Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dominator 108SL spuszczanie płynu z bloku silnika


2 odpowiedzi na ten temat

#1 Share modelarz

modelarz

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2014 - 18:36

Dominator 108SL spuszczanie płynu z bloku silnika

Witam, mam takie pytanko czy w bloku silnika jest jakiś kranik lub korek spustowy. Dokładniej chodzi mi o silnik mercedes om 421. Czy może wszystki płyn zleci przez kranik w chłodnicy? Kupiłem do pare dnie temu i chciałbym wymienić płyn.

Z góry dzięki za pomoc



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dominator 108SL spuszczanie płynu z bloku silnika Dzisiaj, 10:12
  •  

#2 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2014 - 19:43

Dominator 108SL spuszczanie płynu z bloku silnika

Na pewno wszystko przez kranik chłodnicy nie wyleci. No chyba, że przechylisz go na stronę chłodnicy. ;)

W bloku na 100% jest korek spustowy zapewne w kształcie zwykłej śruby M10.

Niestety nie podpowiem gdzie dokładnie, poszukaj w połowie wysokości bloku tam gdzie kończą się tuleje cylindrowe.,

Jeśli był tam płyn to nawet jak nie zleci wszystko, a zalejesz nowym to będzie to niewielki procent, który zmniejszy skuteczność nowego.

I tak w 100% stary nie wyleci.

Jeśli to nie woda to nie tragedia.

Powodzenia. :)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dominator 108SL spuszczanie płynu z bloku silnika Dzisiaj, 10:12
  •  

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dominator 108SL spuszczanie płynu z bloku silnika Dzisiaj, 10:12
  •  

#3 Share modelarz

modelarz

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2015 - 17:29

Dominator 108SL spuszczanie płynu z bloku silnika

Właśnie wczoraj przeglądałem tak powierzchownie blok i nie znalazłem żadnego kranika i to mnie ździwiło, ale dzwoniłem do klienta który sprzedaje takie silniki i mówił że po lewej stronie silnika (po tej samej jest pompa wody) od strony chłodnicy jest właśnie korek spustowy.

Jasna sprawa że wszystki płyn nie wyleci, ale tak jak mówisz tyle co zostanie to nic.

Jutro muszę się dostać do tego korka i pospuszczać płyn.

 

Dzisiaj spuściłem płyn z bloku, jest nawet dobry dostęp do korka. Trzeba odkręcić osłonę w zbiorniku ziarna i mamy teoretycznie dostęp co całego boku silnika.


Edytowany przez modelarz, 02 styczeń 2015 - 18:43.


Podobne tematy