bolek1521

Regeneracja rozdzielacza C-360-3P

Polecane posty

akmaly    703

Wszystko jest możliwe - kwestia kasy i czasu:) Można założyć zewnętrzną pompę z całą instalacją ( zbiornik, zawór, rozdzielacz oraz filtr ) i zalać takim samym olejem. Pompę napędzisz z wału ( poprzez wał kardana jak w ostrówku ), zbiornik w 60-tce bez problemu gdzieś wciśniesz, rozdzielacz to nie problem i masz jeden olej, może być wydajniejsza hydraulika oraz działa niezależnie od podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz zrobić zewnętrzny układ hydrauliczny z osobnym zbiornikiem oleju ale zostawiając siłownik podnośnika w plecaku nie ma to sensu. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Możesz rozwinąć swoją wypowiedź? Przecież kolega @grego nie chce mieszać olei w maszynach więc co ma tu podnośnik do rzeczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przerabiając całą instalacje na taką z zewnętrznym zbiornikiem czyli łącznie z podnośnikiem będzie jak napisałem wyżej. 

Jeśli tylko instalacja do kiprowania przyczepy to problemu nie ma. Na nowych częściach w kilku stówkach by się zmieścił  nie licząc oleju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

A ja nie:) Zdecydowanie lepiej dorobić zewnętrzną hydraulikę na osobnej pompie. Zresztą w obecnych ciągnikach to standard tylko z jednego źródła olej.

Są plusy takiej instalacji: masz dodatkową pompę, olej jaki potrzebujesz np. UTTO, niezależne dwa układy ( możesz kiprować i podnosić na raz ), łatwiej utrzymać czystości oleju.

Ale każdy robi jak chce:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z 60-ką, hipolem i resztą bałaganu w skrzyni jest problem faktycznie. Nowe cięgniki nie tolerują takiego miodu. 

Pewnie temu można masę przyczep spotkać ze swoją hydrauliką.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

A w jaki sposób wykonać oddzielną hydraulikę do np, kiprowania przyczep, żeby nie pobierało oleju ze skrzyni, tylko np, z jakiegoś osobnego zbiornika ?? Podczas pierwszego remontu skrzyni w 360 chcę odejść od Hipolu i zalać coś dobrego, a czasem pożyczam maszyny z hydrauliką, nie chcę mieszać dobrego oleju z syfem który nie był zmieniany od nowości


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Hipol - wiesz ile jest rodzai i producentów tego oleju? W Polsce tak się przyjęło że olej przekładniowy hipol to hipol i tyle, a to jest olej przekładniow np. GL-5 80W90.

Możesz zalać wysokiej jakości olej ale pamiętaj że ma być to przekładniowy 80W90. Swoją drogą to do C360 taki z Orlenu GL-4 80W90 wystarczy w 100%.

W większości ciągników olej jest hydrauliczno przekładniowy typu UTTO i nie należy mieszać go z olejem przekładniowym.

 

Jeśli chciałbyś osobną hydraulikę zew. z innym olejem to musisz zamontować zbiornik oleju. Może być z tym trochę zabawy ale w 60-tce jest trochę miejsca i gdzieś go wciśniesz. Zobacz sobie na koparko-ładowarkę Ostrówek - pompa napędzana jest z koła pasowego wału przez wał kardana, do tego musisz wstawić zawór przeciążeniowy ( jeśli nie ma go pompa ), rozdzielacz i filtr oleju. 

Chcesz się dowiedzieć konkretnie  zapytaj np. kolegę @ASOGCURSUS

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Ten zbiornik oleju to jaką musi mieć pojemność ?? I jaki jest koszt przeróbki ??


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tu jest trochę różnic pomiędzy ostrówkiem. W ostrówku koło pasowe jest na wieloklinie a nie klinie jak w 60-ce. Choć ponoć nie jednemu chodzi.

Zakładasz zbiornik na olej około 20 litrów pewnie starczy do największej przyczepy, rozdzielacz najlepiej z sekcją pływającą żeby nie kombinować ze swobodnym opadaniem przyczepy, żaden dodatkowy zawór nie jest ci potrzebny, większość rozdzielaczy zewnętrznych posiada wbudowany zawór max ciśnienia.

Do tego koło pasowe na wał z możliwością przykręcenia flanszy, wał kardana, podstawa pompy i pompa najczęściej ruska nsz-32. Tyle.

Jeśli z pompą się boisz to kup i zakładaj multiplikator na wom. Zbiornik i rozdzielacz na stałe w zbiorniku a pompa odłączana na szybkozłączach z womu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Ale dlaczego niepotrzebnych? Jak ma dużo maszyn i różnych ciągników ale z jakiegoś powodu potrzebna mu ta 60-tka to co ma zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jak już tak bardzo chcę się bawić w takie rzeczy to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zamontowanie pompy hydraulicznej 12V z windy samochodowej.

Zaoszczędzi na paliwie.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To nie chodzi o to jaka pompę zamontuje, gdzie i w jaki sposób. Chodzi o sam fakt niezależnej hydrauliki do wywrotu przyczepy, niezależnej od oleju w skrzyni biegów tego ciągnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Nie mam dużo maszyn na hydraulikę, ale jak mam robić skrzynie i zalewać porządny olej, i później brać od typowego Janusza z sąsiedztwa przyczepę i mieszać olej z moim to nie ma sensu


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Niby w jaki sposób zaoszczędzi na paliwie?

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Z pompą elektryczną może kiprować na zgaszonym silniku. :)

Zresztą i tak nikt nie założy oddzielnej instalacji do kiprowania ani na wałek ani elektrycznej ale po dyskutować zawsze można.

C-360 to takie ustrojstwo że jest pełno nieszczelności w skrzyni i w tylnym moście gdzie zawsze się kurz do oleju dostanie.

Dobrze że chociaż w świadomości tego co lał ten olej jest myśl że jest on tam zawsze czysty,a być może po pół roku jest bardziej zasyfiony niż tego pana Janusza czy jak mu tam.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Witajcie,

Nie wiem czy po objawach które Wam podam będziecie w stanie stwierdzić czy padł rozdzielacz czy nie ... generalnie z roku na rok jest coraz gorzej ale po wczorajszym kopaniu ziemniaków postanowiłem że muszę wziąć się za ten podnośnik. Anną, ze zbiornikiem wypełnionym mniej więcej w połowie, nawortkę robiłem na 4 razy, 4 razy podczas zawracania musiałem włączać WOM i podnosić kombajn bo opadał w mgnieniu oka. Nie da się w ogóle tak nic zrobić. Natomiast jak kipruję przyczepami i mam przyczepę podniesioną to może tak stać na zgaszonym ciągniku i nie opada. Nie wiem czy dobrze myślę ale gdyby opadała przyczepa to padnięty byłby również rozdzielacz ale jeśli nie trzyma jedynie podnośnik to wydaje mi się że jednak to wina tłoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Tłok ci odpowiada za podniesienie maszyn, za trzymanie  oleju od kipru odpowiada rozdzielacz  widocznie do Regeneracji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8471

jak będzie walnięte  uszczelnienie tłoka to przy nowym sprawnym rozdzielaczu  maszyna poleci do dołu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Nie zrozumieliście mnie. Mi chodzi o to czy w takiej sytuacji jak opisałem czyli gdy opada maszyna a np przyczepa wykiprowana trzyma, walnięty będzie rozdzielacz czy tłok. Wasze odpowiedzi potwierdziły mi to co już myślałem czyli że rozdzielacz jest najprawdopodobniej sprawny natomiast puszcza tłok. W takim razie nie będę dawał rozdzielacza do regeneracji na razie, wymienię tylko oringi natomiast tłoczysko i cylinder dam nowe, można kupić już w komplecie, razem złożone i z ustawionymi pierścieniami. Tylko przykręcić i po robocie. No i oczywiście oringi wszystkie też do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To jak się bawisz  w podnośnik teraz daj tłok do przetoczenia  na 3 gumowy pierścien na miejsce metalowego a na metalowy zrób nieco niżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szpenio    11

Jak biorą 400zł to lepiej kupić nowy rozdzielacz tyle w temacie....


Witam Witam pochodzę z województwa lubelskiego 

Mam konto na YouTube.com

Najnowszy filmik 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Irek86
      Witam czy ktos posiada Fiata 980 DT i miał jakiekolwiek problemy z hydrauliką 
    • Przez Bykupl
      Witam mam taki problem plecak po regeneracji nowa pompa 40l i zawór pod tą pompę z hylmetu problem jest taki że wszystko śmigało jak należy tur podnośnik na wyjściu 160bar dopóki ciągnik nie pójdzie w duże obroty w rotacyjnej ciśnienie spadło ledwie 110 i słabo tur podnosi po wymianie zaworu na drugi się poprawiło i znów dopóki ciągnik nie poszedł w obroty więc gdzie szukać problemu w rozdzielaczu czy raczej pompa i zawór ? 
    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez Celownik07
      Hej,
      Robilem rok temu kapitalke podnosnika - nowa pompa, zawory bezpieczenstwa, tlok, cylinder, wspornik, regeneracja rozdzielacza nowy olej filtry i takie tam pierdoly, chodzil potem pieknie bez zarzutu a teraz widze ze pulsuje, opada troche i podnosi ( bez obciazenia) a jak wylacze ciagnik na podniesionym to po 30 minutach calkiem opadnie. Mozliwe ze to przez pogode i gesty olej?
      Co ciekawe podpialem plugi 3skibowe zeby zobaczyc czy tez tak sie bedzie zachowywal pod obciazeniem to trzymal ladnie w gorze dlugi czas (wymienilem wszystkie 3lemiesze)-  tez na wylaczanym ciagniku. 
    • Przez Dawid_Styczen
      Witam czy ktoś stosował zamiennik ambra multi g  
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj