SidorczukKrystian

Nie chce odpalić t25

Polecane posty

Witam,

próbowałem odpalić dzisiaj mojego władka i po pewnym czasie kręcenia przestał. Spróbowałem więc na krótko ale nic z tego więc poprosiłem sąsiada aby zapalił mnie na zaciąg, lecz nic z tego skrzynia załączona normalnie ale nie puścił nawet najmniejszego dymku skrzynia lekko huczała a gdy spróbowałem obrócić wałem z przodu to stoi jakby było przyspawane. Co może być tego przyczyną? 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    813

Mogło coś w silniku poleciec np, urwał się tłok, albo poleciał wał, jak znasz się na mechanice to zdejmij miskę olejową i zobacz czy wszystko tam w porządku,

Edytowano przez rafal1989

<p>Ciągnik bogiem, orka nałogiem, paliwo podstawą!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W środę na pewno to rozbiorę to dam znać co i jak. Ale jest to dlamnie bardzo dziwne bo przed nwoym rokiem pracowałem nim trochę i normalnie pracował, na spokojnie go zgasiłem i takie coś

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszt25a    0

To poważna sprawa, tak jak kolega wcześniej pisał, trzeba odkręcić miskę olejową, może będzie widać coś uszkodzonego. Czy był robiony remont silnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilian2014    0

mógł urwać Ci się rozrusznik i zablokowało. kiedyś tak mi się zrobiło w c360. zaczołbym od wyjęcia rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crystalzts    14

Ewentualnie gniazdo zaworowe mogło pęknąć i wpaść na tłok i go blokuje , zobacz łapką czy obraca sie do tyłu jeśli tak  to cos jest na tłoku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak sąsiad ciągnął, Ty puściłeś sprzęgło to silnik się kręcił czy nie?

Skoro po puszczeniu sprzęgła koła nie stanęły to znaczy, że silnik się kręcił.

Na jakim biegu próbowałeś go odpalić?

Jak by nie było ryzykowne było ciąganie go.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze że wyglądało jakby się w ogóle nie kręcił bo czy wcisnę odprężnik czy wyciągnę nie było żadnej różnicy ale koła stawiały opór na biegu czyli raczej się kręcił o ile się nie mylę. A jeśli chodzi o rozrusznik to wyjąłem go od razu jak zaczął cykać i się nie rozsypał. ale muszę sprawdzić czy nie spadła izolacja przewodu od obudowy. Niestety wróciłem dzisiaj zbyt późno z pracy i nie mogłem sie do niego dobrać ale jutro mam wolne to jak tylko go posprawdzam to dam znać

Edytowano przez SidorczukKrystian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszt25a    0

Pisałeś na początku że nie puszczał nawet dymka więc raczej nie kręcił się silnik. Myślę że bez rozbierania silnika się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zacznij od najprostszych i mało inwazyjnych rzeczy.

Jak już koledzy wspomnieli, zakręcić silnikiem w druga stronę, zdjęcie przykrywki klawiatury, wyjecie rozrusznika.

Miskę na początku odpuść, bo może trzeba będzie rwać głowice.

Podczas holowania dymka nie puszczał bo zapewne silnik stał, a ślizgało się sprzęgło.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

kolego zrób tak jak piszą miałem podobną sytuację gdzie silnik pracował bez problemu zgasiłem go i już potem nie odpalił wyglądało to jak by był wał urwany bo już w  nim miałem taką usterkę odkręciłem miskę olejową i nic nie zobaczyłem bo wał był cały a zablokował pierścień z gniazda zaworu który wyleciał i wbił się w tłoka i zablokowało silnik też nie można było ruszyć, więc w pierwszej kolejności sprawdź klawiaturę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelT25    8

Podepnę się pod temat otóż mam taki problem że moj władek kręci puszcza biały dym z tłumika i ciężko ma złapać. I teraz Panowie czy to wina jest pompy czy kompresji? Dodam że pochodzi na przykład dwie godziny i postoi pół dnia i problem jest ten sam że ciężko ma zapalić a jak jest palony np co 10 min to pali od strzała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelT25    8

Odkręciłem właśnie przewody zasilające wtryskiwacze i jest tak że paliwo psiuka jak krew z nosa czy tak musi być czy powinno dawać mocniej czy jak jest u mnie tak aby aby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej6131    0

odkręć dekielek od sprzęgła zobacz czy dasz radę obrócić kołem zamachowym możesz sobie ulżyć podnosząc zawory ,tylko wrzuć na luz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszt25a    0

PawelT25 może masz w zbiorniku paliwa jeszcze letnie paliwo.Nie podałeś od kiedy masz problemy z odpalaniem. Przy takich niskich temperaturach jakie teraz mamy nie jest łatwo odpalić władka, no chyba że ma się rozrusznik szybkoobrotowy we władku to jest lepiej :).  Nie zaszkodziłoby zawieźć wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą być zużyte końcówki wtryskiwaczy przez co paliwo nie jest odpowiednio rozpylane, a więc utrudnia to rozruch zimnego silnika. Wymiana końcówek wtryskiwaczy nie kosztuje dużo, więc moim zdaniem od tego warto zacząć. Może być też słaba kompresja silnika. Silnik bierze olej ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelT25    8

Dobrze mówisz Lukaszt25a tylko paliwo brałem w tamtym tygodniu i wtryskiwacze są drugie już w tym roku tylko moja pompa chodziła z 10 lat bez odstojnika i ja jednym filtrze paliwa a kiedy szykował mi wtryski taki jakby mechanik wywalił filtr paliwa i chodził bez filtrów i zaczął przy pompie kręcić. I teraz moje pytanie jak się kręci rozrusznikiem samym jak powinno tryskać paliwo z pompy mocno czy jak krew z nosa?? Bo u mnie tak tryska jakby chciało a nie mogło dodam że gaz do oporu wciśnięty a problem mam od tego czasu czyli jakieś 6lat temu i silnik bierze olej ale nie aż tak duzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszt25a    0

A cóż to za mechanik że wywalił filtr paliwa, co mu przeszkadzał ten filtr.Takich mechaników należy unikać. Jestem ciekawy jak Ci wyszykował te wtryski. Sprawdzał te wtryskiwacze na próbniku do wtryskiwaczy, czy on sam zawoził te wtryskiwacze do sprawdzenia ?  Pompa daje ciśnienie ale układ musi być zamknięty. Jeżeli Ty odłączyłeś przewód wysokiego ciśnienia od pompy to paliwo będzie tylko sikać z tego przewodu. W taki sposób nie sprawdzisz czy pompa działa prawidlowo, tzn. wytwarza odpowiednio wysokie ciśnienie. Jak dużo jeździłeś bez odstojnika i filtra paliwa to na pewno pompa szybciej się zużywała niż jakby były założone filtry. W moim władku były wymieniane kilka lat temu same końcówki wtryskiwaczy. Po wymianie tych końcówek było dużo lepiej, bo przed wymianą końcówek wtryskiwaczy władek nie miał siły i strasznie kopcił na czarno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelT25    8

To mój tak samo robi w orce to czarny dym idzie ale wtryski ustawiał mi ze 6lat temu i przy pompie kręcił to pewnie ją po przestawiał i od tego momentu zaczął tak palić zmieniałem wtryski już 2 razy i dziś był u mnie wuj co się zna na t25 bo miał w swoim życiu ze 3 władki i po ludziach szykował to mówił że jak pompa jest dobrze ustawiona i wyregulowana to sika paliwo na 20cm nad pompę a u mnie to jest max 1cm nawet nie a wtryski też porzebują ciśnienia odpowiedniego żeby rozpyliło porządnie paliwo a jak ono ledwie leci to mozna go kręcić i kręcic a nie zapali na hol to metr lub dwa i pali a filtry pozakłądałem w tym roku dopiero a odstojnik w tamtym w następnym tyg zawiozę pompe i zobaczy gość może ona szwankuje jak nie to za silnik będzie trzeba się brać chociaż oleju nie pije tak dużo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszt25a    0

Gdyby pompa dawała za niskie ciśnienie paliwa to nie otworzyłby się wtryskiwacz, a więc nie podawałby paliwa. Skoro przy holowaniu odpala od razu to wychodzi na to że albo masz słaby akumulator albo rozrusznik za wolno kręci.Masz rozrusznik oryginalny czy szybkoobrotowy ? Jedynie co mechanik mógł przestawić w pompie to tzw. korektor dawki paliwa, przez co władek może mieć trochę więcej mocy ale wtedy więcej spala paliwa i dymi na czarno. Jak już władek odpali to dobrze chodzi, silnik szybko reaguje na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu ? Jak władek radzi sobie w innych pracach polowych, też dymi na czarno ? Sprawdzałeś ile spala władek na mth ? Jeszcze zapytam o jedno, ile ha pola obrabiasz tym władkiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelT25    8

Akumulatory 8 letnie rozrusznik szybkoobrotowy mam tylko już tez nadpalony od tego kręcenia obrabiam nim 7ha czasami pojade do wuja siać na jakieś nastepne 7ha a w innych pracach to jest tak pustą przyczepą i zanim też się rozpędzi to troche ma opory a przecież przyczepa 2,5 nie jest taka ciężka w kosiarce to samo jest tylko powiedz czemu jest tak kiedy już zapali i się go pali co 10 minut to pali od razu postoi 2,3 godziny jest to samo że trzeba go kręcić i zanim zapali to aż rozrusznik się robi ciepły

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Próbowałeś pod pompować pompką ręczną przed odpalaniem i czy pompka ręczna stawia opór i sprawdź drożność otworka od przelewu na filtrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj