Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji


27 odpowiedzi na ten temat

#1 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2014 - 09:15

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Mam problem z wspomaganiem swojej konstrukcji do władimirca. Otóż wszystko jest już zamontowane i poskładane a tu wyszedł zonk bo po zalaniu olejem i odpaleniu traktorka kierownica wcale się nie obraca a raczej stoi w miejscu tak sztywno jak zaspawana. Dodam że bez oleju orbitrol się obracał razem z kierownicą.bez problemu. Orbitrol mam firmy DANFOSS OSPC 125ON przewody siłownika podłączone do L i R. Zasilanie do P, zaś powrót do T. Pompa została założona od hydrauliki władimirca czyli NSZ10 lewa w miejsce sprężarki tak jak w konstrukcji AGRICOLI. Wlot oleju z zbiornika od góry gdzie pisze po rosyjsku "wchod". Prosiłbym o rady bo nie wiem od czego zacząć.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji Dzisiaj, 19:57
  •  

#2 Share boku27

boku27

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 21 grudzień 2014 - 10:58

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

A odkręcałeś węże od siłownika czy dochodzi tam olej ? Po za tym trzeba siłownik odpowietrzyć.



#3 Share ra-wa

ra-wa

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 21 grudzień 2014 - 12:00

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Sprawdź,czy pompa kręci się w dobrą strone.



#4 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2014 - 14:36

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Węże od siłownika odkręcałem i trochę oleju z niego wyleciało. Tyle że sprawdziłem jeszcze podnosząc przednią oś działanie wspomagania no i objawy te same. Kierownica sztywna ani drgnie. Co do orbitrola to jest używany ale woziłem go do sprawdzenia no i niby mechanior mówił że działa.


A co do pompy to jest NSZ lewa zamontowana kołem pasowym w stronę silnika.



#5 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 grudzień 2014 - 14:43

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Rozbierałeś go? 


KPK Kumurun Team

#6 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2014 - 14:49

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Nie rozbierałem orbitrola.


Dodam że jak tylko odpalę ciągnik i pompa ruszy to kierownica jest luźna i jak zaczynamy kręcić to się blokuje i stoi.



#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 grudzień 2014 - 14:49

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Nie zdziwił bym się gdyby ktoś w nim grzebał. Wystarczy że dał grubszy oring zmieniły się luzy i przestaje działać, wypadła kulka zaworka zwrotnego z jednego z otworów i przestaje działać, zawieszony jest zawór przelewowy i przestaje działać. To powinien sprawdzić ktoś kto ma pojęcie. 

 


KPK Kumurun Team

#8 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2014 - 14:51

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Tyle że bez oleju i przewodów orbitrol obracał się normalnie dopiero jak dostaje oleju to się zatrzymuje.



#9 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 grudzień 2014 - 14:58

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Gdyby z jakiegoś powodu był zablokowany to nie będzie się obracał bez względu na to czy dostaje ciśnienie czy nie. Jeśli czegoś w nim brakuje, jest źle złożony lub zablokował się któryś z zaworków (są najmniej dwa) to reakcja może być różna. Albo ciśnienie unieruchomi kierownicę albo samoczynnie będzie nią kręcić we wszystkich kierunkach skokowo.

Jesteś pewny że podłączony jest prawidłowo?


KPK Kumurun Team

#10 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2014 - 15:05

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Podłączony jest prawidłowo. L w lewo, R w prawo, P przewód zasilający od pompy no i T powrót oleju do zbiornika. W moim przypadku właśnie tak jest że chyba zawór unieruchamia wspomaganie. Dodam że odkręciłem podczas pracy przewód do siłownika przy orbitrolu i leciał z niego energicznie olej.


A co gdyby ciśnienie pompy było niskie. Jakie wtedy byłyby objawy na wspomaganiu?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji Dzisiaj, 19:57
  •  

#11 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 grudzień 2014 - 15:09

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Takie same. Nie kręcisz kierownicą to nie ma ciśnienia. kręcisz kierownicą pojawia się ciśnienie ale tylko takie jakie jest potrzebne do skręcenia kołami. Siłownik osiąga krańcowe położenia ciśnienie osiąga graniczna wartość otwiera się zawór przelewowy.

Jeśli orbitrol jest sprawny to będzie się obracał bez względu na ciśnienie tzn. nie będzie zablokowany jak u ciebie. 


KPK Kumurun Team

#12 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2014 - 15:17

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Tak myślałem ze nawet przy małym ciśnieniu powinna kierownica się obracać. A u mnie nawet na zgaszonym ciągniku i podniesionej przedniej osi tak samo sztywno jest. Nie da się nawet na 5cm pokręcić. A czy nie powinien się obracać tyle że siężko. Dopiero jak poodkręcam przewody to zaczyna powoli się obracać. Jutro wykręcę orbitrol z Bizona bo tam jest takii sam i zobaczę jakie będą efekty po zmianie. Być może że orbitrol jest do regeneracji.



#13 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 grudzień 2014 - 15:39

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

W orbitrolu są dwie zębatki jedna o uzębieniu wewnętrznym a druga mniejsza zewnętrznym  umieszczona w tej pierwszej. Obie pomiędzy dwoma płytkami. Jeśli np. luz pomiędzy płytkami a zębatką środkową jest zbyt duży olej przedostaje się na wyjścia siłownika. Efekt jest taki że albo kierownica świruje i szarpie ją tak że nie utrzymasz jej za skarny świata albo zablokuje ją na amen. Wystarczy że oring który uszczelnia te płytki jest za gruby i  orbitrol świruje. 


KPK Kumurun Team

#14 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2014 - 15:44

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Czyli wychodzi na to że wina orbitrola prawdopodobnie. I jak tu wierzyć mechanikom. Zawoziłem go do sprawdzenia i po podłączeniu mówił że niby taki sprawny.



#15 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 grudzień 2014 - 15:47

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Nic innego nie ma wpływu na takie zachowanie jak sam orbitrol. Słabe ciśnienie go nie zablokuje jeśli jest sprawny, nieszczelny siłownik też nie wywołuje takiej reakcji. 


KPK Kumurun Team

#16 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2014 - 15:51

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Pierwszy raz spotkałem się z takim uszkodzeniem orbitrola a miałem już kilka zepsutych. Przeważnie było to że kręciły się w jedną stronę albo jakieś nieszczelności występowały. A tu taki zonk.



#17 Share Michalgruta

Michalgruta

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gruta

Napisany 21 grudzień 2014 - 22:06

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Moim zdaniem to  być może wina pompy skoro się tnie jak przyjdzie ciśnienie  to może  być za duża wydajność  lub ciśnienie . Ja w tym C330M 4x4mam pompę wspomagania od bmw 130 bar.
 

https://www.youtube....h?v=bd5IVwLwKKk

 

http://www.agrofoto....m-4x4-ładowacz/

 

Załączone miniaturki

  • Zdjęcie0062.jpg

Edytowany przez Michalgruta, 21 grudzień 2014 - 22:15.


#18 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 grudzień 2014 - 22:11

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

A opowiadasz głupoty. jak nie kręci to ciśnienia nie ma, jak nie ma oporu nawet jak kręci to jest niewielkie. A wydatek pompy nsz-10 nie jest wielki nawet dla małego orbitrola 100-ki.


KPK Kumurun Team

#19 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 grudzień 2014 - 11:11

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

No i znalazłem usterkę. Po przełożeniu orbitrola od Bizona okazało się że wszystko działa. Czyli orbitrol do naprawy. Albo zakup nowego w tej samej cenie co regeneracja.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji Dzisiaj, 19:57
  •  

#20 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2015 - 17:19

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Tak dla podsumowania tematu to wspomaganie śmiga aż się chce jeździć. Uszkodzony orbitrol oddałem w zamian za dobry i dopłaciłem 100zł. No i zmuszony byłem też zakupić nową pompę NSZ 10L bo stara wymontowana z ukłądu hydraulicznego okazała się na tyle zużyta że nie dała radę pompować oleju. Teraz jest wszystko ok. Każdy kto ma w planach montowanie wspomagania do ciągnika niech się nie zwleka tak długo jak ja.

 

Ps. Służę radą jakby ktoś miał pytania odnoiśnie konstrukcji wspomagania.



Podobne tematy