbyt tania..w moim przypadku(Massey Ferguson 3060) koszt tej wymiany wynosi w granicach 600 zł z czego 200 zł kosztuje sam filtr. A olej w tej skrzyni to podstawa no i oczywiści odpowiednia eksploatacja. @Tommy, wg mnie to większość ludzi co się wypowiada "źle" na temat tego ciągnika to nie miała z nim doczynienia, a tymi co wypowiadają się pozytywnie są sami właściciele Mf'ów i to nie tylko tych z serii 30xx ale i innych. Pamiętajcie że nie kupujecie nowych tylko 20 letni ciągniki...a w takich wszystko się może popsuć...traktory te nie mają żadnej "wady fabrycznej" skrzyni jak to niektórzy się wypowiadają a poprostu mają one po 20 lat i wszystko może się zdażyć. Dzieks i POZDRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Założe sie ze kolega @pawel93 nigdy nie użytkował takiego MF'a a nawet może i nie widział na oczy, więc skąd może wiedzieć? Ktoś już kiedyś pisał że najwięcej do powiedzenia o MF mają Ci którzy nie mieli z nimi styczności, powtarzając bezmyślnie gdzieś zasłyszane frazesy o skrzyniach i elektronice - stąd jest dużo osób które tak twierdzą.

 

Skrzynia 32/32 do niczego? Jak dla mnie to rewelacja, rewers, dużo biegów - żyć nie umierać. Druga sprawa to "wadliwa" seria 3xxx która wyciągnięta od szwaba z pokrzyw z przebiegiem o jakim sie Ursusom nie śniło potrafiła sie zepsuć pogrążając nieprzygotowanego na to rolnika, który łudził sie że nie będzie dokładał do 20 letniego ciągnika.

 

Jednak jak widać użytkownicy doceniają i chwalą te ciągniki, mimo że wrzucili kilka tysięcy w naprawe co w ostatecznym rozrachunku biorąc pod uwage atrakcyjne ceny tych modeli zamyka sie w przyzwoitej kwocie.

 

U kolegi w pracy, takie coś jak kiedyś PGR, mają MF 3080 105KM, z tego co mi mówił różni traktorzyści robią tym ciągnikiem ponad 1000mth rocznie, jak sie wszyscy domyślają remontowali już skrzynie (synchronizatory + półbiegi) ale ciągnik służy nadal i jest w dobrej kondycji. @katator w 3060 robił skrzynie i z tego co czytam na forum też jest zadowolony z ciągnika, inni forumowicze użytkujący (kluczowe słowo) raczej także...

 

@Monteks

zacząłem pisać mojego posta przed tym jak wysłałeś swojego i w zasadzie napisaliśmy to samo B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monteks    0

No bo jak sam stwierdziłeś ty i ja zresztą też, jedynymi co się pozytywnie wypowiadają i co najważniejsze mają o tym traktorze jakie kolwiek pojęcie to są tylko użytkownicy...bo reszta opiera się na faktach z legend B) B) przekazywanych z pokolenia na pokolenie od innych nie urzytkujących tego modelu...tak to jest jak ludzie po 30 latach użytkowania w pelni manułalnego ursusa dowiadują się o czymś takim jak rewers, EHR, półbiegi itd. Jak ktoś nie ma żadnego pojęcia na temat tego ciągnika to lepiej niech się nie wypowiada...teksty brzmiące "słyszałem że....ktoś mi mówił...." nie znajdują żadnego uzasadnienia w tym co mówicie. Tak jak mirasek powiedział, w ogólnym rozrachunku traktor i tak wypada pomyślnie dzięki swoim rozmaitym funkcjom.

 

Założe sie ze kolega @pawel93 nigdy nie użytkował takiego MF'a a nawet może i nie widział na oczy, więc skąd może wiedzieć? Ktoś już kiedyś pisał że najwięcej do powiedzenia o MF mają Ci którzy nie mieli z nimi styczności, powtarzając bezmyślnie gdzieś zasłyszane frazesy o skrzyniach i elektronice - stąd jest dużo osób które tak twierdzą.

 

To ja móiłem o tym już kiedyś w innym temacie i widze że nadal muszę sie powtarzać.

Ja służe zawsze pomocą.. moje gg to: 9433423 . Jestem na niewidocznym...pisać w ciemno. Mogę wymienić pare opini o poglądów co do tej serii. POZDRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papaj    0

ten ciognik niema duzo elektroniki wiec niema sie co zabardzo psuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

odradzam kupowania tych ciągników po lepszej cenie (nawet o 10tys zł mniej) z "tylko" uszkodzona elektryką....

byli tacy mądrzy i używają tych ciągników tylko do transportu bo nie ma w nich wałka, podnośnika... w niektórych tryb awaryjny skrzyni czyli napęd cały czas włączony i ciągnik na żółwiu i bez półbiegów... to są stare już ciągniki i mają jeszcze wiele niedopracowań jeśli chodzi właśnie o elektronike/elektrykę...

kolega miał już kilka takich trochę (zanim jeszcze w polsce zaczęły się tak naprawde pojawiać te ciągniki...) dały mu nie raz porządnie w kość...teraz jeździ i naprawia te ciągniki... ja też mam MFa z tych lat więc wiem jakie może on mieć humory... a w nim i tak elektronika jest cacy...

 

to sąnaprawdę fajne ciagniki i jedyne na co w nich trzeba uważać to jest elektonika/elektryka i skrzynie.... ale to już odrębny temat:)


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
odradzam kupowania tych ciągników po lepszej cenie (nawet o 10tys zł mniej) z "tylko" uszkodzona elektryką....

byli tacy mądrzy i używają tych ciągników tylko do transportu bo nie ma w nich wałka, podnośnika... w niektórych tryb awaryjny skrzyni czyli napęd cały czas włączony i ciągnik na żółwiu i bez półbiegów... to są stare już ciągniki i mają jeszcze wiele niedopracowań jeśli chodzi właśnie o elektronike/elektrykę...

kolega miał już kilka takich trochę (zanim jeszcze w polsce zaczęły się tak naprawde pojawiać te ciągniki...) dały mu nie raz porządnie w kość...teraz jeździ i naprawia te ciągniki... ja też mam MFa z tych lat więc wiem jakie może on mieć humory... a w nim i tak elektronika jest cacy...

 

to sąnaprawdę fajne ciagniki i jedyne na co w nich trzeba uważać to jest elektonika/elektryka i skrzynie.... ale to już odrębny temat:)

 

widzę ze kolejana osoba podała ciekawa charakterystyke elektryki w w tych ciągnikach. Skoro piszesz że te ciągniki maja wiele niedopracowan jeżeli chodzi o elrktryke to na początku powiedz mi jaki jest twój stan wiedzy na ten temat że piszesz takie rzeczy, orientujesz się w schemacie włącznia przedniego napedu, WOM, reduktora, cóż jest tam takiego skomplikowanego że tak mówisz, z jakimi problemami się spotkałes naprawiając ją??? Pytam tylko o twoje własne doświadczenia nie interesuja mnie wypowiedzi typu ktoś, gdzieś, kiedys coś tam, powiedział. Nie wprowadzaj ludzi w błąd bo jak już wspominałem wczesniej moim zdaniemto elektryka w tych ciągnikach to najmniejszy problem i jest najtańsza w naprawie. Wykonałem już kilka napraw przy tych ciągnikach i co nieco wiem na ich temat, dlatego mam do ciebie prośbe nie strasz ludzi tym co w rzeczywistości nie jest straszne. A jeżeli chodzi o to ze coś się psuje... ludzie w końcu te sprzęty mają po 20 lat i coś sie może wydarzyć, w końcu i rzadko który telewizor wytrzyma 20 lat bez naprawy nie wymagajcie zbyt wiele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

Moim celem wcale nie jest straszenie ludzi, przestrzegam tylko przed tak zwanymi okazjami... nie jedna osoba już się nacięła...

Jeśli Ty znasz się na elektronice to ok, poradzisz sobie z tym problemem. Zdarzają się spalone komputery sterujące, jakieś zwarcia w instalacji co w momencie jak ciągnik stoi pod chmurką kończy się brakiem podstawowych funkcji jak podnośnik...

Nie pisze że orientuje się w schemacie elektryki, wiem że jak jedna rzecz wysiądzie to ciągnie za sobą inne...

Ja miałem w swoim przestój (MF3635, dynashift) 2 dni podczas największego natężenia prac... po wyjechaniu na pole włączył mi sie tryb awaryjny, brak wałka, wszystko zgasło...zwlokłem się do domu z prędkością 10 km/h a znalezienie tego co mi siadło zajęło 2 dni...(tzn 1 byłem wkur.. i nie chciałem rozbebeszac ciągnika a drugiego jak sie tym zająłem to doszedłem co padło...) wierz mi wystarczy ze się jeden kabelek upali czy zaśniedzieje i masz po robocie, brakowało pełnego napięcia więc sie na chwile skrzynia załączała i zaraz gasła....

 

jeszcze raz powtarzam, to są naprawdę fajne ciągniki ale musi u nich elektryka chodzić jak należy bo naprawdę może dostarczyć dużo kłopotu


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

a ktoś coś wie o 3610 bo cos są tanie jak na te ciągniki ok. 35 tyś.


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kony4    0

Jaki jest koszt wymiany wszystkich filtrów w MF 3115, oraz czy można stosować inny olej do skrzyni niz orginalny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

moj kumpel kupil niedawno 3115 ciekawe jak bedzie sie mu sprawować, narazie po dwoch miesiącach jest zadowolony, ale jeszcze w polu nie robił :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Jaki jest koszt wymiany wszystkich filtrów w MF 3115, oraz czy można stosować inny olej do skrzyni niz orginalny?

Koszt filtrów zależy od ich marki i dystrybutora, ceny mogą różnić sie znacznie. Można stosować inny olej niż oryginalny pod warunkiem że spełnia on wymogi producenta. Tu jest troche o olejach do skrzyń MF http://www.agrofoto.pl/forum/Wymiana-oleju...8110-t5833.html , wiem że seria 30xx dobrze chodzi na BP Terrac (znam kilka ciągników na tym oleju w skrzyni)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kony4    0

Mam od niedawna MF 3115 wszyscy mnie straszą cenami części i wogule że sie psują wszyscy sie dziwią ze kupiłem MF zamiast zetora jak to jest naprawde

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    10

Jeśli chodzi o ceny części to akurat mf spośród zachodnich marek ma jedne z tańszych ale porównując do ursusa czy zetora(starszych) to są drogie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kony4    0

Ja też tak uważam , umnie na wsi niema MF wszyscy tylko mówią "legendy" o Fergusonach, ale porównać z zetorem to jak porównywać mercedesa z polonezem . Sam mam zetora 7211 i gdyby tylko był mój to bym się go pozbył, smok na paliwo!!

 

Ma ktoś katalog częsci do MF 3115?

Nie pisz posta pod postem-uzywaj opcji edit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

obawiam sie że nie pozostanie ci kupić na allegro i przetłumaczyć ;)


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kony4    0

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MF i chciałbm wymienić olej w skrzyni chciałbym sie dowiedzieć ile musze go kupić.

Jaki olej lejecie do silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj