Skocz do zawartości

Zdjęcie

jaki oszczedny samochod


113 odpowiedzi na ten temat

#81 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 styczeń 2015 - 11:52

jaki oszczedny samochod

 to że nie pali przy -10 to bajki. 

Tak? A z iloma egzemplarzami miałeś do czynienia, że wyciągasz takie wnioski? Miałeś na podwórku 50szt? Czy może więcej? I wszystkie odpalały poniżej -10 tak?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jaki oszczedny samochod Dzisiaj, 17:10
  •  

#82 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 18 styczeń 2015 - 12:00

jaki oszczedny samochod

jak ktoś zalewa semisyntetkiem czy mineralnym to co się dziwisz że ciężko pali, do tego dobre świece i oczywiście filtr paliwa, nia ma opcji żeby przy -10 nie odpalił


Polska B

 


#83 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 styczeń 2015 - 18:58

jaki oszczedny samochod

Rozumiem, ale silniki z przebiegiem 400 tys km i więcej (a tyle mają 20 letnie diesle sprowadzone z zachodu) przeważnie są zalane mineralnym ze względu na nieszczelności. Poza tym pompa wtryskowa i same wtryskiwacze też mają wiele do życzenia. A świece rzadko kto wymienia, bo z reguły nie można ich wykręcić, więc jeżdżą tak jak jest.



#84 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 18 styczeń 2015 - 19:54

jaki oszczedny samochod Ojciec ma b4 tdi 10 lat i pali od strzała jak wymienił świece a ropy pali tyle co nic w porównaniu do innych dieslie ale teraz juz ciężko o dobre stare audi...

#85 Share michalzetor93

michalzetor93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2015 - 20:08

jaki oszczedny samochod

Panie Elektrotechnik. Dyskusja z tobą jest zbędna, bo ty i tak wiesz swoje. Oczywiście wszystkie samochody mają 400 tys km i powyżej, bo przecież nowszych niż 20 lat nie ma. 

 

Jak

 pompa wtryskowa i same wtryskiwacze też mają wiele do życzenia. 

to się naprawia,

 

 A świece rzadko kto wymienia, bo z reguły nie można ich wykręcić, więc jeżdżą tak jak jest.

"Jak se Polak chce to kurde potrafi"

 

Jak się kupuje akumulator ze szrotu, filtra paliwa się nie wymienia aż się zatka, bo po co. Ropę też najlepiej kupić jak najtaniej(niewiadomego pochodzenia), to później jest płacz że samochód nie odpala.

Nie trzeba mieć 50 sztuk żeby to stwierdzić. Wystarczy się trochę rozejrzeć dookoła siebie...

 

 



#86 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2005 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 18 styczeń 2015 - 20:25

jaki oszczedny samochod

Nie no nie ma cudów życzę powodzenia w remoncie staruszka pompę, głowice wtryski to i może tłoki z pierścieniami, i już dawno wydamy więcej niżeli kupili byśmy coś nowszego. 



#87 Share wlamaj1

wlamaj1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 18 styczeń 2015 - 20:33

jaki oszczedny samochod

Tak? A z iloma egzemplarzami miałeś do czynienia, że wyciągasz takie wnioski? Miałeś na podwórku 50szt? Czy może więcej? I wszystkie odpalały poniżej -10 tak?

 

No bo widzisz, te 50 sztuk to trafiło do Ciebie, żebyś je naprawił a z 500 czy 1000 jeździ całkiem dobrze i pali też nawet przy -20 stopniach. Mój też, ma ponad 410tys. na liczniku i jeździ na półsyntetyku. Świece żarowe kiedyś osobiście wykręciłem po to żeby nagwintować "styki" i po to żeby podłączyć je przez końcówki "oczkowe" bo oryginalne połączenie "skończyło się" i dawało objawy "spalonych" świec. Podobnie zrobiłem ze świecami od podgrzewacza płynu chłodzącego.

Patrzysz na te silniki ze swojego punktu widzenia a to prawie tak jakbyś w szpitalu chciał znaleźć zdrowego pacjenta...



#88 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 18 styczeń 2015 - 20:49

jaki oszczedny samochod

Mój też jeździł bez awaryjnie u mnie, prawie. Bo raz dałem do sprawdzenia wszystko, bo jak było kilka stopni ciepła to dlugo musiał kręcić jak świece nie załączyły i wtedy się rozciekła pompa wtryskowa ale była w porządku mimo że miała 17 lat. A tak to tylko pierdółki jakiś króciec od wody, i wiatrak mi chłodnice rozwalił. I zawieszenie. A świece wymieniałem, wykręciły się bez problemu. Na półsentyku shella jeździ.



#89 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 19 styczeń 2015 - 11:04

jaki oszczedny samochod

No bo widzisz, te 50 sztuk to trafiło do Ciebie, żebyś je naprawił a z 500 czy 1000 jeździ całkiem dobrze i pali też nawet przy -20 stopniach. Mój też, ma ponad 410tys. na liczniku i jeździ na półsyntetyku. Świece żarowe kiedyś osobiście wykręciłem po to żeby nagwintować "styki" i po to żeby podłączyć je przez końcówki "oczkowe" bo oryginalne połączenie "skończyło się" i dawało objawy "spalonych" świec. Podobnie zrobiłem ze świecami od podgrzewacza płynu chłodzącego.
Patrzysz na te silniki ze swojego punktu widzenia a to prawie tak jakbyś w szpitalu chciał znaleźć zdrowego pacjenta...

Może i masz rację, ale 50 sztuk to trafia do mnie miesięcznie jak tylko temperatura spadnie do -15 stopni. I nie tylko do mnie, ale wszyscy mechanicy mają tyle starych, nieodpalających diesli.
 

Panie Elektrotechnik. Dyskusja z tobą jest zbędna, bo ty i tak wiesz swoje. Oczywiście wszystkie samochody mają 400 tys km i powyżej, bo przecież nowszych niż 20 lat nie ma. 
 
Jak
to się naprawia,
 
"Jak se Polak chce to kurde potrafi"
 
Jak się kupuje akumulator ze szrotu, filtra paliwa się nie wymienia aż się zatka, bo po co. Ropę też najlepiej kupić jak najtaniej(niewiadomego pochodzenia), to później jest płacz że samochód nie odpala.
Nie trzeba mieć 50 sztuk żeby to stwierdzić. Wystarczy się trochę rozejrzeć dookoła siebie...

No to kup takie auto za 5000zł, i naprawiaj. Np. w popularnym silniku ASY regeneracja pompy kosztuje od 1500zł, wymiana końcówki wtryskiwacza minimum 400zł/szt, remont głowicy min. 800zł. Jakby do tego doszły jeszcze pierścienie to mamy kolejne 800zł. No i ile brakuje do wspomnianego przeze mnie i10? A jak dojdzie jeszcze remont zawieszenia, jakieś poprawki blacharskie to już przekroczy sumę 10k PLN. Moim zdaniem nie warto się w to pchać.



#90 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 19 styczeń 2015 - 19:20

jaki oszczedny samochod

Może i masz rację, ale 50 sztuk to trafia do mnie miesięcznie ....

a poleciłbyś coś z diesli co ma większy zbiornik paliwa, rozglądam się teoretycznie ale za miedzę mam niedaleko ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jaki oszczedny samochod Dzisiaj, 17:10
  •  

#91 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 19 styczeń 2015 - 19:29

jaki oszczedny samochod

Za 5 tys to taki golf 3 czy passat B4 będzie cykał, kto normalny da za trójkę do remontu 5tys ? 



#92 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 20 styczeń 2015 - 10:04

jaki oszczedny samochod

niektóre paski b4 miały z tego co pamiętam 110l


Polska B

 


#93 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 20 styczeń 2015 - 21:57

jaki oszczedny samochod

Miały jeśli ktoś przerobił odpowietrznik. Jeśli wchodziło 110 l to pasek na bank woził ropę z za wschodniej granicy. Białorusin mówił mi kiedyś, że oni rozdmuchują pod ciśnieniem baki w b4 kombi i ponoć wchodzi około 130. Ale lekko ponad 100 da się zatankować do b4 kombi po przerobieniu odpowietrznika. U nas passat b4 kombi jest potocznie nazywany ropowozem.

Co do starych 80 b4 czy passatów b4 w tdi. Nie ma bardzo czego chwalić. To są mocne ale już bardzo wyjechane auta. W wielu elenktyczne szyby były rarytasem. Klima to już był w ogóle cud. W audi jeszcze można było trafić abs. Generalnie były to golasy. Dodatkowo passaty gniły, audi jeśli było bite. Też szybko jadła rdza. A egzemplarze nie bite ciężko teraz trafić.

Jeśli ktoś ma mało pieniędzy. To najlepiej kupić małe autko na benzynę. Byle awaria w starym tdi pochłonie szybko oszczędności z małego spalania. Tym bardziej, że on kosztuje dzisiaj tyle co benzyna.



#94 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 21 styczeń 2015 - 13:25

jaki oszczedny samochod

Oj tak, mam Saxo 1,5 diesel, autko oszczędne, w mieście 5,2l ropy, w długiej trasie da się zejść poniżej 4l, ale na częściach widać różnicę, niestety na minus



#95 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 21 styczeń 2015 - 14:30

jaki oszczedny samochod

20-25zł//100 km, benzyniak 1.4 palił by 8 litrów gazu czyli jakieś 18zł/100km. 



#96 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 21 styczeń 2015 - 16:47

jaki oszczedny samochod

Przy dzisiejszych cenach on  wyjdzie max 22 zł / 100 km. Czy dla 6 zł na 100 KM opłaca się zakładać gaz? Instalacja zwróci się po 30 - 40 tys km. Kupno starego auta z gazem to ryzyko. Kumpel miał corsę z gazem od nowości. Przy 170 tys poleciała uszczelka pod głowicą.



#97 Share warchest

warchest

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1406 postów

Napisany 21 styczeń 2015 - 19:47

jaki oszczedny samochod

nom kupilem wreszcie jednak kupilem fiata punto 2 60 km benzyna jak drogo bedzie wychodzil w paleniu to gaz zaloze ale teraz mysle ze 5-6 l benzyny powinien sie zmiescic a jak nie to jaki gaz pozniej zakaldac zwykly moze byc czy sekwencja



#98 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2015 - 19:58

jaki oszczedny samochod

wczoraj tan kowałem gaz 20 zł 160 km  silnik 14   75KM

drugi 30 zł na 100 km benzyna           14  16v         75 KM


Edytowany przez GoRAL1, 21 styczeń 2015 - 20:09.


#99 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 21 styczeń 2015 - 20:37

jaki oszczedny samochod

Przy dzisiejszych cenach on  wyjdzie max 22 zł / 100 km. Czy dla 6 zł na 100 KM opłaca się zakładać gaz? Instalacja zwróci się po 30 - 40 tys km. Kupno starego auta z gazem to ryzyko. Kumpel miał corsę z gazem od nowości. Przy 170 tys poleciała uszczelka pod głowicą.

A ja kupiłem stare Audi z gazem i w 5 osób 220 km/h się rozwijało, średnia miesięczna 12l gazu/100km , co za sens jeździć jak emeryt taczką i cieszyć się że 5 litrów ropy spala....Zamiast litrowego koreańca wolał bym dobry rower 


Edytowany przez pawel885, 21 styczeń 2015 - 20:43.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jaki oszczedny samochod Dzisiaj, 17:10
  •  

#100 Share Lukasz-ursus-1998

Lukasz-ursus-1998

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 74 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok/radomia mazowieckie

Napisany 22 styczeń 2015 - 23:32

jaki oszczedny samochod Opel Vectra b z silnikiem isuzu 1.7 tdi bardzo dobre auto


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy