Skocz do zawartości

Zdjęcie

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls


20 odpowiedzi na ten temat

#1 Share maciejrol

maciejrol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 28 grudzień 2014 - 12:00

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Witam.

 

Jestem uzytkownikiem john deere 6630.

 

1. Przy zmianie kierunku rewersem wciskanie pedalu rozsprzeglania nie jest konieczne, natomiast zmiana polozenia rewersu moze odbyc sie momentalnie z jazdy w przed na jazde w tyl, czy najpierw napolozenie N, a nastepnie w przeciwna strone? Jak najlepiej uzytkowac skrzynie Power Quad plus?

 

2 Czy z powodu zdyt duzych wychelen przedniej osi tls moze dojsc do uszkodzenia?

 

3 Przy obrotach okolo 1600 slychac dziwny dzwiek w okolicy przyrzadow sterowniczych. Jakby syczenie czy szumienie.

 

Prosze o pomoc i informowanie o mankamentach john deere 6x30

 

Pozdrawiam

 

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls Dzisiaj, 21:24
  •  

#2 Share Ziomal20084

Ziomal20084

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Werchliś

Napisany 29 grudzień 2014 - 12:37

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Witam.

1. Zmiane kierunków jazdy mozemy robic bez uzycia sprzegła, po prostu jedziemy do przodu, cyk rewers do tyłu no i jedziemy do tyłu nie trzeba wrzucac na N, Tylko przy zmienie zakresów uzywamy sprzegła.

2. TLS nie uszkodzisz, chyba ze jestes na tyle zdolny aby to zrobic. Poki co w serwisie nie spotkalismy sie z uszkodzeniem TLS.

3. Ten typ tak ma, na wolnych obrotach otworz tylna szybe i krec kierownica, takze usłyszysz szumienie, wysokie cisnienie a cienkie przewody.

 

Mankamentów poki co nie ma w tych seriach jedynie z winy operatora cos moze byc, a ze masz 6 cylindrow to juz bajka :)



#3 Share maciejrol

maciejrol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 29 grudzień 2014 - 17:24

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Witam

 

W john deere 6630 jak temperatura zlapie 3 kreski to silnik inaczej pracuje, tzn inny dzwiek. Czy to jest normalne?

 

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc



#4 Share Ziomal20084

Ziomal20084

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Werchliś

Napisany 29 grudzień 2014 - 17:41

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Tak to jest normalne, teraz odpalajac przy mrozach zauwaz ze traktor bedzie chodzic na podwyzszonych obrotach, czyli na ssaniu, ale po pewniej chwili spadnie do normalnych obrotow



#5 Share maciejrol

maciejrol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 29 grudzień 2014 - 17:48

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

1. Natomiast jezeli sie nagrzeje do 3 kresek niewazne czy lato czy zima wydaje inny dzwiek? Taki inny odglos czy cos. Ale pracuje równo bez zastrzezen.

 

2. Co do obslugi rewersu to przy jakich predkosciach mozna bez obawy zmieniac kierunkek jazdy bez sprzegla? Przy predkosciach na C2 czy D1 na najnizszych obrotach czyli predkosc ok 2.7- 4.0 km/h  mozna oblugiwac bez sprzegla? Czy podczas ruszania bez sprzegla rewers obslugue te sprzeglo tak samo jakbysmy ruszali z pedalem sprzegla?

 

3.  W tym ciagniku 6630 comfort jest silnik dwuzaworowy tak? A czy ma zmienna geometrie lopatek? Na jakich obrotach uzyskuje maksymalna moc (moment obrotowy), tzn jakie obroty silnika sa roboczymi do stalych prac polowych?

 

4. Jak ustawic pokretło w skali 1-5 od podnosnika taki szary i niebieski kolor? Jakie polozenie ustawic do orki oraz roznych agregatow?

 

5. Czy bolce na ciegnach do orki odblokowac tzn bolce odwrocic aby mialy luz?

 

6. Podczas zmiany polbiegow w transporcie na wyzszy powinno sie odpuszczac gaz? A przy zmianie na nizszy dodac gazu?

 

7. Czy z wlaczonym przednim napedem mozna skrecac maksymalnie kolami? 

 

8. Widze ze pracujesz w serwiesie john deere?

Czy mogłbys przekazac jakies zalecenia co do obslugi john deere? Jakies ciekawostki?


Edytowany przez maciejrol, 29 grudzień 2014 - 18:22.


#6 Share Ziomal20084

Ziomal20084

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Werchliś

Napisany 29 grudzień 2014 - 19:31

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

1. Tak, po prostu termostat sie otwiera wtedy i dlatego moze byc inny dzwięk.

2. Max 10km/h można uzywać samego rewersu, bez sprzegła. Ruszać także możesz bez sprzęgła, chyba ze masz z tyłu dwie przyczyepy to lepiej ze sprzegłem, bardziej wyczujesz maszyne,

3. Gdybyś miał premium to miał byś zmienna geometrie łopatek, ale ze masz comfort to masz zwykła turbine. Najlepiej w pracach polowych uzyskiwac max 1850obr/min, zalezy co robisz, jezeli dana maszyna nie wymaga nakładu mocy to mozna albo wrzucic wyższy polbieg albo zmniejszyc obroty.

4. Pokrętło powinno być pomiedzy 2-3, z reguły tak sie zaleca aby bylo ustawione.

5. Oczywiscie ze tak, pług musi swobodnie sie poruszac, nie możesz go trzymac na sztywno.

6. Skoro jedziesz z dwiema przyczepami i masz za soba 20ton pszenicy to raczej musiz caly czas trzymac gaz i wtedy pol bieg do gory, puszczajac gaz i wrzucajac polbieg do gory zamias uzyskac wieksza predkosc to mozesz ja stracic, przy zrzucaniu polbiego to raczej odwrotnie poszczac gaz i zrzucac, chyba ze masz obciazenie to nawet i na obrotach mozesz zrzucic, nic sie nie stanie.

7.Maksymalnie skręcac mozna, raczej nic nie powinno sie stać.

8. Tak zgadza sie, pracuje. Jeśli chodzi o zalecenia, pamietaj o OC- czyli obsłudze codzienniej,  dmuchanie filtrow, głowny silnika, kabinowe i wewnetrzne kabinowe, to podstawa, smarowac mniej, a cześciej, nie walic smaru niewiadomo ile. 

Hmm ciekawostki, pod kierownica masz schowek na puszke coli, albo pepsi, latem mozesz sobie schłodzic :D



#7 Share maciejrol

maciejrol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 29 grudzień 2014 - 20:45

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

A wlasnie smarowanie.

 

1. W instrukcji jest napisane ze przednie przeguby "krzyzaki" co 250 godzin chyba ze pracuje sie w mokrych warunkach to co 10 godzin?

Skad taka rozbieznosc?  I co ile wtedy smarowac?  Na poczatku smarowalismy je co 10 godzin, okazuje sie ze nie potrzebnie. Mogloby dojsc wtedy do wypchniecia jakis uszczelek czy cos? Jak je smaruje to smar wychodzi, tam sa uszczelniacze?

 

2 W przodzie ciagniaka (mam tls) smaruje sie przeguby oraz przy silownikach od tls. A to mocowanie co trzyma przednia os przy silownikach tam nie ma miejsca do smarowania?

 

 


http://manuals.deere...3_20060606.html

 

3 Zdjecie numer 3  : nie mam pojecia gdzie to jest? 

 

4 Zdjecie numer 4 : jest to pod srodkiem kabiny? trzeba odkrecic pokrywke chyba ze akurat kalamitka ustawiona jest w taka mala dziurke w pokrywce? dobrze mowie?

 

5 Zdjecie numer 5 : jest na wysokosci laczenia kabiny z maska? Jedno na widoku tak na obudowie, skierowane na bok, a to drugie gdzie jest? Kazdy mowil ze tam jest jedno miesce do smarowania, a na zdjeciu sa dwa.

 

6 Lozyska tylnej osi powinno sie smarowac co 500 godzin a na poczatku tez smarowalismy okolo 3 razy w ciagu 50 godzin. Moglo dojsc do wypchenicia uszczelek ?

 

 


 


Edytowany przez maciejrol, 29 grudzień 2014 - 21:28.


#8 Share Ziomal20084

Ziomal20084

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Werchliś

Napisany 29 grudzień 2014 - 22:51

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

1. w krzyżaki wystarczy 2-3 razy towotnicca reczną co 50-100 godzin.

2. Przy TLS masz tylko dwie kalamitki po prawej i po lewej stronie.

3. Nie masz tego u siebie bo to jest sztywna os.

4. Jest to z tylu na wale, wychodzacym z przystawki przedniego napędu. zalezy jak sie ustawi czasami w otwor a czasami osłone trzeba odkrecic.

5. Zgadza sie tam sa dwie kalamitki, jedna na widoku, a druga pod osłona ktora trzeba odkrecic

6. Nie powinno sie ich wypchac, tam nalezy smarowac tez 2-3 razy co 50 godzin gdzies tak.

 



#9 Share maciejrol

maciejrol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 30 grudzień 2014 - 07:37

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

1. Na tym zdjeciu numer 5 sa dwa punkty. Pierwszy co jest na widoku to smarowalem, ale nie smarowalem tego pod przykrywka z tego samego zdjecia. 

Wedlug instrukcji trzeba smarowac co 250 godzin. Ciagnik ma 400 godzin.  Teraz nasmaruje, ale moglo sie cos stac ze nie bylo nasmarowane? 

Jak sie kupuje ciagnik to one sa nasmarowane?

 

2 Piszac tls masz na mysli dwie kalamitki przy dwoch silownikach miekkej osi?

 

3. Czyli wszystkie te punkty: krzyzaki, tls, i trzy kalamitki na calej dlygosci walu smarowac co 50 - 100 godzin po 2-3 razy?

 

4. Jezeli smarujac, smar wychodzi np. z krzyzakow czy na wale to znaczy ze wypchalem uszczelki?

 

Dzieki za pomoc :)

 


Edytowany przez maciejrol, 01 styczeń 2015 - 16:33.


#10 Share ArekDziedzic

ArekDziedzic

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisany 09 styczeń 2015 - 19:31

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls A ja mam pytanko,
Cieknie mi olej z weza nad osia od amortyzacji osi. Da sie to samemu w prosty sposob wymianic czy roboty jest tyle ze lepiej serwis wolac? John deere 6930p 2007 rok

Edytowany przez ArekDziedzic, 09 styczeń 2015 - 19:52.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls Dzisiaj, 21:24
  •  

#11 Share Ziomal20084

Ziomal20084

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Werchliś

Napisany 08 luty 2015 - 12:48

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Obstawiam ze dał byś rade sam to zrobic

 



#12 Share kissmy...

kissmy...

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 22 luty 2015 - 12:26

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

ja w 6830 comfort od nowości mam dwa problemy:

- zdarza się, iż po uruchomieniu nie załączą się półbiegi (gasną wszystkie diody przy dźwigni zmiany biegów), kolejne uruchomienie silnika nie zawsze pomaga (trzeba to robić wielokrotnie), dopóki nie zgaśnie na skrzyżowaniu albo przejeździe kolejowym nie jest to wielki problem, ale jest to denerwujące, gdyż występuje ze zmienną częstotliwością, nie wiadomo dlaczego ani jak sobie z tym poradzić, serwisanci ani razu nie natrafili na tę atrakcje,

- na pierwszym półbiegu skrzynia wydaje inny dźwięk niż na pozostałych 3, raczej jest to dziwny odgłos, ale serwis każe się tym nie przejmować



#13 Share szmyra

szmyra

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 06 marzec 2015 - 23:39

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Witam, też mam mały problem w jd 6600, dokładnie z rewersem. Mianowicie kiedy przełączam rewers do przodu to zaczyna ruszać z lekkim opóźnieniem mniej wiecej 6-8s, do tyłu rusza od razu i tak jest cały czas bez zmian, na zimnym i ciepłym silniku, co więcej ciągnik ciągnie normalnie i nie jest tez tak, że powoli rusza przez te 6s tylko ruszy w raz po upływie tego czasu jakbym dopiero załączył jazdę do przodu, dzieje sie tak tez niezależnie czy ruszam z luzu czy od razu z tyłu do przodu. Generalnie cignik sie dobrze sprawuje i nie odniosłem wrażenia żeby tarcze ślizgały pod dużym obciążeniem co więcej poprzednik mówił że wymieniał już tarcze i pokazywał mi stare. Więc moje pytanie brzmi czy jest możliwe żeby było coś przypchane lub czy zużyte filtry mogą tez powodowac taki objaw albo co by to mogło być? Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.



#14 Share DeereAndCompany

DeereAndCompany

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2015 - 16:36

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Kolego po prostu trzeba wykalibrować rewers :P. Wiem bo sam tak miałem w 6620 :)



#15 Share szmyra

szmyra

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 08 marzec 2015 - 01:42

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

dzięki za konkretną odpowiedź ;) a kalibracja w tej skrzyni można samemu zrobić czy tylko serwis? 



#16 Share DeereAndCompany

DeereAndCompany

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 marzec 2015 - 22:41

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Serwis tylko i wyłącznie. Do kalibracji podchodzimy jedynie w tedy gdy, wiemy jak się to robi, mamy potrzebny sprzęt czyli laptop nic nadzwyczajnego oraz jeszcze program który kosztuje sporo kasy i zapewne posiada go tylko serwis :) 



#17 Share e2visionamd

e2visionamd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 marzec 2015 - 23:48

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

na dole zbiornika ( jednego z dwóch ) od tls jest śruba i na niej uszczelka. połowy tej uszczelki nie mam i troche jak by wypchło tą cześc uszczelki co została , ale delikatnie.. samemu moge wymienić tą uszczelkę czy olać to ?



#18 Share szmyra

szmyra

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 12 marzec 2015 - 23:57

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

tyle, że u mnie skrzynia jest całkowicie mechaniczna i komputerem nic nie zrobie, w serwisie powiedzieli mi pomierzyć ciśnienia na rewersie tył i przód i potem dalej myśleć, jak coś to rozbierać....



#19 Share kissmy...

kissmy...

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 24 kwiecień 2015 - 13:04

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

w 6230 nie rozłącza mi się przedni napęd, który to bezpiecznik?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls Dzisiaj, 21:24
  •  

#20 Share szmyra

szmyra

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 24 kwiecień 2015 - 17:33

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

hej, a nie masz czasem tak, że nie wyłącza Ci się czujnik przy hamulcu? Tak jakbyś miał cały czas pedał wciśnięty, tam są dwa czujniki jeden odpowiada za świecenie stopu a drugi od włączania przedniego napędu podczas hamowania, nie jestem pewien tylko czy one nie działają od siebie zależnie, w sensie że by Ci stop lewy albo prawy jeszcze świecił czy jakoś tak



Podobne tematy john deere usterki problemy slinik skrzynia tls