krzysio84

Tarcza napędu młocarni systematycznie pęka

Polecane posty

krzysio84    0

Witam.

Panowie proszę o pomoc. Od dwóch lat jestem użytkownikiem kombajnu MF 520. Maszyna super..jest tylko jedno ,,ALE,, ciągle mam problem z tarczą napędu młocarni (tą tekstolitową, ja to nazywam sprzęgłem młocarni post-145963-0-14111400-1419961682.jpg ), przynajmniej dwa razy w ciągu żniw muszę ją wymieniać bo po prostu pęka. Kombajn na starte cepy i klepisko, przez co trochę słabo młóci, czy to może być przyczyną problemu??  Czy ktoś z was miał podobny problem i wie jak sobie z tym poradzić?? Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Czy przypadkiem nie jest to tarcza sprzęgła załączania młocarni i czy nie wysępują tam 2 takie tarcze ?

Pytam bo miałem kiedyś claasa merkura i było tam takie srzęgło  z podobymi tarczami i przerobiłem je za nieduże pieniądze bo nowe tarcze to wtedy koszt był 1000 pln..

Edytowano przez markus75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysio84    0

Tak, jest to tarcza sprzęgła załączania młocarni. Tarcza jest tylko jedna i pracuje między dwiema metalowymi tarczami z których jedna jest dociskiem jako załączanie młocarni....nie wiem jak to brdziej obrazowo przedstawić...jak Pan może niech Pan podsunie jakiś pomysł jak to przerobić...sam myslałem o tym żeby żeby przerzucić to jakoś na załączanie pasowe ale tam nie ma za bardzo miejsca i mozliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

       Pierwsze co przychodzi mi do głowy to sprawdz czy nie podpasuje tarcza od claasa zrobiłem foty  tych elementów , które właśnie zostały mi po przeróbce z tamtego okresu ( 15 lat gdzieś na gwożdzu ).

Porównaj wymiary i ilość zębów ,tarcza ta ma przyklejone okładziny więc myślę że problem pękającej tarczy byłby rozwiązany .

post-134534-0-60842400-1420387170_thumb.jpgpost-134534-0-66752700-1420387221_thumb.jpg

Druga myśl , jeśli nie podpasuje się tarczy to można przykleić okładziny do tej tarczy którą posiadasz ,ale tu widzę mały problem z odpowiednim klejem.

Można też przynitować okładzinę np od tarczy sprzęgłowej jakiejś osobówki lub ciągnika na pewno wytrzyma .Tarcza będzie twarda do wiercenia więc naostrz zwykłe wiertło widiowe pójdzie jak w masło

( no prawie ) , ale da się wiercić . 

          Patent który wtedy  zastosowałem to zwykła tarcza sprzęgłowa 2-stopnia od C-330 , odcięto piastę i zatoczono wymiar wewnętrzny do wymiaru osi , następnie wywierciłem 6 otworów po okręgu tarczy i przykręciłem zamiast tego wieńca co na zdjęciu . Moduł załączania pozostał ten sam tylko bez tych tarcz z ząbkami.Do końca eksploatacji merkura czyli przez 7 sezonów wszystko było  o.k.

         Co do słabej młocki  to domyślam się że ten mf ma z boku rzutnik kłosów są tam takie 2 łopatki , które mogą być już wytarte i to jest powodem że kłosy są nie do końca domłucone bynajmniej  

ja miałem w swoim sampku.

Powodzenia.

 

:ph34r: ,, oni robią w balona nas , my robimy w balona ich i wszyscy są zadowoleni ,,  :D
p.s. kliknij w zdjęcie a powiększysz je i zobaczysz szczegóły . 

Edytowano przez markus75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

Nie wiem, czy po tylu latach kogoś to jeszcze zainteresuje, ale dziś rozbieram sprzęgło w swoim MF i doszedłem do takich wniosków

w wyniku wytarcia stałej tarczy  sprzęgła i/lub złego wydystansowania dużego koła pasowego z wieńcem zębatym, stała tarcza sprzęgła osadzona na klin na wale przestaje pełnić swoją funkcję

tarcza ruchoma dociska tarczę pływającą/cierną zamiast do tarczy stałej, to do koła pasowego (ząbkami), co w efekcie z czasem powoduje ich wyłamanie

tarcza pływająca nie może dochodzić do oporu w koło pasowe, w zasadzie powinna być zdystansowane to koło tak, aby tarcza licowała się z pierścieniem zębatym w czasie pracy, wówczas pomiędzy zębami (płaszczyzną od strony koła a zębami) pozostaje luz, naprężenia są tylko obwodowe, a nie poosiowe

być może zdarzył się u kogoś przypadek, że maszyna awaryjnie się zatrzymała i zęby zetnie, ale u mnie patrząc po stopniu wytarcia płaszczyzn, tarcza cierna pływająca była dociskana tarczą  ruchomą, a tarcza stała praktycznie nie pracowała (rdza na tarczy stałej, na ruchomej nie ma), co dało mi do myślenia

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez LukaszSZCZ999
      Witam. Sprzęgło się ślizga i mam problem z ruszaniem samego ciągnika. odkręciłem dekiel pod spodem i stwierdziłem, że nie ma luzu jałowego pomiędzy dociskiem a łożyskiem oporowym co powoduje, że łożysko cały czas pracuje. Po głębszej analizie układu sprzęgła pomyślałem, że zużycie tarczy powoduje zmniejszanie odległości miedzy dociskiem a łożyskiem i w końcu całkowity brak luzu pomiędzy nimi. Według mnie wszystko to powoduje, że jest słaby docisk tarczy sprzęgła do koła zamachowego.
       
      Pytanie brzmi następująco- czy mam racje?
      Czy to co napisałem ma jakiś sens?
      Czy pomiędzy dociskiem a łożyskiem powinien być luz? To chyba najważniejsze pytanie
       
      Pozdrawiam
    • Przez KarolTD90
      Mam pytanie stosował ktoś z was tarczę diamentową do cięcia metalu??Np. http://allegro.pl/uniwersalna-tarcza-diamentowa-125mm-x2-6mm-x22-2mm-i3329978700.html Warto coś takiego kupić jak jest z trwałością takiej tarczy??
    • Przez darekprz
      mam pytanie wczoraj w c 385 przestał mi się kręcić wałek odbioru mocy wykręciłem sprzęgło z wałkiem i okazało się że jedna tarczka metalowa jest popękana . Czy to może być przyczyna słabej pracy wałka czy może mikropompa też siadła
    • Przez darek1987
      Witam ślizga mi się sprzęgło w r3 evo 2500 h pracy z ładowaczem czołowym, rozpołowiłem traktor i niestety do wymiany jest nie tylko tarcza ale i docisk. Przeczytałem na forum że to wszystko przez zastosowaną tam tarczę ceramiczną więc chciałbym ją teraz zmienić na mineralną niestety jest problem z ich dostępnością a poza tym cena mineralnej jest bardzo zbliżona do ceramicznej ok 1000zł. Na internecie można znależć tarcze mineralne o takich samych wymiarach za 500zł ale w specyfikacji tych tarczy nie ma mojego modelu ciągnika tylko starsze i nie wiem czy będzie pasowała a nie chcę wyżucic w błoto kasy może ktoś już próbował zakładać zamienniki i mógłby podać ich numery katalogowe ewentualnie sklepy w których można je dostać. Tarcza oryginalna ma numer katalogowy 0.012.7095.3/20 wymiar 325mm 36x40mm wałek 24zęby.
    • Przez Arto96
      Witam. Czy w Proximie 85 Plus jest jakaś regulacja sprzęgła ? Objaw jest taki, że sprzęgło zaczyna ciągnąć. Po wciśnięciu sprzęgła, zaczyna powoli się toczyć do przodu jakby dobrze nie wysprzęglał. Pompka i wysprzęglik pracują poprawnie, wycieków nie widać. Szukałem klapki ale nigdzie nie widać dostępu do sprzęgła.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj