pales1987

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji

Polecane posty

pales1987    2

Mam problem z wspomaganiem swojej konstrukcji do władimirca. Otóż wszystko jest już zamontowane i poskładane a tu wyszedł zonk bo po zalaniu olejem i odpaleniu traktorka kierownica wcale się nie obraca a raczej stoi w miejscu tak sztywno jak zaspawana. Dodam że bez oleju orbitrol się obracał razem z kierownicą.bez problemu. Orbitrol mam firmy DANFOSS OSPC 125ON przewody siłownika podłączone do L i R. Zasilanie do P, zaś powrót do T. Pompa została założona od hydrauliki władimirca czyli NSZ10 lewa w miejsce sprężarki tak jak w konstrukcji AGRICOLI. Wlot oleju z zbiornika od góry gdzie pisze po rosyjsku "wchod". Prosiłbym o rady bo nie wiem od czego zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

A odkręcałeś węże od siłownika czy dochodzi tam olej ? Po za tym trzeba siłownik odpowietrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

Węże od siłownika odkręcałem i trochę oleju z niego wyleciało. Tyle że sprawdziłem jeszcze podnosząc przednią oś działanie wspomagania no i objawy te same. Kierownica sztywna ani drgnie. Co do orbitrola to jest używany ale woziłem go do sprawdzenia no i niby mechanior mówił że działa.


A co do pompy to jest NSZ lewa zamontowana kołem pasowym w stronę silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

Nie rozbierałem orbitrola.


Dodam że jak tylko odpalę ciągnik i pompa ruszy to kierownica jest luźna i jak zaczynamy kręcić to się blokuje i stoi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie zdziwił bym się gdyby ktoś w nim grzebał. Wystarczy że dał grubszy oring zmieniły się luzy i przestaje działać, wypadła kulka zaworka zwrotnego z jednego z otworów i przestaje działać, zawieszony jest zawór przelewowy i przestaje działać. To powinien sprawdzić ktoś kto ma pojęcie. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

Tyle że bez oleju i przewodów orbitrol obracał się normalnie dopiero jak dostaje oleju to się zatrzymuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gdyby z jakiegoś powodu był zablokowany to nie będzie się obracał bez względu na to czy dostaje ciśnienie czy nie. Jeśli czegoś w nim brakuje, jest źle złożony lub zablokował się któryś z zaworków (są najmniej dwa) to reakcja może być różna. Albo ciśnienie unieruchomi kierownicę albo samoczynnie będzie nią kręcić we wszystkich kierunkach skokowo.

Jesteś pewny że podłączony jest prawidłowo?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

Podłączony jest prawidłowo. L w lewo, R w prawo, P przewód zasilający od pompy no i T powrót oleju do zbiornika. W moim przypadku właśnie tak jest że chyba zawór unieruchamia wspomaganie. Dodam że odkręciłem podczas pracy przewód do siłownika przy orbitrolu i leciał z niego energicznie olej.


A co gdyby ciśnienie pompy było niskie. Jakie wtedy byłyby objawy na wspomaganiu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Takie same. Nie kręcisz kierownicą to nie ma ciśnienia. kręcisz kierownicą pojawia się ciśnienie ale tylko takie jakie jest potrzebne do skręcenia kołami. Siłownik osiąga krańcowe położenia ciśnienie osiąga graniczna wartość otwiera się zawór przelewowy.

Jeśli orbitrol jest sprawny to będzie się obracał bez względu na ciśnienie tzn. nie będzie zablokowany jak u ciebie. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

Tak myślałem ze nawet przy małym ciśnieniu powinna kierownica się obracać. A u mnie nawet na zgaszonym ciągniku i podniesionej przedniej osi tak samo sztywno jest. Nie da się nawet na 5cm pokręcić. A czy nie powinien się obracać tyle że siężko. Dopiero jak poodkręcam przewody to zaczyna powoli się obracać. Jutro wykręcę orbitrol z Bizona bo tam jest takii sam i zobaczę jakie będą efekty po zmianie. Być może że orbitrol jest do regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W orbitrolu są dwie zębatki jedna o uzębieniu wewnętrznym a druga mniejsza zewnętrznym  umieszczona w tej pierwszej. Obie pomiędzy dwoma płytkami. Jeśli np. luz pomiędzy płytkami a zębatką środkową jest zbyt duży olej przedostaje się na wyjścia siłownika. Efekt jest taki że albo kierownica świruje i szarpie ją tak że nie utrzymasz jej za skarny świata albo zablokuje ją na amen. Wystarczy że oring który uszczelnia te płytki jest za gruby i  orbitrol świruje. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

Czyli wychodzi na to że wina orbitrola prawdopodobnie. I jak tu wierzyć mechanikom. Zawoziłem go do sprawdzenia i po podłączeniu mówił że niby taki sprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic innego nie ma wpływu na takie zachowanie jak sam orbitrol. Słabe ciśnienie go nie zablokuje jeśli jest sprawny, nieszczelny siłownik też nie wywołuje takiej reakcji. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

Pierwszy raz spotkałem się z takim uszkodzeniem orbitrola a miałem już kilka zepsutych. Przeważnie było to że kręciły się w jedną stronę albo jakieś nieszczelności występowały. A tu taki zonk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalgruta    2

Moim zdaniem to  być może wina pompy skoro się tnie jak przyjdzie ciśnienie  to może  być za duża wydajność  lub ciśnienie . Ja w tym C330M 4x4mam pompę wspomagania od bmw 130 bar.
 

https://www.youtube.com/watch?v=bd5IVwLwKKk

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/76020-c-330-m-4x4-ładowacz/

 

post-145214-0-46898700-1419196154_thumb.jpg

Edytowano przez Michalgruta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A opowiadasz głupoty. jak nie kręci to ciśnienia nie ma, jak nie ma oporu nawet jak kręci to jest niewielkie. A wydatek pompy nsz-10 nie jest wielki nawet dla małego orbitrola 100-ki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

No i znalazłem usterkę. Po przełożeniu orbitrola od Bizona okazało się że wszystko działa. Czyli orbitrol do naprawy. Albo zakup nowego w tej samej cenie co regeneracja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

Tak dla podsumowania tematu to wspomaganie śmiga aż się chce jeździć. Uszkodzony orbitrol oddałem w zamian za dobry i dopłaciłem 100zł. No i zmuszony byłem też zakupić nową pompę NSZ 10L bo stara wymontowana z ukłądu hydraulicznego okazała się na tyle zużyta że nie dała radę pompować oleju. Teraz jest wszystko ok. Każdy kto ma w planach montowanie wspomagania do ciągnika niech się nie zwleka tak długo jak ja.

 

Ps. Służę radą jakby ktoś miał pytania odnoiśnie konstrukcji wspomagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

mocno kierownica sie przestawia przy jezdzie na wprost.

Ile bar potrzebuje orbitrol 100 by optymalnie pracował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tyle potrzebuje jaki aktualnie opór stawiają skręcane kola. Jeśli do przekręcenia trzeba 50 bar to do tylu wzrośnie ciśnienie. Graniczne osiągnie gdy siłownik dobije do końca skoku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Mogłby ktoś pobrać ile nsz 10 ma bar? czy taka pompa z bmw 130 nie bedzie za mała do orbitrola 100?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pales1987    2

Nie baw się w montowanie pomp od samochodu. Ja zamontowałem NSZ10. Ona ma ok 160bar przy 1500 obrotów co w zupełności wystarcza. Kręci się małum palcem kierownica. Koszt takiej pompy to 85zł.


Do pampy NSZ10 trzeba jeszcze dorobić łożyskowanie ponieważ nie wytrzymuje ona obciążeń osiowych. W moim przypadku koszt dorobienia takiego mocowania jak u AGRICOLI to ok 170zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mam zamiar niedługo wstawiać do miniładowarki przegubowej siłownik do skrętu z orbitrolem. Siłownik miałem długi i skrociłem go do skoku 27cm, bo takiego potrzebowałem. Tłok ma 60 mm średnicy a tłoczysko 35 mm. Teraz pytanie jaki orbitrol wybrać, żeby nie reagowała błyskawicznie na ruchy kierownicą lub żeby nie kręcić po 4-5 obrotów w jedną i drugą stronę. Wiem,że siłownik nieco za duży, ale nie chcę pchać się w koszta kupując kolejny. Czy pompa NSZ będ ie wystarczająca, gdyby padło na orbitrol 160? Będę wdzięczny jak ktoś obeznany w temacie mi odpowie, bo ja we wspomaganiach słabo się orientuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pylos
      Sexual adventures
      Verified Women
      Prime Сasual Dating
    • Przez Soczi87
      Witam wszystkich. 
      Mam problem ponieważ montuję do przyczepy samoróbki jednoosiowej siłownik hydrauliczny który zakupił mój wujek w latach 90. W załączniku przesyłam zdjęcie tabliczki. Siłownik ma kulę o średnicy 53mm 
      i mam problem z doborem gniazda pod ten wymiar. W ofercie
      na rynku dostępne są rozmiary gniazd 52 i 55 nic pośredniego. Chce założyć gniazdo z zabezpieczeniem na seger. Czy roztoczenie gniazda 52mm to dobry pomysł ? 
      Moze ma ktoś z Was gniazdo na 53mm 
      Dziękuje. 

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez luki987654321
      Witam, chce zamontować halogeny led na tyle beczkowozu forschrit. czy można je podłączyć pod złącze trzy pinowe w ciągniku lub ewentualnie pod co innego można podłączyć? dodam że mam zamiar w kabinie zrobić włącznik aby się cały czas nie świeciły tylko na czas pracy.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, 
      Koledzy poszukuje kogoś z użytkowników kombajnów Jarek lub Arek celem wsparcie wymiarowego.
      Buduje kombajn do porzeczek i potrzebuje informacji jaka powinna być odległość miedzy podajnikiem taśmowym szerokim a profilem podtrzymującym wał otrząsacza, będę wdzięczny za zdjęcie z przyłożoną metrówką. 
      Wymiary jakie poszukuje to te zaznaczone na jednym ze zdjęć,, nie chciałbym połamać  krzaków przy pierwszej próbie jeśli do niej dojdzie :) 
      Zdjęcia z budowy w załączniku, dziękuje za pomoc:) 











×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj