Polecane posty

norgeg75    0

 Witam. 

Jesienią zalałem płynem chłodnice przy montażu ogrzewania grzałką.

Miałem nieszczelność i ubywało płynu lecz dolewałem na bieżąco.

Dziś na zewnątrz mam -18C.(Zapowiada się do -20C w niedziele)

Sprawdzam chłodnicę i mam galaretkę. Widocznie muszę zalać koncentratem.

Czy uszkodzi się blok lub chłodnica?

Jak postępować gdy temperatura zejdzie do ok.-5 gdy muszę użyć traktora?

Pozdrawiam Grzegorz.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Gdzie taki mróz?  Na syberii bo nie w Polsce. 

Nie wiemy jaka maszyna... Koncentrat od płynu rozni sie tym ze ma wyższą temperature krzepnięcia, koncentrat nawet do -60 a plyn do -35 wiec nie wiem po co koncentrat. To nie Antarktyda ze mróz -50. Galareta bo plyn stracił swoje wlaściwośći i przyszła pora na wymiane

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

A to sorki :) w PL mamy dodatnie :) Nie szkoda koncentratu jeśli uklad nieszczelny? Lepiej opróznić blok i chlodnice na czas dużych mrozów, poczekać az bedzie mozliwośc zlikwidowania wycieków(dodatnia temp) i zalać nowym płynem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norgeg75    0

Zapomniałem dodać że nieszczelność wyeliminowana. Podejrzewam że koncentrat za mocno rozcieńczony zalałem.

Jak mam dalej postępować?

Czy w bloku zaszły jakieś szkody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli silnik był chłodzony, nie był przegrzany to nic mu nie jest. Zagrzej go trochę tak żeby płyn był znów płynny, zlej wszystko, jeśli płyn jest świeży to dolej do niego koncentratu. 

Wystaw wiadro na noc na pole i zobaczysz jak się zachowa. Jeśli podejrzanie kup porządny płyn a ten którym zalałeś wywal do kosza.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Sprawdzałeś krzepliwość plynu w jakims warsztacie moto? Moze płyny zostałe namieszane bądź rozcienczone wodą. Wypuśc to czem prędzej zanim szkod wiekszych narobi, pekniecie chłodnicy a co najgorsze bloku 


Nie wiadomo czy nie poszedł blok skoro juz kisiel w układzie. Ja bym to jakoś wypuścił, wziął troche tego płynu i sprawdził w warsztacie na glikometrze i miał pewność

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak to czysty zamarza przy -15? Raczej rozcieńczony. Woda nie obniży mu temperatury zamarzania tylko podniesie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

seweryn20 są plyny o niskiej zawatrości glikolu do -15, czysty, ale autor moze tak słabego by nie zalał tzn nie rozcieńczył do -5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kolega napisał "czysty koncentrat" a nie gotowy do użycia płyn. Sam koncentrat ma pewnie temp. zamarzania z -60. Rozcieńczony wyższą.

Nie można zmniejszyć temp. zamarzania przesadzając z koncentratem. Odwrotnie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Na jego miejscu ja bym wlał ciepłej wody, odpalił zeby to ruszyc wszystko, wypuscił ten szajs , zalał nowym płynem i spał w nocy spokojnie


Tak są takie koncentraty, sam w aucie miałem do -68 ale sa i do -15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przede wszystkim zlać. Silnik zagrzać i do wiadra tak by było dokładnie wiadomo że zeszło wszystko z silnika, chłodnicy i nagrzewnicy. 

Do -15 to nie koncentrat tylko gotowy płyn. Po co komu koncentrat do -15  który jeszcze rozrabia się z wodą? To ile on będzie miał temp. zamarzania -5?

http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/koncentrat-plynu.html

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Tylko problem że to kisiel i weź zlej... Próba odpalenia i rozgrzania jeśli jeszcze nic nie pykło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norgeg75    0

Piszę ponownie.

Zapowiadają się mroźne dni  do poniedziałku nie będzie poniżej - 14

Jeśli miałbym spuszczać płyn to mogę podgrzać go grzałką umieszczoną w przewodzie między blokiem a chłodnicą?

Czy może już poczekać do poniedziałku?

 

 

 

Edytowano przez norgeg75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Podgrzej i odpal na troche. Potem spuść ten płyn i zalej nowym, mozesz przepłukać układ wodą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Kolega napisał "czysty koncentrat" a nie gotowy do użycia płyn. Sam koncentrat ma pewnie temp. zamarzania z -60. Rozcieńczony wyższą.

Nie można zmniejszyć temp. zamarzania przesadzając z koncentratem. Odwrotnie.

Najniższą temperaturę zamarzania osiągniemy mieszając 67% glikolu i 33% wody, jakieś -75 stopni, od tego punktu im mniej wody tym wyższa temperatura zamarzania aż do -11 stopni dla 100% glikolu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Co ty gadasz chłopie? Im więcej wody tym wyższa temp. zamarzania.

Nawet w linku który wstawiłem jak byk jest podany stosunek. Więcej koncentratu niższa temp. zamarzania.

Z twojego sposobu myślenia wynika że najniższą temp., zamarzania będzie miała sama woda.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Taka jest charakterystyka czystego koncentratu (glikolu). Dopiero po dodaniu wody w odpowiednich proporcjach spada jego temp zamarzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No przy 70% koncentratu temp. zamarzania jest niższa niż przy 50-ciu. A ty twierdzisz że jest odwrotnie.

Twój link też wyraźnie mówi więcej glikolu niższa temp. zamarzania.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Kolega napisał "czysty koncentrat" a nie gotowy do użycia płyn. Sam koncentrat ma pewnie temp. zamarzania z -60. Rozcieńczony wyższą.

Nie można zmniejszyć temp. zamarzania przesadzając z koncentratem. Odwrotnie.

Chodziło mi o ten post, i że kolega może przesadził z koncentratem i dlatego mu złapało przy -15 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To my się źle  zrozumieliśmy. Rozrabiając  z mniejszą ilością wody zmienia się na niższą. 

 

Musiał by samego nalać co praktycznie zabrania każdy producent koncentratu.  Nie pamiętam ile wchodzi do małego zetora,  nawet jeśli wlał trzy litry wody to nie miało prawa się tak stać.

Trudno powiedzieć w każdym razie zlał bym to w diabły i tyle. Zrobił nową miksturę, przetestował w wiadrze na polu przed wlaniem do ciągnika.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj