Skocz do zawartości

Zdjęcie

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82


20 odpowiedzi na ten temat

#1 Share DawidKupiski

DawidKupiski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 17 styczeń 2015 - 16:43

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82 Witam kupiłem mtz82 z 1992 r. ma orbitrol ale nie ma wspomagania na siłownik. Wiem że założenie siłownika będzie kosztowało ok. 1500 zł. ale czy można coś zrobić żeby zlikwidować te luzy. Po prostu nie mogę zmieścić się na drodze z tymi luzami.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luzy w układzie kierowniczym mtz 82 Dzisiaj, 06:38
  •  

#2 Share rami

rami

    rami

  • Members
  • PipPipPip
  • 769 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 17 styczeń 2015 - 16:46

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

wiesz trzeba wymienić głowiczki na końcach 



#3 Share jonkszi

jonkszi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opatów, Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:KPK KUMURUN,, Gniotsa nie złamiotsa"
    Technika rolnicza i nie tylko.

Napisany 17 styczeń 2015 - 17:09

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Najpierw do dokrec wąsa co jest pod kolumna chyba klucz 40 czy większy nie pamietam tak dokładnie bo dokręcałem dawno. Jeśli to nie da rezultatu to drążki są rozbieralne i trzeba wymienić plastiki.



#4 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 17 styczeń 2015 - 18:47

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Ale żeście poradzili. 

Wsadź kogoś do ciągnika niech rusza kierownicą prawo lewo a ty szukaj luzów na gałkach, na wieloklinie na którym jest osadzony wąs, na zębatce siłownika w serwie jeśli nie masz przy zwrotnicy. Kasuj każdy po kolei.


KPK Kumurun Team

#5 Share DawidKupiski

DawidKupiski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 19 styczeń 2015 - 21:13

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82 Na gałkach raczej nie ma luzów. Tylko jest duży luz na drążku który idzie nad silnikiem od kierownicy. Czy to może być powodem tych luzów ?

#6 Share jonkszi

jonkszi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opatów, Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:KPK KUMURUN,, Gniotsa nie złamiotsa"
    Technika rolnicza i nie tylko.

Napisany 19 styczeń 2015 - 21:43

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

A czyli koła ci nie latają tylko duża powiedzmy trzeba się nakręcić żeby skrecić  to sprawdzaj luzy na podwójnym krzyżaku  ogólnie niech ktoś ci złapie cały drązek co idzie nad silnikiem i zobacz czy nie ma luzów na kolumnie. Jak tam nie masz to lecisz tę podwójne krzyżaki  a na koniec w kolumnie inaczej tego się nie da.



#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 styczeń 2015 - 11:10

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

A to mów od razu. Problem w tym że tam potrafi latać wszystko. Sam krzyżak, wieloklin, mocowanie wieloklina na osi serwa. Tak na dobrą sprawę to wypadało by to zaspawać (wiadomo że nie ma takiej opcji) na amen bo walka z tymi luzami jest wieczna. 


KPK Kumurun Team

#8 Share jonkszi

jonkszi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opatów, Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:KPK KUMURUN,, Gniotsa nie złamiotsa"
    Technika rolnicza i nie tylko.

Napisany 20 styczeń 2015 - 19:17

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Ale polikwidować luzy to dałbym sobie spokój i założył orbitrol od razu przy kierownicy.  Wywalił całe serwo i z głowy . A blokadę na powietrze się przerabia tylko ja nie wiem jak to sie robi kto wie to niech mu napisze.



#9 Share DawidKupiski

DawidKupiski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 20 styczeń 2015 - 21:00

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82 A czy da się zlikwidować te luzy na tym drążku od kierownicy co idzie nad silnikem. To raczej nie ma na tym krzyżaku tak jak mówił Seweryn20 tylko przy samym serwie tam gdzie się kończy ten drążek.Tak mi się wydaje że to jest w środku tego serwa. Czy jak bym rozkręcił ten dekiel u góry serwa czy tam jest coś do podregulowania. kupiłem go miesiąc tem i nic o nim nie wiem.

#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 styczeń 2015 - 06:52

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Jest regulacja. Od strony wieloklinu jest w podłużnym otworze jak banan wkręcona śrubka. Musisz ja popuścić i przekręcać tuleją tak by skasować luz na ślimaku.

Śrubka nr. 35.

https://www.google.p...page-2;1024;654

Może też być luz na zębatce siłownika. Kasujesz go śrubą w pokrywie.


Edytowany przez seweryn20, 21 styczeń 2015 - 07:00.

KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luzy w układzie kierowniczym mtz 82 Dzisiaj, 06:38
  •  

#11 Share DawidKupiski

DawidKupiski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 21 styczeń 2015 - 20:56

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82 Na razie będe próbował rozkręcać to serwo. w razie gdybym miał problem będe jeszcze pisał do was. Dzięki

#12 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 29 styczeń 2015 - 10:20

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Witam kupiłem mtz82 z 1992 r. ma orbitrol ale nie ma wspomagania na siłownik. Wiem że założenie siłownika będzie kosztowało ok. 1500 zł. ale czy można coś zrobić żeby zlikwidować te luzy. Po prostu nie mogę zmieścić się na drodze z tymi luzami.

 

Jak to ma orbitrol a nie ma siłownika? Założenie samego siłownika na pewno nie kosztuje 1500 zł, co najwyżej 500zł



#13 Share janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 29 styczeń 2015 - 10:37

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

wlasnie kolega ma racje a jak masz podlaczony orbitrol?wstaw jakies zdjecia



#14 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 29 styczeń 2015 - 10:46

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Albo kolega się pomylił błędnie rozdzielacz serwomechanizmu nazywając orbitrol albo ma orbitrol podłączony do siłownika serwa. Jedno i drugie to siedlisko luzów.


KPK Kumurun Team

#15 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 29 styczeń 2015 - 13:15

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

W oryginalnym rozdzielaczu na postoju luz jest jakieś 90° (nie mierzyłem, strzelam, ale sporo) co wynika z jego konstrukcji. Przy odpalonym silniku luz jest znacznie mniejszy ale też trzeba kilka stopni ruszyć zanim układ zareaguje, taki już urok układu ze sprzężeniem zwrotnym. Można pokasować luzy na gałkach, w kolumnie, ale luz na ramieniu pod kolumną jest nie do opanowania jak już wyrobi się wielowypust. Żadne dokręcanie nakrętki na długo nie pomoże.

Ja polecam założenie siłownika przy osi i podpięcie go pod rozdzielacz oryginalny. Wiadomo, że nie działa to jak na orbitrolu i nie jest wiele lżej ale ciągnik prowadzi się o niebo lepiej a kosztuje tyle co siłownik C50 i dwa węże do podłączenia. Ja mam tak i jestem zadowolony na tyle, że szkoda mi wydać 500 zł na orbitrol.



#16 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 29 styczeń 2015 - 13:36

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Niestety, jeśli są luzy na połączeniu do serwomechanizmu i sam rozdzielacz jest wyrobiony, to dołożenie siłownika to leczenie syfa pudrem. Pomoże niewiele. To już lepiej zrobić porządnie serwokolumnę. Ja na swoją nie narzekam, chociaż mogłoby to pracować ciut lżej i mieć większy zakres skrętu w prawo i lewo.



#17 Share Glodzilla

Glodzilla

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów

Napisany 29 styczeń 2015 - 21:54

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Zainwestuj lepiej w Orbitrol też to miałem po założeniu nie wyobrażam sobie jazdy bez . Kierownica lekko chodzi czy to z turem czy bez po prostu warto wydać te 1,500 zl 



#18 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 30 styczeń 2015 - 06:42

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Do orbitrola siłownik i tak założyć trzeba więc zacząłbym od tego. może się okazać, że więcej nie trzeba jak w moim przypadku. Orbitrol dołożyć można później. 

Co do rozbierania serwo to najpierw trzeba się upewnić, że jest to konieczne. Tak jak pisałem, jak ktoś sprawdza luzy na zgaszonym silniku to żeby się nie zdziwił jak wymieni wszystkie bebechy i dalej będzie luz.

Ja na pewno nie ładowałbym kasy w kolumnę. Jest to kiepskie rozwiązanie i pewnie na długo się nie poprawi po remoncie biorąc pod uwagę jakość części.

 



#19 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 30 styczeń 2015 - 09:33

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

Jeśli nie masz przedniego napędu, to serwokolumna będzie służyć po remoncie długie lata. Niestety, z przednim naędem jest za słaba i bardzo szybko się wyrabia. Dołożenie do zdezelowanej serwokolumny samego siłownika skutkuje efektami, jak u mojego sąsiada - ciągnik staje się mało przewidywalny na drodze, ciężko go utrzymać przy większej predkości w linii prostej. Owszem, przy pracy w polu jest lżej, ale nie nadaje się do jazdy w transporcie.

Jeśli ktoś nie wie, jak działa rozdzielacz w serwokolumnie i w jaki sposób luzy w serwie mają wpływ na jego działanie, to ciężko bedzie zrozumieć, że zmiana siłownika z serwa na siłownik na osi niewiele zmieni. Wyeliminuje się tylko luz listwy zębatej siłownika i nic wiecej. Cała reszta syfu zostanie na miejscu.

Luz orginalnego siłownika można tanim kosztem wyeliminować, gorzej jest z regulacją pracy rozdzielacza, a to tam tkwi problem.

 

Jeśli chce się rzeczywiście poprawić pracę układu kierowniczego, to tylko wymiana na orbitrol, żadne półśrodki nie zdają egzaminu, gdy przyczyną są luzy.

Ja zazwyczaj wywalam całe połączenie z serwokolumną i pomijam automatykę blokady. Może to i wygodne, ale wystarczy delikatnie skręcić kołami i blokada się rozłącza. W czasie orki moim zdaniem lepiej sprawdza się blokada permanentna sterowana  guzikiem na pulpicie.

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luzy w układzie kierowniczym mtz 82 Dzisiaj, 06:38
  •  

#20 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 styczeń 2015 - 11:20

Luzy w układzie kierowniczym mtz 82

A no przesadzasz. Wyeliminujesz luzy na listwie zębatej siłownika, ślimaku, wieloklinie wąsa i gałkach jeśli założysz jeden drążek. A to już bardzo dużo. Pozostaną jednak na wieloklinach drążka idącego od kierownicy do serwa które są nie do skasowania przy luźnych wieloklinach.

A to odbija się na kiepskie prowadzenie bez względu na to czy jest orbitrol czy rozdzielacz przykręcony do serwokolumny. najlepsze rozwiązanie  to siłownik przy osi i orbitrol pod deską lub zaraz za podszybiem a da się bez tych wszystkich wieloklinów skręcanych śrubami.


KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy